Sivu: 15 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 1357:sta
  1. #421
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos siinä on vanhanaikainen rele, niin se käsittääkseni pelaa niin että kun läpi kulkeva virta lämmittää kaksoismetallista kontaktiliuskaa niin se vääntyy ja katkaisee virran, siitä se taas jäähtyy ja naksahtaa taas kiinni ja taas lämpee ja aukee..

    Nyt kai virta liittyi jotenkin tehoon ja jännitteeseen, mutta ilmeisesti sulla kierroksilla jännite muuttuu sillälailla että toi virta-jännite-teho hässäkän kokonaisuus muuttuu ja rele lämpenee hitaammin.

    Ite ostaisin mp-puolen hyllystä motonetistä elektronisen vilkkureleen, kuten ostinkin. Lisäksi ostin jotain vilkkupiuhoja kwasakin liittimiin sopien, ja sopihan ne. Hyvä tuli.
    Tähän ja edelliseen vastaten. Kellerman LED-vilkkurele ja sillä pysyy vilkkunopeus samana, oli sitten 2xLED ja 2xhehkulankapolttimo tai mitä vain. Aina toimii. Helppo asentaa ja piilottaa pienen kokonsa ansiosta.
  2. #422
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Noniin ja tutkimuksen tulos oli:
    Liite 16552
    Offtopic: Ööh, mitä tuossa taustalla on? Näyttää vähemmän motskarin osille
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  3. #423
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Offtopic: Ööh, mitä tuossa taustalla on? Näyttää vähemmän motskarin osille
    Rintapelti?


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  4. #424
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Offtopic: Ööh, mitä tuossa taustalla on? Näyttää vähemmän motskarin osille
    Se oli kokeilu ja mittely Facebookin kanssa.
    Nyt on niin, että Face ei julkaise tissikuvia (Delvacilla en ole testannut), mutta tuota kuvaa keinoäly ei tajunnut tissikuvaksi.
    joten sen takia laitoin sen myös tänne. kun ei tarvinnut ottaa kuin yksi kuva.
  5. #425
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Se oli kokeilu ja mittely Facebookin kanssa.
    Nyt on niin, että Face ei julkaise tissikuvia (Delvacilla en ole testannut), mutta tuota kuvaa keinoäly ei tajunnut tissikuvaksi.
    joten sen takia laitoin sen myös tänne. kun ei tarvinnut ottaa kuin yksi kuva.
    Nyt sitten ihmetellään, onko lariolla vain utelias ja kokeilunhaluinen mieli.... vai onko
    kyse jo rutiininomaisesta toiminnasta paatuneen rikollisen mielen pohjalta .

    Digitalisaatiota ja keinoälyä kehitellään toki moneen.... ihan ihmistä yleisemminkin palveleviin asioihin....
    mutta liian vähän (joistain piristävistä poikkeuksista huolimatta) nousee esiin sen ylivertaiset
    mahdollisuudet ja kustannustehokkuus monenlaiseen "valvontaan, ohjailuun ja hallintaan.... hallitsemiseen".

    Kohta herra on jo "profiloitavana" ties missä juurikin tempauksensa pohjalta .

    Kaikille niile, jotka jo "laakasivat" vainoharhaisuusliipamisella.....

    Ihan vaan pikku maanpinnalle pudotus.

    Noissa asioissa ei yksinkertaisesti ole mahdollista liioitella..... vainoharhaisuudesta puhumattakaan.
    Kyse ei ole "lopputuleman" arvottamisesta..... koska se ei ole arvottajan käsissä.

    Kyse on siitä, mikä on "mahdollista" ja mitkä ovat tavoitteet/hyödyt.
    Tämän määrittelee ihan joku muu kuin se kaveri, joka toteaa: "Ei se mua haittaa"..... kunnes se HAITTAA
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #426
    Vaikka mie paljon tiijän, niin on kuitenkin osa-alueita jossa en ole vahvoilla ja yksi osa-alue on sorvaus.
    Olen toki sorvannut, jyrsinyt, kansia plaanannut ja sylinterin reikiä isontanut, mutta ilman syvempää tietämystä ja materiaalituntemusta.

    Voiko 530-ketjulle tarkoitetusta rattaasta sorvata siivun pois, että se mahtuu 525-ketjulle?
  7. #427
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Voiko 530-ketjulle tarkoitetusta rattaasta sorvata siivun pois, että se mahtuu 525-ketjulle?
    Sorvausjutuissa apunani on vain vilkas mielikuvitus , mutta muista yhteyksistä mieleeni tulee, että itse en sorvaisi (mielikuva sorvista, jolla sorvataan puukippoja taltalla). Sen sijaan ohentaisin sitä hiomalla. Jollakin koneella ja ainoastaan niitä piikkejä molemmin puolin saman verran.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  8. #428
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vaikka mie paljon tiijän, niin on kuitenkin osa-alueita jossa en ole vahvoilla ja yksi osa-alue on sorvaus.
    Olen toki sorvannut, jyrsinyt, kansia plaanannut ja sylinterin reikiä isontanut, mutta ilman syvempää tietämystä ja materiaalituntemusta.

    Voiko 530-ketjulle tarkoitetusta rattaasta sorvata siivun pois, että se mahtuu 525-ketjulle?
    Eiköhän voi. Muistaa vaan tehdä viisteet sivuihin kuten alumperinkin. Oletan että kyse takarattaasta. Eturatas voi olla vähän kovaksi karkaistu.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #429
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän voi. Muistaa vaan tehdä viisteet sivuihin kuten alumperinkin. Oletan että kyse takarattaasta. Eturatas voi olla vähän kovaksi karkaistu.
    Eturattaasta on kyse ja viistota ei ehkä tarvii, kun 530-rattaan kärki on samanlevyinen kuin 525-ketjulle tarkoitetussa.
    Rattaan sorvausta kokeillaan tulevalla viikolla Lypsyniemen konepajalla. Varmaan B12 tietää paikan...
  10. #430
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Rattaan sorvausta kokeillaan tulevalla viikolla Lypsyniemen konepajalla. Varmaan B12 tietää paikan...
    Jotakin tuttua tuossa nimessä on. Eikä sitten säretä kaikkia teräpaloja. Kovametalli on kallista. Hionta voisi olla parempi, mutta eipä taida oikein sopivaa konetta olla siihen.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #431
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Jotakin tuttua tuossa nimessä on. Eikä sitten säretä kaikkia teräpaloja. Kovametalli on kallista. Hionta voisi olla parempi, mutta eipä taida oikein sopivaa konetta olla siihen.
    Hyvä siitä eturattaasta tuli.
    0,75mm puoleltaan pois vajaan kympin siivuissa ja päältä pikkusiivu ja kas, meillä on käypänen eturatas
    Kuulemma penteleen kovaa matskua, mutta selvittiin ilman kalustotappioita.
  12. #432
    Eikös noissa ole joku pintakarkaisu? Nyt sitten ketju iskee rattaaseen kuin hammaspeikko kiilteen läpi menneeseen reikään. Toisaalta ei ehkä sitä ratasta ole tarkoitus sivulta kuluttaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #433
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Eikös noissa ole joku pintakarkaisu? Nyt sitten ketju iskee rattaaseen kuin hammaspeikko kiilteen läpi menneeseen reikään. Toisaalta ei ehkä sitä ratasta ole tarkoitus sivulta kuluttaa.
    Jos on pelkkä pintakarkaisu, niin aika syvälle sen pitää joka tapauksessa yltää, koska jos ei yltäisi, niin piikit katoisi pienen kulumisen jälkeen aika nopeasti näkymättömiin.
    Toki voihan rattaissa olla eroja...
  14. #434
    Vastoinkäymisestä toiseen...
    On Cagivan kanssa ollut melkoinen taival, kun joka mutkassa tulee vastoinkäymisiä.
    Joksus olisi kiva, kun joku hjemmä menisi niin kuin on ajateltu.

    Ajattelin eilen asentaa sen sorvatun eturattaan ja uuden ketjun.

    Paketissa on maininta, että ketjulukolla, paketista löytyy ketjulukko, mutta siinä ketjukappaleessa ei ole uria sille ketjulukolle ja ulkonäöstä päätellen mallia "niitattava".

    Koska en ole niitattavien ketjujen kanssa juurikaan pelannut, niin olisi kysymys.
    Kuinka paljon niidet tappien, jota sitten sillä koneella "niitataan" on tultava sen irtolevyn yli?

    Vaikka miten se on puristimella painettu läjään, niin ne tapit jää sen levyn kanssa samalle tasolle.
    Joten tappien päiden niittaus, eli levittäminen ei oikein onnistu.

    Kuva, joka on vain havainnollistava mallikuva, kertoo mitä yritän kysyä ja siinä kuvassa tapit tulevat riittävän pitkälle.
    ketju4.jpg
  15. #435
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Jos yhtään auttaa, niin ketjurataspaketissa minkä ostin Cebariin tuli mukana alumiininen takaratas, vaikka netissä luki "teräsrattaat". No, kesti se paljoa silmämääräisesti kulumatta ainakin sen viisi tonnia runsaalla öljyämisellä, mitä pyörällä ajoin. Öljyän ketjun kaikissa pyörissä noin 200km välein 20W-50 moottoriöljyllä.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  16. #436
    Ketjulukko tulee samaan ”tiukkuuteen” kuin muutkin lenkit. Eli mittaa tönärillä vaikka viereisestä lenkistä sivulevyjen väli ja siihen samaan pitäisi lukonkin mennä.

    Tappi jää sitten yli minkä jää. Jos ei jää, niin pakettiin on laitettu kapeamman ketjun lukko
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #437
    Jossain tapauksessa voi käydä myös niin, että ne lukon tapit pääsevät ”pakenemaan” liian ulkonevaksi sinne lukon takapuolelle kun sivulevyä puristetaan paikalleen. Eihän tästä voisi olla kyse?
  18. #438
    Nyt tulee pikkasen tyhmä kysymys koska mä en tiedä minkä merkkisestä laitteesta puhutaan...

    Löysin tosta Benellistä eilen vaihdenäytön, se oli survottu mittariston taakse koska siinä on ilmeisesti jotain vikaa. Vapaalla/paikallaan se "pyörittää rulettia" näytössä ja liikkeessä se on aina nelosella riippumatta mikä vaihde on päällä. Miten tollaset toimii? Ainakaan vaihdekiksillä ei näy mitään nappuloita joten saako se tiedon jotenkin suoraan askista/ecusta? Siinä näytössä ei lue mitään valmistajasta mut kaipa sen keskuspurkin löytäis jos seurais johtoja.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  19. #439
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Nyt tulee pikkasen tyhmä kysymys koska mä en tiedä minkä merkkisestä laitteesta puhutaan...

    Löysin tosta Benellistä eilen vaihdenäytön, se oli survottu mittariston taakse koska siinä on ilmeisesti jotain vikaa. Vapaalla/paikallaan se "pyörittää rulettia" näytössä ja liikkeessä se on aina nelosella riippumatta mikä vaihde on päällä. Miten tollaset toimii? Ainakaan vaihdekiksillä ei näy mitään nappuloita joten saako se tiedon jotenkin suoraan askista/ecusta? Siinä näytössä ei lue mitään valmistajasta mut kaipa sen keskuspurkin löytäis jos seurais johtoja.
    Kuva olis kiva, mutta yleensä noi tarvikevaihdenäytöt ovat opetettavia ja ottavat tietonsa nopeusanturilta vaihdelaatikosta. Tosin jossain pyörissä (ainakin suzukeissa) on vaihdetunnistin vaihderummulla. Eli kun kerran opettaa laitteelle pyörimisnopeudet eri vaihteilla, niin se osaa näyttää mikä vaihde on päällä.

    Ohjelmointimoodiin noi voi mennä esimerkiksi jollain napilla, pitämällä kierroksia jossain kohtaa tietyn aikaa tai vaikkapa käätämällä virtoja päälle-pois tietyllä hetkellä tms.

    Ainakaan healtechillä ei ole mitään purkkia näytön perässä vaan elektroniikka on tungettu itse näyttöön. Muitakin valmistajia toki on esim. Koso.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  20. #440
    Joo, normaalisti ne vertaa nopeusanturin viestiä kierroslukutietoon. Aiankin uudemmissa HD Ultrissa noi on vakiona. Ei pitäisi näyttää mitään kun pyörä on paikallaan. Alkaa näyttää kun kytkin ottaa kiinni ja välityssuhde on oikea. Tyypillisesti ne pitää "opettaa" ja tekniikat vaihtelevat.
    FJR -17
  21. #441


    Tuommonen härpätin sieltä mittariston takaa löytyy joten Kosohan tuo vaikuttais olevan. Tarvii jostain kaivaa ohjeet siihen miten toi pitää opettaa ja inssailla sille joku tellinki mittariston viereen.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  22. #442
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti


    Tuommonen härpätin sieltä mittariston takaa löytyy joten Kosohan tuo vaikuttais olevan. Tarvii jostain kaivaa ohjeet siihen miten toi pitää opettaa ja inssailla sille joku tellinki mittariston viereen.
    Ota pois tuommoiset inhottavat tarvikedigitaalit ja pie se kaunokainen alkuperäisenä.
  23. #443
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti


    Tuommonen härpätin sieltä mittariston takaa löytyy joten Kosohan tuo vaikuttais olevan. Tarvii jostain kaivaa ohjeet siihen miten toi pitää opettaa ja inssailla sille joku tellinki mittariston viereen.
    http://www.koso.com.tw/uploads/files...360c0ca738.pdf
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  24. #444
    Näyttää olevan telineet velcroa ja sähköliittimet mallia rosvo. Heitä mäkeen, kyllä sen vaihteen oppii haistamaan itsekin...
    Jos on pakko saada tulille, niin nuo rosvoliittimet voisivat olla hyvä paikka aloittaa vianetsintä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #445
    Nojuu emmä sitä siihen niin himoitse aattelin vaan et kerta se siinä jo on... Näyttäis olevan just niillä painettavilla johdonkatkojilla kiinni mittariston takana.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  26. #446
    Mistä löytyisi Sachsin ohjausiskariin uudet tiivisteet? Ostetaanko nuo ihan mittojen mukaan kun tyyppimerkintää ei ole iskarisss?
    Kannattaako edes nähdä vaivaa vai ostaakko Kiinasta kolmella kympillä uusi.
    ...
  27. #447
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Millaisella foliolla olette "eristäneet" kuitukatteet / mistä olette hankkineet kuitukatteiden lämpöeristysfoliota? Tässä aloin laskeskelemaan, että jos laittais tuohon mopoon kuitukatteet ja alkais vaan ajamaan radalla...

    Nyt tehdään kiivaasti laskelmaa mitä tuollainen lysti maksaisi, ja mitä kaikkea pitää hankkia.

    Toinen vaihtoehto on vain laittaa katteet, joihin leikkaa reiät valoille, ja ajelee sitten kadulla sen mitä jaksaa. Mutta eristyksen ne molemmat todennäköisesti tarvitsevat.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  28. #448
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Millaisella foliolla olette "eristäneet" kuitukatteet / mistä olette hankkineet kuitukatteiden lämpöeristysfoliota? Tässä aloin laskeskelemaan, että jos laittais tuohon mopoon kuitukatteet ja alkais vaan ajamaan radalla...

    Nyt tehdään kiivaasti laskelmaa mitä tuollainen lysti maksaisi, ja mitä kaikkea pitää hankkia.

    Toinen vaihtoehto on vain laittaa katteet, joihin leikkaa reiät valoille, ja ajelee sitten kadulla sen mitä jaksaa. Mutta eristyksen ne molemmat todennäköisesti tarvitsevat.
    Mulla ei ainakaan vaatinu mitään. Vähän riippuu katteesta.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  29. #449
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Biltemasta tms saa jesarirullan kokoisen rullan alumiinifolio "teippiä" (liimapinta suojattu paperilla), en tiedä onko se joku höyrysulkujen tiivistämiseen tai jotain tarkoitettu, mutta on ihan pelkkää foliota missä liima toisella puolella. Se heijastaa lämpösäteilyn ja muuta ei kai tarvita kun ilma välissä eristää ja vaihtuu. Testailin joskus niin että leikkasin talouspaperirullan hylsystä kaksi rinkulaa mitä roikotin rautalangasta kuuman hellan levyn päällä. Se minkä ulkopintaan laitoin folioteippiä ei ollut moksiskaan kun toinen alkoi savuamaan. Lämpösäteilyn voima.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  30.  
  31. #450
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei ainakaan vaatinu mitään. Vähän riippuu katteesta.
    Noi sarjat, mitä nyt olen katsonut, on ollut ns valmiita asennettavaksi suoraan, mutta ajattelin kuitenkin laittaa mahdollisesti tuollaisen folion kuumimpien paikkojen suojaksi. Just in case... Jos nyt tuolle tielle lähden.

    Ettei sitten tarvii juosta niiden sammuttimien kanssa varikolla

    Edit: tuollaista löysin: https://www.autoracing.fi/thermotec-...-tarralla-30cm
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Sivu: 15 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen