Sivu: 7 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 1357:sta
  1. #181
    Pikkusen tarttis dataa lisää... mikä pyörä, mikä vuosimalli? Pyyhi alue puhtaaksi vaikka bräkleenin tai ketjunpuhdistussprayn kanssa ja katso ilmestyykö lisää, ei oikeen näytä hikoilulta, kun eikös toi oo startin laippa jossa toi kakka on? Voi olla esim tankin vedenpoistosta/ylivuodosta valunu tuohon...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  2. #182
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa karpalo2 kirjoitti Katso viesti
    Hei, täällä tietämätön ensimmäisen pyörän omistaja. Mikä öljy falskaa kuva liitteenä...

    Kiitoksia
    Kuvassa joku Suzuki? Startti pyörittää vauhtipyörän vapaakytkintä joka on öljytilaa. Startin O-rengasta veikkaisin..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  3. #183
    Kiitos nopeista vastauksista. Pyörähän on Kawasaki zx-6r -06. Näyttää erittäin vähäiseltä tämä vuoto. Starttihan tämä on vissiinkin ja sen tiiviste.
    Katoin youtuubista zx-6r:ään startin vaihto videota ja näytti aika pahalta. Pitää ilmeisesti purkaa vähä enemmän, jotta pääsisi irrottamaan tuon startin.
  4. #184
    Olis viel kauheen huolissaan tollasesta... niinku sanottua pyyhi puhtaaks ja kato kuin nopsaa tulee takas ja jos näkee tarkemmin mistä tulee.

    Sitä kun on autoihin tottunu ei mikään MP:n moottoriin liittyvä homma oo kovin iso jos ei aleta lohkoja halkomaan
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  5. #185
    Poistettu
    Lainaa karpalo2 kirjoitti Katso viesti
    Mikä öljy falskaa kuva liitteenä...
    Jaa että mikä öljy? Sanosin ettei ole ainakaan Delvacci kun noin pienestä raosta tulee.

    Ja masa tuossa antoi parhaan neuvon, pyyhi puhtaaksi ja katso toistuuko. Lisäksi momenttiavaimen kanssa voisi koittaa kiristää startin tai tuon moottorinposken ruuvit, mikä ikinä tuota kohtaa kiristääkin.
  6. #186
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti

    Ja masa tuossa antoi parhaan neuvon, pyyhi puhtaaksi ja katso toistuuko. Lisäksi momenttiavaimen kanssa voisi koittaa kiristää startin tai tuon moottorinposken ruuvit, mikä ikinä tuota kohtaa kiristääkin.
    Näin on.
    Pinta puhtaaksi ja kireyden tarkastus / kiristys jos tarpeen.

    Jos ongelma ei poistu, niin sitten pitää punnita haitta vs. korjauskustannukset.
  7. #187
    Tarviis tämäntyylisen kiinnikkeen:


    Uusi tuollainen maksaa järkyttävän paljon suhteessa osaan. Ei oikein keksinyt järkevää hakusanaa millä etsiä internetin lähikaupoista. Pääasia olisi että saisi pari sopivaa tappia mitkä pitäisi penkin kiinni.

    Tapit voisi olla jotain 20mm pitkät.

    Kiitosta jo

    Edit. Etsiskelin ja muutaman vastaavan löysin hyvään hintaan ja totesin että teenpä itte
    Viimeksi muokannut: Janssa; 13.11.2016 klo 22:05.
    Triumph Bonneville Bobber Black
  8. #188
    Kysästään vielä ennenkuin mitään typerää tulee tehtyä:

    Pyörässä on dellorton phm40 kaasarit ja en viime kesänä kertaakaan käyttänyt ryyppyä. Tai noh.. mitä käytin niin mun mielestä huonommin lähti käyntiin ym.
    Meinasin ottaa vaijerit pois ja ryyppykotelon tilalle tehdä peitelevyn. tästä tuskin mitään toiminnallista haittaa?
    Ryyppy näyttäisi olevan yksinkertaisuudessaan ylimääräinen kanava mikä avataan kun ryyppy väännetään auki.
    Triumph Bonneville Bobber Black
  9. #189
    Mielipiteitä otetaan vastaan, faktoja tietysti kernaimmin.

    Pyörä tuntuu yläkierroksilla tukkoiselta ja ottaa kierroksia mielestäni aavistuksen verkkaisesti. Pyörässä on kiinni Leo Vince Slipon ja olen kokeillut sekä db killer paikoillaan, että ilman ja mielestäni aivan aavistuksen parempi on ilman. Sliparissa on lisäksi ns. front baffle paikoillaan ks. kuvat:

    http://s1065.photobucket.com/user/ra...fb15a.jpg.html

    Voiko tuo tehdä tuota tukkoisuutta? En tosin edes tiedä onko tuo irroitettavissa, vai kiinteä. Eli kannattaako poistaa, vai tuleeko sitten jo liian avara ja ehkä liian äänekäskin? Tai jos poistaisi tuon, mutta laittaisi killerin paikoilleen?

    EDIT: Kyllä voi aiheuttaa akuuttia tukkoisuutta isossa mittakaavassa ja tämä faktana.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 11.05.2017 klo 23:46.
    Retired
  10. #190
    Kohteena vanha ilmajäähy bmw boxer.

    Nyt laitoin sivujalan paikalleen ja siitä hyvästä on saatu uusi ominaisuus. Pitemmän seisomisen jälkeen (+8h) käynnistäessä pöläyttää sinistä putkesta. Keskijalalla ei tätä ongelmaa. Toinen huomio että sata varma pöläytys jos sammuttaa vasta sivujalalla ollessa. Ainakaan vielä ei ole pölläyttänyt kun sammuttanut ja sitten vasta jalalle laittanut.

    Näin minun tavallisen kuolevaisen aivoilla ajateltuna venakoppaan jää enempi öljyä ja pakenee venttiilivarrenkumin välistä. Pystyssä vähempi öljyä siellä ja ei ongelmaa?

    Vika vai ominaisuus?

    Ai joo ja keskijalalla ei pöläytä vaikka antas olla tyhjäkäynnillä ja sit vääntäisi kaasua kuten yleisesti tekee jos noi kumit huonona
    Triumph Bonneville Bobber Black
  11. #191
    Ominaisuus on noissa ja myös K-sarjan vanhemmissa bemuissa. Toinen pyttyhän on alaspäin sivujalalla, joten väkisinkin sinne valuu öljyä.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  12. #192
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Ominaisuus on noissa ja myös K-sarjan vanhemmissa bemuissa. Toinen pyttyhän on alaspäin sivujalalla, joten väkisinkin sinne valuu öljyä.
    Eikös noi k-sarjalaiset olleet rivinelosia?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  13. #193
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Eikös noi k-sarjalaiset olleet rivinelosia?
    Kyllä oli ja on niitä rivi kolmosiaki. Niissä kansi alaspäin sivujalalla


    Lähetetty minun E6553 laitteesta Tapatalkilla
  14. #194
    Kiitoksia vastauksista! Ominaisuus siis ja erittäin tieteellisesti testattuna ei pöläytä jos sammuttaa pystyssä

    Mutta toinen tekniikkaan liittyvä kysymys:

    Pitäs tyhjäkäyntiä hitusen saada rikkaammalle kun välillä kaasu palautuu viimeiset sadat kierrokset tyhjäkäynnille hitaasti. Muistelen edellisen brittiauton saman ominaisuuden johtuneen hitusen laihasta tyhjäkäynnistä(?). Veikkaan että saisi korjattua tyhjäkäynnin seosruuvia säätämällä mut kumminpäin se toimii? Eli myötäpäivään vai vastapäivään rikastaa? Kaasarit on dellorto phm40.
    Triumph Bonneville Bobber Black
  15. #195
    Yleensä avaaminen rikastaa ja sulkeminen laihentaa. Kiinnipäin kierrettäessä kanava kuristuu ja polttoaineen virtaus rajoittuu.
    Viimeksi muokannut: Zeppi; 21.05.2017 klo 21:04.
    Kawasaki ER-5 -97
  16. #196
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Janssa kirjoitti Katso viesti
    Veikkaan että saisi korjattua tyhjäkäynnin seosruuvia säätämällä mut kumminpäin se toimii? Eli myötäpäivään vai vastapäivään rikastaa? Kaasarit on dellorto phm40.
    Jos (tyhjäkäynti)seosruuvi on imukaulan puolella kaasaria, niin se säätää bensaa, eli kiinnipäin laihentaa ja aukipäin rikastaa. Jos ruuvi on ilmanputsarin puolella kaasaria, se säätää ilman määrää tyhjäkäyntipiirissä ja sulkeminenrikastaa ja avaaminen laihentaa.

    Näin nyrkkisääntönä, varmaan tähänkin on joku poikkeus olemassa..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #197
    Kiitos taas kerran!

    Näin vähän itsekkin uumoilin asian menevän ja tuolta jo löysinkin jonkun perusohjeen säätöön about samalle vehkeelle.

    KIITOS
    Triumph Bonneville Bobber Black
  18. #198
    Kertokaa miule, miksi bensahanan letkulähtö on 10mm ja kaasarissa on 8mm...

    Kuolisiko siihen joku, että ne olisi saman kokoisia
  19. #199
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kertokaa miule, miksi bensahanan letkulähtö on 10mm ja kaasarissa on 8mm...

    Kuolisiko siihen joku, että ne olisi saman kokoisia
    Se on semmoinen kuristus kulutuksen ja päästöjen vähentämiseksi
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  20. #200
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Se on semmoinen kuristus kulutuksen ja päästöjen vähentämiseksi
    Se ei ollut riittävä, kun joku oli laittanut kaasarin bensaputkeen vielä jonkun tylsän kuristinholkin...
    DSCN0198.jpg
  21. #201
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Se ei ollut riittävä, kun joku oli laittanut kaasarin bensaputkeen vielä jonkun tylsän kuristinholkin...
    DSCN0198.jpg
    Kuristinholkki lienee suodatin. Ruohonleikurissa oli tuollainen tankin päässä, 10mm lähtö, kaasuttajan päässä tietenkin 6mm. Jotta tuo toimii niin tehdas/maahantuoja oli suuressa viisaudessaan laittanut erittäin venyvää bensaletkua. Mutta kun se letku oli jotain muuta kuin bensaletkua niin talven jälkeen se vuo tihkuttamalla bensat tallin lattialle kun oli venynyt ihan ruvelle siitä tankin päästä. Onneksi huomasin melkein kun lisäsin bensaa , muuten olisi voinut lähteä katto tallista, sen verran alkoi haisemaan.
  22. #202
    Joo, suodatin toi on. DR:n kaasarissa oli samanlainen.
    DR 650 + XF 650
  23. #203
    Laitetaas tännekkin
    Lainaa DoDo kirjoitti Katso viesti
    Vaihtelen rattaita ja ketjuja. Katoinko oikein, että eturattaan pultti tulee 88 Nm ja takarattaan pultit 108 Nm
    Rupes vaan hämäämään, kun purku vaiheessa eturattaan pultti lähti rannevoimalla auki.

    Primary drive gear bolt 88
    Final driven sprocket nut 108
    BMW K1200S
  24. #204
    Primary drive gear ei ole eturatas. Googlettellulla löytyi eturattaalle 54Nm. Takarattaan pultit on ton 108.
    DR 650 + XF 650
  25. #205
    Lainaa smppa kirjoitti Katso viesti
    Primary drive gear ei ole eturatas. Googlettellulla löytyi eturattaalle 54Nm. Takarattaan pultit on ton 108.
    Joo niin se taitaa olla.
    Mikäs toi primary drive gear on??

    Edit. On se 54 Nm Nyt löysin sen service manuaalista.
    Drive sprocket bolt 54
    BMW K1200S
  26. #206
    Mikäs se nyt olis suomeksi, ensiöveto?

    Mahtaisko tuo ko. ratas olla kampuralla ja pyörittää kytkinkruunua? Veturi ei ole mitenkään tuttu laitos...
    DR 650 + XF 650
  27. #207
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Oisko kytkinakselin päässä oleva nutikka?

    Jotain ensiövetoon liittyvää kuitenkin. Ketjut ovat jo sitten toisiovetoa.

    Edit: tai kuten yllä
    Viimeksi muokannut: JMH; 01.06.2017 klo 23:03. Syy: viisaampia hoodeilla
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #208
    Jarrupalojen "sisäänajosta" kyselisin.

    Vaihdoin juuri cbr600f:ään TRW Lucasin sintteripalat vanhoille levyille. He sanoo että 100-150km riittää sisäänajoksi sinttereille eikä tarvis lopuksi tehdä sitä mitä orgaanisille vissiin pitää tehdä.

    Toiset firmat esim. EBC suosittaa jotain tyyliin 250km sisäänajoa ja muut siltä väliltä.

    Kysymys kuuluukin lähinnä että kun nyt olen ajanut sen 100km lenkin suhteellisen kevyillä jarrutuksilla, eli voinko nyt alkaa käyttää jarruja normaalisti eli välillä lähes maksimia jne? Vai pitääkö näidenkin kohdalla jotenkin lineaarisesti lisätä rasitusta ja sitten vasta täysjarrua jos tilanne vaatii?

    Tuntemus on että jarrut purevat jo nyt todella paljon paremmin kuin vakio orgaanisilla.
    Honda CBR600F 2003
  29. #209
    Lainaa Bofori12 kirjoitti Katso viesti
    Jarrupalojen "sisäänajosta" kyselisin.

    Vaihdoin juuri cbr600f:ään TRW Lucasin sintteripalat vanhoille levyille. He sanoo että 100-150km riittää sisäänajoksi sinttereille eikä tarvis lopuksi tehdä sitä mitä orgaanisille vissiin pitää tehdä.

    Toiset firmat esim. EBC suosittaa jotain tyyliin 250km sisäänajoa ja muut siltä väliltä.

    Kysymys kuuluukin lähinnä että kun nyt olen ajanut sen 100km lenkin suhteellisen kevyillä jarrutuksilla, eli voinko nyt alkaa käyttää jarruja normaalisti eli välillä lähes maksimia jne? Vai pitääkö näidenkin kohdalla jotenkin lineaarisesti lisätä rasitusta ja sitten vasta täysjarrua jos tilanne vaatii?

    Tuntemus on että jarrut purevat jo nyt todella paljon paremmin kuin vakio orgaanisilla.
    Taaskaan en tiedä mistä puhutaan, mutta miun rätkissä jarrut on 1100% valmiit silloin, kun keula ulostetaan tallista.
  30.  
  31. #210
    Varmasti löytyy eriäviä mielipiteitä mut ite en oo kans liikoja ressannu jarrupaloista. Lähinna aluks jos on levyt urilla ei välttis pure heti kunnolla mut jos kerta huomaa jo eron edelliseen niin ei muutakun kovaa ajoa vaan...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 7 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen