Moro,
jos joku tässä syksyn kuluessa on ajatellut pyytää tarjousta mopon välirahasta alan liikkeestä, niin kuinka kauan saa/saisi vastausta odottaa? Eikö nyt pitäisi olla lama ja mopokauppa hidasta eli luulisi, että mopoliikkeet olisivat kilvan vastaamassa tarjouspyyntöihin?![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Jep. Mutta ei se talouden suhdanteista ole kiinni. On kauppoja, joilla menee aina niin hyvin ettei tarvitse tarjota.
Toisaalta, kun kaupankäynti on inhimillistä toimintaa niin voi olla, että joskus kemiat voivat vaikuttaa aktiivisuuteen sekä yhteistyöhenkeen. Noh, hyvän myyjän tulisi vastata tietysti tarjouspyyntöön silti AINA.
Ehkä kuitenkin tarjouksesi on ollut hinnallisesti niin epämiellyttävä, että myyjä on päättänyt tarttua siihen viimeiseksi ja sitten ehkä unohti jutun...
Unohda moinen "kauppias" ja siirry seuraavaan. Asiakaslähtöisiä yrityksiä löytyy aina.
Kaverin kanssa ollaan toteutettu "soitan omistajalle strategiaa". Jos myymälässä on ksipäistä henkilökuntaa, niin olemme antaneet omistajalle SUORAA palautetta perusteluineen. Heh! Anekdoottina täytyy mainita (aivan eri toimiala), että soitin markkinointijohtajalle. Oli asiantuntava, avoin ja ystävällinen kaveri. Tiesi ongelman, tiesi henkilöt(!) ja sai vahvistuksen "kehittämistoimenpiteilleen".
Suosittelen oikean ja oikein kohdistetun palautteen antamista AINA, on sitten kyseessä negatiivinen tai positiivinen asia.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Mä laitoin loppukesästä/alkusyksystä BW Espooseen ja Vantaalle kyselyn. Sunnuntaina lähetin sähköpostin ja maanantaina oli molemmista liikkeistä vastaus tullut. Pyörä päätyi lopulta muualle, muttaBW:lle nopeista vastauksista.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
mulle tuli samana päivänä tarjous sähköpostiin. vai oliko se seuraavana aamuna. jokatapauksessa vuorokauden sisällä. ja sieltähän se rutku tuli lopulta sitten haettuakin. tosin suorlla ostolla sitten lopulta.
vinkki: laita lukukuittaus päälle niin tiedät milloin mailisi on ylipäänsä luettu vai onko luettu lainkaan. aika harvassa ovat ne jotka osaa/haluaa laittaa kuittauseston päälle jos edes tietävät toiminnon olemassaolosta.
ja soittamalla usein paras. jotkut viis seisaa maileista..vielä tänäkin päivänä.
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Yrittäjänä voin kertoa että noita tarjouspyyntö maileja tulee muuten jonnin verran. Sitten jos kyseessä on niin sanottu pieni katteinen tarjouspyyntö toiselta puolelta suomea kannattaako nähdä vaivaa ja myydä 0 hintaan ulos? Parhaat kaverit laittaa kaikki mahdolliset jälleenmyyjät vastaanottajaksi ilman että vaivautuisivat edes laittamaan niitä yksitellen.(fiuri @ Marras. 03 2009,21:45) kirjoitti
Osa liikkeistä on myös sopinut monellakin toimialalla että uusien tarjousta pyytäviä ohjeistetaan kääntymään oman jälleenmyyjän piiriin.
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Jos kauppa näyttää huonokatteiselta tai jotenkin muuten ei-kiinnostavalta niin ei ole iso vaiva kohteliaasti vastata copy-paste tyyliin "että kiitos vain mutta jätämme tarjouksen tällä kertaa tekemättä".
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Kiitämme mielenkiinnostanne, mutta valitettavasti tällä kertaa tarjouspyyntö ei johtanut tarjouksen tekemiseen. Painotimme valinnassamme ostajan uskottavuuteen ja vaihtokohteen kiinnostavuuteen sekä kaupan toteutumisen todennäköisyyteen ja päädyimme muihin vaihtoehtoihin. Parempaa onnea ensi kerralla.(fiuri @ Marras. 03 2009,23:11) kirjoitti
pyydä multa tarjousta katuseksikkääseen setoriin...tarjouksen saat minuutis..(ttuttu @ Marras. 03 2009,16:57) kirjoitti
kait sää tarijoaasit pemarinriepuas vaihhlos? kelepaishan tuo..etenkin ku ruohonleikkurista kajahti muutturi täs syssyl..kartaanista sais kohtuullisen pesäpallomailan..tankista kelevollisen katiskanmerkin..vai kelluiskohan se?!
![]()
mut itte asiaan jooleet halua et kylän muijat juaksee ens kesänä laumana perääs ni sillohan joutuu päätyä johonki muuhun merkkiin..
eipä tuomoseen tarjouksen tekemiseen sais osaavalta/valtuuksia omaavalta kaverilta mennä varttituntia pitempää.
minulle se, että joudun itse kysymään asiaa uudemman kerran kertoo siitä et liikkeelllä menee aika seteleitten niputtamiseen ja lapiomiseen..elikkä eivät tykkää notta hyö joutusvat erikseen ilimottamaan jokaaselle kuinka paljon voisivat ottaa selevää rahaa vastaan jos maltat kauniisti oottaamaan kuukauden pari vuoroas..pyöränhän saisit heti elokuus.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Neljä viimeisintä pyöräkauppaa olen tehnyt netissä, vaihtopyörästä kunnon kuvat ja oikeat kuntotiedot mukaan.
Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, 3 pyörää olen hakenut Lappeenrannasta, yhden Tampereelta.
Sen verran on vielä vanhan koulun uskoa, että asiallinen kysely johtaa asialliseen vastaukseen.
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Aika vähän pyöräkauppaa olen toistaiseksi tehnyt, mutta muutama hyvä kokemus ja muutama huonompi on jo kertynyt.
Viime keväänä laitoin useamman vaihtopyynnön, ympäri Suomea. Muutaman vastattiin niin, että eipä ole tarvetta olla enää yhteydessä ja muutamassa paikassa homma hoitui todella hienosti ja yllättäen kauden alussa oli uusi pyörä alla.
Tarvetta vaihtoon ei ollut, mutta jos/kun kunnollinen tarjous osuu kohdalle, niin pyörän vaihdan ja niinhän siinä kävi.
Varmasti myyjät niitä tarjouspyyntöjä saa useampia, jopa liikaa( ei voi saada liikaa tai on väärällä alalla).
Mutta myyjänä voisin miettiä, että kumpi on huonompi asia, liikaa tarjouspyyntöjä vai liian vähän?
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Tuli tuolta vastaus tarjouspyyntöön, mutta välirahatarjous on tooooodella kaukana realistisesta välirahasta. Ei niitä taida lamat painaa ollenkaan?![]()
V.Vesterinen
Tuskin tähän vuodenaikaan mitään kovin erikoista välirahatarjousta kannattaa odottaakaan. Suoralla ostolla voi olla toinen ääni kellossa.(ttuttu @ Marras. 04 2009,10:59) kirjoitti
Ylipäätään, mikäli haluaa todella tietää, minkä arvoinen se oma pyörä vaihtokaupassa on, kannattaa aluksi hieroa kauppa ilman vaihdokkia ja puristella sitä hintaa niin alas kuin se menee. Sitten tarjoaa vaihdokkia kysyy välirahaa. Ja siitä käteiskaupan hinnasta kun vähentää välirahan, pääsee jyvälle siitä, mikä sen oman pyörän arvo vaihtokaupassa oikeasti on. Jos arvelee, että saa omansa myytyä suoraan paremmalla hinnalla, ostaa liikkeestä pyörän käteisellä ja kauppaa omansa itse, joko ennen tai jälkeen uuden oston rahatilanteesta riippuen.
Joku vuosi sitten kuusipuolikkaan Cagiva Raptorin arvo vaihtokaupassa uuteen Speed Tripleen oli elokuussa noin 3100 euroa, seuraavana keväänä se meni yksityiselle 5500 eurolla.
Tuusmotorilta on tullut vaihtotarjouspyyntöön sähköpostivastaus saman päivän aikana molemmilla kerroilla kun olen ollut yhteydessä. Jälkimmäinen tuli 77 minuutin kuluttua pyynnöstä, tosin olin silloin jo vanha asiakas. Silti, kiitettävän nopeaa toimintaa. Plussaa myös siitä että molemmilla kerroilla on annettu joko suora tarjous välirahasta tai edes arvio, koska sitähän olen pyytänyt. Molemmat tarjoukset on muuten hyödynnettykin...
Vantaan BikeTeam ja Bike World vastasivat myös suhteellisen nopeasti, olisiko ollut päivän-parin sisään kyselystä. Tosin BW:n vastauksessa ei puhuttu summista, sanottiin vain että tulla näyttämään pyörää ja juttelemaan. Huomattavasti tyhjää parempi toki sekin.
Oma lukunsa on surullisen kuuluisa, nyt jo edesmennyt Bike World Lauttasaari. Heitä ei vaihtotarjouspyyntöön vastaaminen kiinnostanut. Keskisuurella jossittelulla voidaan sanoa että BW Lauttasaari menetti kohdallani kahdet pyöräkaupat, kiitos ylimielisen ja töykeän myyntipalvelun.
KTM 890 SMT + Yamaha WR250R
Ex: Hypermotard 950, Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Samat kokemukset Tuusmotorista. Kolme laitetta on tullut sieltä hommattua. Viimeisimmässä heidän hintansa oli hieman korkeampi kuin erään kilpailijan, mutta kaupat tehtiin sitten samaan rahaan kuitenkin(greatLeo @ Marras. 04 2009,14:16) kirjoitti
Larun BW oli todellakin sitten ihan omaa laatuaan. Sillä kertaa olin ostamassa mopoa suoralla kaupalla ja vastaus kysymykseen mitä ko. laitteesta tarvitsee maksaa oli aika selvä. 18k€ mopo (maahantuojan listahinta) maksaa käteisellä maksettaessa 18k€!!! Siis ei yhtään tinkivaraa
Ne rahat eivät jääneet siihen osoitteeseen...
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Hei, laitan tämän kysymyksen tänne, kun en löytänyt muutakaan paikkaa tälle.
Eli MP hakusessa ja tiedustelisin muiden kokemuksia kannattaako MP hankkia ennen Joulua vai ensivuoden alussa?
Onko mitään merkitystä?
Itse ajattelin asioita näin että ennen Joulua niin myyjä (liike) saa parempia lukuja viivan alle ennen vuoden loppua, mut sitten taas ensivuoden alussa tulee varmaan uudet mallit joten vanhoista voisi saada alennusta (halutaan eroon jotta saadaan uudet mallit tilalle)![]()
Triumph Tiger 800 XCx -18
ex- Triumph Speed Triple -08
ex- Triumph Street Triple -09
Olen yhden mopon ostanut vähän ennen joulua ja sekin oli ylivuotinen. Kuitenkin mopo rekattiin seuraavalle vuodelle ja se seisoi omassa tallissa maaliskuulle, jolloin vakuutus pantiin voimaan. Hinta oli tosi sopiva eli kannattaa pitää silmät auki joulun kieppeillä! Motopalstan "Käytetyt" osastoa kannattaa seurata; siellä ovat myös ajamattomat ylivuotiset mopot!(tube68 @ Marras. 19 2009,10:16) kirjoitti
V.Vesterinen
Älä osta moottoripyörää jos et pääse sitä kunnolla koeajamaan!!!
Saattaa tulla paskaa kauniissa paketissa ja vitutusta yllin kyllin.
Tuuriinhan voi aina luottaa, mutta onko se sen arvoista?
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Yhtään mopoa en ole koeajanut! Noo... ne ovatkin olleet kaikki uusia. Käytetyn kanssa juu, mutta uusi on uusi.Takuut ym.(rammus @ Marras. 19 2009,14:20) kirjoitti
V.Vesterinen
Olisiko tuossa tarkoitettu myös sitä, ettei kannata ostaa pyörää vain numerotietojen, ulkonäön ja kylmien tyyppien perusteella?
Sitten kun lähdet ajamaan, ajoasento osoittautuu käytännössä sietämättömäksi 10 minuutin jälkeen, vaihteisto on mielestäsi kelvoton ja kytkin liian jäykkä, moottori ei käytännössä väännä tai kierrä kuten odotit ja tärisee liikaa tai liian vähän, jousitus ei olekaan niin hyvä kuin oletit, pleksi aiheuttaa hirveät pyörteet ja melun... Sitten voipi hieman harmittaa?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Sama täällä, ostin kaikki koeajamatta eikä kaduta pätkääkään ja puhutaan yli kahdestakymmenestä pyörästä.(ttuttu @ Marras. 19 2009,14:38) kirjoitti
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Jos kaiken tämän pystyy ajaessa huomioimaan, niin omasta mielestäni ajamisen ilo on jossain hyvin kaukana.(Tympeysmies @ Marras. 19 2009,17:52) kirjoitti
On tietenkin eri asia, jos on tottunut istumaan nahkasohvalla, iskelmäradion pauhatessa ja painamassa vakionopeudensäätimestä yhden plussan lisää.
Mutta, jokainen tyylillään.
Itse en koeajoista paljoa perusta ja kun liikkeestä ostan/ostaa, niin yleensä kauppaan kuuluu myös takuu, vaikka olisi käytetty peli.
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Minä taas en ymmärrä miten joku voisi ajaa moottoripyörällä kiinnittämättä huomiota tuollaisiin asioihin. Onhan se siinä määrin "perstuntumalla" harrastettava laji.(RvN23 @ Marras. 20 2009,10:07) kirjoitti
Eikä tuollaisia asioita tarvitse mitenkään erityisesti yrittää huomioida - päinvastoin ärsyttävät asiat nimenomaan tunkevat tajuntaan halusi tai ei.
Luulisi että mainitsemillasi matkasohvilla juuri mennäänkin niin "liidellen" ettei mikään tunnu missään. Vaikka en minä niistä mitään tiedä, enkä haluakaan tietää.
Kyllä tuota pyörävalikoimaa on nykyään niin paljon että luultavasti jokaiselle löytyy kokeilemalla mieleinen, ei ole pakko ostaa sitä mitä kauppias tarjoaa ja sitten opetella pitämään siitä. Se ikään kuin oli pointtini.
Kuten sanoit, jokainen tyylillään. Minun tyylini on valita mieleiseni pyörä kokeilemalla, eikä sopeutua johonkin mikä mahdollisesti ei miellytäkään.
En oikein tiedä miten se takuu tähän koeajamiseen kuuluu, kyllä minäkin sain koejaa ihan uutta pyörämallia jonka sitten päädyin ostamaan, uutena ja täydellä takuulla. Enkä siis ostanut sitä koeajopyörää vaan ihan pakasta reväistyn kappaleen.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Kaikki tarjoukset olen saanut saman päivän aikana kun olen pyytänytkin.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tiedustelusoitto klo 13.15. Todella asiallinen tarjous sähköpostiin samana päivänä ILLALLA 20.30.Seuraavana päivänä puhelimessa pientä viilausta.Vuorokausi "kuumeen" mittausta ja kauppatapahtuma paperille.Näin Tampereen Heinolla.Jos sieltä vielä keväällä uusi peli ilmestyy,niin eipä valittamista.![]()
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Eräässä liikkeessä Etelä-Karjalassa pyysin tarjouksen heinäkuussa laitoin kuvat yms mitä pyydettiin, marraskuussa ei ollut vielä vastausta tullut.
Kun tiedustelin työreissun yhteydessä paikanpäältä miksi moinen menettely niin vastaus oli : "väliraha liian pieni" (5000€)...no eikös siitä olisi voitu mulle ilmoittaa niiku lupasit sp:osoitteeseen ...??
Poistuin....
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Reaaliarvo nykyisestä ajokista tiedossa, kyse sit vaan varusteista uuden suhteen, neuvottelukysymys, vastaus tuli hyvinkin äkkiä! Mut olikin BMW liike!
Moto-seinäjoki vastasi tarjouspyyntöön tänään noin 1,5 tunnissa.
Kyseessä suorakauppa ja yhteydenotto s-postilla.
Tiedustelu käytetystä pyörästä.
Itse kävin vuonna -04 eräässä oululaisessa liikkeessä paikanpäällä kysymässä vaihtotarjouksen. Mun silloinen mopo tsekattiin paikanpäällä, ja tarjous piti tulla heti milanon messujen jälkeen.. Noh, viis vuotta menny, eikä oo tarjousta kuulunu(Matso @ Marras. 20 2009,22:14) kirjoitti
Tuommoinen aika ei varmaan oo enää kohtuullinen?..
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Pyysin eräästä paikallisesta liikkeestä käteistarjousta TDM900:lle kun se tuli markkinoille vuonna 2002. Ei ole tarjousta vielä tullut.
Vuonna 2001 olin ostamassa supermotoa tai vastaavaa mutta silloin en ehtinyt edes tarjousta kysymään kun myyjälle tuli jo kiire mennä kauppaamaa ketjulukkoa jollekin kaverilleen.
Onhan se tietysti mukavaa kun tavaraa ei tyrkytetä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Alkuperäiseen kysymykseen: Tarjouksen tekohan saa kestää juuri niin kauan kuin sinä sille aikaa annat. Kun tulee mitta täyteen odottelua, vaihdat liikettä. Näin minä olen tehnyt. Yleensä kauppaa tosissaan tekevä liike on kokemukseni mukaan vastannut asiallisesti tehtyy tarjouspyyntöön hyvinkin nopeasti (ainakin jotain).
<p>2002-2014</p>