Katso äänestykset tulokset: Mitä teet kun auto on liian lähellä? -

Äänestäjät
1099. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Varovasti nostat nopeutta

    152 13,83%
  • katoat horisonttiin kuin nappi paidasta

    420 38,22%
  • Jarrutat

    77 7,01%
  • Päästät auton ohi?

    232 21,11%
  • Pysäytät ja vedät autoilijaa turpaan

    109 9,92%
  • Jotain muuta, mitä?

    109 9,92%
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 230:sta
  1. #1
    2 vaihtoehto täällä.
    Vaikka joskus toi turpaan vetokaan ei ole ollu kaukana..
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  2. #2
    Kakkoselle ääni..
    "Ja meidän pojalle ei sitten mopoa osteta!"
    -Äitee ensitreffeillä isäukolle vuonna 1973
  3. #3
    Nappi lentää horisonttiin... Ei niitten kans viiti alkaa vehtaamaan sen enempää.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #4
    Riippuu tietysti tilanteesta, mutta yleensä vaihtoehto 2.
  5. #5
    rajottajalle ja savut naamalle + sit nappi lähtee paidasta.
  6. #6
    Yleensa eivat liian lahelle paasekkaan. Mutta jos syysta tai toisesta (esim tiedossa oleva nopeusvalvonta tai muksuja tienvarsilla) haluan ajaa rajotusten mukaan, niin ensin kammenmerkkia etta jattas valia, jos se ei toimi, niin keskisormea..varsinkin HD:n paalta toimii hyvin

    Jos eivat paastamatta ohi paase ni ajakoot perassa..
  7. #7
    Taustapeiliin ku kattoo ei siellä yleensä oo ketään...
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  8. #8
    Joskun tuntuu, että tulevat tahallaan takarenkaaseen kiinni. Esim. eilen kehä III hirveetä vauhtia perään vasemmalla kaistalla ja sitten kun annoin hanaa, niin kiire loppu siihen ja körötteli jonon mukana oikealla kaistalla. *



    Honda CBF 1000, Musta
  9. #9
    Kyllä se siitä ohi menee, kun sopivassa paikassa hiljentää vauhtia ja vetää ajoradan oikeaan reunaan.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  10. #10
    kaksi vaihtoehtoa; päästän ohi tai katoan horizonttiin juu
    *** mopoton ***
  11. #11
    Riippuu paljonkin tilanteesta mikä on "Liian lähellä" Yleensä annan autoilijan törttöilllä omiaan = en siis tee mitään välittömän kolarin välttämisen lisäksi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #12
    Kaupunkiruuhkassa hiiiiidastelen, järkkään pelivaraa itselleni eteen, jos takana ei ole. Tai nykäisen näytiksi tarvittavan välin, jos edessä on tilaa. Joskus ne jopa ymmärtää yskän.

    Maantiellä päästän ohi sopivalla kohdalla, vedän vähän sivuun ja vinkkaan, että anna mennä. Kilpaa en ala ajaa, ei ole tarpeeksi adrenaliinia eikä testosteronia veressä eikä tosin sopivaa kulkupeliäkään.

    edit: Näistä mun kommenteista voisi kuvitella, että olen varsinainen viilipytty. Liikenteessä jostain syystä kyllä, muuten valitettavasti en. Outo mutaatio, yleensä se on toisinpäin.



