Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Onko kukaan löytänyt/hankkinut tavaratelinettä Fjr:n takaosaan. Tuo takana oleva "teline" ei varmaankaan ole suunniteltu minkään kuljettamiseen. Norjan reissulla siinä meni tavararulla, mutta aika huonoin kokemuksin. Yksi mahdollisuus olisi tietenkin hankkia takaboksi, mutta kunnon "tarakka" ajaisi paremmin käyttötarkoitustani; mahtuisi paremmin teltat, makuualustat ym mukaan.
    Pohjoista voimaa
    Voisin veikata, että useimmat hankkivat FJRrään takalaukun. Ja näistä vielä jokuset laukun päälle tavaratelineen. Näin minä tein, ja tavaraa mahtui mukaan ihan riittävästi. Normaalisti lähinurkissa cruisaillessa ja max. päivän mittaisilla matkoilla mulla ei ollut sivulaukut mukana ollenkaan. FJR näyttää hyvältä ilman niitäkin
    Kun ostaa riittävän ison takalaukun, niin sinne mahtuu kaksi kypärää taukojen ajaksi. Meillä oli Schuberthin Conceptit, jotka eivät mahtuneet 46 litraseen takalaukkuun. Givin Maxiaan meni helposti.
    Aikansa kutakin...
    Niinpä. Tuo on ihan hyvä pointti, että tavaratelineen saa perälaukun päällekkin. Tuskinpa tuo norminopeuksissa aiheuttaa mitään ongelmia ajotuntumaan.
    Pohjoista voimaa
    Ei aiheuta norminopeuksissa, kun ei aiheuttanut 200 km/h mittarinopeudessakaan - kaks päällä...
    Aikansa kutakin...
    Mulla on Givi maxia, yksin ajaessa se saattaa hieman keinuttaa pyörää moottoritienopeuksissa rekkoja ohitettaessa, kaksi päällä ei mitään vaikutusta ajotuntumaan. Noi uudemmat FJR.t, -06 ja uudemmat ovat ilmeisesti vakaampia ajettavia kun vanhemmat.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    Jos jollain on tietoa aloittajan varsinaiseen kysymykseen niin kiinnostaisi täälläkin.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
    Tilasin Touratechiltä 08 Fjr:ään tavaratelineen, sporttisen näköinen, ei mikään mahoton "putkihässäkkä". Varsinaisia käyttökokemuksia on vain vähän, mutta kyllä siihen näyttäisi pystyvän reissurekvisiittaa kiinni kötöstämään.
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.

^^^^ Kuva ois kiva
    R1 + FJR
    Löytyypi suoraan Touratech kataloogista. WWW.touratech.com ja hintaa näyttää olevan 62,00€ + toim. kulut.
    Lainaa (jorim @ Loka. 22 2009,14:14) kirjoitti
    Löytyypi suoraan Touratech kataloogista. WWW.touratech.com ja hintaa näyttää olevan 62,00€ + toim. kulut.
    Sieltähän se löytyikin, kiitos.

Eipä tosin ole alkuperäistä läpyskää juuri kummempi. Jokunen reikä kuitenkin löytyy niin helpottaa varmaan sitomista.

Eiköhän kukaan oo tosiaan hoksannu tehdä sellaista telinettä mikä ois leveydeltään lähempänä pyörän leveyttä sivulaukkujen kohdalta. Sellasessa ois huoleton kuljetella isompaakin sadesuoja/laukku - yhdistelmää.
    R1 + FJR
    Tuo Touratechkin teline on kyllä minustakin pieni. Huonoimpana puolena näyttää olevan se, että tavarat pääsee naarmuttamaan maalipintaa jos pääsevät vähänkin valumaan alaspäin. Siis leveyttä pitäisi olla lisää, että suojaisi pintoja.
    Itse hankin viime kesäksi tuon Touratechkin takapenkin päälle tulevan laukun. Erittäin hyvä kampe. Jämäkkä laukku, pysyy ryhdissään tyhjänäkin ja helppo ottaa mukaan. Tietenkin, jos on kyytiläinen, niin tuota ei voi käyttää.
    Pohjoista voimaa
    Yksi vaihtoehtohan on tuo Givin teline ja pohjalevy vaikka ei laukkua haluisikaan laittaa. On ainakin tukeva ja siihen on helppo kiinnittää kuormaa, ulkonäöstä sitten voikin olla jo montaa eri mieltä
    Jooh... toimii. Älä kuiteskaan osta sitä Orggistakalootaa... järkyttävä!!! *
    Juu, sehän onkin ilmeisesti tehty käyttäen muottina suorakaiteen muotoista muovisaavia a'la Sarvis ja sitten sahattu vaan pohja pois ja käännetty ylösalaisin ja vot, siinäpä perälaukku
    Touratech:n "Tail rack bag, Touring", kliks. Käyttökokemukset kiinnostaisi jos joku olisi raaskinut sellaisen hankkia!
    Toki muu vastaava kampe kiinnostaa myös.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
    Mulla on ollut nyt kaksi kesää käytössä se Touratechin pieni lärpäke (kuva), johon saa hyvin kiinnityshihnat Kiinnitysremmit kiinni ja niillä vesitiivis putkikassi Touratech perään. Kasseja on kaksi: 50 litraa kun mennään mamman kanssa telttaileen ja 30 litraa on riittänyt mainiosti yksin mennen. Helppo pakata ja tavarat pysyy kuivina ja kassi hyvin ryhdissään. Tosin tämän kesän jälkeen ajattelin kyllä, että laittaisko tohon isompaan vaneripohjan tukemaan. En ole ainakaan vielä tehnyt. Noitten samojen remmien alle saa hyvin, jos on paljon tavaraa, myös esim. teltan, ei tarvi tunkea kassiin sisälle. Kahden kesän kokemuksien perusteella suosittelen . Käytetty esim Alppimatkalla ja Äänistä kiertäessä.
    Ajamattomat kilomerit ovat vielä edessä

Tunturi SuperSport vm 1973 Hondat CB 500 vm 1973 x 2 -> Kawasaki Z 1300 vm 1989 ->Honda Varadero 125 vm 2000 -> ja nykyiset Yamahat FJR 1300 vm 2006 YZF-R1 vm 2010 WR 450F vm 2005 YZF-R6R vm. 2006

Marunari
    Hyvin ovat roinat pysyneet matkassa, vaikka Touratechin teline pieni onkin. laitoin ohkasen laudanpätkän Louis:in "lötkö Pötkön" pohjalle ja kuorman ryhti parani kerralla. Pikku-nätti teline. *
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.

Tämä ei nyt ihan kohdistu aloittajan aiheeseen.

Mulla on pyörässä Giwin 30l vetoinen takalaukku ja nyt olen suunnitellut hankkivani myös sivulaukut. Vähän epäilyttää, miten sivulaukkujen telineet mahtaakaan saada kiinni pyörääni, kun takapenkin sivuilla on "kauhukahvat" (profiilikuvasta näkee mitä tarkoitan).
    On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
    Lainaa (Ladyrebel @ Marras. 14 2010,11:26) kirjoitti

Mulla on pyörässä Giwin 30l vetoinen takalaukku ja nyt olen suunnitellut hankkivani myös sivulaukut. Vähän epäilyttää, miten sivulaukkujen telineet mahtaakaan saada kiinni pyörääni, kun takapenkin sivuilla on "kauhukahvat" (profiilikuvasta näkee mitä tarkoitan).
    Kai tohon sun pyörään joltain valmistajalta löytyy kiinnikesarja sivulaukuille. Esim. Givi Kappa. Valikoima on ainakin tosi suuri noilla valmistajilla.Laita pyörän merkki ja malli voin selvitellä nyt kun aikaa on.
    rengas
    Lainaa (Rengas @ Marras. 29 2010,09:15) kirjoitti
    Lainaa (Ladyrebel @ Marras. 14 2010,11:26) kirjoitti

Kai tohon sun pyörään joltain valmistajalta löytyy kiinnikesarja sivulaukuille. Esim. Givi Kappa. Valikoima on ainakin tosi suuri noilla valmistajilla.Laita pyörän merkki ja malli voin selvitellä nyt kun aikaa on.
    Pitää olla kohtelias ja kiittää näin julkisestikin väli-aikatiedoista!

Kesää odotellessa.

On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
    Lainaa (webber @ Loka. 20 2009,15:52) kirjoitti
    Onko kukaan löytänyt/hankkinut tavaratelinettä Fjr:n takaosaan. Tuo takana oleva "teline" ei varmaankaan ole suunniteltu minkään kuljettamiseen. Norjan reissulla siinä meni tavararulla, mutta aika huonoin kokemuksin. Yksi mahdollisuus olisi tietenkin hankkia takaboksi, mutta kunnon "tarakka" ajaisi paremmin käyttötarkoitustani; mahtuisi paremmin teltat, makuualustat ym mukaan.
    Niinkuin tossa joku mainitsi. Hanki Givin takateline, niin sitä voit käyttää sekä laukun kanssa tai ilman. Mielestäni tukeva. Omassa Fjr:ssä vm. 08 givi teline ja laukkuna Givi EE Maxia E 3. Mahtuu hyvin kaksi Shubertin C 3 kypärää sisään. Tohon kun vielä yhdistää hyvän tankkilaukun, niin pärjää aika pitkälle ilman omia sivulaukkuja. Itellä vielä lisäjarruvalo laukussa. Ehkä hiukka llisää turvallisuuttakin kun valo autoilijan silmän korkeudella.
    rengas
  22.  
    Kävin eilen osatamassa Stormilta tavaratelineen takalaukun päälle. Hinta 51e. Ulkonäkö on ihan ok. Helppo asennus ja aika tukevan oloinen. Ei varmaankaan kestä painavia taakkoja.
    Honda monkey
    Yamaha yz
    Susuki 600 gsx
    Honda cbf 600 sa
    Yamaha FJR 1300