Kyseessä siis 2001 vuotinen 40tkm ajettu zx7.
Mistähän mahtaa johtua? Venttiilit säädetty vasta liikkeessä eikä ole siitään ääni pienentyny..
Kannattaako olla huolestunut, ts uskaltaako tuon ostaa kun liikkeessä vielä on??
Ainahan Kawat kilisee mutta tuon kun laittaa käýntiin niin kuuluu kuin vanhemmassa volvossa ruiskusuutinten tikittävä-ääni kerrottuna kymmenellä.
Lämpimänä ääni pienenee, muttei todellakaan häviä. Sopivilla kierroksilla kuuluu myös kypärän sisään esim risteyksestä lähdettäessä. Kuuluu mosan vasemmanpuoleisesta reunasta kannen korkeudella.
Olisin iloinen jos joku osaisi sanoa jotain suuntaan tai toiseen kun kauppa tuosta mahdollisesti olis tarkoitus vielä näiden sulien aikaan tehdä
Elämäntapa motoristi.
Siis ilma- vai vesikone?(jleino @ Loka. 19 2009,21:26) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Eli siis ilmeisesti ZR-7, vai?
Siis ilmajäähdytteisellä 8 venttiilisellä koneella?
No oli mikä oli, ei sen kuulu mitään kovin kummaa ääntä pitää jos on ehjä. Tietty ilmajäähdytteisen mekaaniset äänet on vähän kovemmat kuin vesipelin mutta tuo ZR-7 käy kyllä normaalisti ihan nätisti.
laita paksumpaa öljyä
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Eli siis ilmeisesti ZR-7, vai?
Siis ilmajäähdytteisellä 8 venttiilisellä koneella?
No oli mikä oli, ei sen kuulu mitään kovin kummaa ääntä pitää jos on ehjä. Tietty ilmajäähdytteisen mekaaniset äänet on vähän kovemmat kuin vesipelin mutta tuo ZR-7 käy kyllä normaalisti ihan nätisti.
Ilma/öljy jäähy on. En oikein tarkalleen itsekään tiedä että onko se 16 vai 8-tappinen, kun siihen pyörään vasta tutustelen.
Tuntuuhan se tuollainen kova tikitys/raksutus hieman epäilyttävältä, mutta kawa huollossa ollaan sitä mieltä ettei sitä kannata säikkyä. Tottahan ne pyörät täytyy myydäkin mutta silti..
On uutta muuten kunnoltaan uutta vastaava peli joka tuntuu hyvältä ajaakin, joten olis kiva tuohon selvyyttä saada
Elämäntapa motoristi.
OK eli ilmajäähy 8-venttiilinen. Noissa on aika herkkä hajoamaan nokkaketjun kiristin eli se voi olla raksutuksen aiheuttaja. Mutta jos venttiilit on tarkastettu niin silloin kyllä huomaa jos nokkaketjun kiristin on rikki. Samoin pitäisi nokkaketjun jakokin huomata huollossa. Tietysti edellyttäen että huoltomies tietää mitä tekee.(jleino @ Loka. 19 2009,21:42) kirjoitti
Vähän kauempaa haettuna niin jonkun paininkupin alla oleva säätöpala pääsee vähän hyppimään paikallaan mutta tämä vaihtoehto on todella kaukaa haettu.
On myös mahdollista että ketjun jako on pielessä ja venttiili kilkuttelee mäntään.
Muutenhan tuo ikivanhaan tekniikkaan perustuva kone on ns. "umpirautaa" eli kestää isältä pojanpojalle jos vaan on huollettu kunnolla.
Taivas saa odottaa
Ääni on voimaa, ei muuta kuin![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
tasaseen käy, jos jako olisi pielessä niin kai se käyntiin melko radikaalisti luulisi vaikuttavan?
Onko näin että vaihtoehdot ovat se paininkupin heiluminen tai ketjun kiristin?
Elämäntapa motoristi.
Jos jako on yhden hampaan pielessä kone käy ihan OK.(jleino @ Loka. 19 2009,22:50) kirjoitti
Paininkuppi ei heilu vaan pala kupin alla voi hyppiä, tosin jos kuppia on ruhjottu kunnolla venttiilin jousivoima ei ehkä jaksa nostaakaan venttiiliä jos kuppi jumittaa.
Mutta varmista nyt ihan ensiksi se nokkaketjun kiristin, se noista yleensä menee ennemmin tai myöhemmin.
Tuossa koneessa venttiilien välysten pitää olla tosi SUURET ennenkuin niistä alkaa kilinää kuulua.
Ja tuo perus Z mylly pitää kyllä säätönsä kun ne on kerran kohdalleen laitettu.
Taivas saa odottaa
Jos olet sitä ostamassa niin ehjä yksilö ei tosiaan pidä mitään normaalista poikkeavaa ääntä. Se minkälainen ääni tuossa moottorissa on normaalia on vähän vaikea selittää näin netin välityksellä...(jleino @ Loka. 19 2009,22:50) kirjoitti
Mahdollisia vaihtoehtoja äänen aiheuttajaksi on toki luonnollisesti tosi paljon muitakin kuin nuo mainitut. Olen nähnyt mm. sellaisen tapauksen jossa venttiilikopassa oli paperinen tarviketiiviste joka oli niin leveä että nokkien kärjet osuivat siihen ja seurauksena sekä nokka-akselit että paininupit olivat vaihtokunnossa (ko.mottorissa nokan kärki pyörähtää tosi läheltä kannen ja venttiilikopan saumaa). Että kaikki on mahdollista.
Eikä se ääni loppujenlopuksi edes välttämättä tule sieltä kannesta vaikka tuntuisi sieltä suunnasta kuuluvan.
ZR-7:n kuuluukin hiukka roksuttaa, toisin kuin esim. Hondat jotka tyypillisesti käy hyvä että edes moottoria kuulee muuta kuin pakoputken kautta![]()
Kawasaki ZR-7
Omani juuri huollatin n. 75tkm mittarissaan ja säätötarvetta ei venoille ollut, vieläkään - tuo venakoneisto on muuten sitten palasäätöinen. Nokat ja paininkupit olivat yhä kuin just pakasta vedettyjä, ei pienintäkään kulumisen merkkiä missään. Ehkä noin nyrkkisääntönä Kawa ja Honda menee about päinvastoin - Kawasta jos ei mitään kuulu, on jossain jo aika pahasti vikaa![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Oisko pakosarjan kiinnitysmutterit päässy löystymään?
- Kawasaki ZR-7S => Triumph Sprint RS 955 -
kiitoksia arvon motoristit tuhannesti aktiivisesta keskustelusta!!
Syyksi todellakin paljastui ykkös sylinterin pakosarjan löysä kiinnitys. Se laitettiin kuntoon ja kaupat sovittiin. Räntävesisateisesta kotimatkasta huolimatta kuskia nauratti koko matkan!
Ei muuta kun syväkumarrus kaikille, ja innokkaasti uutta kautta odottaen
Elämäntapa motoristi.
Kyseisen "vian" takia olen ollut kerran mukana vaihtamassa konetta 9r kawaan. Kilisi niin perkeleesti ja kaikki oli varmoja et hajoo just, joten sen suurempia miettimättä saksasta vaihtokone ja ei kun tulille.(jleino @ Loka. 20 2009,20:27) kirjoitti
Nätisti kävi, mutta jo seuraavalla koeajolla alkoi verenpaineet nousta. Sama helvetin kilinä hieman kovempana! Siinä vaiheessa pääsi itkun sekainen nauru ja alkoi raksuttaa, että jotain muuta taitaa olla takana.
Akran kokoputkisto ei tahtonut istua ja naputteli sulosäveliä kanteen. Muutamalla parin euron jousen vaihdolla siitä lopulta selvisi, mutta tulipahan kone vaihdettua ohimennen. No, ei aivan turhaan.. vanhasta oli puristukset hieman kateissa ja säätöpalat kohtuu lopussa ja...SELISELIBAAAA-A...
Kyllähän tuo jo nyt naurattaa.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Onneksi tuossa oli tuollainen "vika, koska muutenhan se olisi mennyt kaupaksi jo ajat sitten. Kuulemma jokaiselta koeajajalta jäi ostamatta tuon äänen vuoksi.
Tänään kävin vetämässä yhdeltä istumalta lenkin Sotkamo-Kuhmo-Nurmes-Rautavaara-Sotkamo +1 asteen säässä. Tie oli kuiva, pikkuvilu eikä räkätauti haitannut iloa yhtään
Kawa on nyt puhtaana mutta akku kuitenkin vielä paikallaan tallissa, katsotaan onko vielä tällaisia päiviä tänä vuonna tulossa
Niin ja tosiaan kyseessä on ZR 7 eikä zx
Elämäntapa motoristi.
Niin kuin joku jossain sanoikin, että Kawa on kunnossa ja sen uskaltaa ostaa, mikäli kilinä ei ole sen suurempi kuin trktorilla lumiketjut päällä asfaltilla kesällä ajaessa kuuluu.