Meinasin jos sen laturiin pistäis.(BlackCat @ Loka. 12 2009,17:17) kirjoitti
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
Akkuako ei pysty lataamaan kylmässä tallissa?(Lowkku @ Loka. 12 2009,22:15) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Kai sen voisi jos siellä olisi pistorasia.(BlackCat @ Loka. 12 2009,22:34) kirjoitti
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
viime syksynä jäi Busa "vahingossa" pihaan ja siinä talven nökötti pressun alla.
Keväällä akku laturin kautta uuestaan kiinni ja baanalle.
eipä oikein näyttänyt/tuntunut mitään tapahtuneen mopolle.
KawasakiVn1600
HondaVtr1000
SuzukiVz800
Aprilia650 *2
KawaKlx250
YamahaXJR1200
KawaZ750 *2
KawaVN800
ApriliaSL1000
HondaVFR750
HondaVF1100C
KawasakiZZR1100
SuzukiDr800
SuzukiGSX1300
HondaCBR1000 *2
KawasakiGPZ750
SuzukiGSX750
HondaMTX125
Mulla on ollut pyörä viimevuodet lämpimässä tallissa ja voin vakuuttaa, että siinäkin on omat ongelmansa. Jos ajelet pitkään ulkosalla, niin että katuja aletaan suolaamaan, niin talvisäilytys muuttaa luonnetta. Pyörä on pestävä kunnolla, jotta suola lähtee kaikkialta. Esim. jäähdytin menee aivan pilalle muutamassa talvessa, jos sitä ei erikseen huuhtele syysajojen jäljiltä. Kaikki alumiiniosat hapettuu ja niiden pintakiilto katoaa kokonaan. Jarruista tulee ihan saman näköiset, kuin vaarin vanhassa taunuksessa, jos niitä ei käsittele suoja-aineilla suola-ajojen jäljiltä.
Itse olen ratkaissut asian niin, että pyörä menee seisomaan 30.9. joten suolamurheet ja talvinen ruostuminen on lähinnä teoreettinen asia. Tankki täyteen ja jos mahdollista, niin sitten uutukaiset öljyt sisälle. Kunnollinen pesu ja vällyjen alle piiloon.
Tuolla joku jo maintsi siitä 40 W polttimon käytöstä, jos on suljetussa tilassa. Se on hyvä juttu, koska samalla menetelmällä olen pitänyt lentokonetta suljetussa perävaunussa koko talven, ja ei jälkeäkään tiivistyneestä kosteudesta.
-M
Edit: Lyijyakku irroitetaan pyörästä ja siirretään noin huoneen lämpöön ylläpitovaraukseen. Silloin siitä akusta saa sen maksimi eliniän, jos vaan mahdollista. Irroittaa se pitää joka tapauksessa ja muutaman kerran talvessa varata täyteen.
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
halpahallista muutama pressuhallinkulma ja lautatarhasta jokunen metri kakkosennelosta joista nikkaroi pienen teltan rungon ja siihen joku pressu katon ja seinien virkaa toimittamaan
Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
Nassukirja
<table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>Koodi esimerkki </td></tr><tr><td id="CODE">
miten kaikki kumiosat, eli tiivisteet jne.
Miten kestää pakkasta tai kosteutta??
:ajatus:
[/QUOTE]
Jossakin mp-liikkeissä säilötään pyöriä melko halvalla ja usein hintaan kuuluu vielä akun ylläpitolatauskin. Vielä halvemmalla pääsee kun seuraat lehti-ilmoituksia tai kyselet kavereilta että kuka ottaa talliinsa pyöriä talvisäilöön. Alkaen satanen per talvi pitäisi tästä selvitä.
Pressu lepattaa talvella tuulessa ja naarmuttaa maalipintaa, ruuvit ruostuu, alumiini hapettuu, sähkövehkeet hapertuu jne jne. Suomessa on talvella märkää yhteen putkeen 3-4kk joten kyllä sen maalaisjärkikin sanoo että lämmin ja kuiva on metallille ja sähköille parempi kuin kalsean märkä usvakylpy hengittämättömän pressun alla.
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--