Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Vein juuri pyöräni, CBF600 24tkm huoltoon BikeWorldiin ja kertoivat hinnaksi ~430€...

    No, olihan siinä paljon kohtia mitä tarkistavat, mutta tuntuu silti jotenkin aika kohtuuttomalta. Taitaa olla vika kerta kun siellä huollatan, sitäpaitsi takuukin päättyy joten ei tarvii niistä ammattimiehen huolloista enää maksaa, sen verran voin itsekin opetella.

    Mutta onko tuollainen hinta ihan normaali? Kertokaa kokemuksia 24tkm huolloista, tietty parasta jos on samasta pyörästä kokemuksia.
    Honda CBF600S
  2. #2
    Niinkuin aikaisemminkin on todettu, halpaa on japsin huoltaminen.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  3. #3
    Taitaa olla huollon ohjeaika 2,4 tuntia.

    Tulpat menee uusiksi ja ilmeisesti venttiilien säädöt tarkistetaan.

    Halpaa tämä moottoripyöräily, eikö totta
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  4. #4
    xx:n 24 tkm:n huolto maksoi alkusyksystä 370e uusine iridiumtulppineen...

    tilaa muualta tulpat etukäteen ja ota mukaan, ni pääset halvemmalla. niin minä ainaki aion tehdä kerrasta viisastuneena.

    ainaki ko liikkeessä sanoivat että vaihtavat tulpat miltei aina, vaikka ohjelmassa lukeeki että tulppien tarkastus. toki lukee mylös että vaihto tarvittaessa....
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  5. #5
    Mjoo'o... Ei auta kuin kärsiä ja syödä makaryyniä loppu kuu...

    On kai se ihan hyvä että sieltä tarkistellaan kaikki elintärkeät toiminteet niin ei tarvii ilman jarruja tms. ajella ;)
    Honda CBF600S
  6. #6
    Ihan kohtuulliselta hinnalta kuulostaa, itse jouduin maksamaan pelkästä venttiilien säädöstä 195 euroa, eli 2,5 työtuntia laskuttivat. Muut työt tein itse, kun uhkailivat liikkeessä että voi maksaa jopa tonninkin 24 tkm huolto. Ilmeisesti tuo oli sellainen "me ei tarvita sua asiakkaaksi" -tarjous. Täytyy harkita Hondaa seuraavaksi pyöräksi, kun noi hinnat kuulostaa pikkusen pienemmiltä.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  7. #7
    Kesällä huollatin isoveljen, eli cbf 1000, joka varmaan töiden osalta lähes identtinen 24 tkm kohdalla. Eli suurin työ on juurikin venttiilien tarkistus ja tulppien vaihto. Kustansi merkkihuollossa 300,- eur pienen tinkimisen jälkeen.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  8. #8
    Lainaa (XX-xenon @ Loka. 19 2009,13:14) kirjoitti
    xx:n 24 tkm:n huolto maksoi alkusyksystä 370e uusine iridiumtulppineen... *

    tilaa muualta tulpat etukäteen ja ota mukaan, ni pääset halvemmalla. niin minä ainaki aion tehdä kerrasta viisastuneena.

    ainaki ko liikkeessä sanoivat että vaihtavat tulpat miltei aina, vaikka ohjelmassa lukeeki että tulppien tarkastus. toki lukee mylös että vaihto tarvittaessa....
    Eikös ne iridium tulpat pitäis kestää melkein ikuisesti? Miks niitä pitää siis vaihtaa? Lienevätkin melkosen kalliit?
    En tiedä. Ehkä joku viisaampi kertoo. Mulle ainakin oman mopeedin huollossa sanoivat ettei tartte vaihdella kun on sellaset ja uudet maksais ainakin mansikoita.
  9. #9
    Kawaan tehtiin tänä syksynä iso 24tkm huolto, 75tkm mittarissaan ja mitä tuo oli reilun 6h fillarin parissa pakertanut kun pumppuöljyjä myöten meni kaikki nesteet vaihtoon, palasäätöiset venat ojennukseen, kaasarit synkaten, filsut, tulpat, jne. Loppusumma oli lähemmäs 500€
    - Pyörä myyty jo pois -
  10. #10
    muistaakseni huoltovihko sanoo että tarkastus ja tarvittaessa vaihto 24tkm ja vaihto 48tkm.. tai sitte muistan väärin.

    kyseisestä huollosta tarkemmin tuolla pläkkärin omassa osiossa. tulpat maksoi jotain neljättä kymppiä kappale ovh ku hyllystä ottivat, normihuollon hinta piti olla jotain 250e.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #11
    Lainaa (Squirrel @ Loka. 19 2009,11:04) kirjoitti
    Vein juuri pyöräni, CBF600 24tkm huoltoon BikeWorldiin ja kertoivat hinnaksi ~430€... *
    Mutta onko tuollainen hinta ihan normaali? Kertokaa kokemuksia 24tkm huolloista, tietty parasta jos on samasta pyörästä kokemuksia.
    Mulla samainen huolto samaan pyörään maksoi 220 € ilman öljynvaihtoa (jonka hinta olisi n. 50,-) eli käytännössä tuo 220 € kattoi itse huollon ja sytytystulppien vaihdon. Aikaa kului runsaat 3h. Kyseessä on ns. laajempi huolto jonka varjolla jotkut saattavat hieman rahastaa. Vaihdettaviin ei kuitenkaan kuulu muuta kuin öljyt, suodatin ja tulpat. Mitä oma laskuerittelysi kertoo?
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
  12. #12
    Omassa ainakin suurin työkustannus 24 tkm on ohjauslaakerin purku,pesu ja rasvaus,kuulemma aikaa vievä purkuhomma ja suositeltiin jättämään myöhemmin tehtäväksi tai tehdä itse näin lasku alenee heti neljänneksen, varmaan pystyvät huollossa tarkentaa eriteltyjä aikoja ja antaa suosituksensa.Helppohan se on itse laakerin toiminta ja kireys
    kummiskin varmistaa.
  13. #13
    Mitä kummaa varten ohjauslaakeri pitää peräti purkaa 24 tonnin huollossa? Eihän sitä vielä tavallisesti tartte edes juuri kiristää tuossa vaiheessa? Edellisessä pyörässä ei tarvinnut laakeriin kajota ensimmäisten 50 tkm aikana eikä tässä nykyisessäkään ole tarvinnut vielä edes kiristää 30 tkm matkalla.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  14. #14
    Lainaa (Halti @ Loka. 19 2009,20:57) kirjoitti
    Mitä kummaa varten ohjauslaakeri pitää peräti purkaa 24 tonnin huollossa? Eihän sitä vielä tavallisesti tartte edes juuri kiristää tuossa vaiheessa? Edellisessä pyörässä ei tarvinnut laakeriin kajota ensimmäisten 50 tkm aikana eikä tässä nykyisessäkään ole tarvinnut vielä edes kiristää 30 tkm matkalla.
    Se on aika paljon tuurista ja käytöstä kiinni. Se laakeri voi kulua pykälille jo reilusti ennen 30tkm, ei ole iso vaiva purkaa, tarkastaa ja rasvata. Kiristys toimi vain jos se tehdään ajoissa, myöhemmin kiristämällä kulunut laakeri menee vain huonompaan kuntoon.
    Kävin joskus aikanaan koeajolla cebarilla jolla oli ajettu muistaakseni alta 30tkm ja siinä oli ohjauslaakeri totaalisen hajalla. Oli muuten näitä "itse huollettuja", kysyin koeajon jälkeen sitä niin kuulema "ei oo tarvinnu vaihtaa".
  15. #15
    Lainaa (Kikka6 @ Loka. 19 2009,17:32) kirjoitti
    Lainaa (Squirrel @ Loka. 19 2009,11:04) kirjoitti
    Vein juuri pyöräni, CBF600 24tkm huoltoon BikeWorldiin ja kertoivat hinnaksi ~430€... *
    Mutta onko tuollainen hinta ihan normaali? Kertokaa kokemuksia 24tkm huolloista, tietty parasta jos on samasta pyörästä kokemuksia.
    Mulla samainen huolto samaan pyörään maksoi 220 € ilman öljynvaihtoa (jonka hinta olisi n. 50,-) eli käytännössä tuo 220 € kattoi itse huollon ja sytytystulppien vaihdon. Aikaa kului runsaat 3h. Kyseessä on ns. laajempi huolto jonka varjolla jotkut saattavat hieman rahastaa. Vaihdettaviin ei kuitenkaan kuulu muuta kuin öljyt, suodatin ja tulpat. Mitä oma laskuerittelysi kertoo?
    Tänään ne tekevät sen huollon, katsotaan nyt mitä se lopullinen hinta sitten on ja mitä siinä erittelyssä kerrotaan.

    Oliko kuitenkin BW, missä kävit huollattamassa tuolla 220€lla?
    Honda CBF600S
  16. #16
    Eikös yleisesti japseissa ole 24tkm kohdalla iso huolto jonka tekee isoksi venojen tarkastus/säätö joka hintaa nostaa suuren työmäärän takia..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  17. #17
    Lainaa (jyk4 @ Loka. 20 2009,09:36) kirjoitti
    Eikös yleisesti japseissa ole 24tkm kohdalla iso huolto jonka tekee isoksi venojen tarkastus/säätö joka hintaa nostaa suuren työmäärän takia..
    Kawassa venat chekataan 12tkm välein ja itse asiassa tuossa 24tkm huollossa ei juuri muuta ole kuin 12tkm + etupumput
    - Pyörä myyty jo pois -
  18. #18
    Lainaa (jyk4 @ Loka. 20 2009,09:36) kirjoitti
    Eikös yleisesti japseissa ole 24tkm kohdalla iso huolto jonka tekee isoksi venojen tarkastus/säätö joka hintaa nostaa suuren työmäärän takia..
    Hondassa on näin, tosin nakupyörissä päästään välillä pienemmällä vaivalla kun katteita ja ilmaboxia ei ole tiellä.

    Olen kuullut parilta pikkupajalta, että hyvin harvoin venttiilinsäätöjä on tarvinnut ensimmäisessä 24tkm huollossa. Huolto-ohjelman mukaan tarkastus kuitenkin tehdään.
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  19. #19
    Melko kalliilta huoltaminen kuullostaa, mutta mä olenkin maalta. *
    Omassa CBF:ssä on tehty 24000 ja 48000 km kohdilla venttiilintarkistus, säätötarvetta ei ole ollut. Epäilen melko vahvasti että suurin osa "säätämisestä" on mielikuvituksen tuotetta tai härskiä valohoitoa.

    Oma 48000 km huolto maksoi merkkihuollossa 135 € ilman öljyä ja suodatinta.
    Hankin öljyt ja suodattimet muuta kautta suuremmissa erissä.

    Oma vihko on nyt täytetty 48000 km asti, johtuen huomattavasti edullisimmista huoltohinnoista.

    Tässä viestiketjussa mainituilla huoltohinnoilla olisin kyllä jättänyt huollot tekemättä, omassa pajassa pystyn tarvittaessa tekemään kaikki toimenpiteet itse.



    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  20. #20
    Lainaa (JAKECBF @ Loka. 20 2009,10:48) kirjoitti
    Oma 48000 km huolto maksoi merkkihuollossa 135 € ilman öljyä ja suodatinta.
    Hankin öljyt ja suodattimet muuta kautta suuremmissa erissä.
    Tuohon hintaan on tuskin sisältyneet tulpatkaan.
    Ja olisiko venttiilien säätökin tarkistettu korvakuulolta.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  21. #21
    Lainaa (presto358 @ Loka. 20 2009,15:09) kirjoitti
    Lainaa (JAKECBF @ Loka. 20 2009,10:48) kirjoitti
    Oma 48000 km huolto maksoi merkkihuollossa 135 € ilman öljyä ja suodatinta.
    Hankin öljyt ja suodattimet muuta kautta suuremmissa erissä.
    Tuohon hintaan on tuskin sisältyneet tulpatkaan.
    Ja olisiko venttiilien säätökin tarkistettu korvakuulolta. *
    Tulpat oli vaihdettu uusiin ja vanhat löytyivät penkin alta minigrip pussista reilun tuhannen kilometrin ajon jälkeen kun lisäsin oileriin öljyä
    . * Ihmettelinkin että mikä siellä hakkaa välillä.

    Myös venttiilinvälykset oli merkitty huoltoraporttiin jossa jokainen venttiili on erikseen yksilöity.

    Tää pohjanmaalla normaali huoltomies tekee ja LASKUTTAA sellaista kahdeksan tunnin työpäivää, ja jossain ruumiskaatopaikan liepeillä huoltomies ehtii tehdä ja LASKUTTAA 18 tuntia päivässä...
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  22. #22
    Kannattaa joskus käydä kehä3 ulkopuolellaki voi säästää €
    Yamaha YFZ1000R Thunderace -01
    Yamaha FZR600 -93
  23. #23
    Siis 135 € päivässä kaikkine kuluineen ja lakisääteisine maksuineen,
    vai peräti alvia maksava yrittäjä ja kahdeksan tuntia. Voisin palkata
    parikin tuollaista kaveria tuohon rahaan. Ymmärsinköhän oikein, kun
    en tuota ruumiskaatopaikkaakaan tajunnut.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  24. #24
    Lainaa (aj@ @ Loka. 20 2009,15:54) kirjoitti
    Siis 135 € päivässä kaikkine kuluineen ja lakisääteisine maksuineen,
    vai peräti alvia maksava yrittäjä ja kahdeksan tuntia. Voisin palkata
    parikin tuollaista kaveria tuohon rahaan. Ymmärsinköhän oikein, kun
    en tuota ruumiskaatopaikkaakaan tajunnut.
    Lue tarkemmin, et tajunnut näköjään mitään:

    Oma 48000 km huolto maksoi merkkihuollossa 135 € ilman öljyä ja suodatinta.

    Huoltoaika oli muistaakseni 2,5 tuntia. En ole missään vaiheessa väittänyt että huoltomies tekee remonttia 135 €/päivä.
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  25. #25
    Sitten en tajunnut. En myöskään löytänyt niitä kahta ja puolta tuntia mistään. Kunhan ihmettelin.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  26. #26
    Oudon halvalle kuulostaa. Jos tulpat maksavat 15e kpl = 60 euroa, niin työn tuntihinnaksi jäisi 30e.

    Kerrotko vielä mikä firma noin halvalla töitä tekee?

    Tuntiveloitukset kun tuntuu muualla olevan 60-90e
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  27. #27
    Lainaa (JAKECBF @ Loka. 20 2009,15:59) kirjoitti
    Lainaa (aj@ @ Loka. 20 2009,15:54) kirjoitti
    Siis 135 € päivässä kaikkine kuluineen ja lakisääteisine maksuineen,
    vai peräti alvia maksava yrittäjä ja kahdeksan tuntia. Voisin palkata
    parikin tuollaista kaveria tuohon rahaan. Ymmärsinköhän oikein, kun
    en tuota ruumiskaatopaikkaakaan tajunnut.
    Lue tarkemmin, et tajunnut näköjään mitään:

    Oma 48000 km huolto maksoi merkkihuollossa 135 € ilman öljyä ja suodatinta.

    Huoltoaika oli muistaakseni 2,5 tuntia. En ole missään vaiheessa väittänyt että huoltomies tekee remonttia 135 €/päivä.
    Jes tarkistin vielä kuitista työn osuuden ja muistin sen väärin.

    Loppusumma oli kuitenkin 135€

    Tulpat yhteensä 45 €
    Huoltotyö 50 € tunti, huoltoa 1,8 tuntia eli 90 € työn osuus.

    Tää pohjanmaalla homma toimii niin että veloitetaan työstä siihen kulunut todellinen aika, eikä se joka huoltokortissa on painettuna.
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
  28.  
  29. #28
    Lainaa (Squirrel @ Loka. 20 2009,08:58) kirjoitti
    Lainaa (Kikka6 @ Loka. 19 2009,17:32) kirjoitti
    Lainaa (Squirrel @ Loka. 19 2009,11:04) kirjoitti
    Vein juuri pyöräni, CBF600 24tkm huoltoon BikeWorldiin ja kertoivat hinnaksi ~430€... *
    Mutta onko tuollainen hinta ihan normaali? Kertokaa kokemuksia 24tkm huolloista, tietty parasta jos on samasta pyörästä kokemuksia.
    Mulla samainen huolto samaan pyörään maksoi 220 € ilman öljynvaihtoa (jonka hinta olisi n. 50,-) eli käytännössä tuo 220 € kattoi itse huollon ja sytytystulppien vaihdon. Aikaa kului runsaat 3h. Kyseessä on ns. laajempi huolto jonka varjolla jotkut saattavat hieman rahastaa. Vaihdettaviin ei kuitenkaan kuulu muuta kuin öljyt, suodatin ja tulpat. Mitä oma laskuerittelysi kertoo?
    Tänään ne tekevät sen huollon, katsotaan nyt mitä se lopullinen hinta sitten on ja mitä siinä erittelyssä kerrotaan.

    Oliko kuitenkin BW, missä kävit huollattamassa tuolla 220€lla?
    Ei ole BW mutta valtuutettu Hondahuolto jonka nimi löytyy Brandtin sivuilta, täällä kun ei saa mainostaa.. *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."