Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Olen hommaamassa itselleni luultavasti 2008 R6:sta ja ajattelin kysellä kommentteja/kokemuksia siitä, että mitä suositellaan pyörään laitettavan! Vakionahan on luistokytkin mutta onko edes ohjausiskari tuossa pakollinen?
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
  2. #2
  3. #3
    Kiinteät säädettävät jalkatapit ovat aika käytännölliset.
    Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
  4. #4
    teräspunosjarruletkut
    vaihdettavat kliparit (siis ne mihin ei kaadon sauutessa tarvii vaihtaa kuin putket)
    Rattaita sen verran et saa sopimaan joka radalle.
    ja noi aikasemmin mainitut ohjausiskari ja jäykät jalkatapit.

    Ei kai muuta oikein tarvi. Jollain kai pitäis vaikioääniäkin hiljentää, jos haluaa motoparkkiin tai ahvenistolle
  5. #5
    Jos pelkästään ratakäyttöön tulossa niin seuraavia itse tekisin:

    - Etujarruista jousilevyt pois, jotta ilma pääsee jäähdyttämään paloja paremmin ja palat ei hankaa koko aika levyihin ihan täysillä.
    - Teräspunosletkut.
    - Vasemman puolen flekti pois ja oikeanpuoleinen erillisellä kytkimellä pakko-ohjattavaksi.
    - Ohjausiskari.
    - Kuituiset koneenposkien suojat.
    - Turhat osat pois, eli kevennystä.

    Sitten mitkä kannattaa tehdä, jos budjetti antaa periksi:

    - Alusta
    - Putkisto
    - KIT ECU ja sähköt
    - Nokkien ajoitus
    - AIS plugisetti

    Jokainen toki saa tehdä mitä haluaa ja mihin budjetti antaa periksi, mutta noilla saa laitteesta jo täysin nautittavan tarpeeksi ripeän laitteen Suomen oloihin.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  6. #6
    Kiitos hyvistä vastauksista. Olen nyt luultavasti ostamassa 2008 kilvetöntä vakio R6:sta, jolla on ajettu 5tkm kadulla (siis tuontipyörä). Mitäs sanotte hinnasta, joka on 6500€ ja teenkö mielestänne oikein kun ostan mielummin "uuden" pyörän kuin pari vuotta vanhemman valmiin ratapelin?
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
  7. #7
    Riippuu, mitä haluaa. Tuohon kun laittaa jarruletkut, ohjausiskarin, ostaa ja maalauttaa lasikuitukatteet, laittaa shifterin, jalkatappisarjan ja tekee alustan, niin rahaa menee kolmisen tonnia. Vakio-osista saa ehkä jotakin (käytetyistä katteista ehkä 500 + muut purkuheebelit).

    Kilpureissa nuo lisäosat ja paljon muuta tulevat puoli-ilmaiseksi, ja pyörä on säädetty ainkin sinne päin. Mutta vastapainona tulee enemmän ruoskittu kone ja kaatuiltu kokonaisuus. Toisaalta, Ebaystä saa pari vuotta vanhoihin pyöriin moottoreita noin 1,500 hintaan, joten moottoririski ei ole niin suuri.

    Itse ottaisin ekaksi ratapyöräksi ennemmin käytetyn kilpurin, koska silloin saa valmiiksi mietityn kokonaisuuden, ja hyvän tekosyyn ammentaa aiemman kuskin tietotaitoa.

    Uusi, uusista osista rakennettu pyörä on toki varmin, mutta samalla kallein vaihtoehto.
    - JAM Racing Team -
  8. #8
    "Johtajaa" lainaten: riippuu mitä haluaa. Jos haluat 'vaan' ajaa niin valmis, käytetty kilpuri on helpoin vaihtoehto. Tällöin on tietysti kaluston vikariski suurempi.

    Jos taas haluat oppia mp-tekniikkaa ja mekaanista roplaamista, uuden osto ja sen rakentelu on hyvää harjoitusta. Näin todennäköisesti saa luotettavamman pelin, mutta vastineeksi rahaa (ja aikaa) palaa enemmän.

    Oikeita vastauksia ei ole, kyse on enemmän omista mieltymyksistä ja tavoitteista.
  9. #9
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 26 2009,14:13) kirjoitti
    Jos pelkästään ratakäyttöön tulossa niin seuraavia itse tekisin:

    - Etujarruista jousilevyt pois, jotta ilma pääsee jäähdyttämään paloja paremmin ja palat ei hankaa koko aika levyihin ihan täysillä.
    - Teräspunosletkut.
    - Vasemman puolen flekti pois ja oikeanpuoleinen erillisellä kytkimellä pakko-ohjattavaksi.
    - Ohjausiskari.
    - Kuituiset koneenposkien suojat.
    - Turhat osat pois, eli kevennystä.

    Sitten mitkä kannattaa tehdä, jos budjetti antaa periksi:

    - Alusta
    - Putkisto
    - KIT ECU ja sähköt
    - Nokkien ajoitus
    - AIS plugisetti

    Jokainen toki saa tehdä mitä haluaa ja mihin budjetti antaa periksi, mutta noilla saa laitteesta jo täysin nautittavan tarpeeksi ripeän laitteen Suomen oloihin.
    Mitä tarkoittaa?

    - KIT ECU ja sähköt
    - AIS plugisetti

    R6R räärääpyörä
  10. #10
    Kliparit, säädettävät jalkatapit, pikakaasu, ratastus, koneenposkisuojat, kaatumatapit.
    Vaihtaisin jouset lineaarisiin, omalle painolle ja ajotyylille sopiviksi.

    Powercommaderi ehkä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #11
    Lainaa (dreamer @ Loka. 26 2009,18:34) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 26 2009,14:13) kirjoitti
    Jos pelkästään ratakäyttöön tulossa niin seuraavia itse tekisin:

    - Etujarruista jousilevyt pois, jotta ilma pääsee jäähdyttämään paloja paremmin ja palat ei hankaa koko aika levyihin ihan täysillä.
    - Teräspunosletkut.
    - Vasemman puolen flekti pois ja oikeanpuoleinen erillisellä kytkimellä pakko-ohjattavaksi.
    - Ohjausiskari.
    - Kuituiset koneenposkien suojat.
    - Turhat osat pois, eli kevennystä.

    Sitten mitkä kannattaa tehdä, jos budjetti antaa periksi:

    - Alusta
    - Putkisto
    - KIT ECU ja sähköt
    - Nokkien ajoitus
    - AIS plugisetti

    Jokainen toki saa tehdä mitä haluaa ja mihin budjetti antaa periksi, mutta noilla saa laitteesta jo täysin nautittavan tarpeeksi ripeän laitteen Suomen oloihin.
    Mitä tarkoittaa?

    - KIT ECU ja sähköt
    - AIS plugisetti

    Mikäs tuossa vasemman puoleisen flektin poistossa/flektin pakko-ohjattavuudessa on ideana?



  12. #12
    Lainaa (dreamer @ Loka. 26 2009,18:34) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 26 2009,14:13) kirjoitti
    Jos pelkästään ratakäyttöön tulossa niin seuraavia itse tekisin:

    - Etujarruista jousilevyt pois, jotta ilma pääsee jäähdyttämään paloja paremmin ja palat ei hankaa koko aika levyihin ihan täysillä.
    - Teräspunosletkut.
    - Vasemman puolen flekti pois ja oikeanpuoleinen erillisellä kytkimellä pakko-ohjattavaksi.
    - Ohjausiskari.
    - Kuituiset koneenposkien suojat.
    - Turhat osat pois, eli kevennystä.

    Sitten mitkä kannattaa tehdä, jos budjetti antaa periksi:

    - Alusta
    - Putkisto
    - KIT ECU ja sähköt
    - Nokkien ajoitus
    - AIS plugisetti

    Jokainen toki saa tehdä mitä haluaa ja mihin budjetti antaa periksi, mutta noilla saa laitteesta jo täysin nautittavan tarpeeksi ripeän laitteen Suomen oloihin.
    Mitä tarkoittaa?

    - KIT ECU ja sähköt
    - AIS plugisetti

    No Jani tietää paremmin, mutta otan vapauden tässä yhteydessä jakaa vajavaiset tietoni aiheesta. Kit Eculla tarkoitetaan kansanomaisesti sanottuna valmistajan kisakäyttöön tekemää, yleensä alkuperäistä paremmin säädettävää moottorinohjausyksikköä s.o. Engine Control Unit. Kit -sähköillä tarkoitetaan edelleen valmistajan tekemää, yksinkertaistettua sähköjärjestelmää, jossa mukana vain olennainen s.o. valot, vilkut ym ratakäytössä tarpeettomat katukytkennät on pois.

    AIS plugisetistä ei minullakaan ole harmainta hajua. Odotan mielenkiinnolla, mistä mahtaa olla kysymys. Kannattaisiko jopa hankkia? hehe...
  13. #13
    Lainaa (isolter @ Loka. 26 2009,20:16) kirjoitti
    Lainaa (dreamer @ Loka. 26 2009,18:34) kirjoitti
    Mitä tarkoittaa?

    - AIS plugisetti

    AIS plugisetistä ei minullakaan ole harmainta hajua. Odotan mielenkiinnolla, mistä mahtaa olla kysymys. Kannattaisiko jopa hankkia? hehe...
    Minäkään mitn tiedä mutta vastaan silti:
    "Y.E.C. Racing AIS Plug Set
    Closes the AIS system on the cylinder head. These plugs need to be mounted when the AIS (Air Induction System) is removed."
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #14
    Poistettu
    Lainaa (vahvajussi @ Loka. 26 2009,20:09) kirjoitti
    Mikäs tuossa vasemman puoleisen flektin poistossa/flektin pakko-ohjattavuudessa on ideana?
    Paikallaan ollessa flekti jarruttaa ilman kulkua aika paljon. Eli rata-ajossa vakiosyylärin riittävyys kuumana päivänä voi olla siinä. Toisen kun poistaa niin vähä lisää jäähdytystehoa ajossa.

    Taas kuumana kun parkkeeraa telttaan, saa pakolla ajettua syylärin kylmäksi, pyöräyttää konetta muutaman sekan ja toistaa -> jälkilämmöt tasaantumaan nopeemmin. Flektihän lakkaa toimimasta kun lämmöt n 100 astetta tai alle. Ja mittaa usein syyläristä. Sammutat siitä ni kannessa porisee vielä kauan...
  15. #15
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    AIS on saastenpoistojärjestelmä ja KIT ecu (säädettävä, myös sytkä) ei käy katusähköihin, siksi myös kittisähköt
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  16. #16
    Lainaa (scuuba @ Loka. 26 2009,19:22) kirjoitti
    Kliparit, säädettävät jalkatapit, pikakaasu, ratastus, koneenposkisuojat, kaatumatapit.
    Vaihtaisin jouset lineaarisiin, omalle painolle ja ajotyylille sopiviksi.

    Powercommaderi ehkä. *
    Kyseiseen pyörään ei välttämättä tartte pikakaasua, se on varsin hätäinen jo vakionakin.

    Ja jouset on ko. mallissa lineaariset. 0,9 edessä ja 1,0 takana.

    PowerCommanderin voi heittää hitoille R6R:n kanssa. Sillä ei pääse kunnolla säätämään muuttuvapituuksisia imukanavia, eikä alle 9000 rpm:n saa seoksia kohdilleen. Toki se on parempi kuin ei mitään, mutta ei sillä oikeasti kyllä paljoakaan tee tuossa laitteessa.

    Edit: Ja yksi syy miksi olisi, yleensäkin, varovainen pikakaasujen kanssa on se että vakiosysteemi on kahdella vaijerilla ja suurinosa noista halpis pikakaasuista on yhdellä. Eli kaasun jumiutuminen on huomattavasti todennäköisempää ja myös perin vaarallista ajo silloin.

    Jos pikakaasun haluaa vaihtaa niin _ehdottomasti_ sellaiseen mikä toimii kahdella vaijerilla. Silloin saa pakotettua kaasun pois päältä, vaikka vetopuolen vaijeri jumiutuisikin tai katkeaisi kokonaan ja jäisi jonnekin jumiin jne.



