Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Pikkasen heräillyt ajatusta mp:n vaihdolle. Nykyinen -99 Blacbird kaikin puolin loistava ja luotettava peli. Kuitenkin ehkä jotenkin liian "neutraali" Seuraavaksi tarkoitus hankkia pikkasen erityyppinen peli, kuutioita +1000. SV1000 alkanut houkuttamaan ulkonäön ja keveyden takia. Kertokaahan kommentteja SV.stä ja mielellään vielä jos on vertailla kokemuksia blackbirdiin. VTR tietysti Hondalta mutta vaikuttaa aika vanhaikaiselta verrattuna SV:hen, sana on vapaa

    Allround pyörä hakusessa, SV houkuttaisi -40kg verrattuna XX:ään. Mihin muut on siirtyneet XX:stä?
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  2. #2
    Siirryin pari vuotta sitten -98 Blackbirdistä -06 Firebladeen. Ajelin Blackbirdillä kolmisen vuotta ja loppupuolella alkoi jo kipinä hiipua. Pyörän vaihdon myötä homma alkoi taas maistua aivan eri tavalla. Suosittelen vaihtamaan erityyppiseen vaikka ihan kokeilun vuoksi. Niin ja kyllä tuo Bladekin reissussa toimii. Pisimmät päiväsiivut on noin 800km luokkaa
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  3. #3
    (poistettu tili)
    Gikseriin. Pari vuotta sitten. En katunut, eikä paluuta matkalehmiin ole. Ellei sitten takaritsille kiilaa joku elli, sitten tarvis erilaisen pyörän.
  4. #4
    XX----> *BMW *K 1300 S tuntui ainoalta vaihtoehdolta kun ajaa matkaakin, tuntuu toimivan myös mutkapätkilläkin ihan kivasti.
    Negatiivistä on hinta.
    Kesällä 17000km hyvin vaihtelevaa baanaa kuulalaakeri sorasta ---radalle kera alppien.
    Niin pisin päiväveto n.1800 km.
    Mutta aion koeajaa uuden honukan...
  5. #5
    K 1300 S tai tämä uusi iso VFR. Sporttista matkantekoa.
    XX -04, R1200GS -13
  6. #6
    Ittee on kans kutkutellut tuo iso SV... Pieni oli jo ja TL:kin kävi tallissa... XX on helekutin hyvä pyörä mutta niinkuin sanottu, jo hieman tylsä... Tolla veekakkosella saa ainakin vaihtelua pyörän käytökseen ja äänimaailmaan. On noi kyllä vähän kiikkerämpiä ajettavia kun XX...
    ZX12R -03
  7. #7
    Ostappa se uus VFR 1200. Se on komeen näkönen laite.
    honda 1100 xx
  8. #8
    Ei pysty ( eikä edes halua ) kyllä henkilöauton hintaa laittaa pyörään, 5000km ajelee kyllä pikkasen halvemmallakin pyörällä

    Sinänsä varmasti hyvä pyörä muttei tällä hetkellä minua varten.
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  9. #9
    Lainaa (SpedeX @ Marras. 13 2009,11:59) kirjoitti
    Ittee on kans kutkutellut tuo iso SV... Pieni oli jo ja TL:kin kävi tallissa... XX on helekutin hyvä pyörä mutta niinkuin sanottu, jo hieman tylsä... Tolla veekakkosella saa ainakin vaihtelua pyörän käytökseen ja äänimaailmaan. On noi kyllä vähän kiikkerämpiä ajettavia kun XX...
    Millaset kokemukset oli SV:stä, eli sulla oli 650? Jos vertailua XX:n niin mielellään otetaan kommentteja vastaan. Jotenkin olisi halu koittaa SV1000:sta, ei se varmasti parempi ole mutta pikkasen modernimpi ja reilusti köykäsempi.....
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  10. #10
    Eli -00 nakumallin SV650 oli puolikesää kunnes vaihdoin sen ekaan XX:ni, Yksin ajellessa tuo oli mainio peli mutta kaksi päällä meni "rekat ohi"... 1000cc varmaan korjaa tuonkin onkelman... TL1000 oli kanssa kesän ja se oli hyvä pyörä sillon kun toimi... Niinkuin jo mainitsin nämä susukit ovat melkosen kiikkeriä esim. soralla verrattuna XX.ään...
    ZX12R -03
  11. #11
    Pari vuotta sitten koeajoin sv 1000:n pikkuveljeä ihan vaan ajoasentoa kokeillakseni-LIIAN kyykky mekäläisen huonolle niskalle.Hyvän näköinen pyörä muuten suzuki 750 f:Ä tuli vaihdettua Bläkkäriin joka on siihen verrattuna aika makea peli XX:ä tylsäkö?HÄ?



