Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Onko mahdollista poistaa xx:än dual brake systeemi ja muuttaa se perinteiseksi?Jos on niin onkohan hankalakin homma?
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  2. #2
    Mää oon kans tuota harkinnu tuosta Varaderosta, mutta en ole uskaltanu alkaa säätään. Jarrujen laitot tai muutot ei tunnu kovin hyvältä hommalta.

    No kuitenki eräs paikallinen mekaanikko jolla oli xx sillon 10 vuotta sitten niin kertoi että siinä palikassa mihin ne letkut menee niin on jonkulainen ruuvi millä sen saa pois päältä. Vai oliko se sielä etu sylinterisä. Viime talvena aiheesta puhuttiin, mutta en ole jaksanu alkaa kun tuo mopo oli niin pettymys muutenki että ei jaksa leikkiä sen kans enää.
  3. #3
    Eikös etupäässä ole kolme sylinteriä, joista yksi toimii jalkajarrusta. Varmaankin jotenkin pois kytkettävissä? Kertokoon viisaammat, jotka tietää.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  4. #4
    Vasemman puolesessa etuputkessa on sylinteri, joka ohjaa taakse yhdelle sylinterille jarrupainetta. Takajarrua painaessa ohjautuu muistaakseni etulevyyn/etulevyihin painetta yhdelle/kahdelle sylinterille.

    Jos 'jäykistää' vasemman etuputken takajarrulle ohjaavan sylinterin, niin etujarrusta ei toimi takajarru lainkaan.

    Takajarrun eteen ohjaavan paineen poistoa en nyt tähän hätään keksi... *

    Tällaisten hommien 'hinta' on se, että jarrutehoa poistuu. Levyä kohti on kolme sylinteriä jarruissa. Ja niihin ohjataan suunnilleen sylinterikohtaisesti jarrupainetta polkimelta ja kahvalta.

    Itse en ongelmaa dual-jarruissa näe enkä jarrujen takia ole ongelmiin joutunut. Takarenkaan polttokin onnistuu, jos se kiinnostaisi.

    Ratakettu saattaa hankkia toisenlaisen pelin alleen, tuplaäksä kun on minusta yleispyörä. *

    Netistä saattaa löytyä ohjeet. Samalla menisi teräspunosletkut... *



    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  5. #5
    Näihin muutoksiin löytyy myös valmiita jarruputkisettejä, jotka muuttavat jarrut ns normijarruiksi.

    Google auttanee löytämään.
    .
  6. #6
    Putki lenkit etujarrusatuloihin joka yhdistää letkutulon ja se masteri korvataan alumiinipalikalla. Takaa tuplabanjo pois ja letku vain takajarrulle... Tuossa on vain sitten se että joudut vetämään eteen ylhäältä asti tuplilla...
  7. #7
    Miksi dualit pitää saada pois?
    Itse en keksi yhtään hyvää syytä
    Kawasaki Z1100ST -82
    Honda VF500F2 -85
    Aprilia RS125 -02

    Ex.
    Honda CBR1100XX -99
    Kawasaki Z750 -04
  8. #8
    Lainaa (SamiR @ Loka. 29 2009,12:49) kirjoitti
    Miksi dualit pitää saada pois?
    Itse en keksi yhtään hyvää syytä
    ..juu, en minäkään. Mutta se ei ollutkaan alkuperäinen kysymys...

    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  9. #9
    Soralla se polkaisu saa turhaa hikeä pintaan.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  10. #10
    Lainaa (SamiR @ Loka. 29 2009,12:49) kirjoitti
    Miksi dualit pitää saada pois?
    Itse en keksi yhtään hyvää syytä
    Itsellä on ollut kaksi dual- pyörää. Normijarrullisia on ollut 13.

    Jenkkimarkkinoille nuo dualit lienevät suunniteltu ja niillä on hattu käytön helppoutta. Helpot ne ovatkin ja ihan kelpo systeemi. Normijarrut ovat mielestäni kuitenkin paremmat ja "normaalimmat". Rata- ajossa, hieman kovemmissa vauhdeissa, dualit ovat sitten jo suorastaan kauheat.

    eABS on sitten jo taasen aivan huippusysteemi, radallekin. Valitettavan kallis vain Suomessa.



    .
  11. #11
    Lainaa (xx99jkl @ Loka. 29 2009,13:36) kirjoitti
    Lainaa (SamiR @ Loka. 29 2009,12:49) kirjoitti
    Miksi dualit pitää saada pois?
    Itse en keksi yhtään hyvää syytä
    ..juu, en minäkään. Mutta se ei ollutkaan alkuperäinen kysymys...

    En osaa itekkään vielä sanoa kun en ehtinyt syksyllä ottaa tuntumaa uuteen pyörään kun 1300km.Tuli vaan mieleen kun pääsee paremmin sinuiksi pyörän kanssa niin mitenkä dualit käyttäytyy kovissa jarrutuksissa?Onko mahdollista että kun paino siirtyy tarpeeksi etuselle ja takapää kevenee niin se menee lukkoon?Vai onko jarrutehot säädetty niin että ei mene lukkoon koskaan ellei polkaise jalalla takajarrua?
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  12. #12
    Saa lukkoon. Asvaltilla ei kovin helposti tosin. Ite kerran oon mopon kaatanu hiekalla kun eturengas meni niin kivasti lukkoon. Paskat ne on.

    Kaveri väitti nähneensä vanhasa Performance Bikes lehesä kun oli xx jarrutettu stoppieen pelkällä takajarrulla. Aika kovasti tuota sais polkea kyllä että sais niin kovasti tehoa.
  13. #13
    Lainaa (Peltsi @ Loka. 29 2009,20:46) kirjoitti
    Saa lukkoon. Asvaltilla ei kovin helposti tosin. Ite kerran oon mopon kaatanu hiekalla kun eturengas meni niin kivasti lukkoon. Paskat ne on.

    Kaveri väitti nähneensä vanhasa Performance Bikes lehesä kun oli xx jarrutettu stoppieen pelkällä takajarrulla. Aika kovasti tuota sais polkea kyllä että sais niin kovasti tehoa.
    "Eturengas meni lukkoon" -pelkällä takajarrulla siis? Ainakin VFR:llä tuohon saa polkea soratiellä jo tosissaan. Kokeiltu on. Pyörän hankittuani kokeilin kun joka vuosi tulee säännöllisesti eksyttyä kestopäällysteen ulkopuolelle. Pelkällä takajarrulla jarruttaessa takanen menee lukkoon _reilusti_ ennen kuin etusen saa lukkoon. Eroa on siinä määrin että ensin luulin ettei tuota etupäätä saa lainkaan lukittua pelkällä takajarrulla. Se siis kyllä onnistuu mutta vaatii tosissaan yritystä.

    Tuplaäksän yhdistelmistä ei kyllä ole kokemusta mutta uskoisin että melko samanlaiset ne noissa ovat.
  14. #14
    Eli etujarrua saa siis käyttää surutta pelkäämättä että takanen lähtee alta!Eli ei kannata lähteä muuttamaan mitään jos ei ole VETOMIES?
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  15. #15
    Lainaa (suzuki03 @ Loka. 30 2009,17:26) kirjoitti
    Eli etujarrua saa siis käyttää surutta pelkäämättä että takanen lähtee alta!Eli ei kannata lähteä muuttamaan mitään jos ei ole VETOMIES?
    Kannattaa ilman muuta muuttaa erillisiksi: U-käännöstä ei voi tehdä kapealla tiellä, jos takasta ei saa lukkoon erikseen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #16
    Lainaa (vetomies @ Loka. 30 2009,18:56) kirjoitti
    Lainaa (suzuki03 @ Loka. 30 2009,17:26) kirjoitti
    Eli etujarrua saa siis käyttää surutta pelkäämättä että takanen lähtee alta!Eli ei kannata lähteä muuttamaan mitään jos ei ole VETOMIES?
    Kannattaa ilman muuta muuttaa erillisiksi: U-käännöstä ei voi tehdä kapealla tiellä, jos takasta ei saa lukkoon erikseen.
    Eipä taida meikäläisen taidot riittää UUkkariin.Mutta kiitoksia vaan kaikille kommenteista .Enää n.6kk ja *



    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  17.  
  18. #17
    No, piti sitä nyt kokeilla lumellakin. Viimeyönä tuli ainakin 2cm lunta... *

    Asfaltilla meni takanen lukkoon takajarrulla ennen etusta. Etujarrulla vastaavasti etunen menee lukkoon ennen takarengasta. Ihan sama kuin paljaalla asfaltilla ja soralla.

    Jos paljaalla asfaltilla takajarrulla meinaa etusen saada lukkoon, pitää todennäköisesti seisoa koko painolla polkimen päällä. Ja silloin taas ei pysy välttämättä mopon kyydissä...

    Jos taas takasen meinaa saada etujarrulla lukkoon, on todennäköisesti paitsi rautakoura niin myös kaatunut sen lukossa olevan etupyörän takia.

    Hmm... Minusta tuo dual käytännössä käyttää toissijaisena ja avustavasti sitä toista rengasta. Ei se nyt ole maailmaa mullistava systeemi. Vaikka ei tule jarrupoljinta käytettyä kuin pehmeässä hiekassa ja hitaassa vauhdissa hidastaessa. Muutoin menee kaikki etujarrulla, radallakin -ainakin minun vauhdilla...

    Minusta dual korvaa osin luistokytkintä. Jos tekee tiukan jarrutuksen ja mättää raakana pientä vaihdetta samalla, niin takanen ei mene lukkoon vaikka pyöriikin hitaammin hetken ennen kuin saa pitoa. Pitää kai yrittää kovemmin eikä mummoilla *

    Ensialkuun halusin pois tuosta dual-jarrusta. Nyt vaan omassa käytössä en näe siihen enää tarvetta.

    No niin. Tämä on vain tällaista omaa jorinaa. Jos jollain on muutettu jarrut pois dualista, niin kokeilisin mieluusti sellaista mustarastasta. *
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K