    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  17. #17
    Lainaa (isolter @ Loka. 26 2009,20:16) kirjoitti
    Lainaa (dreamer @ Loka. 26 2009,18:34) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 26 2009,14:13) kirjoitti
    Jos pelkästään ratakäyttöön tulossa niin seuraavia itse tekisin:

    - Etujarruista jousilevyt pois, jotta ilma pääsee jäähdyttämään paloja paremmin ja palat ei hankaa koko aika levyihin ihan täysillä.
    - Teräspunosletkut.
    - Vasemman puolen flekti pois ja oikeanpuoleinen erillisellä kytkimellä pakko-ohjattavaksi.
    - Ohjausiskari.
    - Kuituiset koneenposkien suojat.
    - Turhat osat pois, eli kevennystä.

    Sitten mitkä kannattaa tehdä, jos budjetti antaa periksi:

    - Alusta
    - Putkisto
    - KIT ECU ja sähköt
    - Nokkien ajoitus
    - AIS plugisetti

    Jokainen toki saa tehdä mitä haluaa ja mihin budjetti antaa periksi, mutta noilla saa laitteesta jo täysin nautittavan tarpeeksi ripeän laitteen Suomen oloihin.
    Mitä tarkoittaa?

    - KIT ECU ja sähköt
    - AIS plugisetti

    No Jani tietää paremmin, mutta otan vapauden tässä yhteydessä jakaa vajavaiset tietoni aiheesta. Kit Eculla tarkoitetaan kansanomaisesti sanottuna valmistajan kisakäyttöön tekemää, yleensä alkuperäistä paremmin säädettävää moottorinohjausyksikköä s.o. Engine Control Unit. Kit -sähköillä tarkoitetaan edelleen valmistajan tekemää, yksinkertaistettua sähköjärjestelmää, jossa mukana vain olennainen s.o. valot, vilkut ym ratakäytössä tarpeettomat katukytkennät on pois.

    AIS plugisetistä ei minullakaan ole harmainta hajua. Odotan mielenkiinnolla, mistä mahtaa olla kysymys. Kannattaisiko jopa hankkia? hehe...
    AIS systeemi on sellanen moottorin kannessa oleva saastelaitetsysteemi mikä päästää ilmaa pakokanaviin ja on yhteydessä imuboksiin. Tarkemmin sen sielunelämään puuttumatta, tuo saastelaitteen paikallaanolo hankaloittaa aika paljon seoksien säätämistä kohdalleen, kun päästelee koneeseen ilmaa sopivissa kohdin tahteja. Tuolla plugisetillä tukitaan ko kanavat kannesta sekä imuboksista.

    Setin asennuksen jälkeen seoksien säätö onnistuu paremmin ja tarkemmin --> Saadaan koneen luonteesta halutun mallinen ja tarvittaessa kaikki heposet valjastettua käyttöön.

    Noin karkeasti kuvailtuna.

    Ja tuohon flektihommaan, niin se on just niin kuin 998SFE sen sanoi, tosin sellainen pikku seikka että R6R kyllä mittaa kannesta sen veden lämpötilan.

    Ja syy miksi juuri vasemmanpuoleinen tuossa R6R:ssä on se että vasemmalta puolelta virtaa kuuma vesi syyläriin ja sen "heti" ja mahdollisimman paljon jäähdyttäminen on vain hyvä asia.

    Juu ja ne mitä unohtui, tuo johtaja jo mainitsikin, eli shifteriä jne.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  18. #18
    Kiitos paljon runsaista kommenteista.

    Tykään itsekkin roplata mopoa ja olisi hauska tuntea pyöränsä jo ennenkuin kausi alkaa, joten päädyn uudehkoon vakiopeliin. Luultavasti asennan pyörään vain joitain "pakollisia" kilkkeitä ja yritän saada kierrosaikoja tippumaan mielummin ajotaitoja kehittämällä kuin kukkaroa kehittämällä Kyllä niitä puutteita pyörässä sitten tulee huomaamaan kun vauhti kasvaa.
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
  19. #19
    Honda talkissa on pohdittu ajamattoman ylivuotisen CBR1000RR:n tuomista jenkeistä. Kilvettömälle arvioitu hinnaksi tänne tuotuna n. 6500 €.
    Linkki
    Hyvä vaihtoehto tuokin, ellei merkki ole väärä tai ei missään nimessä 1000 kuutioista.



