Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Kävin tänää messuilla ja nyt on kova kuume uusinta uutta R6 kohti vaiks R1 ollu ajossa alle vuoden.

    R6 hinta 18,5 tuhatta... aika helveti kova hinta 600cc:lle mun mielestä.
    Sillon joskus ku kattelin ekaa pärrää niin noin 2009 vuotiset 600cc supersportit maksoi uutena sen noin 12-13k ja litraset superbiket about 18k uutena muistaakseni...
    Eli nyt 9v myöhemmin 600cc hinta on sama mitä silloisen 1000cc:n ja nykyää uutta superbikeä ei taida saada alle 22k, ja nyt puhun siis ihan pakasta vedetyistä pyöristä.

    Mikä syy näin rajuun hinnan nousuun vaiks välissä on se 9 vuotta??
    Ja okei R6:n tekniikka on saatu tooosi lähelle R1:stä ja ero on hiuksen hieno plus totta kai se teho. Mut silti.
  2. #2
    Onhan mopoihin tullut jäätävä määrä tekniikkaa. Tuon päälle voidaan sitten puhua n+1 tuntia taloudesta ja politiikasta.
    MT-09 SP -24
  3. #3
    Inflaatio ja palkkojen indeksikorotukset


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  4. #4
    "Mikä syy näin rajuun hinnan nousuun vaiks välissä on se 9 vuotta??"
    troll.jpg

    br,
    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  5. #5
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    "Mikä syy näin rajuun hinnan nousuun vaiks välissä on se 9 vuotta??"
    troll.jpg

    br,
    -jp-
    Iha mite vaa mut pointti on se et 20v pääst 600cc maksaa 30k... jos jatkuu homma samana
  6. #6
    Euroalueen valmisteet ei ole kallistuneet noin paljoa. Esim. bmw s 1000 rr 2010 vs. 2018.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  7. #7
    2018 r6 n. 18500€ josta n. 4000€ veroo
    2009 r6 n.15000€ josta n. 3000€ veroo
    Eli reilu pari tonnia noussu hinta ilman veroja.
    Tiedot kaiveltu interwebin ihmeellisestä maailmasta. Eli yamahan vuoden 2009 ja 2018 maahantuojan hinnasto.
    rane77(ät)moottoripyora.org
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Elektroniikan määrä on lisääntynyt ja se nostaa hintoja. Toki pitää ottaa huomioon, että tuo 18k€ on pyynti 12-13k€ olleet tarjoushintoja.
    Superbike #7
  9. #9
    Enpä tiiä tuosta elektroniikasta. Rauta maksaa muutaman kympin ja loppu on softaa. Pikemminkin laskee hintaa jos kallis mekaniikka voidaan korvata halvalla elektroniikalla. Softan kehittäminen maksaa vain kerran ja sen jälkeen se on ilmainen kopioida laitteesta toiseen. Mekaniikka menee jokaiseen pyörään erikseen.

    Kiihtyvyysanturit ja asentotunnistimet maksavat ihan pennosia. Niitä on kaikissa digivehkeissä hintaluokasta riippumatta. Joku RC-kopterin flight controller maksaa kaupallisena tuotteena muutaman kympin ja sillä ajaisi moottoripyörää suunnilleen täysautomaattisesti kunhan koodaisi uuden ohjelman.

    Kaikissa halpisautoissakin on tällätty tabletti kojelautaan ja siitä hallitaan kaikkea mahdollista.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #10
    Minusta kyllä näyttää ennemminkin siltä että samalla rahalla saa aika paljon pätevämmän laitteen kuin 10 vuotta sitten. Pitäiskö verrata 10 vuoden takaista laitetta vastaavaan nykypyörään eikä huippulaitteisiin?

    Reaalihinnat näyttäisivät olevan laskussa jos näin aatellaan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #11
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Euroalueen valmisteet ei ole kallistuneet noin paljoa. Esim. bmw s 1000 rr 2010 vs. 2018.
    No hintavaihteluissa pitää huomioida valuttakurssien muutokset vastaavina ajankohtina, Japanin ja USA: n vehkeissä pitää konvertoida myös valuutat ja verrata esim. dollarihintaa.....
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  12. #12
    Joskus v 2002 uusi Aprilia V2 RSV maksoi noin € 20.000,-
    Nyt uusi V4RR hinta on 22.500,-
    Ei paha nousu 16 vuodessa?
    Vaikka puhutaankin eri pyörästä (V2/V4), mutta silti.
    Ja onhan niissä vähän suorituskyvyssä ja muussa sen sellaisessa eroa
  13. #13
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    No hintavaihteluissa pitää huomioida valuttakurssien muutokset vastaavina ajankohtina, Japanin ja USA: n vehkeissä pitää konvertoida myös valuutat ja verrata esim. dollarihintaa.....
    Nääh...Mä oon noi lelut ostanu aina vain suomesta. Vertaan vain niitä hintoja. Sit jos rupeen hankkimaan itse muualta, sitten on oleellisempaa tietää ulkomaiset kauppiashinnat.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  14. #14
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä valuuttamuutokset vaikuttaa hintaan. Jos maahantuoja ostaa dollareilla tai jeneillä niin heijastuu. Todellisuudessa kurssinousut siirretään hintoihin. Suzuki muuten kehui että ovat saaneet ylituotannon kuriin. Valtaosa suomen busistahan oli ylivuotisia ja siis noin pari tonnia uusia edullisempia.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  15.  
  16. #15
    Yamaha varmasti käyttää kermankuorintahinnoittelua kun ei ole kilpailua segmentissä. Jos et osta tonnista kyykkyä niin ei oikein ole kilpailua noissa keskikokoisissa sporteissa, ehkä 959 Panigale (joka sekin siis lähes tonninen), F3 675/800 tms jotka on myöskin hinnoissaan. Valmistajat nyt panostaa superbike-pyöriin ja pieniin 250-400 kyykkyihin, jolloin hinnoittelussa on helpompi laittaa R6:sen kaltainen peli sinne hintavampaan luokkaan, koska onhan se ihan eri asiakaskunnalle taidoiltaan ja kukkaroltaan kuin joku R3. Hintavertailuissa entisaikojen pyöriin kannattaa huomioida inflaatio. Esim Apriliat ovat halvempia kuin 15v sitten, vaikka tekniikka ja kehitys mennyt huimasti eteenpäin.