Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Kokemuksia?

Tekisi mieli vetästä kotarin etulokari ja maski mattamustiksi...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Kyllähän se "onnistuu" ja jälkikin voi olla hyvä riippuen maalarin osaamisesta, mutta...

...tää on siis mun oma mielipide...

1. Jos teet kaikki pohjatyöt ja ostat muovitartunta-aineen + asiaankuuluvan maalin lakkoineen niin loppuhinta/vaiva ei ole kaukana siitä, että veisit sen maalarille.

2. Maalari vetää siihen 2 komponentti maalin, joka pysyy ja kestää kivikolhujakin huomattavasti paremmin, kuin tarjoustalon (tai minkavaan) kilikalipullon sisältö.

Vetäsin omaan autoon helmat kilikali maalilla ja tein pohjat asiaankuuluvalla tavalla. Maali on kyllä pysyny helmoissa, mutta etuhelma ei kestä yhtään mitään osumia (talvella lumipenkka osuma parkkiin ajettaessa) vaan menee heti säröille...

Jos mopo on muuten hienossa kunnossa ja siisti niin minä veisin maalarille. Ei se kuitenkaan loppupeleissä niin kallis setti ole jos vaan etulokarin ja maskin maalautat... Huh... tulipa taas tarinoitua
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    No mää vetäsin toissa talvena huggerin mattamustaks "kilikalimaalilla". Muovipohja alle. Putsailin ajopeliä viikonloppuna ja samalla huomasin että se huggerihan on edelleen kuin uusi vielä parin suven jälkeen. Ja kun soratiekin on maistunut niin
    KTM 1290 Super Adventure S
    Jos ei ole pakko olla matta, niin jokin imeytyvä muovimaali voisi toimia myös. (Menee kuin petsi puuhun)
    Jälki on kuten tehdasvärjätty musta muovi.

Tosin aina kannatta kokeilla ensin johonkin piilon viereen...
    Omasta mossesta maalasin etulokarin ja pikkukatteen piilteman mattamustalla kilikali vannemaalilla, pohjatöinä vanhan maalipinnan karhennus ja vanhojen lovien kittaus. Vahauksen jälkeen pinta tosin on hieman kiiltävämpi kuin täysin mattapintaiset osat, ei kuitenkaan likimainkaan kiiltävä. Kohtuu hyvin on kiveniskuja kestänyt.

Tän voi viälä koljata...
    Spray pulloon saa ihan "oikeetakin" maalia.

Yhden pyörän maalasin aikoinaan, metallihohto+lakka kovetteella.
    - pohjatyön perusteellisuutta/huolellisuutta ei voi korostaa. Maali ei peitä pohjatyötä - se vain värjää sen ja virheet korostuu.
    - pelkällä muovilla oleville osille muovin tartunta aine.
    - spray pulloon liikkeessä haluttu maali/lakka + kovete + tarvittaessa jonkinlainen joustoaine - jos on oikein notkea osa. Tuommoinen on joku 3-4 krt kalliimpi kuin halvin pullo mitä kaupasta saa ja on kertakäyttökamaa- ei säily- parempi jos saa maalattua muutaman tunnin sisällä.

Sit kovetemaalin pitää saada olla lämpimässä mielellään vaikka viikon tai pari ennen käyttöön ottoa. osaava maalikauppa osaa neuvoa tuossakin Pyörässä se joutuu enemmän hakaukselle yms alttiiksi kuin autossa.

Kovasti työtähän siinä on ja jos ei oo tottunut maalaamaan pullolla niin voi olla vielä enemmän työtä. Hirveitä hinnansäästöjä ei välttämättä tuu- riippuu miten maalarit hinnoittelee ja millaista maalia haluaa ja millasia osia.

jos muistelen. niin omani jäi n 30-40% halvemmaksi (+ helv.. työtä) kuin maalarilla. Oli vissiin tilaus kirjat täynnä silloin kun hinnat olis hirveet.

edit:typoja

<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Lainaa (wekkuli @ Loka. 20 2009,19:28) kirjoitti
    Kokemuksia?

Siitä vaan

Hio pinta hyvin, kittaa muovipohjakitillä naarmut ja muut piiloon. Hio lisää Viimeistele hiomisjälki jollain vesihiomapaperilla 1200:lla? (vettä apuna käyttäen) ja muovipohjamaalia päälle/maali/lakka.

Pohjissa kun huijaa, niin loppu tuloksessa huomaa että persiilleen meni

Itse jännitän tällä hetkellä että miltä omat katteet/tankki tulee näyttämään Tein pirun paljon pohja töitä ja maalaamoon vein... Noh!! Maalari otti pohjatyöni vastaan ja piti "hyvänä" tekemääni työtä

Huomenna pitäisi katteet olla valmiit
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Hehee! Mattamusta taitaa sittenkin olla se ainoa oikea moottoripyörän väri. Se saattaa olla enemmänkin kuin pelkkä väri - se on asenne. Ja mikäli olen tämän asenteen ytimen oikein ymmärtänyt, mattamustan maalin ei tarvitse tai ole tarkoitus olla nätti tai siisti. Halkeillut, lohkeillut epätasainen, naarmuinen ja likainen mattamusta toimii ihan yhtä hyvin (ellei jopa paremmin) kuin ns. hyvin maalattu.

Joten anna mennä vaan!
    ZZR 1200
    Lainaa (tkard @ Loka. 22 2009,16:23) kirjoitti
    Kokemuksia?

Siitä vaan

Hio pinta hyvin, kittaa muovipohjakitillä naarmut ja muut piiloon. Hio lisää Viimeistele hiomisjälki jollain vesihiomapaperilla 1200:lla? (vettä apuna käyttäen) ja muovipohjamaalia päälle/maali/lakka.

Itse jännitän tällä hetkellä että miltä omat katteet/tankki tulee näyttämään Tein pirun paljon pohja töitä ja maalaamoon vein... Noh!! Maalari otti pohjatyöni vastaan ja piti "hyvänä" tekemääni työtä

Morjens, mun pitää saada uutta väriä muoviosiin myös. Itse en ala pölyisissä tiloissa maalailemaan ja arvailemaan tulosta. Huolisiko tuo maalari hommia vastaan?
    Urea jacta est
    Lainaa (Kivireki @ Loka. 22 2009,17:14) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Loka. 22 2009,16:23) kirjoitti
    Kokemuksia?

Siitä vaan

Morjens, mun pitää saada uutta väriä muoviosiin myös. Itse en ala pölyisissä tiloissa maalailemaan ja arvailemaan tulosta. Huolisiko tuo maalari hommia vastaan?
    Moi!

Taitaa riippua ihan siitä miten olet pohjat tehnyt

Jos kitissä kovetetta liikaa, niin ei hyvä--eli ei maalaa---tarrat ja muut härpäkkeet kunnolla poissa? ja sitä rataa. Vaikeatahan se on sanoa näkemättä.

Maalaamon sivuille: http://www.automaalaamovirtanen.com/3.html
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

11.  
    Kiitos, katotaan miten käy.
    Urea jacta est