Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
    Lainaa (tkard @ Marras. 05 2009,22:22) kirjoitti
    Huomasin juuri että yksi kohon neula on väsähtänyt ja lähtenyt talvilomalle Ei toimi niin millään.
    Onko se kulunut vai pelkästään jumittaa? (kts. aiempi postaukseni).
    Sen kuuluu liikkua pesässään herkästi ts. kun kallistelee neulaventtiiliä kuuluu neulan liikkua omalla painollaan.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Lainaa (sefo @ Marras. 06 2009,09:16) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Marras. 05 2009,22:22) kirjoitti
    Huomasin juuri että yksi kohon neula on väsähtänyt ja lähtenyt talvilomalle Ei toimi niin millään.
    Onko se kulunut vai pelkästään jumittaa? (kts. aiempi postaukseni).
    Sen kuuluu liikkua pesässään herkästi ts. kun kallistelee neulaventtiiliä kuuluu neulan liikkua omalla painollaan.
    Ei halua liikkua Jumittaa niin pirusti Lähtenyt selvästi jo talvilomalle. Noh.. Uusi kohon neula+tiivisteet maksavat onneksi vain 16e. Pelkkä neula riittää kun noita tiivisteitä löytyy nykyään kasakaupalla

Pitää soitella ja kysellä jos saisi haalittua pelkän neulan, tai mielellään kaikkiin uudet Kummiskin mun tuurilla viereinen sit lähtee lomalle
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 06 2009,07:27) kirjoitti
    Ihan hyvin voi, se joko

A) ei päästä tarpeeksi bensaa kohokammioon
    B) päästää liikaa, jolloin kammio tulvii

-->mopo ei toimi

Ei kai noilla mitään käyttöikää ole, ne toimii sen kun toimii. Sitten kun ei toimi niin ei toimi.
    Niinpä

Kakkonen ei käynyt ja juuri siinä oli tuo kohon neulan vika

Nyt on vahva tunne, että tällä sen saa kuntoon
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Lainaa (Hsippe @ Marras. 06 2009,08:19) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Marras. 04 2009,20:48) kirjoitti
    kesällä samanlaisen äffään vaihdoin korjaussarjan kaasareihin ja silloin pähkäilin myös sitä pienintä o-rengasta.
    en sitten keksiny mihin se tulee joten jätin pois
    Se tulee tyhjäkäynnin seosruuviin (pilot screw).

Uskon että tiiviste on hyvässä kunnossa, mutta tarkistetaan.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Lainaa (sefo @ Marras. 04 2009,19:19) kirjoitti
    En tiedä onko tästä mitään apua mutta taannoin taistelin yhden vastaavan kaasarisuizan kanssa joka kanssa kävi miten sattuu 1...4 pytyllä ja vika vielä siirtyi pytystä toiseen. Pakoputken lämpöjä mittailemalla totesin mikä pytty oli pois pelistä.

Lopullinen syy oli jumittavissa uimuriventtiileissä, jotka eivät aina laskeneet polttoainetta kaasariin. Venttiileissä oli ikäänkuin ohut liimakerros jota sai kliinerin ja pumpulipuikon kanssa hinkata aikalailla ennen kuin venttiili liikkui herkästi kaasaria kallistelemalla. Aiemmin venttiili siis ei edes pudonnut itsestään uimurin ollessa pois.
    Kävin juuri ostamassa uuden kohon neulan, mukaan tuli myös lisää tiivisteitä. Noh niivisteet ei lopu ainaskaan kesken. Nyt niitä nimittäin riittää

Saa nähdä kuinka pelittää kun pääsee lyömään kasaan..
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Toivotaan että se siitä hörähtää. Kun olet saanut sen käymään kaikilla, se synkkaus on ihan yksinkertainen homma, mutta varaa aikaa, tee huolella, hitaasti ja pienillä muutoksilla ja muista että kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Ensin 1 ja 2 keskenään, sitten 3 ja 4 keskenään, sen jälkeen 1-2 ja 3-4 keskenään. Ja sitten taas alusta, koska synkka muuttuu myös siitä kun synkkaat nuo parit keskenään. Tuon kun tekee pari-kolme kertaa niin aletaan olemaan alueella.

Ja synkkauskierrokset oli korjausmanuaalin mukaan 1700, muista pitää se siinä.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 06 2009,11:58) kirjoitti
    Toivotaan että se siitä hörähtää. Kun olet saanut sen käymään kaikilla, se synkkaus on ihan yksinkertainen homma, mutta varaa aikaa, tee huolella, hitaasti ja pienillä muutoksilla *ja muista että kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Ensin 1 ja 2 keskenään, sitten 3 ja 4 keskenään, sen jälkeen 1-2 ja 3-4 keskenään. Ja sitten taas alusta, koska synkka muuttuu myös siitä kun synkkaat nuo parit keskenään. Tuon kun tekee pari-kolme kertaa niin aletaan olemaan alueella.

Kiitos kiitos!

Nämä asiat taon tällä kertaa takaraivoon asti

Oli jo nimittäin päässyt unohtumaan suurin osa

Hitaasti ja varmasti.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Lainaa (tkard @ Marras. 06 2009,12:41) kirjoitti
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 06 2009,11:58) kirjoitti
    Toivotaan että se siitä hörähtää. Kun olet saanut sen käymään kaikilla, se synkkaus on ihan yksinkertainen homma, mutta varaa aikaa, tee huolella, hitaasti ja pienillä muutoksilla *ja muista että kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Kiitos kiitos!

Nämä asiat taon tällä kertaa takaraivoon asti

Oli jo nimittäin päässyt unohtumaan suurin osa

Hitaasti ja varmasti. *
    No en edes takonut tietoja päähäni

Eli siis jouduin tulemaan tietsikalle, ja lunttaamaan että mites se nyt menikään

Mut hei!! Nyt aletaan olemaan jo lähellä

2:nen alkoi toimimaan
    1:nen tippui pelistä pois
    Ja sain kun sainkin 1:sen herätettyä henkiin

Voiton puolella ollaan, mut ei vielä maalissa
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Di dii

Nyt on synkattu ja niin hienosti käy

Kiitos kaikille neuvon antajille

Neuvoista oli paaaaljon apua

Viat olivat siis: Yksi kohon neula oli lähtenyt lomalle. Kaasarin yläkupissa olevat o-renkaat olivat ties missä

Tietenkin voi olla että on ollut muutakin vikaa, mutta juu

Nyt osat ja nippelit paikoillaan ja pelittää

Nyt kova hinku laittaa katteet kiinni mopoon ja katsoa miltä se näyttää

Syyskuun puolesta välistä ollut katteet "korjattavana" ja sain pohjatyöt tehtyä vajaassa kuukaudessa/halkemien ja kittaukseksen lisäksi siis.

Maalaamo maalasi katteet grafiitinharmaaksi, metalliväri.

Pakko laittaa kuva niistä kun mopo on kasassa.. Pientä fiilistelyä, tästä onnistumisesta.

Niin ja ennakoin!! Hyvää isänpäivää!!
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Jesh, hieno homma että peli toimii Sait siis synkankin kohdalleen.

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Kyllä!

Ihmeissään olin kun loksahti "patsaat" kohdalleen. Sai kyllä säätää niinkuin aikaisemmin kerroit. Eli 1 ja 2//3 ja 4 aikalailla että sain kaikki pysymään nätisti linjassa. Alkupainajaisen jälkeen, tuo synkkaaminen oli helpompaa kun lapselta tikkarin varastaminen

Eilen tuli kasattua mopoon katteet takaisin, vielä kun vilkut saan kiinni niin ei muuta kun koelenkille jos sää antaa myöden

Oli aikamoinen työ sovitella katteet takaisin paikoilleen kun lasikuitumattoa on käytetty vähän joka paikkaan.. Ei katteet antanut hirveästi periksi.. Kuumailmapistooli olisi eilen ollut tarpeen.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Uusi asiantuntija on syntynyt.

Tässä ketjussa muuten näkyi foorumia parhaimmillaan erittäin positiivisessa mielessä. Vaimolla on mun vanha F pihalla ja sitä mopoa on tullut rassattua jonkin verran. Tätä hommaa oli siis mielenkiintoista seurata myös tolta kantilta, mutta avuliaat jätkät oli tämä kruunu. kaikille jelppijöille.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
    Lainaa (tilt @ Marras. 09 2009,10:24) kirjoitti
    Uusi asiantuntija on syntynyt.

Tässä ketjussa muuten näkyi foorumia parhaimmillaan erittäin positiivisessa mielessä. Vaimolla on mun vanha F pihalla ja sitä mopoa on tullut rassattua jonkin verran. Tätä hommaa oli siis mielenkiintoista seurata myös tolta kantilta, mutta avuliaat jätkät oli tämä kruunu. * kaikille jelppijöille.
    Kyllä Kiitos tuhannesti avusta kaikille.

Olen saanut mopoon katteet ja kaikki muutkin härpäkkeet kiinni

Tarkoitus oli tänään heittää pienenmuotoinen koelenkki.. Ainoa haitta oli vaan että ensimmäiset 100m on niin loskassa/ ja alamäki, että enpä uskaltanut

Otin kuvankin miltä mopo näyttää uusissa maaleissa, mutta en perkele saa lähetettyä sitä kaikkien ihailtavaksi

Taitaa olla joku apinasuodatin nyt päällä, kun en saa kuvaa lähetettyä

Kyllä mun mielestä tosta moposta edes yhden kuvan voisi näyttää
    Noh.. Foorumin suodatin on näköjään eri mieltä
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Lainaa (tkard @ Marras. 09 2009,18:02) kirjoitti
    Laita kuva johonkin nettialbumiin (picasa on helppo ja hyvä) ja laita vain linkki tänne foorumiin.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Lainaa (sefo @ Marras. 09 2009,18:36) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Marras. 09 2009,18:02) kirjoitti
    Laita kuva johonkin nettialbumiin (picasa on helppo ja hyvä) ja laita vain linkki tänne foorumiin.
    No niin! Kuvat sain vihdoin ladattua *

Avopuolison picasaan ladattu muutama kuva--

http://picasaweb.google.fi/annukkaka...denPilaamista#

Värinä toimii grafiitinharmaa, kuvista ei erota oikeaa väriä

Albumissa on myös kuva vanhoissa maaleissa. Kuvista ei vaan huomaa kunnolla miten huonossa kunnossa katteet olivat

Isoja paloja puuttui katteista ja halkeamaa toisen perään, tankissakin oli muutama painautuma.

Nyt pitäisi löytää hienot suzukin tarrat tai jotain *
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Niin ja tiedän tiedän

Kesken eräiset katteet pöydällä, kovetetta niin liikaa

Katteet kitattu oikein myöhemmin

Siinä on vain kuva miten EI saa kittausta tehdä Turistina lähdin nimittäin liikenteeseen

Nyt pääsen taas lempi puuhaan, eli pientä näperrystä, takajarrulevy + palojen vaihtoa, ja kaikkea muuta mukavaa, ja varmaankin tulee lisä kyssäreitä että mites tää nyt tehdäänkään.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Hyvän näköinen tuli. Katteet näyttää paljon paremmilta mopossa kiinni kuin miltä ne näytti tallissa irrallaan. Se vähän huutaa Suzuki-tarroja ainakin tankkiin.

Eikös ole jännä miten nätisti, tasaisesti ja hiljaisesti tuo vanha sepelimyllykin käy kun kaikki on kohdallaan?

- Ismo Alanko

Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 10 2009,22:34) kirjoitti
    Se vähän huutaa Suzuki-tarroja ainakin tankkiin.
    Olisi kannattanut laittaa ne tarrat maalauksen yhteydessä. Minä maalautin tankin ja maalari hommasi tarrat ja veti lakan tarrojen päälle.
    Hande G.
    Hyvän näköinen tuli. Katteet näyttää paljon paremmilta mopossa kiinni kuin miltä ne näytti tallissa irrallaan. Se vähän huutaa Suzuki-tarroja ainakin tankkiin.

Eikös ole jännä miten nätisti, tasaisesti ja hiljaisesti tuo vanha sepelimyllykin käy kun kaikki on kohdallaan?
    Perjantaina lento Milanoon, messuille. Täytyy katsoa jos sieltä saisi muutaman tarran

Käy niin pirun nätisti Ei voi uskoa samaksi mopoksi mitä oli 1-1/2kk sitten. Vanhastakin saa näköjään hyvän, kun näkee pikkaisen vaivaa

Mopo näyttää näillä katteilla paljon massiivisemmalta, kun aikaisemmilla katteilla.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Lainaa (handegunnar @ Marras. 10 2009,23:27) kirjoitti
    Se vähän huutaa Suzuki-tarroja ainakin tankkiin.
    Olisi kannattanut laittaa ne tarrat maalauksen yhteydessä. Minä maalautin tankin ja maalari hommasi tarrat ja veti lakan tarrojen päälle.
    Näin olikin tarkoitus

Sopivia tarroja en löytänyt, ennen sovittua maalauspäivää, ja saa nähdä mitä/miten tarrat tulevat mopoon kiinni

Voi olla että tulee vielä ohut lakkakerros päälle, tai sitten tarrat vaan kylkeen ja

Ei kummiskaan huoleta, niin tyytyväinen loppu tulokseen.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Meitin F koki pienen kylkiliun viime toukokuussa ja itse korjasin katteen (sulatin ABS:ää ja kittasin) sekä maalasin. Vaimo kyllä hyväksyi lopputuloksen, mutta en ole itse tyytyväinen.

Kysymys siis kuuluu, missä saa kelvollisen maalauksen toiseen sivukatteeseen kohtuuhinnalla pk-seudulla? Nyt on talvi aikaa askarrella.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
    Lainaa (tilt @ Marras. 11 2009,10:37) kirjoitti
    Meitin F koki pienen kylkiliun viime toukokuussa ja itse korjasin katteen (sulatin ABS:ää ja kittasin) sekä maalasin. Vaimo kyllä hyväksyi lopputuloksen, mutta en ole itse tyytyväinen.

Kysymys siis kuuluu, missä saa kelvollisen maalauksen toiseen sivukatteeseen kohtuuhinnalla pk-seudulla? Nyt on talvi aikaa askarrella.
    Onko pelkkä maalaus mennyt pieleen vai pohjatyöt hukassa?

Itse tein pohjatyöt ja maalaamo maalasi katteet. Tarvitko maalaamon tietoja? Ottaa vastaan jos pohjat on ok.sti tehty

Ei varmaan montaa jeniä yhdestä katteen palasta halua
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Lainaa (tkard @ Marras. 11 2009,12:20) kirjoitti
    Lainaa (tilt @ Marras. 11 2009,10:37) kirjoitti

Onko pelkkä maalaus mennyt pieleen vai pohjatyöt hukassa?

Itse tein pohjatyöt ja maalaamo maalasi katteet. Tarvitko maalaamon tietoja? Ottaa vastaan jos pohjat on ok.sti tehty

Ei varmaan montaa jeniä yhdestä katteen palasta halua
    Täälä maalautin moponi-- http://www.automaalaamovirtanen.com/

Hinnoista en mene takuuseen mitä tulisi maksamaan, mutta soittamalla tai käymällä niin selviää

Esan kanssa juttelin kun omia katteita vein maalattavaksi, niin mulla kävi niinkin hyvin, kun pohjat olin tehnyt tarpeeksi hyvin, niin pelkkä maalaus/lakka (kaikki katteet+tankki+muuta pientä) h. 200e-250e

Mut eri asia on siis jos et ole pohjia tehnyt??

Pohjat tehtynä, mutta ei pohjamaalia, niin maalaamo ottaa 400-500e välistä.. (koko mopon katteet)

Yksi onneton katteen pala ei voi montaa jeniä maksaa???

Ja onhan noita maalaamoita pilvinpimein.. Hinnoissa varmaan huimia erojakin? Niinkuin maalareissakin
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Vuoden -91 suzuki gsx 750 f on tuossa hiukan avattuna, venttiilit säädin ja käytin jakoketjun kiristimen irti.
    Jakoketjun kiristimessä oli kyllä hemmetin pitkä jousi, 85 mm, ehkä edellinen omistaja venyttänyt, pitää vähän tunnustella ja kuulostella kun asentaa takaisin, muuten näytti ok osalle.
    Venat oli suurimmaks osaksi liian pienellä välyksellä, heitot n. 0,02-0,06mm,
    edellisestä säädöstä oli aiemman omistajan mukaan ainakin 18000 km ja itse tuolla ajelin siihen päälle 4000 km eli aika hyvin oli säilynyt säädöissään.
    Laittasin nyt takasin kasaan, mutta voiko venakopan asentaa vanhalla tiivisteellä?
    Tiivistehän on kuminen. Entäpä asennus tiivisteliiman kanssa?
    Ei näkynyt googlella tuohon sopivaa tiivistettä saatavilla suomen nettikaupoista, stormilla GSX-R:n tiiviste 59 eur, oliskohan samanlainen, aika hintava...
    Jos tiiviste on ehjä niin voihan sen käyttää uudelleenkin. Tiivisteliimaa en laittaisi kuin ihan pienet sipaisut niihin nokka-akselien kohdalla olevien "puolikuiden" kohdalle. Korjausmanuaalissakin kehotetaan tekemään näin. Moni on pilannut koneensa laittamalla hirveän makkaran sitä töhnää, joka siiten lähtee liikkeelle ja tukki öljykanavat yms. mukavaa.

Minä ostin uuden tiivisteen Helsingin pyörästä ja moposta, Suzuki-merkkiliike siis, eli alkuperäinen oli, hinta oli kyllä muistaakseni alle 30 eypoa. Aina ei tarvikeosa ole alkuperäistä halvempi.

- Ismo Alanko

Kannattaa muuten olla varovainen niiden tiivisteliimojen ym. "kotiasentajan niksi-pirkkojen" kanssa, koska sitten jos ei tiedäkään melko tarkalleen mitä tekee, on vaarana, että tavoitellut säästöt onkin äkkiä syöty (moninkertaisesti).
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  27.  
    ^Niinhän mä taisin tossa ylempänä todeta.

- Ismo Alanko

Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12