Sivu: 5 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 1357:sta
  1. #121
    No jaapajaa, aina kun on itellä täristänyt niin jarrujen männät ovat liikkuneet eritahtia.. Ekana tarkistaisin männät ja puhdistaisin satulat.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  2. #122
    Niitit on pyöritelty hyvin liikkuviksi, ei ne kummemmin jumissa olleetkaan. Ja satulat oon myös jo purkanut ja huoltanut. Ne kyllä oli jumissa mutta tärinät ei poistuneet. Levyjä oon koittanut pyörittää ja silmämääräisesti en kieroutta ole havainnut, mutta sehän nyt ei vielä välttis kerro mitään..
    Eli olisiko se pääsylinteri mahdollinen tärinän aiheuttaja?
    Viimeksi muokannut: kievari; 31.07.2016 klo 17:57.
  3. #123
    Lainaa kievari kirjoitti Katso viesti
    Suzukissa etujarru täristää.
    Ekana tietty mielessä että levy on kiero, mutta sitten kaveri tuumaili että tärinä voisi johtua myös pääsylinteristä.. Voiko?
    Kahvassa tuntuu painettaessa selkeä pykälä tai useampikin, tavallaan nykien menee kahva pohjaa kohti, ei kuitenkaan painu pohjaan asti..
    Jos täältä saa edes pientä vahvistusta tuolle mahdollisuudelle niin uusin pääsylinterin tiivisteet varulta ennen uusien levyjen ostoa
    99% jarrujen tärinä johtuu kieroista jarrulevyistä.
  4. #124
    Poistettu
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    99% jarrujen tärinä johtuu kitkapinnan epätasaisuudesta.
    Tuossa, korjasin tekstin kuten varmaan tarkoitit.
  5. #125
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Tuossa, korjasin tekstin kuten varmaan tarkoitit.
    Ja millähän valtuuksilla muokkaatte toisten viestejä ?
  6. #126
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Ja millähän valtuuksilla muokkaatte toisten viestejä, kysyy nimimerkillä Epätietoinen Kälviältä ?
    Omilla valtuuksilla. Kas näin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #127
    Lainaa kievari kirjoitti Katso viesti
    Suzukissa etujarru täristää.
    Ekana tietty mielessä että levy on kiero, mutta sitten kaveri tuumaili että tärinä voisi johtua myös pääsylinteristä.. Voiko?
    Kahvassa tuntuu painettaessa selkeä pykälä tai useampikin, tavallaan nykien menee kahva pohjaa kohti, ei kuitenkaan painu pohjaan asti..
    Jos täältä saa edes pientä vahvistusta tuolle mahdollisuudelle niin uusin pääsylinterin tiivisteet varulta ennen uusien levyjen ostoa
    Pykiikö se kahva samalla lailla ja ehkä samoissa kahvankohdissakin riippumatta onko pyörä paikoillaan vai liikkeessä?
    Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
  8. #128
    Lainaa wingnut kirjoitti Katso viesti
    Pykiikö se kahva samalla lailla ja ehkä samoissa kahvankohdissakin riippumatta onko pyörä paikoillaan vai liikkeessä?
    Hmm.. kutankuinkin joo.. pitääpä koittaa ajatuksen kanssa kun reissuilta palailen pyörän ääreen.
    Mitä se sitten kertoisi?
  9. #129
    Moikka, kaksi newbiekysymystä:
    - Mitenköhän saisin selville jarrunesteiden tason tilanteessa, jossa jarrunesteikkunan pleksi(tms.)lasi on sen verran kulunut, että on mahdotonta katsoa löytyykö kuplaa (edes taskulampulla)?
    - Mikä mahtaa olla poljin vaihteiston takana? Pyörässäni (-97) on vasemmalla puolella vaihteiston ja jalkatuen takana joku poljettava vipu (jota en tietenkään ole saanut testattua), osaisiko joku sanoa näin suorilta käsin, mikä kyseessä?
  10. #130
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa coconut84 kirjoitti Katso viesti
    Moikka, kaksi newbiekysymystä:
    - Mitenköhän saisin selville jarrunesteiden tason tilanteessa, jossa jarrunesteikkunan pleksi(tms.)lasi on sen verran kulunut, että on mahdotonta katsoa löytyykö kuplaa (edes taskulampulla)?
    - Mikä mahtaa olla poljin vaihteiston takana? Pyörässäni (-97) on vasemmalla puolella vaihteiston ja jalkatuen takana joku poljettava vipu (jota en tietenkään ole saanut testattua), osaisiko joku sanoa näin suorilta käsin, mikä kyseessä?
    Helpottais, jos laittaisit myös pyörän merkin ja mallin tuon vuosiluvun lisäksi. Ainoa mikä itselleni tulee mieleen on keskiseisontatuki?
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  11. #131
    Minusta pyörän merkki, malli ja ikä on ihan toisarvoisia asioita...
  12. #132
    Avaa se nestesäiliön kansi ja kurkkaa sisään...

