Sivu: 4 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 1357:sta
  1. #91
    Lainaa (Oka @ Maalis. 19 2010,13:04) kirjoitti
    Mitenkäs on kun moottori on kytkimen leväytyksen seurauksena ollut kuiva kuin beduiinin sandaali viimeiset nelisen kuukautta. Pitäneekö tuota huomioida jotenkin ennen ensikäynnistystä nyt keväällä.

    Riittääkö vain että kaataa tuoreet öljyt koneeseen ja napista tulille? Vai pitäisikö pyörittää startilla vähän aikaa ennen oikeaa käynnistystä? Tippa öljyä tulpanrei'istä sisään?
    Jos se muu kone on ollu kasassa, niin ei se sen kuivempi ole verrattuna siihen ett öljyt ois ollu öljypohjassa 4kk...?

    Ja tulipa mieleen; jos öljyvalo ei sammu "heti" kun kone käynnistyy; sammuta kone, avaa öljysuodatinta sen verran että siin on millin parin rako, käynnistä kone, ja kun öljyy alkaa tuleen raosta, pyöräytä suodatin kiinni.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #92
    Kyllä minä ottaisin tulpat irti ja pyörittäisin startilla. Tappokatkaisimen toimintaperiaatteesta riippuen se joko offille tai on-asentoon + huolellinen kaapeleissa roikkuvien tulppien maadoitus, etteivät puolat/CDI ota itseensä. On kevyt pyörittää ilman tulppia, ja saa öljynpaineet ylös, plus että saa jo kakkua sylintereihin. Sitten tulpat paikoilleen ja laakista tulille. Öljyä ei kannata ennen käynnistystä sinne sylintereihin ruikkia.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  3. #93
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 20 2010,01:12) kirjoitti
    Lainaa (Oka @ Maalis. 19 2010,13:04) kirjoitti
    Mitenkäs on kun moottori on kytkimen leväytyksen seurauksena ollut kuiva kuin beduiinin sandaali viimeiset nelisen kuukautta. Pitäneekö tuota huomioida jotenkin ennen ensikäynnistystä nyt keväällä.

    Riittääkö vain että kaataa tuoreet öljyt koneeseen ja napista tulille? Vai pitäisikö pyörittää startilla vähän aikaa ennen oikeaa käynnistystä? Tippa öljyä tulpanrei'istä sisään?
    Jos se muu kone on ollu kasassa, niin ei se sen kuivempi ole verrattuna siihen ett öljyt ois ollu öljypohjassa 4kk...?

    Ja tulipa mieleen; jos öljyvalo ei sammu "heti" kun kone käynnistyy; sammuta kone, avaa öljysuodatinta sen verran että siin on millin parin rako, käynnistä kone, ja kun öljyy alkaa tuleen raosta, pyöräytä suodatin kiinni.
    Joo niinhän se on, tuli muotoiltua vähän kehnosti. Eli siis kun ei ole tullut käytettyä konetta tuohon neljään kuukauteen niin sillä ajattelin vain että mahtaneeko nuo sylinterien seinämät kuivua minkä verran tuossa ajassa. Mutta kannattanee siis suorittaa tuo dnapekon selostama ruljanssi, tattista vastauksista.
    Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
  4. #94
    Tarvitsisin tähän pikaista apua...

    Jos ruiskupyörään vaihdetaan koko läppärunko, tarvitseeko ilmaläppiä jotenkin mekaanisesti tai muuta säätää? Pyörä -04 cbr 1100xx.

    (Tilanne se, että huolto rikkoi läppäkotelon rungon ja uusi runko tulossa tilalle. Tietäisin mitä pitää vaatia kun pyörä luovutetaan korjattuna.) Ettei sitten rötää tai hajoa ekan 100km matkalla...
    Viimeksi muokannut: ropelius; 17.04.2015 klo 22:48. Syy: Kirjoitusvirheet pois...
  5. #95
    Kyllähän synkkaus olisi kaiken varalta hyvä tehdä
    Nälkä lähtee syömällä,eukko juomalla...
  6. #96
    Lainaa ropelius kirjoitti Katso viesti
    Tarvitsisin tähän pikaista apua...

    Jos ruiskupyörään vaihdetaan koko läppärunko, tarvitseeko ilmaläppiä jotenkin mekaanisesti tai muuta säätää? Pyörä -04 cbr 1100xx.

