Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 131:een 131:sta
  1. #121
    Se on juuri noin kun ajattelet segmentointia Polip!

    Ps. Mutta asiaa ei pidä ottaa rauhallisesti, mulle on tämä Pohjolan juttu aivan sama. Siirrän vakuutukset toiseen yhtiöön kun nykyinen vakuutuskausi katkeaa. LVM:n suunnittelemaan GPS-paikannusta (valvontaa!) tulee vastustaa nyt päättäväisesti.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  2. #122
    Lainaa (polip @ Tammi. 03 2010,13:46) kirjoitti
    Maksut nousevat kuten ne ovat
    tehneet koko vakuutushistorian liki sata vuotta.Koko juju voi olla
    just että karkoitetaan "riskikuskit" pois yhtiöstä.Kerätään sit maksut
    kilteiltä kuskeilta,joille ei satu juuri korvattavia vahinkoja.
    Näinhän se menee. Tosin eipä kai maksuille ole oikein teoriassakaan muuta vaihtoehtoa kuin nousta, kun lähes kaikki hinnat yhteiskunnassa kuitenkin nousevat. Suurin osa kuluista on henkilövahinkojen kuluja ja ne nousevat indeksillä jne. Palkatkin ovat nousseet sadassa vuodessa hieman*

    Ja näinhän se on nytkin, että yhtiöiden vakuutuskanta on erilaista ja ne hinnoittelevat omalla tavallaan. Sitä jaksetaan näilläkin palstoilla kovasti hämmästellä, vaikka samalla lailla muillakin tavaroilla ja palveluilla on eri hintoja eri paikoissa.

    Kilteille kuskeille, joille ei satu juuri korvattavia vahinkoja tuo voi olla hyväkin systeemi - aika näyttää... * (itse en aio hankkia, vaikka tuohon ryhmään kuulunenkin)
  3. #123
    englannissa kaiketi oli jossain yhtiössä vakuutus esim nuorille autoilijoille, vakuutus oli todella halpa jos ajoi aamu 6 ja ilta 9 välillä esim. jos ajoi yöllä, niin maksoi punnan kilometri.

    periaattessa sitä siis haluttiin ottaa, koska se on todella halpa päiväkuskille.


    omasta mielestä gps pohjainen sakotus olis hieno. siis semmoinen, että eri nopeuksilla tulee eri rullaava taksa, ei mitään kerta mätkyjä-

    eli jos ajaa satasen alueella satasta tai alle, niin taksa on nolla. jos ajaa 110, niin menee 10centtiä /km, eli sadan kilsan ajo ylinopeudella maksaisi kympin. hinta sitten nousisi progressiivisesti, 20km yli maksaisi 33centtiä /km, 30km yli 50centtiä, ja 50km yli maksaisi 20euroa km.

    tyhjällä suoralla voisi tuupata vaikka 250km/h kilometrin verran. maksu olisi esim 20euroa.

    muuta nopeus valvontaa ei tarvisi.

    rahaa tulis valtiolle niin maan perusteellisesti, eikä tarvis ihmetellä missä se tutka luuraa, kojelaudassa vaan numerot kääntyilis sitä mukaan kun ajaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #124
    Lainaa (jaket @ Tammi. 06 2010,19:53) kirjoitti
    eli jos ajaa satasen alueella satasta tai alle, niin taksa on nolla. jos ajaa 110, niin menee 10centtiä /km
    mitäs jos se olisi 10euroa/km olisiko vielä hyvä... *
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  5. #125
    Lainaa (jaket @ Tammi. 06 2010,19:53) kirjoitti
    omasta mielestä gps pohjainen sakotus olis hieno. siis semmoinen, että eri nopeuksilla tulee eri rullaava taksa, ei mitään kerta mätkyjä-

    eli jos ajaa satasen alueella satasta tai alle, niin taksa on nolla. jos ajaa 110, niin menee 10centtiä /km, eli sadan kilsan ajo ylinopeudella maksaisi kympin. hinta sitten nousisi progressiivisesti, 20km yli maksaisi 33centtiä /km, 30km yli 50centtiä, ja 50km yli maksaisi 20euroa km.

    tyhjällä suoralla voisi tuupata vaikka 250km/h kilometrin verran. maksu olisi esim 20euroa.

    muuta nopeus valvontaa ei tarvisi.

    rahaa tulis valtiolle niin maan perusteellisesti, eikä tarvis ihmetellä missä se tutka luuraa, kojelaudassa vaan numerot kääntyilis sitä mukaan kun ajaa. *
    Koska radalla tulee piipahdettua silloin tällöin pitää tuossa GPS-tsydeemissä olla mahdollisuus laittaa radalla mode päälle jolloin härpäke kytkeytyy pois päältä huom. tätähän ei sitten saa käyttää kuin radalla

    Oikeasti itseäni vi***taa kaikki tämmöset valvonta/rahastus ideat, harmi ettei vakuutukset ole Pohjolassa
  6. #126
    Hianoo juuri tätä olen odottanut ja muistaakseni näin aiheesta untakin. Saadaan kerralla kuntoon
    a) Vakuutukset
    b) Ylinopeudet
    c) Onnettomuudet (kohtaamis- ja tieltäajo)
    d) Ehdonalais - ja muu valvonta
    e) Matkapäiväkirja työnantajalle
    f) Ruokatuntien käyttö vapaamaalla työpaikalla

    Varkaat osaavat tuon varmaan ottaa pois käytöstä ettei pyöriä kuitenkaan löydetä?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  7. #127
    Pyörään alkolukko, gerpsi paikantimet, renkaitten ilmanpaine täppä mittaristoon joka pyörään, keulimiskyttääjä ja matkustajan mukanaolo-ilmaisin.

    Yksin renkaat pullollaan köröttelevä, tementoitunut ja työtön peräkammarin sinkkupoika pääsee vakuutusmaksuissa halvemmalla, kannatan näitä uudistuksia ja siirrän vakuutukseni pohjolaan.



    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  8. #128
    No jaa, minä en noista uusista ehdoista mitään tiedä, mutta sain ihan kummallisen MP-vakuutuslaskun vuodelle 2010 tuolta Pohjolalta...
    Summa oli ***,**

    Mielestäni oli hinta ja bonukset tällä kertaa kohdallaan.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9. #129
    Toistaiseksi ei syytä vaihtaa vakuutuksia Pohjolasta poies.
    Lasku saapui ilman negatiivista yllätystä.
    GSX 1400 -06
  10. #130
    Uudessa Autoliiton Moottori lehdessä oli vertailua MP:vakuutuksista ja mitä missäkin vakuutuksessa huomioidaan hinnoittelussa. Mielenkiintoinen juttu, isoja eroja hinnoissa.
    Tuommonen gps pyörään, siihen voi yhdistää ajotavan, ylinopeudet, ruuhkamaksut, päästöt ja ihan mitä vaan kukin tahtoo kytätä - pelottavaa. No mun vakuutukset toistaiseksi Pohjolassa mutta ne saisi maksaa pilottiin osallistumisesta, nyt väärin päin.
  11.  
  12. #131
    Viimeisessä TM:n numerossa on asiaan jotakin faktaa. Mn laitteen hinnoista ja mahdollisesta tuloaikataulusta.
    Ja Pohjolan hinnoittelusta, juuri kyselin (kilpailutin), saatan vaihtaa pois Pohjolasta IF:lle eroa pari sataa/vuosi.
    bemaripappa
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345