    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  12. #12
    Tilannetta kartoiteltu ja SV:tä aika vähän markkinoilla. Nyt kuitenkin kuvioihin tullut myös VTR, onhan se kuitenkin Honda . Nyt ois yksi musta 2000 mallinen kiikarissa josta sais järkevän kaupan molemmille, rahaa ei liikkuisi kun muutama sata ja sekin itselle tulopuolle. Pistäkäähän nyt vielä kehuja tai risuja VTR:stä, kohteena ois musta yksilö joka on mielestäni paras väri VTR:lle. Ois kunnon alakte yms, putket ja takalaukku menisi ostoslistalle, mistä ootte vaimentimet ostaneet omaanne?
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  13. #13
    itse ajelin puoltoista vuotta veturilla ennen kuin vaihtui bläckkäriin. Hieno pyörä pienempi paino ja V2 kone tekee pyörästä paljon kapeamman ja näppärämmän. myös matkan teko onnistui hyvin veturilla. tehtiin kolmen viikon reissu espanjaan ja italiaan 2 päällä. Välillä on edelleen veturia ikävä. myöskään löpön kulutus ei ollut ongelma n. 6l sadalla keskimäärin. tankkausväli 02 mallisella oli n. 270km.

    jos aattelee negat. niin välillä väsytti yoshin putkista lähteny mökä, myös kaasukäsi puutui nopeammin ja samoin hanuri kun vrt. bläckäriin. silti välillä käyny katsomassa vetureita.

    jos vertaa bb.hen
    vähemmän tehoa, mutta vääntö jota vähemmän mutta luonne eri paikkaa tilannetta.
    tilat ok. kummassakin itse 186cm 85kg, myös kyytiläinen viihtyy(i) kummassakin
    vtr kevyempi ja ketterämpi muttei kiikkerä, kuten joku tuolla sanoi
    paremmat äänet (myös bb putket vaihdettu)
    vähemän suojaa katteista mutta kuitenkin ok mulle
    letkumpi runko
    molemmissa ok jarrut, bb:n dual jakaa mielipiteitä
    parasta olis kun vois olla molemmat
    sen verran veturi päivittyi oisko ollut 02 että kannattaa miettiä, isompi tankki ja parempi mittaristo
    K1600GTL
  14. #14
    -99 Bläkkäristä Aprilia RSV 1000R:ään. Ei ole paluuta matkasohviin. R4 -> V2.
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

    Pessimisti ei pety.
  15. #15
    Lainaa (Peltsi2323 @ Marras. 09 2009,21:12) kirjoitti
    Pikkasen heräillyt ajatusta mp:n vaihdolle. Nykyinen -99 Blacbird kaikin puolin loistava ja luotettava peli. Kuitenkin ehkä jotenkin liian "neutraali" Seuraavaksi tarkoitus hankkia pikkasen erityyppinen peli, kuutioita +1000. SV1000 alkanut houkuttamaan ulkonäön ja keveyden takia. *Kertokaahan kommentteja SV.stä ja mielellään vielä jos on vertailla kokemuksia blackbirdiin. * *VTR tietysti Hondalta mutta vaikuttaa aika vanhaikaiselta verrattuna SV:hen, sana on vapaa * * *

    Allround pyörä hakusessa, SV houkuttaisi -40kg verrattuna XX:ään. Mihin muut on siirtyneet XX:stä?
    No niin, tänään vaihtuu pyörä . Eli Hondassa pysytään, musta VTR tulee talliin odottelemaan kevättä. Kiitos kaikille kokemuksen omaaville ja niistä minulle viestittäneille, sillä perusteella uskalsin valinnan tehdä. Tänään haetaan pyörä, ja tottakai ajamalla, löytyi sen verran läheltä. Onhan se aika kaposen näkönen verrattuna XX:ään, aikansa kutakin. Kivaltahan se kuullosti jopa vakioputkilla verrattuna XX:n vakioputkiin.
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  16. #16
    Onnea uuden mopon johdosta! veturiin sopii yllättävän hyvin high pipet ja ääni on kyllä kohdallaan. Mulla oli omassani yoshin koko putkisto ( ei high pipe) RS-3 slipareilla ja mökä sen mukainen....

    Muista kun ajat että tuo mopo keulii kivasti ...

    Mä saatan kevveemmällä käydä yhtä veturia kahtelemassa, josko palais takas vanhaan, mut katellaan ny.
    K1600GTL
  17. #17
    Lainaa (karlos @ Joulu. 04 2009,23:52) kirjoitti
    Onnea uuden mopon johdosta! veturiin sopii yllättävän hyvin high pipet ja ääni on kyllä kohdallaan. Mulla oli omassani yoshin koko putkisto ( ei high pipe) RS-3 slipareilla ja mökä sen mukainen....