    (Tilanne se, että huolto rikkoi läppäkotelon rungon ja uusi runko tulossa tilalle. Tietäisin mitä pitää vaatia kun pyörä luovutetaan korjattuna.) Ettei sitten rötää tai hajoa ekan 100km matkalla...
    Normaali ruiskun synkkaus on mielestäni perusteltua, koska eri moottoriyksilöiden erilainen kuluminen vaikuttaa sylinterien tuottamaan alipaineeseen, ja toisaalta vaihtorungon synkan oikeellisuus ei ole muutenkaan tiedossa. Lisäksi mikäli Hondassa on säädettävä tps-anturi, niin sen säätö on hyvä myös tarkistaa.
  7. #97
    Ainakin 900 Hornetin läppärunko tuli aikoinaan tehtaalla synkattuna ja tps säädettynä, itse asiassa pelkän tps:n takuuvaihdon takia.
    Honda ei (ainakaan tuolloin) antanut tps:lle mitään säätöohjetta/arvoja ja siksi vaihdettiin koko hoito.
    Ei siis välttämättä kannata koskea säätöihin. Synkka on kuitenkin hyvä tarkistaa em syistä.
    Älä korjaa ehjää....
  8. #98
    Nostellaas vähän vanhaa topiccia ja kysellään viisaammilta. Kaverin kanssa mietittiin, että miksi noihin crossipyöriin täytyy vaihtaa mäntä niin usein? Teho-kuutiotilavuussuhde ei kuitenkaan poikkea merkittävästi tehokkaasta kyykystä. Vai johtuneeko se siitä, että noissa crosseissa vain yksi mäntä hoitaa koko kulkupuolen?

    Nitrouksen ja kumppanien insinööritason vastauksia odotellessa
    Rohkeus on sitä, että halu elää on niin kova, ettei pelkää kuolemaa. Kukin ajakoon tyylillänsä, mutta tee se niin, että tunnet eläväsi.
  9. #99
    Crossipyörillä tässä tapauksessa ilmeisesti tarkoitetaan kaksitahtisia ja kaksitahtisissa mäntä on kuluva osa. Koskee myös muita kaksitahtimoottoripyöriä ja kaksitahtilaitteita. Liekkö johtuvan voitelusta.
    ...
  10. #100
    Mistä löytyis jarrunestettä kestävää letkua? Sisämitta n 8mm.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  11. #101
    Nykycrossit on LÄHES kaikki nelareita. Honda lopetti legenraarisen CR:n 2007. Ny ne on CRF (F=four)

    Kuorma-auton paineilmaletkut kestää käsittääkseni kaikkia autoilukemikaaleja.
    Viimeksi muokannut: Rässi66; 09.05.2016 klo 23:14.
    Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.
    VFR750F-> XT600-> GS640LC4-> ZZR1100 ja CR250R
  12. #102
    Lainaa Rässi66 kirjoitti Katso viesti
    Nykycrossit on kaikki nelareita.
    http://www.ktm.com/fi/mx/250-sx/
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  13. #103
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rässi66 kirjoitti Katso viesti
    Nykycrossit on LÄHES kaikki nelareita. Honda lopetti legenraarisen CR:n 2007. Ny ne on CRF (F=four)

    Kuorma-auton paineilmaletkut kestää käsittääkseni kaikkia autoilukemikaaleja.
    Äkkivilkasulla japsivalmistajat tekee vaan nelareita ja eurooppalaiset sitten molempia, joten kyllähän noita 2-tahtareita on edelleen saatavana.
    Superbike #7
  14. #104
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Eagle kirjoitti Katso viesti
    Nitrouksen ja kumppanien insinööritason vastauksia odotellessa
    Ei jaksa, joku tulee kuitenkin inttämään jotain päätöntä asian vierestä.
    Superbike #7
  15. #105
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Mistä löytyis jarrunestettä kestävää letkua? Sisämitta n 8mm.
    Jos ei tartte olla läpinäkyvää niin teflonpinnotettu letku kestää. Jos läpinäkyvää niin sit ainakin Tygon 2375 toimii tossa hommassa. KVR:llä (Wehnä) ainakin on tuota hyllyssä.
    Superbike #7
  16. #106
    Kaasuttimet tietentahtoen epätasapainoon CarbTunella?

    Sattumalta satuin paikalle, kun Yamaha/Merc(?) nelitahtisen perämoottorin kaasuttimia oli kolleega säätämässä. Manuskassa oli ohje ja kuva, jossa säätäminen ohjeistettiin niin, että CarbTunen palkit ovat säädön jälkeen numerojärjestyksessä tasaisella väleillä epätasapainossa. Ensin kokeiltiin säätää palkit tasaan ja sen jälkeen ohjeen mukaiseksi. Yllätys yllätys, käynti muuttui tasaisemmaksi. Silmä- ja korvamääräisesti ravistelut ja tärinät pienenivät. Kone on tarkoitettu uistelukäyttöön ja sillä ajella puksutellaan tyhjäkäynnillä, epäkurantti tieto mutta kuitenkin.

    Eikös rätkän kaasuttimien säätö ole "tasan"? Vielä ei ole valjennut, miksi tehtaan mies on näin ohjeistanut, ja mikä parempaa, miksi tyhjäkäynti tuli tasaisemmaksi. Samoja Otto-moottoreitahan tuossa polvilumpioiden välissä majailee.

    Miksi näin?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  17. #107
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Kaasuttimet tietentahtoen epätasapainoon CarbTunella?

    Sattumalta satuin paikalle, kun Yamaha/Merc(?) nelitahtisen perämoottorin kaasuttimia oli kolleega säätämässä. Manuskassa oli ohje ja kuva, jossa säätäminen ohjeistettiin niin, että CarbTunen palkit ovat säädön jälkeen numerojärjestyksessä tasaisella väleillä epätasapainossa. Ensin kokeiltiin säätää palkit tasaan ja sen jälkeen ohjeen mukaiseksi. Yllätys yllätys, käynti muuttui tasaisemmaksi. Silmä- ja korvamääräisesti ravistelut ja tärinät pienenivät. Kone on tarkoitettu uistelukäyttöön ja sillä ajella puksutellaan tyhjäkäynnillä, epäkurantti tieto mutta kuitenkin.

    Eikös rätkän kaasuttimien säätö ole "tasan"? Vielä ei ole valjennut, miksi tehtaan mies on näin ohjeistanut, ja mikä parempaa, miksi tyhjäkäynti tuli tasaisemmaksi. Samoja Otto-moottoreitahan tuossa polvilumpioiden välissä majailee.

    Miksi näin?
    Prätkissä käsittääkseni joo, tasan.
    Miksi perämoottorissa eri tavoin, en tiedä, mutta tänään juttelin just pomon kanssa sen perämoottorin (2T ruisku) tulppien vaihdosta.
    Tulpat pitää kuulemma kiristää siten, että kärki on tietyssä asennossa, muuten ei toimi kone niinkuin on suunniteltu!?
    Kaikkea sitä vanhoilla päivillä kuulee.
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  18. #108
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Äkkivilkasulla japsivalmistajat tekee vaan nelareita ja eurooppalaiset sitten molempia, joten kyllähän noita 2-tahtareita on edelleen saatavana.
    Yamaha tekee myös molempia.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  19. #109
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Kaasuttimet tietentahtoen epätasapainoon CarbTunella?

    Sattumalta satuin paikalle, kun Yamaha/Merc(?) nelitahtisen perämoottorin kaasuttimia oli kolleega säätämässä. Manuskassa oli ohje ja kuva, jossa säätäminen ohjeistettiin niin, että CarbTunen palkit ovat säädön jälkeen numerojärjestyksessä tasaisella väleillä epätasapainossa. Ensin kokeiltiin säätää palkit tasaan ja sen jälkeen ohjeen mukaiseksi. Yllätys yllätys, käynti muuttui tasaisemmaksi. Silmä- ja korvamääräisesti ravistelut ja tärinät pienenivät. Kone on tarkoitettu uistelukäyttöön ja sillä ajella puksutellaan tyhjäkäynnillä, epäkurantti tieto mutta kuitenkin.

    Eikös rätkän kaasuttimien säätö ole "tasan"? Vielä ei ole valjennut, miksi tehtaan mies on näin ohjeistanut, ja mikä parempaa, miksi tyhjäkäynti tuli tasaisemmaksi. Samoja Otto-moottoreitahan tuossa polvilumpioiden välissä majailee.

    Miksi näin?
    Oiskohan eri pituset imutorvet eri pytyille?
    Superbike #7
  20. #110
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oiskohan eri pituset imutorvet eri pytyille?

    Erot ovat ihan millimetriluokkaa/valmistusteknisiä virheitä ~100 mm pitkissä imutorvissa.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  21. #111
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Erot ovat ihan millimetriluokkaa/valmistusteknisiä virheitä ~100 mm pitkissä imutorvissa.
    Kyllä niissä eroja on, lisäksi pystymallin moottorissa käyntilämpötila ei ole ehkä niin tasainen eri sylinterien kesken kun se ei ole paineen alainen järjestelmä.
    Tuo sama "epä vaateriin" synkkaaminen pätee myös Yamahan moottoreihin (Merc ja Yam on tietyissä vuosimalleissa sama power), niihin vipu/letkuhirviö malleihin.
    Hieman uudemmissa (joissa vähemmän vipuja) tuota eroa on kompensoitu eri kokoisilla pääsuuttimilla (eilen just tein kaasutinhuollon ja synkkauksen tällaiseen.
    Älä korjaa ehjää....
  22. #112
    Samoin myös mm ainakin CBR F2:n kahden keskisylinterin pääsuuttimet ovat isommat kuin laidoilla.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  23. #113
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Samoin myös mm ainakin CBR F2:n kahden keskisylinterin pääsuuttimet ovat isommat kuin laidoilla.
    Eikös tuolla logiikalla pitäisi reunimmisten ja keskimmäisten säätö olla sama? Nythän on kyse siitä, että kaikki olivat hieman eri tasossa toisiinsa verrattuna.

    Pääsuuttimet eivät vaikuta tyhjäkäynnillä, kai tuolla haetaan torvi auki ajettaessa lisäjäähdytystä keskimmäisille sylintereille.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  24. #114
    Sorry aivopieru ajatuskatkos. Joo se nimenomaan viilentää keskipatoja mut synkataan tasoon.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #115
    Lainaa Mc Nikke T kirjoitti Katso viesti
    Miksi perämoottorissa eri tavoin, en tiedä, mutta tänään juttelin just pomon kanssa sen perämoottorin (2T ruisku) tulppien vaihdosta.
    Tulpat pitää kuulemma kiristää siten, että kärki on tietyssä asennossa, muuten ei toimi kone niinkuin on suunniteltu!?
    Kaikkea sitä vanhoilla päivillä kuulee.
    Evinrude e-tec ? Pitää paikkansa, 180 asteen alueelle pitää sivuelektrodin osua, tulpan eristimeen tussilla viiva elektrodin kohdalle, tulppa kiinni ja asennon tarkistus, jos ei ole oikea niin pitää kokeilla eri tulpalla. Tuo 1. tulppa voi käydä johonkin toiseen sylinteriin koska kierre alkaa/loppuu suunnilleen joka reiässä eri kohdasta. Jos ko. koneeseen olisi kärjettömiä tulppia vaihto olisi helpompaa mutta noita ei taida olla.
  26. #116
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Äkkivilkasulla japsivalmistajat tekee vaan nelareita.
    Yammulta löytyy edelleen myös 2T 125 ja 250...

    http://www.yamaha-motor.eu/fi/produc...ion/yz250.aspx

    http://www.yamaha-motor.eu/fi/produc...ion/yz125.aspx
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  27. #117
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos ei tartte olla läpinäkyvää niin teflonpinnotettu letku kestää. Jos läpinäkyvää niin sit ainakin Tygon 2375 toimii tossa hommassa. KVR:llä (Wehnä) ainakin on tuota hyllyssä.
    Joo juuri tuota tygonia tilasin ameriikasta asti. En jaksanu tehä uutta kysely kierrosta Lahden liikkeissä. Pitää kattoo toi KVR vielä jos sais nopeemmin.
    Värillä ei niin väliä kunhan pääsis kaa...ajelemaan
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  28. #118
    Saako pääkaupunkiseudulta ostettua & hitsautettua tällaisia jousilenkkejä jostakin? Jos ei saa valmiina tuotteena/työnä, niin mistähän kannattaisi kysellä pientä pätkää tuollaista 304 rst-tankoa 2.5-3mm vahvuisena? Uusi putkisto saapui, mutta yksi lenkki näyttäisi uupuvan pahimmoilleen juuri siitä sylinterin päästä putkea..

    http://www.dimecitycycles.com/wire-s...or-spring.html
  29. #119
    Suzukissa etujarru täristää.
    Ekana tietty mielessä että levy on kiero, mutta sitten kaveri tuumaili että tärinä voisi johtua myös pääsylinteristä.. Voiko?
    Kahvassa tuntuu painettaessa selkeä pykälä tai useampikin, tavallaan nykien menee kahva pohjaa kohti, ei kuitenkaan painu pohjaan asti..
    Jos täältä saa edes pientä vahvistusta tuolle mahdollisuudelle niin uusin pääsylinterin tiivisteet varulta ennen uusien levyjen ostoa
  30.  
  31. #120
    jos on kelluvat levyt, niin ne pyöreät niitit voi olla jumissa ja aiheuttaa tärinää kanssa. veistele puutappi joka menee niitin sisälle, ja sillä vähän herkistelet niitä.

    levyn suoruutta voi arvioida pyörittämällä ja jollain kärjellä seurata levyn suoruutta pyörän pyöriessä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 4 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen