Ominaisuus vai ongelma, eli. Vaihdatin gessuun renkaat ja huomasin vaihdon jäljiltä hieman täristävän eturenkaan. No takaisin liikkeeseen ja uusi kumi kun epäilimme runkovauriota renkaassa. Eipä ollut vaan olikin pysty ja sivuttaisheittoa vanteessa. Nyt sitten kaivataan tietoa että, pystyykö GS:n pinnavanteen rihtaamaan ja vinkkejä mahdollisesta tekijästä pk-seudulla. Heittoa ei ole hirveästi mutta häiritsee varsinkin nyt kun sen tietää![]()
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Noita on yllättävän paljon liikkeellä että pinnavanteet on enemmän tai vähemmän kieroja. Aluvanteet pääsääntöisesti pyörii hyvinkin suorassa.
Näitähän on vaihdettu takuun piikkiinkin uusiin, niissä on jonkin asteinen valmistusvirheen mahdollisuus. Muuten on kyllä keinot aika vähissä.
Mutta tosi paljon saa heittoa kyllä olla että alkaa oikeasti täristämään jos rengas on vain tasapainoon saatu.
Paljon siihen meni painoja paikalleen? Onko siinä RDC?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Painoja ei kovinkaan paljoa menny ja ongelma ilmenee lähinnä kaupunkinopeuksissa välillä 30-50km/h. Takuuasiassa lähinnä vanha virsi eli tehdastoleranssin sisään menee, eli ovat itsekkin tiedostaneet tuon kierouden ja laittaneet toleranssit kohdilleen. Samalla lailla kun aiemmin ilmenneet sähköviat että, tehdas antaa todella isot arvot vuotovirran suhteen ja, käyttöohjeissa lukee jos pysäköit pyöräsi viikkkoa pidemmäksi ajaksi niin irroita akun - kaapeli...
Täytyy kokeilla tuota http://www.symotic.com. sain vinkin kurapyöräfoorumilta että noi on tehnyt noita vanteita.
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Hmm - pystyheittoa? Vanteessa vai vain renkaassa? Omassa LT:ssä oli aikaanaan juurikin tuota ja esiintyi nimenomaan hitaassa nopeudessa. Kolmas uusi rengas korjasi tilanteen.
Yleensähän nuo gessun vanteet tekee nimenomaan sivuttaisheittoa joka ei niinkään haittaa, harvemmin on näkynyt pystyheittoa noissa.
Niin, ja ei se vanne renkaanvaihdossa olomuotoaan muuta jos sitä ei murjota. Jos pyörä ei ravistanut ennen renkaanvaihtoa ja renkaanvaihdon jälkeen taas tuota teki niin veikkaisin kyllä viallista rengasta tällä kertaa syypääksi.
Mikä rengas?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Heitto löytyi vanteesta. Rengasta epäilin ja kokeiltiin uudella renkaalla samoin tuloksin. Sitten laitettiin pelkkä vanne tasapainoituskoneeseen ja johan alkoi syy löytymään.
Renkaat Continental trail attack
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Minulla on tuttu jo harrastuksena rihtaa noita vanteita (maasto)polkupyöristä moottorpyöriin. Käsittääkseni kohtuullisen hyvällä menestyksellä on ainakin jokuseen Customiin noita tehnyt. Veijari on nyt lomilla, mutta voin kysyä kiinnostustaan ottaa Puimurin fillari työn alle lomien jälkeen (Heinäkuussa).
<p>2002-2014</p>
Kokeilin huvikseni tänään 30 tkm ajetun GSA:n pinnojen kireyttä torx-avaimella.
Etenkin takavanteessa oli useita pinnoja jotka oli selvästi löysempiä. Nämä saivat pienen kiristyksen ja huomenna selviää kuinka paljon tämä huononsi tilannetta.
Vanteessa on selvä sivuttaisheitto mutta ei näkyviä painaumia. Pelkka vanne vaatii 55 gr ollakseen tasapainossa, pyörässä on RDC.
Viimeksi muokannut: Rudi11; 20.08.2013 klo 21:18.
Kyllä minunkin 30 tkm ajetuissa pinnavanteissa on heittoa mikä näkyi hyvin tasapainoituskoneessa.
Ensiksi epäilivät että eivät saaneet sitä keskitettyä koneeseen hyvin mutta kyllä se sitten lopulta
selvisi että kyllä takavanteessa heittoa on, etuvanteessa ei.
Tärinää en tunne ajossa eli minun tapauksessa siitä ei ole haittaa.
Ylimääräistä rasitusta se saattaa toki tuoda perän laakerille.
RDC on myös minun pyörässä.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09