Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    onko 750 seven fiftyssä samanlaisia nokkaketjun kiristäjä ongelmia kuin esim.cbr 600/1000 malleissa? Taitaa olla aika huoleton peruspyörä..ominaisuuksia ja tyyppivikoja?
    Käytössä Sevenfifty -92, ajettuna 126 tkm; nokkaketjulle/kiristäjälle ei ole tehty mitään... Pientä ääntelyä on toki havaittavissa, mutta ei aiheuttane mitään toimenpiteitä vielä tässä vaiheessa. Muutenkin pyörä on ns. umpirautaa, kestää normiajoa ilman mutinoita. Kulutusosat tietenkin joutuu vaihtamaan, itsellä mm. pyörän laakerit menivät n. 80 tkm paikkeilla. Tällä hetkellä ainoa ongelma on alkuperäisen istuimen lässähtäminen, pitää keksiä jotain tuunausta sille ensi ajokaudeksi *
    Jonkinmoinen tyyppivika saattaa olla laturin käyttöketjun kiristin, omasta pyörästä olen sen joutunut vaihtamaan ( meni rikki omaa pölhöyttäni ) ja tiedän ainakin yhden muun Sevenfiftyn kärsineen saman vahingon. Osa ei ole kallis, mutta koneen joutuu laittamaan alasaumasta auki...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Lainaa (harttana @ Loka. 29 2009,07:54) kirjoitti
    onko 750 seven fiftyssä samanlaisia nokkaketjun kiristäjä ongelmia kuin esim.cbr 600/1000 malleissa? Taitaa olla aika huoleton peruspyörä..ominaisuuksia ja tyyppivikoja?
    + hydrauliset venttiilin säätimet = ei tarvi säätää/säädättää venttiilien välyksiä koskaan.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
    Lainaa (kap57 @ Loka. 30 2009,21:38) kirjoitti
    Jonkinmoinen tyyppivika saattaa olla laturin käyttöketjun kiristin, omasta pyörästä olen sen joutunut vaihtamaan ( meni rikki omaa pölhöyttäni )
    Mitenkä tuon saa itse vaikuttamalla rikki? Eli tietäis mitä mokaa pitää vältää.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
    Kaks kesää 96v mallisella sevenfiftyllä nyt ajeltu, ilman pienintäkään vikaa.
    Mittarissa 75 tkm.
    Varmatoiminen helppo ajettava, hyvä pyörä ekapyöräksi.Itse huomioin vaiht.toimivan notkeammin Hondan omalla GN4 öljyllä liekö sitten vaan tuntunut?Helppo huoltaa ei ole jakopää /vent.huolia.Nyt kylläkin ilman pyörää isompi katselussa.
    Lainaa (RC17 @ Loka. 30 2009,22:23) kirjoitti
    Lainaa (kap57 @ Loka. 30 2009,21:38) kirjoitti
    Jonkinmoinen tyyppivika saattaa olla laturin käyttöketjun kiristin, omasta pyörästä olen sen joutunut vaihtamaan ( meni rikki omaa pölhöyttäni )
    Mitenkä tuon saa itse vaikuttamalla rikki? Eli tietäis mitä mokaa pitää vältää.
    Kylmänä kevätaamuna ei vanha akku jaksanut pyörittää joten suoritin työntökäynnistyksen. Kylmät öljyt+liian vähän vauhtia+liian pieni vaihde: pysähtyi töksähtäen... Käynnistyksen jälkeen melkoinen rapina moottorin alakerrasta * . Kiristin on jousikuormitteinen ja automaattisäätöinen, hammastettu tappi oli lyönyt itsensä pohjaan ja jäänyt sinne jumiin. Ajelin varmaan 1000 km ennen remonttia eikä siitä jäänyt mitään vaurioita, tyhjäkäynnillä ääni oli kyllä melko kamala. Remontin tein itse, siitä olen tainnut jossain viestiketjussa kertoakin. Yhdelle kaverille olen lainannut korjauskirjaa ja antanut ohjeita saman vian korjaukseen. Normaalikäytössä ei tuo kiristin varmaankaan jumitu, siihen liittyy jotain voimakkaita moottorijarrutuksia tms. voimia.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Aika tuhnu kulkemaan, kovemmassa ajossa runko tuntuu löysältä. Vakkarina löysä perä kahdelle & pakaaseille.

Todella kaunis pyörä, kehräävä käyntiääni, hurauliset venttiilinnostajat varmaan vielä pehmentää käyntiä.

Ainoa pyörä jonka olen onnistunut kippaamaan kyn työntää keskituelta alas.

Jos olisi löysää irtorahnaa ja tallissa tilaa, niin olisin varmaan jättänyt kesäillan pyhäpyöräksi. Mulla oli Candy Red K2 joka oli viimeinen mallivuosi
    ja kaunis kuin mikä.

Klassikko mikä klassikko. Ei sitä oikeesti voi arvostella.

BF
    <p>R1200RT-2008</p>
    Ittellä oli kans sevenfifty pari kesää ajossa, pirun hyvä opettelu pyörä, vaikka on painava, silti se on niin helppo hallita.
    Ainoa asia mikä harmitti, äänet oli kun ompelukoneessa ja isot pojat nauro ku nakkarille meni niin uskottavuus kärsi

Tein siihen rosterista putkenpäät ja avot hyvä tuli --> Tässä
    -CB Sevenfifty-93 (ex)
    -CBR 900 Fireblade - 98 (ex)
    -GSF 1200 Bandit - 04 (nyk.)

* -JaaJaa RacingTeam-
  10.  
    Lainaa (vi_tu @ Tammi. 23 2010,22:37) kirjoitti
    Ittellä oli kans sevenfifty pari kesää ajossa, pirun hyvä opettelu pyörä, vaikka on painava, silti se on niin helppo hallita.
    Ainoa asia mikä harmitti, äänet oli kun ompelukoneessa ja isot pojat nauro ku nakkarille meni niin uskottavuus kärsi *

Tein siihen rosterista putkenpäät ja avot hyvä tuli --> Tässä
    Nostanpas tämän ylös, kun en vastaavaan aiheeseen ole muualla törmännyt. *Mulla on edelleen SevenFifty ajossani, en ole raaskinnut vaihtaa eikä finanssitkaan parhaillaan oikein anna myöden... *Mut ääniä olis mukava saada vähän röheemmiks, joten siitä kiinnostus putkenpääviritykseen. *Laitoitko tekemäsi rosteripäät alkuperäisten päälle vai tilalle? *Mulla alkuperäiset on neljällä popniitin näköisellä kiinnikkeellä/putki kiinni, olisko homma niin yksinkertainen et vaan vaihtais uudet vanhojen tilalle? *Ja teetkö mulle tollaset päät, mulla ei ole pellisepän taitoja pahemmin... *
    Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa