Moi taas, ollaan jossain pikkukaupungissa järven rannalla, phayao, tai jotain.. Melkoiset juhlat tuossa rannalla yöllä ja meillä meni arin kanssa aika myöhaan.
Vage halusi mopon selkään ja lähti itsekseen jonnekin pohjoisen suuntaan.. Toivottavasti löytaa tataisin shiang maihin ajoissa. Minulla ja Arilla ei ole kyllä intoa mopiluun tänään, vaan eiköhän matka jatku taas huomenna.. Nyt kohtuuhyvät 250 enskat alla ja matkanteko huomattavasti mukavampaa kuin niillä 400 hondan raadoilla.
Nyt alkaa hinnat olla kohdallaan, hotelliyö maksaa vajaat 5 *
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tassa chiang main lahistolla ollaan erittain viehattavassa lomapaikassa. On kaikki vimpan paalle, palvelua ja sapuskoita myoten. No, hinnatkin tosin hieman eri luokkaa, kuin aiemmassa paikassa, eli yo maksaa 20 euron verran..
Oltiin Arin kanssa paiva-ajelulla laheisessa vuoristossa ja tuli siina samalla hieman off-roadiakin. Meinaa valiin loppua usko kesken, kun ei ole tarpeeksi tarkkaa karttaa ja navia![]()
Vage jatkaa omaa pohjoisen reissuaan, me tassa lopuksi vahan enempi vaan lomaillaan ja nautiskellaan altaan aarella. Olisi taalta jo joutanut etelammaksi, mutta odotellaan nyt porukka kasaan ja vietetaan etelan lomat erikseen.
Huomenna ajellaan ilmeisesti ajellaan chiang maihin ja ollaan siella loput pari yota. Mopolla ajelu alkaa jo riittaa, ei oikein nuo kinnerit enaa maistu.. Tuossa aiemmin jo totesinkin, etta olisipa oma mopo alla. Jos ei oma, niin ainakin mieleisempi. CB 400:set olis olleet lahes ok, jos olisivat olleet ajettavassa kunnossa, tosin turhan tehottomia vuoristossa.
Kuitenkin ja jos tanne viela joskus tulen, niin iso ja kaikin puolin KUNNOSSA OLEVA all-road taytyy saada alle. Silla parjaisi niin asfaltilla, kuin kinttupoluillakin. Ai mika merkkiko, niin no..
Eipa tassa sen kummempaa, lampoa on nyt iltapaivalla varmaan 30, mutta yot ja aamut ovat viileita. Aamulla lampo oli jotain 13 ja yolla huoneessakin oli kylma. Paikalliset ei taidapahemmin lampopattereita harrastaa ja ilpistakin puuttuu lammitystoiminto.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jokseenkin kateellisena ajattelen teitä täältä pakkasesta, viikonloppunakin kun -25ºC oli aamulla Helsingissä, tuntui ajokauden alku niin kaukaiselta.......
Huomenta. Eilen palattiin, oltiin kotimaassa 15. jälkeen, takana aika rankka vuorokausi. Rankka siksi, että lento Bangok-Peking-Helsinki = *reilut 6 + 8 tuntia, lisäksi tuntikausien (4 + 5 h) kentillä lorvimiset ja päälle vielä aikaero.. Ei koskaan enää, mieluummin suora lento, vaikka maksaisi maltaita..
Vaan kylläpä näytti pieneltä ja vaatimattomalta tuo kotimaan "iso ja upea" lentoasema. Bangok ja Peking - huh, huh..
Reissut meni ilman haavereita ja muutenkin matka ok. Kelit suosivat, vettä tuli vasta toiseksi viimeisenä päivänä Bangokissa. Pohjois-Thaimaata voisi kyllä suositella varauksetta muutenkin kuin vain pyörälomakohteeksi. Näkemistä ja tekemistä riittää, mutta erityisesti myös suomalaiselle mieleisen ilmaston vuoksi.
Pohjoisessakin on aurinkoista ja lämmintä, mutta se pirunmoinen etelän ilmankosteus puuttuu. Tai kuka tykkää mistäkin, näin ainakin minun mielestä.
Ja pohjoiseen pääsee esim Bangokista helposti. Lentomatka Chiang Maihin kestää n. tunnin ja maksaa n 50 €, Junalla pääsee makuuvaunussa n. 30 eurolla ja luksusbussilla matka maksaa alle 10 euroa!!
