Tullut 2008, K 12 ässään jotain kosteusongelmia.. Pesun jälkeen pysyy tyhjäkäynnillä vain hetken aikaa, sitten tupsahtaa sammuksiin. Tämä jatkuu paikallaan käytellessä kunnes flekti alkaa pyöriä. Jos lähtee liikkeelle, niin käy huonosti muutaman kilometrin.
Pahin oli, kun seisoi sateessa yön yli ja aamulla satoi vielä liikkeelle lähtiessäkin. Sain ajaa varmaan parikymmentä kilsaa, ennen kuin alkoi käydä normaalisti nykimättä ja pysyi tyhjäkäynnillä.
Toinen kosteusjuttu noiden rengaspainetunnistimen kanssa. Pari kertaa sateessa ajaessa on hävinnyt lukemat näytöltä ja varoitusvalo syttynyt. Eilen (kuivalla kelillä) sytytti punaisen valon ja väitti hetken aikaa takarenkaassa olevan 1,5 kiloa paineita. Ajattelin jo, että rengas puhkesi, mutta hetken päästä lukemat palautuivatkin normaaleiksi.
Takuujuttujahan nuo vielä, mutta mielenkiinnosta kysyn, onko muilla ollut vastaavaa vikaa ja jos, on, niin mistä johtunut? Vallankin tuo käyntihäiriö märkänä kiinnostaa..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kuulostaa sellaisilta "takuujutuilta" joiden kanssa pahimmassa tapauksessa vietetään monta rattoisaa päivää korjaamolla ehkä ilman tulostaLoppujen lopuksi pinnasi palaa merkkihuoltoon, haukut kaikki tällä foorumilla ja vaihdat Hyosuyng'iin.... *
<p>2002-2014</p>
Sulla on vaan karstaset tulpat kun olet käyny köröttelemässä kimppakivoissa liikaa
Nythän sulla on sitten hyvä syy vaihtaa gessuun.
F800GSA
Olisit vaihtanut K13, viime vkloppuna 6-7 tuntia sateessa ajoa. eikä mitään pätkimisiä.
Tuossa takapihalla saanut monenmoista kertaa reilusti pesuvettä niskaansa mittareita myöten ja hyvin skulaa, ilmeisesti jotain oppineet suojauksesta.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Ei sateessa ajo tee mitään. Ainoastaan pesu, tai sateessa seisomisen jälkeen oireet esiintyy. Kun kuivuu, niin toimii millaisessa rankkasateessa vaan.(jarska @ Syys. 21 2009,19:07) kirjoitti
Viime kesänä ei ollut mitään, nämä kosteusongelmat ovat tulleet vasta tämän kesän aikana.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mulla ei ole -08 kanssa mitään kosteusongelmia, ja olen pessut jo useasti mittareita myöten.
Jotenkin tuntuu että ongelma löytyisi kahvojen katkaisijoista niissä kun on niin paljon "tavaraa" ja ovat kokoajan sateen armoilla. Vian löytäminen voi vaan olla vaikeaa.![]()
WD-40:stä rohkeasti liittimiin ja kahvojen katkaisimiin.Jopa huonosti toimivat vanhat italiaanosähköt toimii sateella.
Mihin liittimiin, kun siellä ei ainakaan näkyvillä ole oikein mitään liitoksia ja mopossa ei ole edes ensimmäistäkään sulaketta...?(rellonen @ Syys. 22 2009,11:47) kirjoitti
Olettaisin vian olevan muualla kuin kahvojen katkaisimissa. Mitenpä moottorin lämpimäksi käyttäminen ja flektin käynnistyminen kahvojen kosteusongelmiin vaikuttaisi.
Ja kuten totesin jo aiemmin, sateella toimii ihan ok. Käyntiongelma esiintyy ainoastaan pesun jälkeen ja pyörän seisottua sateessa pitemmän aikaa.
Sateella ajellessa on ollut ainoastaan rengaspainetunnistimiin liittyviä vikailmoituksia, muuten mopo toimii ihan moitteettomasti.
Osaako joku sanoa, voiko Power Commander, tai sen liitokset aiheuttaa moisia oireita. Mitään muita sähköihin liittyviä virityksiä pyörään ei ole tehty.
Voin tietysti kokeilla ja suojata kahvat ennen seuraavaa pesua, jotenkaan en vaan usko siitä olevan apua. Mutta testaanpa vielä tänään ja kirjoittelen taas..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Meinasi unohtua koko juttu, kun ei ole tarvinnut mopoa pahemmin peseskellä. Vaan eilen pesin ja samat oireet jälleen..
Pesun jälkeen käy hetken aikaa, sitten alkaa käynti ontua ja lopulta tupsahtaa sammuksiin. Tätä jatkuu pitkään, eilen en viitsinyt käyttää pyörää niin kauaa, että olisi alkanut käymään kunnolla. Kierroksia pitämällä pyörän saa pysymään käynnissä, mutta käynti on aika epätasaista.
Eikä auttanut, vaikka laitoin kahvojen päälle pussit ja teippasin ne vedenpitäviksi. Muita ideoita?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Melkeinpä veikkaisin sytytysjohtimia/tulpanhattuja, vaikuttaisi että sieltä räpsii läpi kunnes kuivuu.![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Pssst--->porttivoorumi
Sorry offtopic
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Eipä mitään, siellä on vaan vähän hiljaista vielä.(jarska @ Loka. 09 2009,11:43) kirjoitti
Ja jos pikku kehitysehdotusta uskaltaisi antaa...
Ehkä hieman liikaa alaosastoja.. Voisko nuo 1200 / 1300 foorumit yhdistää, samoja mopojahan ne käytännössä ovat. Ja ehkä K 1200 RS joutaisi pois kokonaan..? RS on poistunut tuotannosta jo 5 v sitten, eikä se ole oikein sporttipyöräkään. Sehän on ihan eri mopo kuin uudemmat 1200 S, R ja GT.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Eipä minullakaan ole ollut moisia ongelmia pesujen jälkeen (kop kop kop) ja malli lienee -06 vaikka -08 rekattu.(pthuone @ Syys. 22 2009,11:14) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Vesi lienee ns. tulppapoteroissa, ja sotkee käyntiä kunnes haihtuu ja roiskuu pois.
Eiköhän tässäkin ole Gessun lailla suorasytkän puolat jokaisen tulpanhatun yhteydessä ?
Eikä ne murheet mallia vaihtamalla välttämättä vaihdu, mulla meni bensapumpun ohjainyksikkö vesikylvyn takia pimeeksi pääsiäispäivänä Virossa.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
No tuleppas katteleen, ei kovinkaan hiljaista.(J@ck @ Loka. 09 2009,12:18) kirjoitti
Kehitysehdotuksia otetaan nöyrästi vastaan, tuolla foorumin puolella.
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Maistuisiko nyt paremmin.(J@ck @ Loka. 09 2009,12:18) kirjoitti
![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Alkaa olla 30 tkm täynnä, joten vienen huoltoon vielä ennen talvea, ehkäpä vika siellä paikallistuu..
Muuten tuosta ei pahaa sanottavaa olekaan... Vallankin PC:n yms. ja säätöjen jälkeen (160 hp / 140 Nm) mopo on lähes täydellinen, kunhan jättää TB:n Terrat väliin. Lähtee niin maan perskuleesti ja parempaa ajettavaa ei ainakaan minun alla ole vielä ollut, jos mopoista puhutaan...
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.