Kyllä arvostan
En arvosta
Aivan sama
Tietysti! Varsinkin katutappelijat on mieleeni.![]()
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Arvostaa - jotenkin hankala verbi. Jokainenhan rakentaa tai pitää vakiona tai entisöi ihan itteensä varten, mitä siinä mun arvostuksella on merkitystä. No joo saivartelua. Mutta ihailu tai kunnioitus ehkä sopii mun suuhun paremmin.
En jaksa olla jyrkkänä siitä mikä on rakentelua ja mikä ei. Kukin taitojensa mukaan. Lopputulos kyllä viestittää tekijänsä tason. Kaikki eivät voi olla huippurakentajia eikä tarvitsekkaan olla. Ja pitää muistaa myös "tyvestä puuhun noustaan" -teoreema, harva kykenee ekassa "projektissaan" mittaviin muutoksiin. Ja jos pikku detaljimuutoksilla saa kivan fiiliksen niin miks stressata enemmästä. *
Pyörän tyylillä ei niinkään oo merkitystä mulle. Mutta maku kyllä menny siihen suuntaan että klassisessa mielessä hienoin tai kaunein tai paras ei aiheutakkaan enää niitä isoimpia säväreitä. Vaan paremminkin matalan budjetin meininki. Jutut joissa ollut mahdollisimman epätoivoinen lähtökohta. Ja rakentaja ollut sitten ainoa jolla ollut visio miten rumasta ankanpoikasesta tehdään joutsen. Ja ollut myös kyky toteuttaa ideansa. Ja eikä sen jutun itseasiassa tarvii edes olla mitenkään mullistava tai uusi. Joskus lopputulos vaan natsaa hyvin. Esimerkkinä ketjussa jo aiemmin esillä ollut "Kafesaki", mielettömän raju.
Tuosta pussihousumeiningistä. Hienoa että joitain kiinnostaa myös entisöinti. Ja totta on että jos pyörä on selvinnyt vaikkapa 20 v ns. pilaamattomana niin onhan se hienompi kuin joku kötöstäen rakennettu. Ja vaikkapa takavuosien muotokieli joka jossain vaiheessa näytti vanhanaikaiselta niin kun on aikaa kulunut lisää niin rupeaa näyttämään uudestaan kiinnostavalta. Mutta joka tehtaalla pyörää tehdessä / suunnitellessa on ollut omat tekniset tai rahalliset rajoitteensa *enkä näe niiden toistamista järkevänä. Eli itse en osaa nähdä rikoksena esim. alkuperäisen 6V systeemin rakentamista 12-volttiseksi.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Kyllä! Hienoahan se aina on kun haluaa harrastaa. Tyyliseikoista/ rakentelusuunnista en lähde paljoa kommentoimaan, kaikki ei kuitenkaan samanlaisia olla, saatikka pidetä samoista jutuista.
Periaatteesa kaikki rakentelusuunnat käy, fightereista ehkä pidän vähiten.
Ehkäpä tuo orkkisosilla varustelu ja bolt on palikoiden ruuvaus on enemmän "tuning" termin alla, kuin rakentelun, mutta kukin tekee sellaisen kuin itse tykkää.
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Toki arvostan silloin, kun se on tehty tyylillä. Niitä vain näkee erittäin harvoin. Itse en ole rakentelija, hyvä kun osaan edes purkaa.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Jos rakentaa hottentotti-pyörän ja siihen sentti kertaa 2 senttiä kokoiset vilkut mitkä vielä piilotetaan jonnekin pyörän uumeniin, ja parilla ledillä toteutettu takavalo/jarruvalo niin onko sama ku ei laita niitä ollenkaan? Kerran meinasin ajaa autolla erään "bomberpyörän" päälle satasen vauhdista ku ei kertakaikkiaan nähnyt että vilkuttaa ja hiljentää. Ja silloin keli oli aurinkoinen, kesäinen iltapäivä.
Muuten rakennetut pyörät on ihan hienoja, mutta itseä pyörän rakentelu ei hirveästi kiinnosta.
Mun mielestä on kiva puuhastella pyöräharrastuksen kimpussa muutama ilta viikossa talvisinkin.Kesäisin on sitten aika nautiskella sekä ihmetellä mitä hengenheimolaiset ovat luoneet talven pimeinä iltoina.
Osta ja pulttaa valmista palikkaa vai tee rakenteet *itse eivät ole vaihtoehtoja, molempia tarvitaan sopivassa suhteessa.
SuperGasBike 236
Tässä kyllä hommaa piisaa ja kaverit sanoneet että en ikinä saa sitä toimiin?Meni hommat vituralleen ja pyörästä tulee mahoton sekasikiö. Pyörä on Honda Vt 1100 Shadow jonka velkarahalla ostin viime kevät. Nyt tiedän miksi omistaja myi sen niin halvalla.
Ei siinä mitään mie choppasin sen ja duunailin. Eka ylläri oli se että en silloin tiennyt että keula tuubia ei laki salli jatkaa. Katsuri luki pykäliään ja sanoi että keulaa ei saa jatkaa vaan se pitää vaihtaa. No ostin siihen ultiman keulan ja maksoi 550e. No nyt kelpasi ja muutokset otteessa. Seuraava ylläri tuli konetta purkaessani. Runkolaakerit oli finito ja Honda dealer tylysti sanoi että täytyy ostaa lohkot kans kun runkolaakerit on kiinteästi asennettu ja niitä ei saa eikä voi vaihtaa ja 860e ja 1006 e. Ja minun kampurakaan ei ollut virheetön niin konepoka ois maksanut noin 3000e vaikka itte olisin tehnyt. Ei siis mitään järkeä. En kumminkaa anna periksi vaan ostin vanha Rautapään Harrikan koneen ja aioin sen Hondaan tukkia. Propleemia on paljon. Veto oli ennemmin kardaanilla ja rautiksessa ketju ja oikealla.. Ensi vuoden alussa saan koneen ja sitten alkaa sovittelu.. Runkoa joutuupi taas leikkeleen ja muutteleen.Harrikan käytetyn Le peran sain soppelisti mutta ei ryökäle ihan passannut. Nyt meinaan tehdä itse soolopenkin ja panen siihen luggage ragin. http://kuvablogi.com/nayta/2399477/
Jensen.