Katso äänestykset tulokset: 600cc kestävyys - milloin "finaalissa"

Äänestäjät
125. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 30 - 40 tkm

    8 6,40%
  • 40 - 50 tkm

    0 0%
  • 50 - 60 tkm

    2 1,60%
  • 60 - 70 tkm

    6 4,80%
  • 70 - 80 tkm

    10 8,00%
  • 80 - 90 tkm

    5 4,00%
  • 90 - 100tkm

    21 16,80%
  • 100 - xxxxx

    73 58,40%
Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Eli tätä on monesti kysytty ja väännetty, mutta jos sinä olisit nyt ostamassa 600cc sporttipyörää esim.
    R6,gsxr,ninja,rr niin mitkä raakkaisit pois ja miksi ?

    Onko omakohtaisia kokemuksia milloin kone on poikinut tai muuten tullu kilsat täyteen, vai onko sinulla tälläinen kestänyt hyvinkin kulutusta, lähinnä moottorin osalta.

    Eli lähtökohtaisesti kysyn näiden kiekujien kestävyyttä ja mielelläni lueskelisin muiden kokemuksia kestävyydestä.
    Oletuksena tietty, että mopoa huolletaan "normaalisti".



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  2. #2
    Riippuu niin paljon käytöstäkin.. onko ollut 100tkm touringkäytössä vai ratapelinä. Ja muutenkin huolenpidosta, onko rääkätty kylmänä jne.
    En hylkäisi 100tkm ajettuakaan jos sen vain tarpeeksi halvalla saisi
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Eli meillä tallissa R6 vm 03 ja 40.000 taulussa ja toimii niinkuin pitääkin.

    Kulutusosiahan se vetää ja kytkinlevyt pitäisi varmaan vaihtaa kohtapuolin.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  4. #4
    90 luvun cebarit ainakin vaikutti kestäviltä. 50tkm/14v paikkeilla ei ollut moottorissa tahi laatikossa valittamista. ei syöny öljyä tippaakaan ja käyntiääni oli todella siisti. venttiilivälyksiä koetin saadätyttää 50tkm paikkeilla mutta ei niissä mitään säätötarvetta ollut. ja vaihteet varmaan loksahtelivat jo uutena samallalailla.

    tulpat vaihdoin ja hukkaan taisi mennä sekin raha. ölpät ja suodatin syssyisin. ketjunkiristimen vaihdatutin kans (maksoi joitain kymppejä) mutta eipä tuossa korvin kuultavaa eroa ollut. mitään muuta moottoriin liittyvää ei tarvinu ostella saati korjauttaa.
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  5. #5
    Monta kysymystä eri kriteerein ja yksi gallup. Otsikkoon vastaus +100tkm.

    Itselle ostaisin joko max noin 30tkm ajetun TAI reippaasti enemmän ajetun (esim 60tkm). Ensimmäiseen tuskin tarvii tehdä muuta kuin ajaa kilsoja ja öljytä jo kerran vaihdettuja ketjuja seuraavan 10tkm aikana, jälkimmäinen on valmiiksi halpa ja pienemmästä arvonalennuksesta säästyvät rahat voi hyvillä mielin pistää ylläpitoon. Kokemusta on yhdestä 600f CBR:stä, johon ajoin 32tkm -> 40tkm vaihtamalla nesteitä ja yhdet renkaat, mutta arvohan siinä laski.

    Väittäisin, että onnella ja omalla huolellisuudella on enemmän merkitystä esim luotettavuusasiassa, kuin pienillä eroilla mittarin kilsoissa tai edes merkillä.

    Osta se, mistä tulee paras mieli.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  6. #6
    Lainaa (fiuri @ Loka. 26 2009,19:52) kirjoitti
    90 luvun cebarit ainakin vaikutti kestäviltä. 50tkm/14v paikkeilla ei ollut moottorissa tahi laatikossa valittamista. ei syöny öljyä tippaakaan ja käyntiääni oli todella siisti. venttiilivälyksiä koetin saadätyttää 50tkm paikkeilla mutta ei niissä mitään säätötarvetta ollut. ja vaihteet varmaan loksahtelivat jo uutena samallalailla.

    tulpat vaihdoin ja hukkaan taisi mennä sekin raha. ölpät ja suodatin syssyisin. ketjunkiristimen vaihdatutin kans (maksoi joitain kymppejä) mutta eipä tuossa korvin kuultavaa eroa ollut. mitään muuta moottoriin liittyvää ei tarvinu ostella saati korjauttaa.
    90-luvun Cebarit ovat aina n. 50 tkm ajettuja, jos mittaria katsoo. Niin oli reilu 10 vuotta sitten ja niin on vieläkin.
  7. #7
    Mulla oli 636B. Ostaessa ajettu 30tkm ja vajaa 20tkm tuli ajettua siihen päälle. Kertaakaan ei ollut sanomista minkään osalta. Tosin oli aina hyvällä pidolla, ei rääkätty kylmänä, huollettiin jatkuvasti yms. Lämpimänä sai leipää kyllä ihan huolella, kumi paloi ja yhdellä renkaalla mentiin, aina silloin tällöin. Eivät nuo ajamisesta kärsi, väärinajamisesta kylläkin.
    Keulaa tuli huollettua, laakereita, renkaita, öljyjä, suodattimia; pelkkää peruskauraa siis.
  8. #8
    Kyllähän 600:lla ajelee niinkuin muillakin? Itselläni on 750 ja mittarissa on 160tkm Hyvin pelittää vieläkin, kulutusosia saa vaihdella, mut niinhän niitä saa vaihdella muihinkin.

    Tietenkin riippuu missä ja miten ja kuka mopolla ajelee.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  9.  
  10. #9
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 26 2009,23:38) kirjoitti
    Lainaa (fiuri @ Loka. 26 2009,19:52) kirjoitti
    90 luvun cebarit ainakin vaikutti kestäviltä. 50tkm/14v paikkeilla ei ollut moottorissa tahi laatikossa valittamista. ei syöny öljyä tippaakaan ja käyntiääni oli todella siisti. venttiilivälyksiä koetin saadätyttää 50tkm paikkeilla mutta ei niissä mitään säätötarvetta ollut. ja vaihteet varmaan loksahtelivat jo uutena samallalailla.

    tulpat vaihdoin ja hukkaan taisi mennä sekin raha. ölpät ja suodatin syssyisin. ketjunkiristimen vaihdatutin kans (maksoi joitain kymppejä) mutta eipä tuossa korvin kuultavaa eroa ollut. mitään muuta moottoriin liittyvää ei tarvinu ostella saati korjauttaa.
    90-luvun Cebarit ovat aina n. 50 tkm ajettuja, jos mittaria katsoo. Niin oli reilu 10 vuotta sitten ja niin on vieläkin. *
    RR:n ottasin ite ja mullahan on jo 67tkm ajettu 600cbr -91.
    Eli reilu 50 ajettu.

    E: Säädätin myös venttiilit 50, eikä oikein kuulemma ollu säätämistä.