Uuden isomman *mopedin hankinta on tllut ajankohtaiseksi ja *vaihtoehtona kaksi otsikossa mainittua 1300 ja 1800 vtx Hondat. Omistajien kokemuksia molemmista pyöristä olisi kiva kuulla..Pitkän harkinan ja pähkinnän jälkeen vaihtoehdoiksi Hondan kohdalla on valikoitunut juuri nuo kaksi mallia.. pikku kompromissi joka täyttää tarpeet..
Superlatiiveja saa lukea lehdistön esittelyista ja testeistä,joissa testaajien perstuntumat.. yleisesti tasapaksunnetaan ystävälliseksi mediapuuroksi..
lageria vai tummaa.. *
Juttelin kesällä yhden 1800 omistajan kanssa.. ja kyseinen 1800 omistaja kehui kovasti tuon pienemmän ajettavuutta.. eli kerpele pisti pakan sekaisin.
Väiskeistä..800 96 mallinen Classic.. tallissa joka taitaa jäädä ruuvauspeliksi.. on se vaan niin mukava pikku customi.
Ittellä kans pikkucustomi. Shadow 750 C2 ja jos vaihdan niin korkeintaan VTX 1300 S Retro malliin jos saan käytettynä jostain kohtuuhintaan. Toi seiskapuokki on kyl riittävän tehokas ja näppärä mutkateillä ettei kovin paljon tartte suurempaa ajokokemuksen karttuessa.
Ostin 2008 syksyllä vtx 1300:sen eli viime kesän olen ajanut ko. pyörällä (6000 km). Aikaisemmin itselläni oli cbr 1000f. Täysin erilainen menopeli. Itse tykkään siitä, että ei tarvitse nojata käsien päällä (ei puudu pitkässäkään ajossa). Mukava ja vakaa ajaa. Aluksi oli totuttelemista kun ei voinutkaan kanttailla niinkuin ennen (astinlauta ottaa helposti maahan, tosin ei aiheuta heti vaaraa kun taittuu ylöspäin). Muutenkin edellisen jälkeen vaatii ennakoivampaa ja hieman rauhallisempaa ajotapaa, on nimittäin selkeästi raskaampi eli kääntyy ja hidastuu/pysähtyy selkeästi hitaammin (takajarruakin kannattaa näköjään käyttää). Tosin lyhytjalkaisena ko. pyörä on paljon kevyempi käsitellä paikallaan kuin cebari, on nimittäin sen verran matalampi ja painopiste alhaalla. Itse tykkään pyörästä, sillä on mukava ajella "normaalia" liikenne nopeutta ja katsella maisemia. Jos haluu ajaa kovaa niin parempi ostaa ratapyörä ja käydä radalla päästelemässä höyryt (löytyis vaan sopivan halpa ja tehokas )