Onko se kulunut vai pelkästään jumittaa? (kts. aiempi postaukseni).(tkard @ Marras. 05 2009,22:22) kirjoitti
Sen kuuluu liikkua pesässään herkästi ts. kun kallistelee neulaventtiiliä kuuluu neulan liikkua omalla painollaan.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Ei halua liikkua(sefo @ Marras. 06 2009,09:16) kirjoitti
Jumittaa niin pirusti
Lähtenyt selvästi jo talvilomalle. Noh.. Uusi kohon neula+tiivisteet maksavat onneksi vain 16e. Pelkkä neula riittää kun noita tiivisteitä löytyy nykyään kasakaupalla
![]()
Pitää soitella ja kysellä jos saisi haalittua pelkän neulan, tai mielellään kaikkiin uudetKummiskin mun tuurilla viereinen sit lähtee lomalle
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Niinpä(Geeäsäxähvä @ Marras. 06 2009,07:27) kirjoitti
Kakkonen ei käynyt ja juuri siinä oli tuo kohon neulan vika
Nyt on vahva tunne, että tällä sen saa kuntoon![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
(Hsippe @ Marras. 06 2009,08:19) kirjoitti
Uskon että tiiviste on hyvässä kunnossa, mutta tarkistetaan.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Kävin juuri ostamassa uuden kohon neulan, mukaan tuli myös lisää tiivisteitä. Noh niivisteet ei lopu ainaskaan kesken. Nyt niitä nimittäin riittää(sefo @ Marras. 04 2009,19:19) kirjoitti
Saa nähdä kuinka pelittää kun pääsee lyömään kasaan..
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Toivotaan että se siitä hörähtää. Kun olet saanut sen käymään kaikilla, se synkkaus on ihan yksinkertainen homma, mutta varaa aikaa, tee huolella, hitaasti ja pienillä muutoksilla ja muista että kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Ensin 1 ja 2 keskenään, sitten 3 ja 4 keskenään, sen jälkeen 1-2 ja 3-4 keskenään. Ja sitten taas alusta, koska synkka muuttuu myös siitä kun synkkaat nuo parit keskenään. Tuon kun tekee pari-kolme kertaa niin aletaan olemaan alueella.
Ja synkkauskierrokset oli korjausmanuaalin mukaan 1700, muista pitää se siinä.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Kiitos kiitos!(Geeäsäxähvä @ Marras. 06 2009,11:58) kirjoitti
Nämä asiat taon tällä kertaa takaraivoon asti
Oli jo nimittäin päässyt unohtumaan suurin osa
Hitaasti ja varmasti.![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
No en edes takonut tietoja päähäni(tkard @ Marras. 06 2009,12:41) kirjoitti
Eli siis jouduin tulemaan tietsikalle, ja lunttaamaan että mites se nyt menikään
Mut hei!! Nyt aletaan olemaan jo lähellä
2:nen alkoi toimimaan
1:nen tippui pelistä pois
Ja sain kun sainkin 1:sen herätettyä henkiin
Voiton puolella ollaan, mut ei vielä maalissa![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Di dii
Nyt on synkattu ja niin hienosti käy
Kiitos kaikille neuvon antajille![]()
Neuvoista oli paaaaljon apua
Viat olivat siis: Yksi kohon neula oli lähtenyt lomalle. Kaasarin yläkupissa olevat o-renkaat olivat ties missä
Tietenkin voi olla että on ollut muutakin vikaa, mutta juu
Nyt osat ja nippelit paikoillaan ja pelittää
Nyt kova hinku laittaa katteet kiinni mopoon ja katsoa miltä se näyttää
Syyskuun puolesta välistä ollut katteet "korjattavana" ja sain pohjatyöt tehtyä vajaassa kuukaudessa/halkemien ja kittaukseksen lisäksi siis.
Maalaamo maalasi katteet grafiitinharmaaksi, metalliväri.
Pakko laittaa kuva niistä kun mopo on kasassa.. Pientä fiilistelyä, tästä onnistumisesta.
Niin ja ennakoin!! Hyvää isänpäivää!!
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Jesh, hieno homma että peli toimiiSait siis synkankin kohdalleen.
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Kyllä!
Ihmeissään olin kun loksahti "patsaat" kohdalleen. Sai kyllä säätää niinkuin aikaisemmin kerroit. Eli 1 ja 2//3 ja 4 aikalailla että sain kaikki pysymään nätisti linjassa. Alkupainajaisen jälkeen, tuo synkkaaminen oli helpompaa kun lapselta tikkarin varastaminen
Eilen tuli kasattua mopoon katteet takaisin, vielä kun vilkut saan kiinni niin ei muuta kun koelenkille jos sää antaa myöden
Oli aikamoinen työ sovitella katteet takaisin paikoilleen kun lasikuitumattoa on käytetty vähän joka paikkaan.. Ei katteet antanut hirveästi periksi.. Kuumailmapistooli olisi eilen ollut tarpeen.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Uusi asiantuntija on syntynyt.
Tässä ketjussa muuten näkyi foorumia parhaimmillaan erittäin positiivisessa mielessä. Vaimolla on mun vanha F pihalla ja sitä mopoa on tullut rassattua jonkin verran. Tätä hommaa oli siis mielenkiintoista seurata myös tolta kantilta, mutta avuliaat jätkät oli tämä kruunu.kaikille jelppijöille.
Pappatuna tallissa.
ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
Kyllä(tilt @ Marras. 09 2009,10:24) kirjoitti
Kiitos tuhannesti avusta kaikille.
Olen saanut mopoon katteet ja kaikki muutkin härpäkkeet kiinni
Tarkoitus oli tänään heittää pienenmuotoinen koelenkki.. Ainoa haitta oli vaan että ensimmäiset 100m on niin loskassa/ ja alamäki, että enpä uskaltanut
Otin kuvankin miltä mopo näyttää uusissa maaleissa, mutta en perkele saa lähetettyä sitä kaikkien ihailtavaksi
Taitaa olla joku apinasuodatin nyt päällä, kun en saa kuvaa lähetettyä
Kyllä mun mielestä tosta moposta edes yhden kuvan voisi näyttää
Noh.. Foorumin suodatin on näköjään eri mieltä
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Laita kuva johonkin nettialbumiin (picasa on helppo ja hyvä) ja laita vain linkki tänne foorumiin.(tkard @ Marras. 09 2009,18:02) kirjoitti
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
No niin! Kuvat sain vihdoin ladattua *(sefo @ Marras. 09 2009,18:36) kirjoitti
Avopuolison picasaan ladattu muutama kuva--
http://picasaweb.google.fi/annukkaka...denPilaamista#
Värinä toimii grafiitinharmaa, kuvista ei erota oikeaa väriä
Albumissa on myös kuva vanhoissa maaleissa. Kuvista ei vaan huomaa kunnolla miten huonossa kunnossa katteet olivat
Isoja paloja puuttui katteista ja halkeamaa toisen perään, tankissakin oli muutama painautuma.
Nyt pitäisi löytää hienot suzukin tarrat tai jotain *![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Niin ja tiedän tiedän![]()
Kesken eräiset katteet pöydällä, kovetetta niin liikaa
Katteet kitattu oikein myöhemmin
Siinä on vain kuva miten EI saa kittausta tehdäTuristina lähdin nimittäin liikenteeseen
Nyt pääsen taas lempi puuhaan, eli pientä näperrystä, takajarrulevy + palojen vaihtoa, ja kaikkea muuta mukavaa, ja varmaankin tulee lisä kyssäreitä että mites tää nyt tehdäänkään.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Hyvän näköinen tuli. Katteet näyttää paljon paremmilta mopossa kiinni kuin miltä ne näytti tallissa irrallaan. Se vähän huutaa Suzuki-tarroja ainakin tankkiin.
Eikös ole jännä miten nätisti, tasaisesti ja hiljaisesti tuo vanha sepelimyllykin käy kun kaikki on kohdallaan?![]()
- Ismo Alanko
Olisi kannattanut laittaa ne tarrat maalauksen yhteydessä. Minä maalautin tankin ja maalari hommasi tarrat ja veti lakan tarrojen päälle.(Geeäsäxähvä @ Marras. 10 2009,22:34) kirjoitti
Hande G.
Perjantaina lento Milanoon, messuille. Täytyy katsoa jos sieltä saisi muutaman tarran(Geeäsäxähvä @ Marras. 10 2009,22:34) kirjoitti
Käy niin pirun nätistiEi voi uskoa samaksi mopoksi mitä oli 1-1/2kk sitten. Vanhastakin saa näköjään hyvän, kun näkee pikkaisen vaivaa
Mopo näyttää näillä katteilla paljon massiivisemmalta, kun aikaisemmilla katteilla.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Näin olikin tarkoitus(handegunnar @ Marras. 10 2009,23:27) kirjoitti
Sopivia tarroja en löytänyt, ennen sovittua maalauspäivää, ja saa nähdä mitä/miten tarrat tulevat mopoon kiinni
Voi olla että tulee vielä ohut lakkakerros päälle, tai sitten tarrat vaan kylkeen ja
Ei kummiskaan huoleta, niin tyytyväinen loppu tulokseen.
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Meitin F koki pienen kylkiliun viime toukokuussa ja itse korjasin katteen (sulatin ABS:ää ja kittasin) sekä maalasin. Vaimo kyllä hyväksyi lopputuloksen, mutta en ole itse tyytyväinen.
Kysymys siis kuuluu, missä saa kelvollisen maalauksen toiseen sivukatteeseen kohtuuhinnalla pk-seudulla? Nyt on talvi aikaa askarrella.
Pappatuna tallissa.
ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
Onko pelkkä maalaus mennyt pieleen vai pohjatyöt hukassa?(tilt @ Marras. 11 2009,10:37) kirjoitti
Itse tein pohjatyöt ja maalaamo maalasi katteet. Tarvitko maalaamon tietoja? Ottaa vastaan jos pohjat on ok.sti tehty
Ei varmaan montaa jeniä yhdestä katteen palasta halua![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Täälä maalautin moponi-- http://www.automaalaamovirtanen.com/(tkard @ Marras. 11 2009,12:20) kirjoitti
Hinnoista en mene takuuseen mitä tulisi maksamaan, mutta soittamalla tai käymällä niin selviää
Esan kanssa juttelin kun omia katteita vein maalattavaksi, niin mulla kävi niinkin hyvin, kun pohjat olin tehnyt tarpeeksi hyvin, niin pelkkä maalaus/lakka (kaikki katteet+tankki+muuta pientä) h. 200e-250e
Mut eri asia on siis jos et ole pohjia tehnyt??
Pohjat tehtynä, mutta ei pohjamaalia, niin maalaamo ottaa 400-500e välistä.. (koko mopon katteet)
Yksi onneton katteen pala ei voi montaa jeniä maksaa???
Ja onhan noita maalaamoita pilvinpimein.. Hinnoissa varmaan huimia erojakin? Niinkuin maalareissakin![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Vuoden -91 suzuki gsx 750 f on tuossa hiukan avattuna, venttiilit säädin ja käytin jakoketjun kiristimen irti.
Jakoketjun kiristimessä oli kyllä hemmetin pitkä jousi, 85 mm, ehkä edellinen omistaja venyttänyt, pitää vähän tunnustella ja kuulostella kun asentaa takaisin, muuten näytti ok osalle.
Venat oli suurimmaks osaksi liian pienellä välyksellä, heitot n. 0,02-0,06mm,
edellisestä säädöstä oli aiemman omistajan mukaan ainakin 18000 km ja itse tuolla ajelin siihen päälle 4000 km eli aika hyvin oli säilynyt säädöissään.
Laittasin nyt takasin kasaan, mutta voiko venakopan asentaa vanhalla tiivisteellä?
Tiivistehän on kuminen. Entäpä asennus tiivisteliiman kanssa?
Ei näkynyt googlella tuohon sopivaa tiivistettä saatavilla suomen nettikaupoista, stormilla GSX-R:n tiiviste 59 eur, oliskohan samanlainen, aika hintava...
Jos tiiviste on ehjä niin voihan sen käyttää uudelleenkin. Tiivisteliimaa en laittaisi kuin ihan pienet sipaisut niihin nokka-akselien kohdalla olevien "puolikuiden" kohdalle. Korjausmanuaalissakin kehotetaan tekemään näin. Moni on pilannut koneensa laittamalla hirveän makkaran sitä töhnää, joka siiten lähtee liikkeelle ja tukki öljykanavat yms. mukavaa.
Minä ostin uuden tiivisteen Helsingin pyörästä ja moposta, Suzuki-merkkiliike siis, eli alkuperäinen oli, hinta oli kyllä muistaakseni alle 30 eypoa. Aina ei tarvikeosa ole alkuperäistä halvempi.
- Ismo Alanko
Kannattaa muuten olla varovainen niiden tiivisteliimojen ym. "kotiasentajan niksi-pirkkojen" kanssa, koska sitten jos ei tiedäkään melko tarkalleen mitä tekee, on vaarana, että tavoitellut säästöt onkin äkkiä syöty (moninkertaisesti).
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
^Niinhän mä taisin tossa ylempänä todeta.
- Ismo Alanko