Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Purkasin ajoittaisten käyntihäiriöiden yhtenä epäilyksenalaisena olleen bensapumpun. Mielenkiintoinen hässäkkä! Ei mikään ihme, jos kärjet palavat vuodessa parissa. Sen verran raju kipinöinti noiden välissä käy, kun pumppu sylkee!

    No heitän tuolla kuikkaa ahteriin ja vaihdan tilalle Pierburgin. Katsotaan sitten päästiinkö noista ajoittaisista vaivoista. Letkuja pitää hieman vedellä uusiksi ja miettiä pumpun kiinnitystä, jotta bensaletkut saa nätisti pyöriteltyä alakatteen sisälle ilman vaaraa palamisesta etummaisen sylinterin pakoputkeen.
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Jaa no onko sulla se ehjä vielä siis se alkuperäinen? Mua vois kiinnostaa sen saaminen itelle kun omassa on tuota tulvimis ongelmaa tuolla Pierburgilla ja myös aikasemmin paikoillaan olleesa josain Huco-merkkisessä pumpussa. Tuolla vois ehkä koittaa onko kuitenki tuo paine liian kova tuosa Pierburgissa.

    En muista onko tänne tullu pantua, mutta koitahan ilman pumppua. Toimii ihan täydellisesti kunhan on vaan yli 8 litraa bensaa tankisa.
  3. #3
    Lainaa (Peltsi @ Marras. 05 2009,21:25) kirjoitti
    Jaa no onko sulla se ehjä vielä siis se alkuperäinen? Mua vois kiinnostaa sen saaminen itelle kun omassa on tuota tulvimis ongelmaa tuolla Pierburgilla ja myös aikasemmin paikoillaan olleesa josain Huco-merkkisessä pumpussa. Tuolla vois ehkä koittaa onko kuitenki tuo paine liian kova tuosa Pierburgissa.

    En muista onko tänne tullu pantua, mutta koitahan ilman pumppua. Toimii ihan täydellisesti kunhan on vaan yli 8 litraa bensaa tankisa.
    Katotaas nyt, sano sokee... Toki tuo vanha pumppu joutaa kiertoon, mutta ensin taidan testata tuon Pierburgin toimivuuden. Rakennustyö on vielä kesken. Tuo tulviminenhan tietty voi johtua Pierburgista, mutta ohjeen mukaisen version työpaine on 0,1bar, joten ei luulisi tuon uimuriventtiileistä läpi puskevan. Jos puskee, niin paineenrajoitusventtiilillähän tuota saanee alas.

    Tuo virallisesti sopiva malli muuten useasta autotarvikeliikkeestä kysyttynä maksoi 120 - 160€ mutta oli kaikkialta loppu. Tilalle tarjosivat ihan samoilla spekseillä Pierburgin mallia 8300-0765, jonka hinta oli 70€. Katsotaan nyt mitä tuosta tulee. Paperilla kaikki arvot ovat samat kuin tuon 7.21440.51.0 mallin.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Mahtaako se olla aito Pierburggi tuommosella koodilla. Tääläki ne tarjos tuommosta jotain vehettä mikä oli niiden koneella Pierburg koodilla mutta ei kuitenkaan ollu aito. Paikallisesa pajasa ne tunnisti tuosta koodista että se on kopio.

    Kyllä se viikon kesti että sen sai tännekkin tuosa syyskuulla. Mulla on semmonen hyllysä. No nyt on siihen tulvimiseenkin kenties lääkkeet hyllysä. Uudet alkuperäiset neulaventtiilit odottaa nyt tuosa hyllysä. Niiden saanti kesti kyllä luvattoman kauan.

    Speksien mukaan tuolla Pierburgilla ei pitäs tulvimista esiintyä. Siis paineen ja tuoton aiheuttamaa. No tosiaan paineensäädin on seuraava mitä kokeillaan sitten jos tuo ei riitä tuo venttiilien uusiminen.
  5. #5
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 05 2009,17:45) kirjoitti
    Purkasin ajoittaisten käyntihäiriöiden yhtenä epäilyksenalaisena olleen bensapumpun. Mielenkiintoinen hässäkkä! Ei mikään ihme, jos kärjet palavat vuodessa parissa. Sen verran raju kipinöinti noiden välissä käy, kun pumppu sylkee!
    Ehkäpä sen alkuperäisen pumpunkin voisi peruskorjata vaihtamalla siihen uudet kärjet ja laittamalla kärkien yli sopivan kondensaattorin kipinöintiä estämään. Näin ei tarvitsisi letkuja modata ja painekin olisi alkuperäinen.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  6. #6
    Aidolla Pierburgilla oma pyörä toimii.Elektroniikasta perillä olevat on rakennelleet alkup. pumpuun omia virityksiä jolla vähennetään kipinointiä,mutta en tiedä autaako pitemmän päälle jos kärjet on jo palaneet.http://users.bart.nl/~stikfort/new_i..._feulpump.html
    Itse laitoin Pierburgin alkuperäisen pumpun paikalle sopivan kokoisella putken kannattajalla.Pumpussa on pienemmät liittimet kuin letkut,mutta tankilta tuleva on pysynyt hyvin kiristimellä.Paine puolella on ensin pieni pätkä letkua ja sitten 8mm hydrauliikka putkesta taivutettu J-muotoinen putki,jonka päihin juotin tiiviste helmet paksunnokseksi.Pierburg 7.21440.51.0 on ainakin toimiva.
    Afrika twinissä on sama ongelma ja näitäkin ovat laitelleet.Kurapyörä foorumilla on juttua aiheesta myös.



  7. #7
    Lainaa (Peltsi @ Marras. 06 2009,09:36) kirjoitti
    Mahtaako se olla aito Pierburggi tuommosella koodilla. Tääläki ne tarjos tuommosta jotain vehettä mikä oli niiden koneella Pierburg koodilla mutta ei kuitenkaan ollu aito. Paikallisesa pajasa ne tunnisti tuosta koodista että se on kopio.

    Kyllä se viikon kesti että sen sai tännekkin tuosa syyskuulla. Mulla on semmonen hyllysä. No nyt on siihen tulvimiseenkin kenties lääkkeet hyllysä. Uudet alkuperäiset neulaventtiilit odottaa nyt tuosa hyllysä. Niiden saanti kesti kyllä luvattoman kauan.

    Speksien mukaan tuolla Pierburgilla ei pitäs tulvimista esiintyä. Siis paineen ja tuoton aiheuttamaa. No tosiaan paineensäädin on seuraava mitä kokeillaan sitten jos tuo ei riitä tuo venttiilien uusiminen.
    Eipä ole väliä onko alkuperäinen. Mikä tässä maailmassa enää tänä päivänä olisi. Kaikki tavara tulee samoista pajoista ja leimataan hieman eri lailla eri tarkoituksia varten.

    Speksit tuolla korvikkeella ovat samat kuin tuolla toimivaksi havaitulla mutta ENNENKAIKKEA HINTA on huomattavasti inhimillisempi.

    Eihän tuo bensapumppu nyt mikään suihkuraketti ole, että pitäisi vasiten vanhaa pumppua ruveta tekohengittämään. Letkujenkaan kanssa ei ole mitään suurempia ongelmia. Biltemasta ja MotoNetista löytyy 8 - 10mm sovittimia ja klemmareita. Itse en viitsinyt edes noita hakea. kyllä noista tiiviit saa ihan kotikonsteinkin. Paineethan noissa ovat kuitenkin mitättömät.
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    On ne ainaki kovasti eri tuntosia kourasa tuo oikea ja tuo kopio. No on siinä tosiaa hintaeroa. Omastani taisin 100 maksaa paikalliselle. On siinäki hintaa mutta Hondan alkuperäinen ei maksa kun 240 euroa. Taas pitää sanoa että on ne perkeleen kalliita nuo alkuperäset osat. Nuo uuden neulaventtiilitkin maksaa 24 euroa kappale.

    No eipä se. Jos tuosta jonku tonnin sais kun panis jatkaan kiertoa.
  9. #9
    vaihetaan vähän käytetty perälaakeri toimivaan pensapumppuun, vaimitensenytoli.
  10. #10
    Lainaa (hra1150 @ Marras. 06 2009,22:25) kirjoitti
    vaihetaan vähän käytetty perälaakeri toimivaan pensapumppuun, vaimitensenytoli.
    Nyt mul on ne molemmat...
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Kyllä oman kokemuksen mukaan kopiossa ja aidossa on eroa.Laitoin edelliseen pyörääni cbr 1000 Facetin pumpun jolla pyörä toimi hyvin.Varaderoon ostin aluksi "Facetin" joka oli Kiinalainen kopio,täysin saman näköinen kuin aito oli ja hintaa noin 40€.Tyhjäkäynillä laski alleen ylivuoto letkusta,joten se siitä.
  12. #12
    Sori nyt meni ihan täysin OffTopic......... mutta tuli vaan mieleen, kun sain tuossa juuri viestiä eräältä tutulta joka on työkomennuksella Shanghaissa, ja oli vastikään hommannut siellä 200cc enduropyörän.

    Kone on kuulemma japsikopio ja pelittää ilmeisen hyvin, mutta esim. pinnavanteet on aivan vääränlaista metalliseosta, todella raskaat, ja menevät kuitenkin toisaalta solmuun jo melkeinpä jonkun isomman kuopan nähdessään. Että on kuulemma muuten oikein mainio "enska"... kunhan ei vaan erehdy sitä minnekään sileän asfaltin ulkopuolelle viemään ! No eipä vissiin ollut kovin kallis kokeilu toisaalta. Meinaa keväällä ajella kamppeella sieltä lähelle Laosin rajaa, tosin ei vissiin vakiovanteilla. Ja on siinä kuulemma muutama muukin ei-kelvottosesti toteutettu juttu, mitä aikoo laitella.

    Kertoo vaan melestäni jotain tuosta kiinalaismentaliteetista, eli riittää, kunhan kampe näyttää suht oikealta, laatu ja toimivuus käytössä on ihan toisarvoinen asia. Joutuvat varmaan jossain vaiheessa vähän miettimään noita asioita uusiksi, kuten japsitkin joskus kauan sitten.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #13
    No kohta tuon kopion toimivuus nähdään. Pyörä on melkein nipussa. Jos toimii, niin säästin melkein satasen ja olen tyytyväinen. Jos tulvii, niin sitten menetin seitsemän kymppiä mutta tuotin "mitäs minä sanoin"-iloa teille kaikille.

    Onneksi tässä piisaa talvi-iltoja (ja sen verran rahaa) että eiköhän tuosta kevääseen mennessä toimiva tehdä.
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Jåå. Pumppu toimii hienosti mutta kokonaisuus ei toimi. Pyörä käy mutta jostain kaasuttimen ylivuotoputkesta painaa bensaa tantereelle. Omituista. Painemittaria mulla ei ole, mutta peukalolla kun tuon pumpun tulopuolen sulkee, niin paine on mitätön. Eikä tuo tulvi siten, että se käyntiin mitenkään vaikuttaisi... ?

    Kuten Peltsi tuossa totesikin, niin koko pumpun tarve on hieman kyseenalainen ja ilmeisesti tuota tarvitaan ainoastaan viimeisiä tippoja tankista imettäessä. Tankin liepeet kun ulottuvat kaasuttimien nestepinnan alapuolelle.

    Hmmmm.... Täytyy selvästi fundeerata....



    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Jos tyhjäkäynnillä laskee alleen mutta ei kierroksilla, koska silloin kulutus on suurempi niin silloinhan pumppu työntää liikaa tavaraa.
    Tai neulaventtilit ovat tulleet tiensä päähän.Pierburgissa hetkellinen paine oli muistaakseni jotain 0.3 bar ja jatkuva 0.2 bar.
    Varaderolla en ole ilman pumppua ajanut,mutta cebari hyytyi ohituksissa ja jos vedätteli reilummin.Bensa pula.



  16. #16
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 06 2009,06:30) kirjoitti
    En muista onko tänne tullu pantua, mutta koitahan ilman pumppua. Toimii ihan täydellisesti kunhan on vaan yli 8 litraa bensaa tankisa.
    Tuo virallisesti sopiva malli muuten useasta autotarvikeliikkeestä kysyttynä maksoi 120 - 160€ mutta oli kaikkialta loppu. Tilalle tarjosivat ihan samoilla spekseillä Pierburgin mallia 8300-0765, jonka hinta oli 70€. Katsotaan nyt mitä tuosta tulee. Paperilla kaikki arvot ovat samat kuin tuon 7.21440.51.0 mallin. [/quote]

    http://www.andreeweb.de/Motorrader/E...pumpe_der.html
    Pierpurgin 7.21440.51.0 tais olla se yksi joka toimii ihan plug-and-play? Speksit voi olla samat muissakin mutta joku "taika" tuossa on että ei pissi tyhjäkäynnillä. Täytyy siinä muutakin olla kuin pelkkä paine??
    Jos tarvike pensapumppu änkää vakio paineellaan bensaa koko ajan, niin käy järkeen että tyhjäkäynnillä kun ei paljoa bensaa mene kaasarin läpi--minne se ylimääräinen menis kun ylivuoto letkuun?? // Bensan paluuta ei at:stä ainakaan löydy,heh.
  17. #17
    No mulla ainaki kusee tuolla aidolla tuon koodisella Pierburgillaki. Ei ole sekään kai ihan ihana. No silmämääräsesti katottuna nuo neulat oli kyllä kuluneet. Eikä kuulemma noiden mekatsujen mielestä tarvi olla kovin kuluneet että eivät ylimäärästä painetta enää kestä.

    Joskus kun sais vielä inspiraation vaihtaa nuo. Eiköhän se kevääseen mennessä iske.
  18. #18
    No nyt on alkuperäinen pumppu paikallaan kärjet viilattuna. Jäljelle kyllä ei jäänyt paljon mitään viilattavaa, joten jonkinlainen ratkaisu asialle pitää löytää.

    Tuolla alkuperäisellä ei tietty ole tulvimisesta tietoakaan. Kädellä koettaen, pumppu nakuttaa ainoastaan tarvittaessa - eli sen mekaniikka tunnistaa uimurin venttiilien vastapaineen.
    <p>2002-2014</p>
  19. #19
    Juuri näin,alkup. pumppaa vain tarvittaessa.Jossain sivuilla olen joskus nähnyt kuvasarjan ja tarinaa kun joku on rakennellut uudet kärjet vanhaan pumppuun.Toivottavasti homma selviää.
  20. #20
    Löytyyhän niitä kun vähän kaivelee.
    <a href="http://cgi.ebay.co.uk/Fuel-Pump-Repair-Kit-Honda-CBR-NTV-VT-XRV_W0QQitemZ380171775824QQcategoryZ10460QQcmdZVie wI
    temQQ_trksidZp4340." target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/Fuel-Pu....Zp4340.</a>

    http://www.wemoto.com/bikes...._Switch
  21. #21
    Lainaa (Hyyde @ Marras. 08 2009,13:27) kirjoitti
    Löytyyhän niitä kun vähän kaivelee.
    <a href="http://cgi.ebay.co.uk/Fuel-Pump-Repair-Kit-Honda-CBR-NTV-VT-XRV_W0QQitemZ380171775824QQcategoryZ10460QQcmdZVie wI

    temQQ_trksidZp4340." target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/Fuel-Pu....Zp4340.</a>

    http://www.wemoto.com/bikes...._Switch
    Tuo kärkisarjahan voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto....
    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    No niin. Kärkisarja tilattu briteistä... Palaan laatuun ja asennuskokemukseen kun tulevat.
    <p>2002-2014</p>
  23. #23
    Ja tänään kolahti postilaatikkoon... Ihan hyvänlaatuisen oloiset... Pannaan jemmaan odottamaan inspiraatiota.
    <p>2002-2014</p>
  24. #24
    Kerrohan sitten lisää kun olet kärjet vaihtanut.Alkup. pumppu on vielä tallessa jos vielä laittais toimimaan.
  25. #25
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 08 2009,14:44) kirjoitti
    Lainaa (Hyyde @ Marras. 08 2009,13:27) kirjoitti
    Löytyyhän niitä kun vähän kaivelee.
    <a href="http://cgi.ebay.co.uk/Fuel-Pump-Repair-Kit-Honda-CBR-NTV-VT-XRV_W0QQitemZ380171775824QQcategoryZ10460QQcmdZVie wI


    temQQ_trksidZp4340." target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/Fuel-Pu....Zp4340.</a>

    http://www.wemoto.com/bikes...._Switch
    Tuo kärkisarjahan voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto....
    Eikös nuo ole samanlaiset kun alkuperäisetkin kärjet??
    Varadero 1000
  26.  
  27. #26
    No niin. Eilen illalla inspiraatio iski ja vaihdoin kärjet. Pala kakkua koko homma. Puolisen tuntia koko homma dokumentoivine valokuvauksineen. Vaativin vaihe on yhden johdon kolvaus kärkiin.

    Ja V-Strom 650:lle - on samanlaiset kärjet kuin alkuperäiset. Materiaali näyttää erilaiselta kuin alkuperäisissä, mutta muuten istuvat paikalleen kuin alkuperäiset ja näyttävätkin siltä. Aika sitten näyttää kestävätkö käytössä paremmin. Hinta kuitenkin on säällinen - reilut kolme kymppiä kotiin tuotuina, joten vaikuttavat ainakin tässä vaiheessa edulliselta "huollolta".



    <p>2002-2014</p>