Pikkusen tarttis dataa lisää... mikä pyörä, mikä vuosimalli? Pyyhi alue puhtaaksi vaikka bräkleenin tai ketjunpuhdistussprayn kanssa ja katso ilmestyykö lisää, ei oikeen näytä hikoilulta, kun eikös toi oo startin laippa jossa toi kakka on? Voi olla esim tankin vedenpoistosta/ylivuodosta valunu tuohon...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kiitos nopeista vastauksista. Pyörähän on Kawasaki zx-6r -06. Näyttää erittäin vähäiseltä tämä vuoto. Starttihan tämä on vissiinkin ja sen tiiviste.
Katoin youtuubista zx-6r:ään startin vaihto videota ja näytti aika pahalta. Pitää ilmeisesti purkaa vähä enemmän, jotta pääsisi irrottamaan tuon startin.
Olis viel kauheen huolissaan tollasesta... niinku sanottua pyyhi puhtaaks ja kato kuin nopsaa tulee takas ja jos näkee tarkemmin mistä tulee.
Sitä kun on autoihin tottunu ei mikään MP:n moottoriin liittyvä homma oo kovin iso jos ei aleta lohkoja halkomaan![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jaa että mikä öljy? Sanosin ettei ole ainakaan Delvacci kun noin pienestä raosta tulee.
Ja masa tuossa antoi parhaan neuvon, pyyhi puhtaaksi ja katso toistuuko. Lisäksi momenttiavaimen kanssa voisi koittaa kiristää startin tai tuon moottorinposken ruuvit, mikä ikinä tuota kohtaa kiristääkin.
Tarviis tämäntyylisen kiinnikkeen:
Uusi tuollainen maksaa järkyttävän paljon suhteessa osaan. Ei oikein keksinyt järkevää hakusanaa millä etsiä internetin lähikaupoista. Pääasia olisi että saisi pari sopivaa tappia mitkä pitäisi penkin kiinni.
Tapit voisi olla jotain 20mm pitkät.
Kiitosta jo
Edit. Etsiskelin ja muutaman vastaavan löysin hyvään hintaan ja totesin että teenpä itte![]()
Viimeksi muokannut: Janssa; 13.11.2016 klo 22:05.
Triumph Bonneville Bobber Black
Kysästään vielä ennenkuin mitään typerää tulee tehtyä:
Pyörässä on dellorton phm40 kaasarit ja en viime kesänä kertaakaan käyttänyt ryyppyä. Tai noh.. mitä käytin niin mun mielestä huonommin lähti käyntiin ym.
Meinasin ottaa vaijerit pois ja ryyppykotelon tilalle tehdä peitelevyn. tästä tuskin mitään toiminnallista haittaa?
Ryyppy näyttäisi olevan yksinkertaisuudessaan ylimääräinen kanava mikä avataan kun ryyppy väännetään auki.
Triumph Bonneville Bobber Black
Mielipiteitä otetaan vastaan, faktoja tietysti kernaimmin.
Pyörä tuntuu yläkierroksilla tukkoiselta ja ottaa kierroksia mielestäni aavistuksen verkkaisesti. Pyörässä on kiinni Leo Vince Slipon ja olen kokeillut sekä db killer paikoillaan, että ilman ja mielestäni aivan aavistuksen parempi on ilman. Sliparissa on lisäksi ns. front baffle paikoillaan ks. kuvat:
http://s1065.photobucket.com/user/ra...fb15a.jpg.html
Voiko tuo tehdä tuota tukkoisuutta? En tosin edes tiedä onko tuo irroitettavissa, vai kiinteä. Eli kannattaako poistaa, vai tuleeko sitten jo liian avara ja ehkä liian äänekäskin? Tai jos poistaisi tuon, mutta laittaisi killerin paikoilleen?
EDIT: Kyllä voi aiheuttaa akuuttia tukkoisuutta isossa mittakaavassa ja tämä faktana.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 11.05.2017 klo 23:46.
Retired
Kohteena vanha ilmajäähy bmw boxer.
Nyt laitoin sivujalan paikalleen ja siitä hyvästä on saatu uusi ominaisuus. Pitemmän seisomisen jälkeen (+8h) käynnistäessä pöläyttää sinistä putkesta. Keskijalalla ei tätä ongelmaa. Toinen huomio että sata varma pöläytys jos sammuttaa vasta sivujalalla ollessa. Ainakaan vielä ei ole pölläyttänyt kun sammuttanut ja sitten vasta jalalle laittanut.
Näin minun tavallisen kuolevaisen aivoilla ajateltuna venakoppaan jää enempi öljyä ja pakenee venttiilivarrenkumin välistä. Pystyssä vähempi öljyä siellä ja ei ongelmaa?
Vika vai ominaisuus?
Ai joo ja keskijalalla ei pöläytä vaikka antas olla tyhjäkäynnillä ja sit vääntäisi kaasua kuten yleisesti tekee jos noi kumit huonona
Triumph Bonneville Bobber Black
Ominaisuus on noissa ja myös K-sarjan vanhemmissa bemuissa. Toinen pyttyhän on alaspäin sivujalalla, joten väkisinkin sinne valuu öljyä.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Kiitoksia vastauksista! Ominaisuus siis ja erittäin tieteellisesti testattuna ei pöläytä jos sammuttaa pystyssä
Mutta toinen tekniikkaan liittyvä kysymys:
Pitäs tyhjäkäyntiä hitusen saada rikkaammalle kun välillä kaasu palautuu viimeiset sadat kierrokset tyhjäkäynnille hitaasti. Muistelen edellisen brittiauton saman ominaisuuden johtuneen hitusen laihasta tyhjäkäynnistä(?). Veikkaan että saisi korjattua tyhjäkäynnin seosruuvia säätämällä mut kumminpäin se toimii? Eli myötäpäivään vai vastapäivään rikastaa? Kaasarit on dellorto phm40.
Triumph Bonneville Bobber Black
Yleensä avaaminen rikastaa ja sulkeminen laihentaa. Kiinnipäin kierrettäessä kanava kuristuu ja polttoaineen virtaus rajoittuu.
Viimeksi muokannut: Zeppi; 21.05.2017 klo 21:04.
Kawasaki ER-5 -97
Jos (tyhjäkäynti)seosruuvi on imukaulan puolella kaasaria, niin se säätää bensaa, eli kiinnipäin laihentaa ja aukipäin rikastaa. Jos ruuvi on ilmanputsarin puolella kaasaria, se säätää ilman määrää tyhjäkäyntipiirissä ja sulkeminenrikastaa ja avaaminen laihentaa.
Näin nyrkkisääntönä, varmaan tähänkin on joku poikkeus olemassa..![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kiitos taas kerran!
Näin vähän itsekkin uumoilin asian menevän ja tuolta jo löysinkin jonkun perusohjeen säätöön about samalle vehkeelle.
KIITOS![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Kertokaa miule, miksi bensahanan letkulähtö on 10mm ja kaasarissa on 8mm...
Kuolisiko siihen joku, että ne olisi saman kokoisia![]()
Se ei ollut riittävä, kun joku oli laittanut kaasarin bensaputkeen vielä jonkun tylsän kuristinholkin...
DSCN0198.jpg
Kuristinholkki lienee suodatin. Ruohonleikurissa oli tuollainen tankin päässä, 10mm lähtö, kaasuttajan päässä tietenkin 6mm. Jotta tuo toimii niin tehdas/maahantuoja oli suuressa viisaudessaan laittanut erittäin venyvää bensaletkua. Mutta kun se letku oli jotain muuta kuin bensaletkua niin talven jälkeen se vuo tihkuttamalla bensat tallin lattialle kun oli venynyt ihan ruvelle siitä tankin päästä. Onneksi huomasin melkein kun lisäsin bensaa , muuten olisi voinut lähteä katto tallista, sen verran alkoi haisemaan.
Primary drive gear ei ole eturatas. Googlettellulla löytyi eturattaalle 54Nm. Takarattaan pultit on ton 108.
DR 650 + XF 650
Mikäs se nyt olis suomeksi, ensiöveto?
Mahtaisko tuo ko. ratas olla kampuralla ja pyörittää kytkinkruunua? Veturi ei ole mitenkään tuttu laitos...
DR 650 + XF 650
Oisko kytkinakselin päässä oleva nutikka?
Jotain ensiövetoon liittyvää kuitenkin. Ketjut ovat jo sitten toisiovetoa.
Edit: tai kuten yllä
Viimeksi muokannut: JMH; 01.06.2017 klo 23:03. Syy: viisaampia hoodeilla
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jarrupalojen "sisäänajosta" kyselisin.
Vaihdoin juuri cbr600f:ään TRW Lucasin sintteripalat vanhoille levyille. He sanoo että 100-150km riittää sisäänajoksi sinttereille eikä tarvis lopuksi tehdä sitä mitä orgaanisille vissiin pitää tehdä.
Toiset firmat esim. EBC suosittaa jotain tyyliin 250km sisäänajoa ja muut siltä väliltä.
Kysymys kuuluukin lähinnä että kun nyt olen ajanut sen 100km lenkin suhteellisen kevyillä jarrutuksilla, eli voinko nyt alkaa käyttää jarruja normaalisti eli välillä lähes maksimia jne? Vai pitääkö näidenkin kohdalla jotenkin lineaarisesti lisätä rasitusta ja sitten vasta täysjarrua jos tilanne vaatii?
Tuntemus on että jarrut purevat jo nyt todella paljon paremmin kuin vakio orgaanisilla.
Honda CBR600F 2003
Varmasti löytyy eriäviä mielipiteitä mut ite en oo kans liikoja ressannu jarrupaloista. Lähinna aluks jos on levyt urilla ei välttis pure heti kunnolla mut jos kerta huomaa jo eron edelliseen niin ei muutakun kovaa ajoa vaan...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91