Eli Motonetistä kipaisin pullon tuota "Liqui Moly" -Bensan stabilaattoria, josta ajattelin talveksi tankkiin vähä ruikata. No hätäisesti luin että "250ml riittää 20l bensiiniä" ja siitä sitten laskeskelin että sellanen 2/3 siitä purkista riittää cebarin tankkiin... No tarkistusluentakierroksella huomasin, että siinä lukikin että "25ml riittää 20l bensiiniä", joten sitä on nyt tankissa palttiarallaa 10-kertainen määrä ohjeeseen verrattuna.
Onko tuosta jotain haittaa kenties (muutakin kuin rahallista)?
CBR 600f3 -95
Tuskin haittaa ainaskaan jos et mopoa käyntiin laita
Olisi mielenkiintoista kuulla tieteellinen selitys mitä stabilaattori sisältää ja mitä se tekee bensalle
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
No siis tarkoitus olisi se vielä ajaa tuonne 10km päähän talviunipaikalle niin siksi juuri kyselen, ennenkuin tulille lyön tuon.(jyk4 @ Loka. 06 2009,14:32) kirjoitti
CBR 600f3 -95
Käyntiin vain. Pakokaasu haisee kummallliselle ja pahalle, mutta ei se muuta harmia tee. Aja vähän pidempi lenkki, ja laimenna tuota stabilzier/bensa seosta uudella bensalla.
.
Niin tuota, eiköhän se pala siellä seassa, palavasta aineesta kuitenkin lienee kyse, eikö?
Jos on samaa kamaa tämä Suomessa myytävä kuin tämä, tuntuu säilövän Suomessa nelinkertaisen määrän bensaa samalla määrällä stabilaattoria? *![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Stabilisaattori on minun käsityksen mukaan samaa tavaraa kuin bensan boosterit eli ei haittaa. Itse olen aina kaatanut kaikki, kun loppupurkkia ei kuitenkaan seuraavana syksynä löydä *(Arsi @ Loka. 06 2009,14:28) kirjoitti
. Sitäpaitsi, jos "yliannostus" olisi vahingollista niin olisi se takuulla mainittu purkin kyljessäkin.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
joo purkin kyljessä lukee että 25ml riittää 20litraan bensaa ja tuossa nettisivulla että riittäis 5(harald73 @ Loka. 06 2009,14:46) kirjoitti
litraan...kumpikohan nyt sitten on oikein...
E: piti käydä oikein varastossa katsomassa että mitä siinä purkin kyljessä on... kaikki eri kielet mitä purkin kyljessä oli niin luki toi 25ml/20litraan että eiköhän se paikkansa pidä ja nettisivulla lukis väärin...
CBR pc25 91/96
Stabilaattori pitää hiilivetyketjun kasassa.Ei siitä mitään haittaa ole jos pistää reippaasti. Tietysti jos yöunet menee,niin aja lenkki ja lisää bensaa.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
No niinhän minä tietty ajattelin että ei kait siitä sen suurempaa haittaa ole, mutta kuitenkin sen verta yksinkertaisempaa se tankki tyhjätä kuin kaasareita alkaa purkamaan, niin ajattelimpahan varmistaa..Mopo nukkuu nyt onnellisesti talviunta, keväällä jatkuu.
CBR 600f3 -95
öh..miksi muuten tommosia tököttejä pitää lisätä bensan sekaan?
onko bensan litrahinta vielä liian edullinen tuntuakseen tarpeeksi hyvälle
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
No jos purkki maksaa kaikki 10e (ja siitä pitäisi riittää useammaksi talveksi), niin kyllä se on ihan hintansa väärtiä, jos edes hitusen laskee sitä mahdollisuutta että tarvitsisi ensimmäisenä keväällä alkaa suuttimia putsailemaan.
Eipä sillä todellisuudessa varmaan mitään merkitystä edes ole, mutta kaikki rahat tähän harrastukseen menee kummiskin niin ihan sama
CBR 600f3 -95
Venepuolella Yamaluben annostus on jotakuinkin tuo 25 ml. 20 l. bensaa eli oikealla hehtaarilla olet.(veikke @ Loka. 06 2009,15:52) kirjoitti
Ööh, taitaa 20 l. mennä kuitenkin enemmän, siinä pullossa on annosteluosa yläosassa erikseen ja on varmaankin isompi kuin 25 ml. vrt. lääkemitta.
(bombertore @ Loka. 06 2009,22:14) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mielestäni noi litkut on vaan rahastusta. Mutta jos sillä saa itselleen levollisen mielen talveksi niin siitä vaan. Itse vedän aina veneestä ym. laitteista jotka seisovat talven yli tankin täyteen ettei mahdollista kondensiovettä pääse muodostumaan polttoaineen joukkoon. Tiedä sitten onko tämäkin huuhaata mutta eipähän tarvitse ekaksi ajaa huolttikselle![]()
CBR 600F -93
Huuhaata tai ei. Kaverin CRF 450 -05 ei saanut käymään vanhoilla bensoilla, uudet tilalle ja rampa rupesi kalkattamaan. Stabilisaattorilla ei ollut mitään ongelmaa.(Tomppa 72 @ Loka. 07 2009,10:12) kirjoitti
Itse en ota minkäänlaista riskiä, kun on ruiskukone.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Jos on joskus putsannut kaasarin, jonne on "unohtunut" vanhat bensat muutamaksi vuodeksi niin ihan mielellään heittää sitä stabilointiainetta jatkossa seisonta-ajaksi tankkiin. Kas kun se bensasta erottuva keltainen massa ei ole ihan pehmeätä ainetta ja tosissaan kyllä tukkii suuttimet. Eihän se puoli vuotta ehkä bensaa pilaa, mutta eipähän tartte ihmetellä neulaventtiilin takia tulvivaa kaasaria tms.
Eikä varmaan mikään estä laittamasta tenttua tankkiin myös, mutta helpoimmalla pääsee laittamalla tankin täyteen, niin ei jää tilaa kondensiovedelle!
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
niin käyväthän hirvipillitkin kaupax.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Tuleeko niissa hirvi mukana?(Tuppervaari @ Loka. 07 2009,15:35) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Haloo,
Bensassa on hartseja jotka jämähtävät suutimiin ja kaasarikoneissa vielä kohokammion neulaventtiileihinm jos bensa pääsee haihtumaan. Tämä on varmaan se keskeinen juttu minkä takia stabilointiaineiden käyttö on suosittua. Erityisesti niiden käyttäjien piirissa jotka ovat kironnet ja rassanneet esim, moottorikelkan kaasareita syyskylmillä pihalla.
Tosimiehet tietysti ei laita, se on ämmien hommaa niinkuin moni muukin ennakoivan huollon juttu.
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Ei tietenkään. Hirvipillihän karkoittaa ne. Jos hirvi tulisi mukana, se todistaisi ettei pilli toimi.(GoSpel @ Loka. 07 2009,16:06) kirjoitti
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Tuli mieleen että joidenkin pyörien ohjekirjoissa (ainaskin suomennetuissa) lukee että talvisäilytykseen pitäisi tunkea stabilaattorit tankkiin.
Olen itse elänyt riskillä ja jättänyt laittamatta.. ei toistaiseksi ongelmia (kopkop)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Kyllä stabilaattori toimii 95 säilömisessä ihan oikeasti hyvin. Satbilaattori nostaa hilivetyseoksen höyrystymislämpötilaa eli pienentää haihtumista. 95e muodostaa kalvoa haihtuessaan joka karstaa paikkoja missä haihtumista tapahtuu, kylmässä säilöessä tämä ei ole ongelma.
Itse olen tehnyt säilömisriemun 98lla. Pari viimeistä tankkia 98a ja ei ole ollut käynnistymisen kanssa keväällä ongelmia. edes perämoottorissa joka joutuu olemaan kaikkista surkeimmissa olosuhteissa. (veneen perä ulkona kesät talvet)
Silti epäilys on,, että käynnistyisongelmat keväällä todnäk. johtuu jostain muista karstoittumisen riemuista,, elikkä tulpan kipinän heräämisestä karstan keskeltä. TS jos haluaa keväällä heti hörähtävän niin putsaa tulpan kun talviunille laittaa.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Eipä tuossa ole kyseessä mikään TV-Shopin huijausliemi, vaan varastointiin tarkoitetun aineen lisääminen bulkkikamaan. Vähän kuin rasvaisi rautalapion pellon käännön jälkeen - toisten maailmaan menetelmä kuuluu, toisten ei. Molemmat luultavasti oikeassa omalla tavallaan.(amaunu @ Loka. 07 2009,22:04) kirjoitti
Bensahan on halpismassatuote, joka valmistetaan valtavissa erissä sadoista erilaisista hiilivetytisleistä jalostamoiden reseptien mukaisesti. Laadusta ei juuri ole kisaa, vaan riittävän hyvin suuria automassoja kuljettava ja perusautojen moottoreita kohtuudella rassaava liemi on perusvaatimus.
Bensiinistä saisi varmasti parempaa käyttämällä vain parasta maaöljyä. krakkauksen laadukkaampia hiilivetytisleitä sekä lisäämällä tuotteeseen enemmän monia kalliita lisäaineita, joiden tarkoituksiin kuuluu vaikkapa tehostaa polttoa tai säilytyskestoa. Veikkaisin, että esimerkiksi supermyrkyllisen bentseenin määrää lisäämällä saisi aikaan kestävämpää menolientä.
Tämä tuli tietysti kirjoitettua sen takia, kun itse meinaan laittaa Liqui Molya lorauksen
Bensan tekemisen alkeet
Jalostusprosessi vähän monimutkaisemmin
-hh-
Itse rupean käyttämään vasta kun olen kerran taistellut keväällä käynnistymisen kanssa. Pitää näes mennä kantapään kautta.*![]()
CBR 600F -93
No eihan sita sitten voi kokeilla...(Repa @ Loka. 07 2009,19:47) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Voin ostaa yhden hirvipillin ja pakata sen uudelleen ja myydä sulle sen esim. sarvikuonopillin nimikkeellä. Se helpottanee testausta ja varmasti lopputuloskin on aivan sama.(GoSpel @ Loka. 08 2009,16:21) kirjoitti
Hain ihonäyte on haista kaavittu!
Nesteen sivuilta pieni mainos. Itse ei ole tarvinnut laittaa lisäaineita.
'Futura Greenin avulla ikävät kevättalkoot
voidaan välttää. Kunhan ennen
talviseisontaa ajetaan tankki mahdollisimman
tyhjäksi, ja sen jälkeen ajetaan pyörää
jonkin aikaa Futura Greenillä, ongelmat
ovat vältettävissä. Koska Futura Green
ei edes kuiviin haihduttuaan hartsiuta,
sakkauta tai muuten likaa polttoainejärjestelmää,
kevään ensikäynnistys on
ongelmaton - edellyttäen tietenkin, että
akku on talven jäljiltä ladattu'
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Hienoa. Pista mukaan kuva hirvesta, etta voin sarvikuonolle nayttaa mita sen pitaa esittaa.(petebe @ Loka. 08 2009,17:27) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...