  13. #13
    Harvoin ne roikkuu kauheen lahella, ja jos roikkuvat, niin palautetta satelee
  14. #14
    Tilanteen mukaan joko annan olla, päästän ohi, tai karistan perästäni.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  15. #15
    Menen kauemmaksi. Yleensäkin, kun joku on liian lähellä, silloin on tarve mennä kauemmaksi, muuten ei kyse olisi liian lähellä olemisesta, vaan ainoastaan lähellä olemisesta. Tarvitseeko kaikkea kysellä??
    'Like a soul without a mind
    In a body without a heart
    I'm missing every part'
  16. #16
    Harvinaista että joku likelle pääsee, mutta ko. tilanteessa teen kuten FarAway.
    Vaan yleensä omaan turvallisuuteeni vedoten ajan omaa ajoani, tarkoittaen ettei sinne taakse tosiaan ketään ilmesty. Yks transiitti takaraivoon riitti.
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  17. #17
    Selkäänhän niille on annettava, ei ne muuten opi...
  18. #18
    kyllä mä ohi päästän
    MUTTA väliin iskee piru ja annan koneen laulaa..
    life is life-tät täädä dä
  19. #19
    pari kertaa on sattunu niin et kotilo roikkuu rekkarissa kiinni, joten näytän centterit, ja vedän tien laitaan....ja katos perkele, se kotilohan pysähty perään kans...no ei siinä mopo jalakselle ja potta pois päästä...no siihen se sit jäi...kuski takas autoon ovi lukkoon ja vetopyörästö savuten paikalta pois! ihme meininki??
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  20. #20
    Mörkö on yksinkertaisesti liian ruma
    Minä harrastan sitä, että katson taaksepäin ja vilkutan jarruvaloja. jos ei se mene perille, niin kämmenellä "vinkkaan" taaksepäin merkiksi. jos se ei tepsi, niin sitten siirrytään kansainvälisiin merkkeihin, ja kadotaan horisonttiin, ja sitten hiljennän nopeutta oikein vittuillaakseni. Joku noista yleensä tepsii.
    Sitä Mörön temppua en viitti kokeilla, siellä autossa olisi kuitenkin joku "suomen vahvin"-punaniska hormoneilla täytetty rusinapalli, joka vihaa motoristeja, ja sen jälkeen joutuisin taas syömään hampurialisia pillillä, ja se ei ole mukavaa...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  21. #21
    Katoan horisonttiin, taikka sitten joskus vilkutan jarruvaloja !
  22. #22
    Tuota GriZzLyn tapaa noudatan useimmiten; " ..niin kämmenellä "vinkkaan" taaksepäin merkiksi" ja usein se riittää. Autoilija vain ei ole keskittynyt muun liikenteen seuraamiseen..
    Nopeammilla osuuksilla jos taakse singahtaa joku kiireisempi, annan yleensä tietä suosiolla, vaikka pysäkille väistäen. Menköön kiireisemmät, jonkun ärsyttävän kotilokuskin takia en rupea ylinopeussakkoja itselleni arpomaan..
    * Arctic Ranger *
  23. #23
    Venytän kaasuvaijeria hullunlailla!

    Loppuu säätö varat kohta!



    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
  24. #24
    Riippuu ihan tilanteesta *. Voin siirtyä reunempaan ja näyttänyt vilkulla, ohi vaan. Jos ei onnaa, jarruilla voi väläytellä ja taakse katsella. Tai sitten otan äkkispurtin tehden väliä ja jos taas taakse kotilo liimautuun, siiryn käsimerkkeihin.

    Vienyt vasemmn käden sivulle suoraan ja näyttänyt etusormella ja peulalolla kuvaten väliämme. Kun oletan kotilokuskin tämän tajuavan, näyttänyt peukalolla alaspäin. Tämä on toiminut välillä hyvin, varsinkin kun itse olen nakilla istuskellut ja joutaa paremmin elehtimään *.

    Yleensä kun ajaa tasaiseen niin ylämäessä kotilot jää * ja tämä pätee hyvin usein niihin, jotka ohitettaessa piristyvät perään lähtemään. Kutsun tätä tasaisenajon väsytykseksi
    Nenu kohti aurinkoa
  25. #25
    Kerran kahvipaikalla näin 2 HD-naista keräämässä kiviä taskuunsa lähtiessään kahvilta. Olikohan sillä jotain tekemistä lähellä ajavien autojen kanssa...? *
  26. #26
    Riippuu pitkälti onko takapenkillä puristeleva rajotin mut jos ei niin poistun pikimmiten horisonttiin
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  27. #27
    Viimeksi tein äkkijarrutuksen ja sitten heti kaasu auki... oli säikähtäneet ilmeet autossa, oispa saanu kuvan.
    Mutta kyllä mamma jätti reilun turvavälin sen jälkeen
    Joskus väistän kaistan reunaan ja päästän ohi, joskus painan kevyesti jarrua niin että vaan jarruvalo syttyy...
    Tilanteen ja oman fiiliksen mukaan.
    Ass, gas or grass? No free ride!!!
    Honda VT 750 Shadow 1998
  28. #28
    Pari vilkaisua yleensä pitää välin turvallisena. Joskus kyllä olen näyttänyt "ei provosoivia" käsimerkkejä ja väläyttänyt jarruvaloja.
    Kyllä joskus olen ihan kiltisti antanut tilaa ja päästänyt sen asennevammaisen Karvanoppa Corollan ohitse.
    Nautinnollisintahan tietysti on kadota horisonttiin.
    Kumminkin
  29. #29
    Lainaa (GriZzLy @ Elo. 19 2004,17:43) kirjoitti
    Minä harrastan sitä, että katson taaksepäin ja vilkutan jarruvaloja. jos ei se mene perille, niin kämmenellä "vinkkaan" taaksepäin merkiksi. jos se ei tepsi, niin sitten siirrytään kansainvälisiin merkkeihin, ja kadotaan horisonttiin, ja sitten hiljennän nopeutta oikein vittuillaakseni. Joku noista yleensä tepsii.
    Me ollaan Grizzlyn kanssa käyty näemmä samaa liikennekoulua.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  30.  
  31. #30
    Vilautan jarruvaloa.

    Yleensä auttaa.
    Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
    Liittyi: Elo. 25 2003,16:24
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen