No jaapajaa, aina kun on itellä täristänyt niin jarrujen männät ovat liikkuneet eritahtia.. Ekana tarkistaisin männät ja puhdistaisin satulat.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Niitit on pyöritelty hyvin liikkuviksi, ei ne kummemmin jumissa olleetkaan. Ja satulat oon myös jo purkanut ja huoltanut. Ne kyllä oli jumissa mutta tärinät ei poistuneet. Levyjä oon koittanut pyörittää ja silmämääräisesti en kieroutta ole havainnut, mutta sehän nyt ei vielä välttis kerro mitään..
Eli olisiko se pääsylinteri mahdollinen tärinän aiheuttaja?
Viimeksi muokannut: kievari; 31.07.2016 klo 17:57.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Moikka, kaksi newbiekysymystä:
- Mitenköhän saisin selville jarrunesteiden tason tilanteessa, jossa jarrunesteikkunan pleksi(tms.)lasi on sen verran kulunut, että on mahdotonta katsoa löytyykö kuplaa (edes taskulampulla)?
- Mikä mahtaa olla poljin vaihteiston takana? Pyörässäni (-97) on vasemmalla puolella vaihteiston ja jalkatuen takana joku poljettava vipu (jota en tietenkään ole saanut testattua), osaisiko joku sanoa näin suorilta käsin, mikä kyseessä?
Avaa se nestesäiliön kansi ja kurkkaa sisään...
Enpä itsekään ole edm paikassa törmännyt muihin vipstaakeihin kuin keskijalan kiksi.
Mut tosiaan toi merkki ja malli nyt ois aika lähtökohtaisia tietoja...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ah, olevinani kirjoitin eli Kawasaki er-5. Itsekin juuri tajusin, että keskiseisontatuki taitaisi olla, sivutukihan siinä on, joten en ajatellut asiaa pidemmälleKiitos tuosta jarrunesteen tsekkauksesta eli ei kummoisempi tarkistusoperaatio. No, newbie mikä newbie
![]()
Hei. Löysin vuoden 2009 superdukeen uuden alkukäyrän (koska onnistuin rikkomaan alkuperäisen), mutta se on hiekkapuhallettu. Kysymys onkin että mitenköhän alkuperäinen putki on pinnoitettu? Mitähän tuolle hiekkapuhalletulle putkelle tapahtuu jos sen laittaa sellaisenaan pyörään kiinni? Ruostuu?
Juuri super dukesta en tiedä yhtään mitään, niinkuin en oikeastaan mistään muustakaan asiasta, mutta sen verran voin kuitenkin sanoa, että ainakin meikäläisen pyörässä putki on haponkestävää terästä. Näin minulle kertoi putkeen lambda-antureille kiinnitysholkit hitsannut kaiffari. Arvaukseni on, että sulla on sitä samaa, eli ei pitäisi ruostua.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Minä tiedän hiukan LC8-Kotareista, juuri mistään muusta en. Ei ole pinnoitettu.
Oikein huonolla säkällä puhaltaja on ollut pässi ja on käyttänyt hiekkaa jolla on aiemmin puhallettu mustaa rautaa, silloin saattaa ruskettua. Lähtee vaikkapa Motonetistä haetulla Annitrolilla.
Tunnistanko muuten Kum1ankan oikein? Taidettiin pitkästä aikaa törmätä toissa kesänä Itäsuomalaisella Rypsinpuristamo-meijeri-romuvarastokompleksilla.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Miksköhän mun vanhassa hondassa takarumpujarru rääkäisee kuin joku hanhieläin kosteella kelillä. Niin kovaa että aina säihkähtää ja mimmitkin kadulla pomppaa ilmaanpari tuhatta kilsaa sitten vaihdettu kengät ja rumpu itsekkin näytti ihan hyvälle. Ärsyttävä vika kyllä
Jarruttaa siis silti ja ei täristä tms...
Hankaa väärään kohti tai jostain pääsee täriseen -> syntyy ääntä.
Tärinä vaan on niin nopeaa että ei ravista tuntuvasti vaan pelkästään kuuluu.
Koska muuttunu asia on kengät niin ite alottasin siitä tarkistasin että on paikallaan, ei hankaa vääriin paikkoihin ja esim kitkapinnassa ei oo mitään ylimäärästä, kiviä, niitinpaloja, rasvaa tms.
Sit jakaisin ihan purkamalla ja puhdistamalla perusteellisesti koko jarrun , kitkapintoineen. Rumpujen kans en oo juuri ollu tekemisissä mut veikkaan, että kuten levyissä, pieni hipasu hiekkapaperilla rummun pintaan voi olla paikallaan. Sit kasatessa voitelisin kaikki akselit ja muut mekanismin kosketuspinnat (ei tietenkään kitkapintoja) vaseliinilla tai kuparitahnalla tms. Voitelu voi katkaista sen värähtelyn kulkureitin ja poistaa äänen tai muuttaa systeemin ominaistaajuutta niin ettei resonanssia synny.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Mikäs se semmoinen venttiili / juttu / laite on joka avautuu tietyn kierroslukumäärän ylittyessä?
Onko se tuommoinen PAIR venttiili?
Elikäs kun kierrokset nousee yli 6000 (rajoitin 12 000 kohdalla) äänessä huomaa selvän eron sekä persiissä ja oikeassa jalkatapissa tuntee selvän tärinän lisääntymisen. Myös jos sulkee kaasun, niin backfireä (putki paukkuu) esiintyy yli 6000 puolella.
Eron huomaa tasakaasulla sekä kiihdyttäessä.
Eipä se minua haittaa, mutta mielenkiinnosta olisi kiva tietää, että mitä siellä tapahtuu. Pyöränä siis GSR 750 -11.
GSR750 -11
Pair venttiili ei ainakana avaudu isoilla kierroksilla. Pair on auki matalilla kierroksilla ja syöttää ilmaa putkistoon, jotta katalysaattori toimisi tehokkaammin. Pair sulkeutuu yleensä yli 4000-5000 kierroksilla eli toimii vain kun ajellaan pintakaasulla. Ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa tehoon millään lailla. Joissakin pyörissä taas on sitten ilmanputsarissa läppä, joka aukeaa isommalla kuormalla. Joissakin avautuu alipainetoimisesti kuorman mukaan ja joissakin saattaa sitten ehkä olla sähköisesti keirrosten mukaan. Tämän voisi huomata ajossakin ehkä. Backfire taas voi johtua monestakin eri asiasta, rikkaista seoksista jne, joten en rinnastaisi sitä ehkä heti tuohon. Viisaammat korjatkoon vielä.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Mikä osanen ottaa kosteutta, kun pesun jälkeen vilkut toimii hitaasti? Led vilkut ja Ktm 640 kyseessä.
M
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Jaaha, jaaha. Valuvanteet ovat suoristuneet, joten on aika siirtää tourinkirenkaat niille, ja räärääkumit takovanteille. Takovanteissa on tällä hetkellä suorat venttiilit, ja seuraavaksi ostamaan kulmaventtiileitä.
Kysymys kuuluu, että noissa OZ takovanteissa on pieni harja keskellä, eikä edes venttiilin kohtaa ole tasoitettu. Onkos tässä nyt jotain, mitä pitää miettiä, kuten extra paksu tiiviste, vai meneekö ihan Stormin kamoilla kulmaventtiileihin siirtyminen?
Kuvasta vähän ideaa. Tarkkasilmäinen erottaa harjanteen vanteen keskeltä:
![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>