Hyvä keskitason hotellihuone, tai bungalow maksaa 20 euron molemmin puolin / yö, ei mikään paha siis.
Hyvän aterian saa keskitason ravintolassa alle 5 eurolla, iso 6,5 dl olutpullo ravintolassa alle 2 euroa. Ja jos halvalla haluaa elää, niin em. hinnoista saa helposti vielä yli puolet pois..
Mitäs vielä.. Eipä noista ajeluista mitään päiväkirjaa tullut pidettyä. Ajomatkat ei olleet mitään kovin kummoisia, ehkä keskim. 150 km päivä. Tosin vuoristo-olosuhteissa kilometrit ei paljoa kerro.
Lisäksi pikku trippejä majapaikkojen ympäristössä. Oliskohan tullut jotain +1700 km luokkaa kaikkiaan.. Vaikea sanoa, kun ajeltiin kahdella eri pyörällä ja päälle vielä skoottereilla. Vagella tuli matkaa enemmän, kun käväisi itsekseen pohjoisessa Laosin rajalla.
Kuten tuossa jo aiemmin totesin, niin ihan kiva ja mielenkiintoinen maan myös mopoilun kannalta. Tiet aika ok. ja se vasemmanpuoleinen liikenne on todella helppo omaksua. Enemmän jalankulkijana menee aikaa mieltää se, mihin pitää ensin katsoa (oikealle) ja vasta loppuvaiheessa tämäkin alkoi iskostua tajuntaan.
Laitan jossain vaiheessa kuvalinkkiä, kunhan saan ensin hieman siivoiltua - siis kuvia *
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Haluatko teettää piirroksen pyörästäsi?
Moikka. Poikani opiskelee teolliseksi muotoilijaksi ja piirtää siksi paljon.
Hän yllätti minut piirroksella pyörästäni.
Jos olet kiinnostunut teettämään taulun omasta pyörstäsi, ota yhteyttä.
Näet kuvan Trumpastani klikkaamalla viestin alla olevaa sinistä allekirjoitustekstiä.
Minun piirrokseni on tehty kahdessakymmenessä minuutissa, pystyy kuulema parempaan
Terv. Tuire/Jolanda
Ihan "sun näköinen" mopopoikas osaa piirtää, hienoa.
![]()
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Moikka kaikille!
Tajusin tänään ilokseni, että taidan olla taas kunnossa, yllätin itseni järjestelemässä tulevan ajokauden Kimppakiva-ajoja.
Terveydellisistä syistä minun on kuitenkin jatkossa rauhoitettava elämäni ylimääräisiltä projekteilta.
Onneksi 'säästökohteita' löytyy.
Olen pyytänyt vetoapua ensikesän Kimppakiva-ajoihin.
Ilokseni Tapo sekä Sam88 eli Marko ovat lupautuneet apuvetureiksi kesän ajoihin. Tapo tuntee hyvin reitit Helsingistä pohjoiseen. Marko ja minä vetäisimme Helsingistä itään ja länteen reittejä.
Muutakin muutosta olen miettinyt.
Ajopäivät olisi mukava lyödä lukkoon hyvissä ajoin.
Viime kesänä joitain ajoja siirrettiin säiden vuoksi sunnuntaista lauantaille. Joissain tapauksissa reitti ajettiin, säiden parannuttua ja yleisön pyynnöstä, kuitenkin myös sunnuntaina.
Kun olin vielä viikolla käynyt etukäteen tsekkaamassa reitin, alkoi kimpassa ajaminen käydä jo työstä.
Lyötäisiinkö lukkoon jo keväällä ajokauden Kimppakiva sunnuntait?
Halukkailla olisi parempi mahdollisuus päästä mukaan, jos ajosunnuntait olisivat ajoissa tiedossa.
Jos sunnuntaille sattuu huono ilma, jätetään ajot suosiolla väliin.
Nyt olisi hyvä hetki herätä talviunilta kommentoimaan.
Laittakaa myös parannus- tai muita ehdotuksia jos jotain on mielessä.
Terveisin Tuire/Jolanda
Lahden MP-messuilla perjantaina
Kevättä odotellessa..tässä luettavaksi muutamia totuuksia:
ASIOITA JOITA MOOTTORIPYÖRÄ ON MINULLE OPETTANUT
-Ainoa hyvä näkymä ukkosmyrskystä on se, joka näkyy taustapeilistä
-Neljä pyörää liikuttaa kehoa, kaksi sielua
-Useimmat moottoripyöräilijän ongelmat aiheuttaa mutteri jolla istuin ja ohjaustanko yhdistetään
-Elämä voi alkaa nelikymppisenä, mutta mielenkiintoisammaksi se muuttuu 80 kilometrin tuntivauhdissa
-Jos vain odotat..ainoa mitä tapahtuu on että vanhenet
-Keskiyöllä ötökät maistuvat yhtä pahalle kuin iltapäivällä
-Satulalaukkuihin ei koskaan mahdu sitä mitä haluaisit, mutta niihin mahtuu sitä mitä tarvitset
-Älä aja niin myöhään yöllä ettet näe auringon nousua
-Älä koskaan epäröi ajaa läpi viimeisistä kaupunkisi liikennevaloista
-Pyörä tiellä on arvokkaampi kuin kaksi liiterissä
-Kunnioita henkilöä, joka on kokenut pimeän puolen moottoripyöräilystä ja säilynyt hengissä ja ajaa edelleen
-Nuoret moottoripyöräilijät suunnistavat kohteeseen, vanhat ottavat suunnan ja ajavat
-Hyvä pyöräsi huolto antaa sinun katsoa eikä veloita siitä
-Pysäköi pyöräsi kadunreunaan ja istu mistä voit nähdä sen
-On monia juoppoja kuskeja ja vanhoja kuskeja muttei vanhoja juoppoja kuskeja
-Kun katsot tietä, näyttäisi ettei se koskaan päättyisi, mutta usko vaan se kyllä päättyy
-Talvi on luonnon keino kertoa sinulle, että on aika tarkistaa sähköt
-Ihmiset ovat kuin moottoripyöriä..erilailla varusteltuja
-Kun ajat kärjessä, älä syljeskele
-Ystävä on se, joka kuskaa sinut kello 2 yöllä johonkin keskellä ei mitään, kun olet "perse auki"
-Jokainen kolaroi, jotkut tulevat takaisin, jotkut eivät voi tulla
-On kahdenlaisia motoristeja, niitä jotka ovat menneet metsään ja niitä jotka tulevat menemään
-Jos et pääse liikkeelle ilman narua ja ilmastointiteippiä, on se jo vakavaa
-Jos ajat kuin huomispäivää ei olisikaan, niin tänään törähtää
-Korvaa aina halvimmat osat ensin
-Voit ehkä unohtaa mitä teet elääksesi, jos polvesi ovat jäässä
-Vain motoristi tietää, miksi koira laittaa päänsä ulos autonikkunasta
-PIDÄTHÄN MIELESSÄ..MAALIPINTA YLÖSPÄIN JA KUMIT ALASPÄIN
Kiitos Tapo mittavasta listasta liittyen yhteiseen harrastukseemme.
Etenkin koira juttu oli hauska.
Minulle tuli tällainen mieleen.
Tiedättekö miksi aloin vetää Kimppakiva-ajoja?
Minua on aina kiinnostanut vapaaehtoistyö vanhusten parissa ja moottoripyöräily
Terv. Tuire/Jolanda
Hihii..sittenhän meillä on ihan samat harrastukset(jolanda @ Helmi. 18 2010,15:47) kirjoitti
Jaaahas, on sitten rollaattorit joskus vinoparkissa vierekkäin......jossain =) tulis jo kesä, tai edes kevät niin pääsis taas
Hino homma Tuire, että oot taas kuosissa !
haamu
Vaaraton puolihullu, mä mistään mtn tiiä, kuhan ajelen.
+1(jolanda @ Helmi. 18 2010,15:47) kirjoitti
Ja onhan talvessa se hyvä puoli että ainakin ehtii kylmätyypittää satoja pyörävaihtoehtoja, vaikkei sitten mitään vaihtaisikaan..
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, jos joku sattuisi tietämään.
Miten nuo nimen alla olevat tähdet oikein syttyvät ja sammuvat?
Minulla on ollut niitä viisi, mutta nyt vain kolme.
Olenko tehnyt jotain väärin? *![]()
Tähtiä tulee sen mukaan kuinka paljon kirjoittelee voorumille.
Lamppu nimen vieressä syttyy, kun on kirjautuneena voorumilla...
*the lights are on, but nobody's in the house*
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Eikös Ry:n jäsenillä ole automaattisesti tuo viisi tähteä?(CJ @ Helmi. 22 2010,19:37) kirjoitti
Muille vaikuttaa kirjoittelun määrä.![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Aha? Muistelen, että mun tähdet on kerääntynyt tasaisen hitaasti, vaikka ollut RYn jäsen ainakin jo vuodesta 2006.
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Voi pitää paikkansa(CJ @ Helmi. 22 2010,19:46) kirjoitti
...ehkä muistan jotain muuta juttua (taisi olla tuo nikin alla oleva "titteli"), en ole ainakaan vielä RYn jäsen.
Jolandalle, ei niitä ainakaan kirjoittelun laadusta poisteta
- mullakin on viisi![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
...mää haluaisin kyl pääatä eroon tosta susuki PV-jutusta *
Jouluksi luvattu kampiakseli valmistunee pääsiäisen kantturoilla, että silleen. Toukokuussa näkynee reitillä...
SuperGasBike 236
Tää on ku hedelmäpeli, rahaa Ry:lle niin tähtejä piisaa![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Haloo!! Onko muita talviunilta heränneitä?
Kovasti olisi kiva nähdä pitkän talven jälkeen ajokavereita.
Miten olisi, kokoonnutaanko lauantaina 27.3 kello 16 Kaivariin Carusellin kuppilaan aloittelemaan ajokautta?
Terv. Jolanda
jaahas, laitetaan kalenteriin ylös *
Kovasti jo tekisi mieli mennä kaivamaan pyörää tallista, mutta tämän aamun -24 ei oikein houkuttele. Kyllä tässä vähitellen talviunilta ollaan heräilemässä, pientä päivitystä ja esihuoltoa viritellessä *![]()
Elämä on helpompaa kun osaa nauraa itselleen
Hereillä ollaan ja peliä viritellään ajokuntoon.
Olen kaverin 60 vuotispäivillä just silloin
Ei siis onnistu tälläkertaa.
Honda XL 750 Transalp
Mun kaveri viettää sillon vasta viiskymppisiä, mutta niitäkin on juhlittava.
En siis pääse kaffelle vaan joudun nautiskelemaan jotain sihijuomaa toisaalla.
Kylmästä säästä huolimattaon kumminkin lähempänä kuin eilen.
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
öh... pyörälläkö meinaatte??(jolanda @ Maalis. 17 2010,19:02) kirjoitti
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
Samaa pelästyin, et joko pitää harrikka repiä talviunilta, saattais mennä ihan kipsiin, kun näkis hallin ulkopuolella hirveet lumivallit.... Vaikka viime vuonna taidettiin jo tähän aikaan olla baanalla...(Volpe @ Maalis. 18 2010,00:33) kirjoitti
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Naisväki tietysti hameessa ja autolla!(Volpe @ Maalis. 18 2010,00:33) kirjoitti
Seuraavaan puoleen vuoteen kun hametta ei näissä piireissä usein tule päälle vedettyä.
Ajattelinkin äsken, jotta onpas täällä hiljaista. Miksenpä voisi tullakin, oliko ajatuksena siis vaan sellanen kahvittelu tapaaminen..?(jolanda @ Maalis. 17 2010,19:02) kirjoitti
Ja jos tämä ilmastonmuutos ei lopu pikapuoliin, niin ajokautta aloitellaan vasta 1.5. - jos silloinkaan..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mullon kuule talviloma vkolla 17 ja ajattelin päristellä, en lautailla. Saas nähdä kumpi on sillon sään mukainen laji.(J@ck @ Maalis. 18 2010,21:11) kirjoitti
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Ihan vaan kahville oli tarkoitus, mutta jos alkoholi maistuu, tarjoillaan Carusellissa sitäkin.(J@ck @ Maalis. 18 2010,21:11) kirjoitti
Kiva nähdä taas samanhenkisiä tuttuja pitkän tauon jälkeen.
^Joo, näin tietysti.. Meinasin kai enempi sitä, että oliko ajatus viettää iltaakin porukalla, vai vaan karuselli ja kuudeksi kotiin..?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.