    Enpä itsekään ole edm paikassa törmännyt muihin vipstaakeihin kuin keskijalan kiksi.

    Mut tosiaan toi merkki ja malli nyt ois aika lähtökohtaisia tietoja...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  13. #133
    Lainaa coconut84 kirjoitti Katso viesti
    Moikka, kaksi newbiekysymystä:
    - Mitenköhän saisin selville jarrunesteiden tason tilanteessa, jossa jarrunesteikkunan pleksi(tms.)lasi on sen verran kulunut, että on mahdotonta katsoa löytyykö kuplaa (edes taskulampulla)?
    - Mikä mahtaa olla poljin vaihteiston takana? Pyörässäni (-97) on vasemmalla puolella vaihteiston ja jalkatuen takana joku poljettava vipu (jota en tietenkään ole saanut testattua), osaisiko joku sanoa näin suorilta käsin, mikä kyseessä?
    Jarrunestettä on aina oltava säiliöissä. Eikun kannet auki, niin näkyy.

    Vuoden -79 boxeribemarissa on niillä main käynnistyspoljin
  14. #134
    Ah, olevinani kirjoitin eli Kawasaki er-5. Itsekin juuri tajusin, että keskiseisontatuki taitaisi olla, sivutukihan siinä on, joten en ajatellut asiaa pidemmälle Kiitos tuosta jarrunesteen tsekkauksesta eli ei kummoisempi tarkistusoperaatio. No, newbie mikä newbie
  15. #135
    Hei. Löysin vuoden 2009 superdukeen uuden alkukäyrän (koska onnistuin rikkomaan alkuperäisen), mutta se on hiekkapuhallettu. Kysymys onkin että mitenköhän alkuperäinen putki on pinnoitettu? Mitähän tuolle hiekkapuhalletulle putkelle tapahtuu jos sen laittaa sellaisenaan pyörään kiinni? Ruostuu?
  16. #136
    Lainaa lp_ kirjoitti Katso viesti
    mitenköhän alkuperäinen putki on pinnoitettu?
    Juuri super dukesta en tiedä yhtään mitään, niinkuin en oikeastaan mistään muustakaan asiasta, mutta sen verran voin kuitenkin sanoa, että ainakin meikäläisen pyörässä putki on haponkestävää terästä. Näin minulle kertoi putkeen lambda-antureille kiinnitysholkit hitsannut kaiffari. Arvaukseni on, että sulla on sitä samaa, eli ei pitäisi ruostua.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  17. #137
    Minä tiedän hiukan LC8-Kotareista, juuri mistään muusta en. Ei ole pinnoitettu.
    Oikein huonolla säkällä puhaltaja on ollut pässi ja on käyttänyt hiekkaa jolla on aiemmin puhallettu mustaa rautaa, silloin saattaa ruskettua. Lähtee vaikkapa Motonetistä haetulla Annitrolilla.
    Tunnistanko muuten Kum1ankan oikein? Taidettiin pitkästä aikaa törmätä toissa kesänä Itäsuomalaisella Rypsinpuristamo-meijeri-romuvarastokompleksilla.
  18. #138
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Tunnistanko muuten Kum1ankan oikein? Taidettiin pitkästä aikaa törmätä toissa kesänä Itäsuomalaisella Rypsinpuristamo-meijeri-romuvarastokompleksilla.
    Kyllä nyt joutuu tunnustamaan, että olet tainnut tunnistaa täysin oikein. Kyllä mäkin sun nikkiä joskus mietin, että sopisi yhteen vanhaan lukiokaveriin, mutta en asiaa sen enempää tutkinut
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  19. #139
    Miksköhän mun vanhassa hondassa takarumpujarru rääkäisee kuin joku hanhieläin kosteella kelillä. Niin kovaa että aina säihkähtää ja mimmitkin kadulla pomppaa ilmaan pari tuhatta kilsaa sitten vaihdettu kengät ja rumpu itsekkin näytti ihan hyvälle. Ärsyttävä vika kyllä Jarruttaa siis silti ja ei täristä tms...
  20. #140
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Kyllä nyt joutuu tunnustamaan, että olet tainnut tunnistaa täysin oikein. Kyllä mäkin sun nikkiä joskus mietin, että sopisi yhteen vanhaan lukiokaveriin, mutta en asiaa sen enempää tutkinut
    Naksahti nuo allekirjoituksen pyörät ja paikkakunta puristamopäällikön jutuista jossain synapsissa kohdalleen.
  21. #141
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Miksköhän mun vanhassa hondassa takarumpujarru rääkäisee kuin joku hanhieläin kosteella kelillä. Niin kovaa että aina säihkähtää ja mimmitkin kadulla pomppaa ilmaan pari tuhatta kilsaa sitten vaihdettu kengät ja rumpu itsekkin näytti ihan hyvälle. Ärsyttävä vika kyllä Jarruttaa siis silti ja ei täristä tms...
    Hankaa väärään kohti tai jostain pääsee täriseen -> syntyy ääntä.
    Tärinä vaan on niin nopeaa että ei ravista tuntuvasti vaan pelkästään kuuluu.

    Koska muuttunu asia on kengät niin ite alottasin siitä tarkistasin että on paikallaan, ei hankaa vääriin paikkoihin ja esim kitkapinnassa ei oo mitään ylimäärästä, kiviä, niitinpaloja, rasvaa tms.

    Sit jakaisin ihan purkamalla ja puhdistamalla perusteellisesti koko jarrun , kitkapintoineen. Rumpujen kans en oo juuri ollu tekemisissä mut veikkaan, että kuten levyissä, pieni hipasu hiekkapaperilla rummun pintaan voi olla paikallaan. Sit kasatessa voitelisin kaikki akselit ja muut mekanismin kosketuspinnat (ei tietenkään kitkapintoja) vaseliinilla tai kuparitahnalla tms. Voitelu voi katkaista sen värähtelyn kulkureitin ja poistaa äänen tai muuttaa systeemin ominaistaajuutta niin ettei resonanssia synny.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  22. #142
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Hankaa väärään kohti tai jostain pääsee täriseen -> syntyy ääntä.
    Tärinä vaan on niin nopeaa että ei ravista tuntuvasti vaan pelkästään kuuluu.

    Koska muuttunu asia on kengät niin ite alottasin siitä tarkistasin että on paikallaan, ei hankaa vääriin paikkoihin ja esim kitkapinnassa ei oo mitään ylimäärästä, kiviä, niitinpaloja, rasvaa tms.

    Sit jakaisin ihan purkamalla ja puhdistamalla perusteellisesti koko jarrun , kitkapintoineen. Rumpujen kans en oo juuri ollu tekemisissä mut veikkaan, että kuten levyissä, pieni hipasu hiekkapaperilla rummun pintaan voi olla paikallaan. Sit kasatessa voitelisin kaikki akselit ja muut mekanismin kosketuspinnat (ei tietenkään kitkapintoja) vaseliinilla tai kuparitahnalla tms. Voitelu voi katkaista sen värähtelyn kulkureitin ja poistaa äänen tai muuttaa systeemin ominaistaajuutta niin ettei resonanssia synny.
    Ahaa ok. Pitääpä tänään hakea bisset ja toimeen
  23. #143
    Mikäs se semmoinen venttiili / juttu / laite on joka avautuu tietyn kierroslukumäärän ylittyessä?
    Onko se tuommoinen PAIR venttiili?

    Elikäs kun kierrokset nousee yli 6000 (rajoitin 12 000 kohdalla) äänessä huomaa selvän eron sekä persiissä ja oikeassa jalkatapissa tuntee selvän tärinän lisääntymisen. Myös jos sulkee kaasun, niin backfireä (putki paukkuu) esiintyy yli 6000 puolella.
    Eron huomaa tasakaasulla sekä kiihdyttäessä.

    Eipä se minua haittaa, mutta mielenkiinnosta olisi kiva tietää, että mitä siellä tapahtuu. Pyöränä siis GSR 750 -11.
    GSR750 -11
  24. #144
    Pair venttiili ei ainakana avaudu isoilla kierroksilla. Pair on auki matalilla kierroksilla ja syöttää ilmaa putkistoon, jotta katalysaattori toimisi tehokkaammin. Pair sulkeutuu yleensä yli 4000-5000 kierroksilla eli toimii vain kun ajellaan pintakaasulla. Ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa tehoon millään lailla. Joissakin pyörissä taas on sitten ilmanputsarissa läppä, joka aukeaa isommalla kuormalla. Joissakin avautuu alipainetoimisesti kuorman mukaan ja joissakin saattaa sitten ehkä olla sähköisesti keirrosten mukaan. Tämän voisi huomata ajossakin ehkä. Backfire taas voi johtua monestakin eri asiasta, rikkaista seoksista jne, joten en rinnastaisi sitä ehkä heti tuohon. Viisaammat korjatkoon vielä.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  25. #145
    Lainaa Teli kirjoitti Katso viesti
    Mikäs se semmoinen venttiili / juttu / laite on joka avautuu tietyn kierroslukumäärän ylittyessä?
    Onko se tuommoinen PAIR venttiili?

    Elikäs kun kierrokset nousee yli 6000 (rajoitin 12 000 kohdalla) äänessä huomaa selvän eron sekä persiissä ja oikeassa jalkatapissa tuntee selvän tärinän lisääntymisen. Myös jos sulkee kaasun, niin backfireä (putki paukkuu) esiintyy yli 6000 puolella.
    Eron huomaa tasakaasulla sekä kiihdyttäessä.

    Eipä se minua haittaa, mutta mielenkiinnosta olisi kiva tietää, että mitä siellä tapahtuu. Pyöränä siis GSR 750 -11.
    GSR:ssäkin taitaa olla SET-venttiili kuten Gixerissä (jossa se tosin aukeaa jo 3700rpm kohdalla). Kyseinen läpyskä siis sulkee osittain pakoputken pienillä kierroksilla, ja ainakin Gixerissä löytyy väliputkesta oik. jalkatapin tienoilta.
    Honda CBR 954 RR '02
  26. #146
    Mikä osanen ottaa kosteutta, kun pesun jälkeen vilkut toimii hitaasti? Led vilkut ja Ktm 640 kyseessä.

    M
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  27. #147
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Jaaha, jaaha. Valuvanteet ovat suoristuneet, joten on aika siirtää tourinkirenkaat niille, ja räärääkumit takovanteille. Takovanteissa on tällä hetkellä suorat venttiilit, ja seuraavaksi ostamaan kulmaventtiileitä.

    Kysymys kuuluu, että noissa OZ takovanteissa on pieni harja keskellä, eikä edes venttiilin kohtaa ole tasoitettu. Onkos tässä nyt jotain, mitä pitää miettiä, kuten extra paksu tiiviste, vai meneekö ihan Stormin kamoilla kulmaventtiileihin siirtyminen?

    Kuvasta vähän ideaa. Tarkkasilmäinen erottaa harjanteen vanteen keskeltä:

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #148
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jaaha, jaaha. Valuvanteet ovat suoristuneet, joten on aika siirtää tourinkirenkaat niille, ja räärääkumit takovanteille. Takovanteissa on tällä hetkellä suorat venttiilit, ja seuraavaksi ostamaan kulmaventtiileitä.

    Kysymys kuuluu, että noissa OZ takovanteissa on pieni harja keskellä, eikä edes venttiilin kohtaa ole tasoitettu. Onkos tässä nyt jotain, mitä pitää miettiä, kuten extra paksu tiiviste, vai meneekö ihan Stormin kamoilla kulmaventtiileihin siirtyminen?

    Kuvasta vähän ideaa. Tarkkasilmäinen erottaa harjanteen vanteen keskeltä:

    Kun ruuvaat sen suoran venttiilin irti, niin eikö silloin näy onko siellä paksumpi tiiviste tai muotoon järsitty aluslevy?

    Jota samaa voit mahdollisesti hyödyntää kulmaventtiilin kanssa?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  29. #149
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Kun ruuvaat sen suoran venttiilin irti, niin eikö silloin näy onko siellä paksumpi tiiviste tai muotoon järsitty aluslevy?

    Jota samaa voit mahdollisesti hyödyntää kulmaventtiilin kanssa?
    Pittee tutkia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #150
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pittee tutkia.
    Joo, säästyy jalkoja kun ei tarvii kahteen kertaan karata kauppaan.

    Olen pariinkin otteeseen ollut tallilla sivustaseuraajana kun on venttiilinasentaja havainnut ettei uusi sovi vanteeseen.

    Onko se kulmaventiili niin paljon kätsympi, että on vaihtamisvaivan arvoista?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Sivu: 5 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen