Teholukemaa tärkeämpänä pitäisin laitteen saamista säätöihinsä. Loppuu bensan hajut, huono käynnistyvyys, nikottelut kaasunavauksissa, sammahtelut risteyksissä,...(DeVPeg @ Kesä. 14 2010,13:13) kirjoitti
Säätö näkyy teholukeman lisäksi dynolapussa suht. tasaisena teho/vääntökäyränä ilman mitään tasoituksia.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Bensa kyllä joskus haisee kylmänä käynnistäessä mutta ei ole ollut mitään huonoa käynnistyvyyttä(akku oli siinä 12v ajamattomuuden jälkeen), nikottelua tai sammahtelua. Täytyy kuitenkin tarkistaa vielä kaikki ennen kuin pyörä tulee kunnolla ajoon.(IlDuce @ Kesä. 14 2010,13:54) kirjoitti
Sen olen kyllä huomannut että täytyy olla kunnolla lämmin että tyhjäkäynniltä nostaa kierroksia normaalisti. Eihän sitä muutenkaan kylmänä kierrätellä.
Toisaalta mistä minä näitä tiedän, helpointahan olisi verrata toiseen ysiin.
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
Onkos sulla vakio 9 vai jollainlailla laitettu/ piristetty?(DeVPeg @ Kesä. 14 2010,14:20) kirjoitti
Mulla on omassa 9:ssä kiinni PCIII (penkissä säädetty) ja suhteellisen suora rööri ja se kyllä kiekasee iloisesti nikottelematta ja lämmöistä piittaamatta... Käynnistyy hyvin ja pysyy myös käynnissä...
Johtunee siis siitä, et säädöt on aikastalailla kohdillaan![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Pyörä toimii kyllä mainiosti minun mielestä mutta näiden lukujen perusteella ei. Täydestä tankista bensavaloon pääsen 140-160 kilsaa, eli tuommonen 8,5-7,5l / 100km(IlDuce @ Kesä. 11 2010,10:45) kirjoitti
Olen ajanut joku 600km ja tästä suurin osa isoilla vaihteilla HYVIN maltillista kaartelua. Esim. reilu 100km maantietä kutosella sen 86 mittariin tjsp. mitä se nyt onkaan kun koneella on 3000 kierrosta, niin kulutus oli melkein 8l.
Täytyy tulevalla viikolla säädättää.
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
Tosta kulutuksesta tulikin mieleen, et mitä se mopon oma kulutusmittari oikeen hörisee?? Vai enkö siis osaa sitä vaan tulkita...
Ku antaa runtua nii se luku pienenee ja ku höllää kaasua niin luku kasvaa... eikö se pitäis olla just toisinpäin?
Sopivasti täysillä!!
Mittari näyttää, montako kilometriä pääsee yhdellä bensalitralla.(b_tommi @ Kesä. 28 2010,13:45) kirjoitti
2012 Aprilia Shiver 750
Nyt siis tiedän, tänks(bro @ Kesä. 28 2010,14:02) kirjoitti
![]()
Sopivasti täysillä!!
Osaakos joku sanoa sopiiko 848 monoposton takapenkki sattumalta tähän?
Väittäisin että ei suoraan, rakemtamalla kyllä.(DeVPeg @ Heinä. 15 2010,01:57) kirjoitti
=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_vehicle_type=2@id_ma ke=223]Tätäkö ajattelit ?
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Eihän tuo ole muodoltaan edes sinnepäinkään. Tietysti jos koko perän vaihtaa niin sitten, mutta aika paljon saa siinä tapauksessa muokkailla eri osia.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ah joo, yksittäisenä näytti paljon enemmän sopivalta, olisi pitänyt googlata heti kuvia 848:sta.
Huomenna tulee pyörä säädöistä ja saa nähdä millanen on.
Siis...bensa haisee vieläkin ihan helvetisti, tunti ajon jälkeen vaatteet käryää kuin kakstahtimopolla. Nyt jotenkin paukkui käynnistettäessäkin mutta mielestäni vastaa kaasuun terävämmin vaikka ei se aikaisemminkaan huonosti vastannut.
Onhan ne tankin etureunasta lähtevät letkut paikoillaaan ? Kaksi letkua, Y-haara yhdistää ja jatkuu alas asti yhtenä.
Asiasta kolmanteen.
Onko 999:n kytkin- ja jarrkusylintereissä olevat säiliöt erorettavissa kahvoista ?
Voisi siirtää toiseen paikkaan ja laittaa normisäiliöt letkun päähän.
S 620 FF, 999S
Onhan tää varmaan täällä jossain mutta...
Miten ton huoltomerkin saa pois mittarista? Ku on vaihdettu mittaristo eikä tartte vielä hetkeen huoltaa...
![]()
Sopivasti täysillä!!
Pahaa pelkään ettei muuten kuin testerillä. Ducatin oma, VDST,... Ei kuitenkan nappuloista kikkailemalla.(b_tommi @ Heinä. 27 2010,16:24) kirjoitti
S 620 FF, 999S
Oolrait, olkoon sit siinä niin kauan ku pääsen testerin luo(IlDuce @ Heinä. 27 2010,22:42) kirjoitti
![]()
Sopivasti täysillä!!
Minkä verran te olette päässeet täydestä tankista bensavaloon? Ennen huoltoa ennätys oli 163km, heikoin 125km *
Huollon jälkeen heikoin on 165km ja ennätys 204km pelkällä matka-ajolla. Tankillisella pääsee todistetusti ainakin 250km kun bensa-asemaa ei vain tullut vastaan *
Edit: IlDucen viestistä laskien hänen min. kulutuksellaan pääsisi n. 260km ennen bensavaloa, kuulostaa aika hurjalta?
Sitten toisekseen mikä juttu näissä pyörissä on. Ostopäätöksestä asti(n. 4kk) olen koittanut liikenteessä tiirailla 999 tai 749:ä mutta ainuttakaan ei ole tullut vastaan ja olen nyt sentään ainakin 10-12tkm ajanut erilaisilla peleillä sinä aikana.
Mun (objektiivinen) mielipide on että näissä pyörissä on mielettömän hieno ulkonäkö ja ääni. En ole kuullut ainuttakaan sarjavalmisteista sporttia jossa olisi hienompi ääni, ehkä tämä Ducati 1098 ja Mv Agusta kuulostavat yhtä hienoilta tai hienommilta. Sitten taas 1098 ulkonäkö ei säväytä ollenkaan keulan osalta ja onhan tuo mittaristo ihan järkyttävä.
jep jep,
Keltainen lamppu syttyy normaalisti 175-185 km edellisestä tankkauksesta.
Kerran taisi jäädä alle 150, tosin silloin muutama kierros radalla takana.
Talvella tuli hankittua isompi tankki, oliskohan ollut n 18l, mutta kun ei oo kerennyt pistämään paikalleen
- ex 999 - ST4S - ZZR1400
Kyllä minullakin sytty bensavalo jossakin 180 paikeilla. Tankkiin menee silloin jotai 11 - 12 l.(-atra- @ Elo. 09 2010,13:15) kirjoitti
Rata on sitten toinen juttu.
Omista lukemista uskottavimpana pidän ed. kommenteistani huolimatta tuota keskikulutusta. Siinä on mukana radat ja maantiet. Voi olla että jokin tankkaus on jäänyt huomioimatta ja arvioitu tilastojen perusteella.
Kaikki kuitenkin menee mitä tankkiin laittaa. Ei se siellä lisäänny![]()
S 620 FF, 999S
Täälläki syttyy bensavalo siinä 160-180 paikkeilla riippuen hiukan "kiireestä" (jota mulla toki ei koskaan ole)mulla on välitki -1/+3, et sekin taitaa hiukan lisätä kulutusta...
Kyllä nää xx9:t on aika keräilyharvinaisuuksia tienpäällä... Tänä kesänä oon törmänny yhteen 749:iin ja kahteen 999:iin. Toisen 999:n sain jopa seisahtumaan, ku oli samanlainen "xerox-replica" ku itellä
Ku olis tota kapitaalia sen verran, et vois ostaa toisen mopon nii laittaisin ton oman 999:n seisomaan ja ulkoiluttasin muutamana kauniina päivänä kesässä. Kohta ne on kuitenki keräilykappaleita vaikka kuinka haukutaan![]()
Sopivasti täysillä!!
749-mallista ei ainakaan saa enää yhtään mitään jos sellaista yrittää myydä. Hintataso on todella alhainen nettimotossa. Ovat melkein halvempia kuin vanhat Monsterit *
Sinänsä siis voisi ihan hyvin vain ostaa uuden pyörän tallin täytteeksi. Mieli tekisi vanhempaa Multistradaa... hmm... Mutta toisaalta tallitila käy ahtaaksi kun siellä on jo nyt Vespa, Gilera Saturno ja vanha mopo Ducatin lisäksi.
Siksipä oma 749:ini sai tekniikkapäivityksen (uudet vanteet, takarunko, kytkin yms...) ja se pysyy tallissa, vaikka omakotitalon rakennuskiireiltä en ehdi ollenkaan ajamaan.
Niin... tuosta polttoaineen kulutuksesta. Ei tällä 15 litran tankilla pitkälle pötkitä, mutta eipä se ole koskaan haitannut. Harvoin bensiiniasemien väli on yli 100 km.
Mites tuo muuten pelaa noilla? Onko huomattavakin ero vakioon?(b_tommi @ Elo. 10 2010,18:59) kirjoitti
Onko kukaan tilannut täältä http://www.carbonworld.de/shop/Ducat...43_168_17.html , onko millaista laatua?
Ajattelin tilata myös Evotechin kilpitelineen, ne on ainakin laatua ilmeisesti.
^ minä olen tilannut carbonworld:stä takahuggerin, mielestäni laatu on ensiluokkaista.
/edit: hemmetti, tuollahan on nykyään "free worldwide shipping". mitähän kivaa sitä voiskin tilailla..?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Olen huomannut saman, mutta en käsitä mistä tämä voi johtua. Vehje on kuitenkin kehittynyt aikalailla edeltäjiinsä (748-996) nähden. Oma olisi myynnissä, mutta ihan rauhassa on saanu olla(Jyri @ Elo. 11 2010,11:11) kirjoitti
![]()
2012 Aprilia Shiver 750
Anteeksi tyhmyyteni taas kerran mutta mitä tarkoitat tällä "(huomattavasti parempi kuin alkuperäinen, jossa eri mittaiset putket sylintereiltä vaimentimelle) " ?(bro @ Elo. 11 2010,12:58) kirjoitti
Siis alkuperäisessä 749/999:n putkistossa pystysylinterin putki menee suoraan vaimentimelle. Tuossa Termin kokoputkistosysteemissä pystysylinterin putki menee moottorin alle ja yhdistyy siellä vaakasylinterin putkeen. Ja sen jälkeen nousee yhtenä putkena vaimentimelle. Eli on sitten samanmittaiset putket molemmilta sylintereiltä. Olipas hankala selittää yksinkertainen asia(DeVPeg @ Elo. 11 2010,13:04) kirjoitti
Jospa kuvat selventäisi hieman :
kokoputkisto
normaali
![]()
2012 Aprilia Shiver 750
Oletko ajanut muutaman kisan 749:lläsi? Itse ajoin 2007 yhden jokkiksen omallani. Nyt ajattelin ratavaatettaa pyörän taas seuraavalle kesälle. Jos vaikka menisi ajamaan pari jokkiskisaa taas! *(bro @ Elo. 11 2010,12:58) kirjoitti
Omassani on niin paljon kaikenlaista herkkuosaa, että sitä ei yksinkertaisesti kannata myydä. Ei kukaan niistä mitään maksa, mutta silti niitä ostetaan karvalakkimalliin erikseen kovalla rahalla... Pyörän mukana ne kuitenkin saa yleensä todella sopuisaan hintaan, jos siis varusteltu yksilö tulee myyntiin.
Toisaalta todella harvoin näkee laatuosista rakennettuja pyöriä myynnissä. Yleensä näihin tehdään kosmeettisia juttuja lähinnä.
Just. Onko tämä riippuvainen vuosimallista? Myyjä sanoi pyörässä olevan Termignonin kokoputkiston enkä ole edes ajatellut asiaa. Siksi vain aloin ihmetellä kun itsellä menee pystysylinteristä suoraan vaimentimelle.(bro @ Elo. 11 2010,13:31) kirjoitti
Onko 2004 vm Termignonin kokoputkistossa erilliset putket vai onko mua taas kusetettu lisää?
Täytyy sanoa että viralliseksi Ducati dealeriksi uskomattoman paska liike joka tapauksessa.
Ei ole riippuvainen vuosimallista. Tuon kitin on voinut ostaa käsittääkseni ihan mihin vuosimalliin tahansa. Mutta on ollut ostaessa tietysti vielä kalliimpi mitä nuo yleisemmät.(DeVPeg @ Elo. 11 2010,13:42) kirjoitti
2012 Aprilia Shiver 750
Mua kyllä kiinnostaisi sekä 749 että 999, mutta luulen että niissä on sama ongelma kuin tällä hetkellä Hyperissä; ei raaski (eikä lompakko kestä) rääkätä radalla kovinkaan limitillä ja ainakin 749:n kanssa teho-ongelma ei katoa (ei pääse suoralla ohi). Mutta pitäisi kyllä käydä ihan käytännössä kokeilemassa.(bro @ Elo. 11 2010,12:58) kirjoitti