joo-o, pesasin pyörän reilu viikko sitten. vettä käytin ja takavanteeseen vanteen puhdistus ainetta. homma jäi vähän kesken ja männä vko-loppuna menin sitten jatkamaan touhuja ja vahailemaan. pyörää siirrettäessä kuului vekkuli rusahdus ja ajattelin että oisko jarrut ollu jotennii kuivunu/jumittunu tms. hiukan. no pyörää vahaillessa sitten huomasin että molemmissa renkaissa oli reilut läiskät maalia. siis betonilattiasta irronnu. oli jotenkin liimautunu renkaat kiinni viikon aikana
en ole kyllä vastaava ennen nähny. ettei vaan ois tallilla pojat tehny taas jäynää
gummit on lohilepakot mallia bt016 (f)
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
jospa se vanteenpuhdistusaine liuotti maalia lattiasta, jos homma kerran jäi vähän kesken![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Jos ei ole lattiassa ollut kunnon primeria ennen maalausta, niin ei se maali kauhean lujassa ole. Itsekin saanut muutaman irronneen maaliläiskän aikaiseksi aurinkotuolien kumipyörillä ilman liuotinpesuakin.
Dixi et animam levavi
mutta noissa renkaissa se maali on nyt ainakin hyvin kiinni. jos meinais rapata irti niin tovi menis. no lähteehän nuo jahka pääsee keväällä liikenteseen.
omasta mielestäni huuhtelin vanteenpesuaineet hyvin pois. saattaahan se olla että joku on touhunnu kovempien myrkkyjen kanssa pesupaikalla
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Noin käy, kun maali ei ole kunnolla kiinni alustassa. Omassa tallissa noin käy joka kerta, kun pesee pyörän ja jättää päiväksi seisomaan
Ja ei lähde irti renkaasta kuin taltalla hakkaamalla. Siksipä laitankin nykyään aina märkien renkaiden alle jotain.
Sanomattakin on selvää, että säästin ja ite maalasin lattian epoksilla reilu vuosi sitten... ;)
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Ei mulla kyllä tommottista, vaikka piilteman maalit on lattiassa. Ja ihan itse..(Jyppendaal @ Marras. 03 2009,22:24) kirjoitti
1300 Gessu
Rikkoutuu se ammattilaisten tekemä pinnoituskin. Tuo ilmiö johtuu tietystä kumimateriaalista ja muiden muuttujien summasta. Kaikki rengasmerkit eivät moista aiheuta.
Aikanaan ajoin maanrakennuskoneita ja firma oli laittanut juuri uuden lämpimän hallin johon mahtui koko sen aikainen kalusto sisälle. Mulla oli "kuitilla" silloin traktorikaivuri. Ensimmäisenä aamuna kun ajettiin vehkeitä ulos, niin tuo Cat ei meinannut lähteä millään liikkeelle. Tarkistin käsijarrun, ei ollut päällä joten painoin reilummin kaasua. Seurasi saatananmoinen pamahdus ja kone vemputti ajaessani sen ulos. Lattiaan jäi syvät jäljet renkaiden rivoista ja vastaavasti renkaisiin kunnon jöötit uutta betonilattiaa. Samaa ongelmaa ei ollut minkään muun koneen tai renkaiden kanssa. Joskus maantiesiirtymän jälkeen renkaat olivat todella tahmeat pinnaltaan. Niin, ja minä sain sen jälkeen sihtailla pahvilappujen päälle parkkiin.