    Muista kun ajat että tuo mopo keulii kivasti * ...

    Mä saatan kevveemmällä käydä yhtä veturia kahtelemassa, josko palais takas vanhaan, mut katellaan ny.
    Joo, puheita oon kuullu et etupyörä "kevenee" aika helposti. XX:llä en saanu pyörää kunnolla ilmaan vaikka joskus oikein yrittikin Kyllähän sitä joskus pikkasen lapsettaa ja voi vähän leikkiä vaikka keulimalla, toivotaan että Veturilla onnistuu XX:ää paremmin.
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  18. #18
    Jos ei XX:llä saa keulittua vika on ainoastaan penkin ja tangon välissä...
  19. #19
    Lainaa (Gari @ Joulu. 05 2009,09:44) kirjoitti
    Jos ei XX:llä saa keulittua vika on ainoastaan penkin ja tangon välissä...
    Joo, en oo mikään ammattikeulija mutta ei se kyllä kovin helposti keuli. Jo aikanaan kevarilla ( Honda tietenniin ) keulein helpommin kuin bläkkärillä, itelles
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  20. #20
    Täsäs vielä kuva mopottimesta

    http://www.aijaa.com/v.php?i=5375533.jpg
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  21. #21
    jepu jee jos itse vertaa eroja omien mopojen kohdalla

    Veturi = n. +50% kaasu ykkösellä ja keula ilmassa 3500 rpm kohdalla, sitä kuin ylös se nousis en kokeillu ja varmaan olis noussu ihan niin ylös ku haluu.... (veturissa yoshin koko putkisto ja rs3 sliparit) en tiedä oliko laitettu muuten kun ne oli kiinni ostettaessa.

    bb = vakiona ykkösellä kaasu pohjaan ja etunen kävi n. 10 cm ilmassa n. 7000 rpm kohdalla.

    bb = sliparit + pc3 + penkitys, ykkösellä etunen ylös n. 7000 rpm ei kaasu pohjassa enkä kokeillu kuin ylös nousis. radalla vielä kolmoselle vaihdettaessa käy etunen ilmassa.

    Sit tietty erikseen on kaverit, jotka oikeasti keulii (kaasu tai kytkin kikkailuilla), mut ehkä tuosta voi päätellä kumpi nostaa tassua helpommin?

    edit= on muuten hyvän näkönen mopo



    K1600GTL
  22. #22
    Lainaa (karlos @ Joulu. 05 2009,21:58) kirjoitti
    jepu jee jos itse vertaa eroja omien mopojen kohdalla

    Veturi = n. +50% kaasu ykkösellä ja keula ilmassa 3500 rpm kohdalla, sitä kuin ylös se nousis en kokeillu ja varmaan olis noussu ihan niin ylös ku haluu.... (veturissa yoshin koko putkisto ja rs3 sliparit) en tiedä oliko laitettu muuten kun ne oli kiinni ostettaessa.

    bb = vakiona ykkösellä kaasu pohjaan ja etunen kävi n. 10 cm ilmassa n. 7000 rpm kohdalla.

    bb = sliparit + pc3 + penkitys, ykkösellä etunen ylös n. 7000 rpm ei kaasu pohjassa enkä kokeillu kuin ylös nousis. radalla vielä kolmoselle vaihdettaessa käy etunen ilmassa.

    Sit tietty erikseen on kaverit, jotka oikeasti keulii (kaasu tai kytkin kikkailuilla), mut ehkä tuosta voi päätellä kumpi nostaa tassua helpommin?

    edit= on muuten hyvän näkönen mopo
    XX.n keulimisesta aika samanlaiset kokemukset, eli pyörä nousee mut aika hintsusti. Enkä tosiaan oo mikään spesialisti, eli keulan varmasti saa ylös mut ei se ihan "itekseen" nouse.

    Nyt uutta pyörää jo modattu sen verran että vanteiden reunat on kiillotettu, antaa pikkasen lisää näköä, vanteet näyttää mustana muuten aika tylsiltä.

    Aloitetaan keulimisharjoitukset sitten keväämmällä
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  23.  
  24. #23
    XX -> Transalp.
    Eli melkein kaikki vaihtui erilaiseen ...
    ajotapa, tiet, tehot, ajoasento, reissujen kohteet, reissujen pituudet, osa varusteista. Ja nykyisessä pelissä rahaa kiinni vain muutama tonni silläkin on oma positiivinen merkityksensä.
    Enkä ole yhtään katunut tätä liikettä !
    Just "nyt" ei bikeä...