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  20. #20
    Lainaa (IlDuce @ Loka. 27 2009,11:28) kirjoitti
    Honda talkissa on pohdittu ajamattoman ylivuotisen CBR1000RR:n tuomista jenkeistä. Kilvettömälle arvioitu hinnaksi tänne tuotuna n. 6500 €.
    Hyvä vaihtoehto tuokin, ellei merkki ole väärä tai ei missään nimessä 1000 kuutioista.
    Ihan mielenkiinnosta niin onko tuohon hintaa sisällytetty mitä kaikkia kuluja? Rahdit? Tullit? Mahdollinen ALV (en tiedä kuuluuko edes olla)?

    Kuulostaa meinaan tollasenaan aika kohtuulliselta summalta.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  21. #21
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 27 2009,11:41) kirjoitti
    Lainaa (IlDuce @ Loka. 27 2009,11:28) kirjoitti
    Honda talkissa on pohdittu ajamattoman ylivuotisen CBR1000RR:n tuomista jenkeistä. Kilvettömälle arvioitu hinnaksi tänne tuotuna n. 6500 €.
    Hyvä vaihtoehto tuokin, ellei merkki ole väärä tai ei missään nimessä 1000 kuutioista.
    Ihan mielenkiinnosta niin onko tuohon hintaa sisällytetty mitä kaikkia kuluja? Rahdit? Tullit? Mahdollinen ALV (en tiedä kuuluuko edes olla)?

    Kuulostaa meinaan tollasenaan aika kohtuulliselta summalta.
    Niin kyseessä on siis tuo mun tekemä arvio hinnasta. Sisältää arviot rahdista, tullimaksuista ja alvista.

    Eivät ole jenkkilän pojat vielä mitään vastanneet.


    -Lauri
  22. #22
  23. #23
    Poistettu
    Lainaa (Lauri_S @ Loka. 27 2009,12:01) kirjoitti
    Eivät ole jenkkilän pojat vielä mitään vastanneet.


    -Lauri
    Noinniinku vinkkinä, jonkun verran tullut työasioitua sekä yksityiselämän puolella jenkeistä ostettua. Työasioissa faksikin on useimmiten mailia tehokkaampi kommunikointitapa.

    Postimyyntishopit toki hoitaa hyvin tuon maililiikenteen ja kyselyn.

    Soitto on paras tapa hoitaa asioita sinne, sillä saa kiinnostuksen heräämään ja mailit kulkemaan. Kokeile ellet muuten saa vastausta.
  24. #24
    Tervehdys

    Pari lisäpointtia alkuperäiseen kysymykseen, ennenkuin tarjotaan lisää hiilaria ja kaasukeulaa tms. kamaa ensimmäisessä ratapyörän rakennusaallossa

    Eli satsausta omaan ja kanssakurvailijoiden turvallisuuteen sekä ratapäivien sujuvuuden takaamiseen seuraavin konstein:

    Varmistuksia öljyproppuun ja suotimeen. Teräslankavarmistus öljuproppuun porattuun reikään ja täyttökorkkiin ja vaikkapa runkoon ankkuroitu klemmari pitämään öljysuodatin paikoillaan kaikissa olosuhteissa.

    Glykolin sijasta vähemmin liukasta kampetta veden seuraksi jäähdytysjärjestelmään.

    Ilmanpaineita pitää seurata alinomaan, joten kulmaventtiilit kiinni vanteisiin, samalla saa metallihattujen takia täyden varmuuden ilmatiiviydestä.

    Sormisuoja takarattaan eteen ei ole koskaan liioittelua, vaikkei kisaisikaan.

    Jos vanteita vaihtelee, voisi lukituslankojen käyttö jarrusatuloiden kiinnitysruuveisskin olla paikoillaan, jotta tulisi aina kierrettyä ruuvit kiinni, siitähän nuo langat ovat aina varma merkki ja hauskaa puuhattavaa varikolla. Reiät pitää porailla pultteihin, jos kohdalle osuu laadukas pikkupora ja tolppakone. Varikolla homma astetta vaikeampi sitten.

    Jos langoitus maistuu, voi reikiä ja lankoja laitella akseleiden muttereihin muihinkin tärinästä mahdollisesti aukeaviin namiskuukkeleihin.

    Muutoinhan tuossa yllä on paljon tarpeellista. Tuota jarrujen laahaamista ja jousilevyjen poistoa ja varsinkaan niiden yhteyttä en Parjiksen viestissä täysin hiffaa. Männän paineen palan takaa poistaa kyllä aivan muu verme, kuin jousilevy, mutta jos lie kutosessa sitten noin.

    Hanski



    possujono pilaa elämän
  25. #25
    Lainaa (-Hanski- @ Loka. 27 2009,18:11) kirjoitti
    Tuota jarrujen laahaamista ja jousilevyjen poistoa ja varsinkaan niiden yhteyttä en Parjiksen viestissä täysin hiffaa. Männän paineen palan takaa poistaa kyllä aivan muu verme, kuin jousilevy, mutta jos lie kutosessa sitten noin.

    Hanski
    Öö jos pitäis veikata niin syy lienee se että, vaikka männät palauttavat kiltisti, niin takertava jousilevy voi pitää palan "itsetehostuvaa" reunaa levyssä kevyesti kiinni.

    Jos pala sattuu olemaan luokkaa "HH" niin kosketus ja hyvä kitkakerroin voi aiheuttaa sen että levy imee palaa itseensä sen verran että se ainankin pitää ärsyttävää ääntä - ja turhaa lämmönkehitystä yllä.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  26. #26
    Mikähän mahtaa olla "vähemmän liukas aine" syyläriin glykolin tilalta, mitä kannattaisi laittaa? Ja mistä saa?
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  27. #27
    Lainaa (Zeipii @ Loka. 29 2009,11:04) kirjoitti
    Mikähän mahtaa olla "vähemmän liukas aine" syyläriin glykolin tilalta, mitä kannattaisi laittaa? Ja mistä saa?
    Water Wetter taitaa olla käyttökelpoista myös RR:ssä?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  28. #28

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (killa @ Loka. 29 2009,11:17) kirjoitti
    Lainaa (Zeipii @ Loka. 29 2009,11:04) kirjoitti
    Mikähän mahtaa olla "vähemmän liukas aine" syyläriin glykolin tilalta, mitä kannattaisi laittaa? Ja mistä saa?
    Water Wetter taitaa olla käyttökelpoista myös RR:ssä?
    Ainakin Ad-ketjun myymälästä tuota löytyy. 15e/purnukka.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  29. #29
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 27 2009,08:36) kirjoitti
    Jos pikakaasun haluaa vaihtaa niin _ehdottomasti_ sellaiseen mikä toimii kahdella vaijerilla. Silloin saa pakotettua kaasun pois päältä, vaikka vetopuolen vaijeri jumiutuisikin tai katkeaisi kokonaan ja jäisi jonnekin jumiin jne.
    Onkos tuo palautusvaijerin kestävyys sitten varmistettu jotenkin ettei just se mene poikki. Miten? Vai onko se paksumpi?
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (huiku @ Loka. 29 2009,12:32) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 27 2009,08:36) kirjoitti
    Jos pikakaasun haluaa vaihtaa niin _ehdottomasti_ sellaiseen mikä toimii kahdella vaijerilla. Silloin saa pakotettua kaasun pois päältä, vaikka vetopuolen vaijeri jumiutuisikin tai katkeaisi kokonaan ja jäisi jonnekin jumiin jne.
    Onkos tuo palautusvaijerin kestävyys sitten varmistettu jotenkin ettei just se mene poikki. Miten? Vai onko se paksumpi?
    No en tiedä yhtään tapausta, tosin en tiedä paljoa muutakaan, missä olisi palautusvaijeri mennyt poikki, koska noi vaijerit säädetään siten että se rasitus on siellä vetopuolella, ei palautuspuolella. Ts. se palautuspuolen vaijeri normaalisti vain liikkuu siellä mukana, ilman sen kovempaa rasitusta. Vetopuolen vaijerilla kuitenkin se kovin rasitus on.

    Ja jos se vetopuoli menee poikki niin eihän se palautuspuolen tartte toimia kuin kerran enemmän kuin vetopuolen niin se on silloin hoitanut tehtävänsä, noin niin kuin karrikoidusti.



    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen