Juu, mä meinasin kans päivitellä nämä lämpöjutskat kuntoon omaan 1078 Brutaleen. Käy näin syksyisilläkin keleillä huomattavasti lämpimämpänä kuin aiemmat mopottimeni. Ajattelin alottaa tuolla vesipumpulla & flekteillä, jos ei ne riitä ni sit ehkä catti mäkeen. Onneks toi flekti / pumppupaketti ei ihan hirveesti kustantele ja luulis olevan helppo asennellakkin.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
OT, mutta oliko PekkaP lauantaina länsiväylän risteyksessä Ruoholahdessa lauantaina joskus klo 16 aikoihin? Ei taida muita vastaavia F4:sia olla täällä päin?
Vinkeä tilanne tänään Porkkalanniemessä.
WP_20140421_001.jpg
Taitaa olla tämän maan punaiset F4RR:t tuossa !
Mikälainen ajoasento tossa katetussa F4.ssa muuten on? Ainakin kokonsa puolesta tuo lukeutuu ns. isompiin muoviluoteihin, vai onko se vain muotoilun luoma visuaalinen harha?
No enivei, tuollanen voisi tulla joskus kyseeseen mikäli sinne saa 184cm ruhon istutettua niin et sillä viittii ajella. Agustoissa on makee ominaisuus nimenomaan tämä jälleenmyyntiarvo tai pikemminkin sen olemattomuus. Saa nimittäin aika makeita käytettyjä yksilöitä suht halvalla. Alfa Romeo "harrastaa" samaa autopuolella...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ihan mielenkiinnon vuoksi....Vanha video, mutta jos joku haluaa katsoa
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Agusta F4nen on vakaassa harkinnassa, kylmät tyypit otettu mutta ajanu en ole metriäkään. Askarruttaa kysymys, väriseekö Agustan kahvat minkäverran, peilien tai penkin värinät ei haittaa, mutta kahvojen värinät tälläselle valkosormisuudesta kärsivälle ovat myrkkyä.
Kahvoilla tarkotan ohjaustankoa, eikö täällä ole enää Agustan omistajia, ketkä osais kysymykseen vastata
[
Ei kyllä taristä, 12.000 ajettu eikä ollu ongelmia
CODE][/CODE]
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Toinen F4 menossa. Mitään erityisiä värinöitä en ole kahvoissa huomannut.
Laite on kyllä sellainen että kuskin pääkopassa noita voi syntyäkin ...![]()
Lauantaina tuli sitten haettua F4R kotiin. Parinsadan kokemuksella, metka kikotin. Onhan se jonkinlainen haave ollu penskasta saakka, kun noita Imatran ajoja tuli tollotettua alusta asti, niin sieltä se kait juontuu. Noh, nyt sen vanhuuven hulluuvessa sai toteutettua. Kait sen olis aikaisemminkin voinu hankkia, mutta nyt kun pystyy pitämään kahta mopotinta, niin Bemari jää lähinnä reissu pyöräksi![]()
Harkitsen sijoittamista taiteeseen. Miten uudemman polven F4 ajoasento suhtautuu Bladeen tai muihin kilokyykkyihin? Onko tiiviimpi vai tilavampi?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Itse olin aikanaan myös ostohousuissa F4- malliin. Ajoasento oli itselleni todella ikävän ahdas (189cm). Blade oli kuin touringlaitos MV:hen verrattuna. Tuolloin MVn ruisku oli häiritsevän pahasti on- off ongelmalla ryyditetty, ja osaltani jäi tuo pyörä ostamatta. Suurin oston hillitsijä oli nimenomaan tuo ruisku. Toivottavasti nykymalleissa tuo on jo kunnossa.
.
MV on tehnyt nyt viime vuosina melkein kaikki mallit vähän puolivalmiina. Just ruiskun käytös ollut karkea. F3 erityisesti, mutta myös F4. Mutta niihin on tullut päivityksiä ja ecua voi fläshätä, joten ei ois mulle kynnyskysymys enää.
2010-> mallisilla F4:lla oon ajanut joitain yksittäisiä kertoja ja en keksi huonoa sanottavaa paitsi kuuma ajaa ja jalkatapit on korkealla, tai penkki-tappi väli on lyhyt, joten jalat on aika tiiviissä kulmassa. Ehkä viimeisten kymmenysten hakemisessa / kisahommissa MV ei ole niin hyvä kuin vaikka RSV4, S1000RR tai uusi R1 tms mutta en koe että se on pointti tällaisen hankkimisessa.
Kuvien perusteella jalkatapit näyttäisivät olevan niin korkealla, että niitä olisi varmaan varaa siirtää selvästi alemmaksi maantieajossa. Sitähän on paha varmaksi sanoa kun en ole mutkatietä kanttaillut tuolla vehkeellä, mutta geometrian perusteella.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Luultavammin pienikin tappien siirto helpottaisi asiaa jo melkoisesti. Aftermarket kauppiaille tapeista kysymyksiä vaan ja MV hankintaan. Ellei tappeja löydy, sitten nautitaan hieman kireämmästä ajoasennosta.
.
Vanhakoppaan ja Uuskoppaan käy samat rearsetit - tappisarjojen rungon pulttiväli on sama.
Vakiotapit ovat, haipakkamallit poissulkien, sen verran liukkaat muutenkin että tappien vaihtaminen on aika automaattinen toimenpide.
Minulla on Vanhakoppa Brutalessa ja Uuskoppa F4 molemmissa Gillesin rearsetit ja ne on olleet ristiinkin paikallaan kummassakin yksilössä.
Uuskoppa F4 on aika paljon lupsakampi kyläajossa kuin vanha.
Turismo Veloce on toki ihan omaa luokkaansa jos tourinkihommista tykkää - mutta hyvin on Rutaleellakin käyty Norjassa pelkän tankkilaukun ja repun kanssa.
Esimerkiksi kymmenien kilometrien pärrääminen päällystämättömällä tiellä Ruotsi-Norja rajaseudun vuorilla ei ollut mitenkään erityisen tuskaista.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Näyttää niissä olevan säätö vakionakin. Ei vain erotu tuo pyöritettävä säätönamiska kauempaa otetuissa kuvissa.
ducati-mv-agusta-motorcycle-products-mv-agusta-f4-f3-brutale-rider-footpegs-set-motocorse-1_2000.jpg
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Vähän ihmettelinkin. Ainakin mun 2008 brutalessa on säädettävät tapit.
Brutale 910R * * * *"Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee"
http://cycle-ergo.com/
Piti ihan tuolta katsoa onko mututuntuma oikea noista tapeista ja jos vertaa 2008 Bladeen niin onhan siinä MV:ssä tapit ylempänä ja polvi- sekä lonkkakulma tiukempi.