Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Alkaa jo olemaan tarpeeksi kylmää ja märkää, jotta hauskuus ajamisesta alkaa olla jo pois. Viikko sitten lauantaina vedin viimeisen pitkähkön siivun 200 km kohtuullisen kauniissa säässä. Harvassa olivat vastaantulevat motoristit, jotka tosin kaikki heilauttivat kättään kohdatessa. Viikolla on tullut vain pari pienempää kaupungilla käyntiä. Huomenna vien Nexuksen talvisäilytykseen 5000 km mittarissa enemmän lukemaa kuin keväällä kautta aloittaessani. Vähemmän tuo on, mitä keväällä kuvittelin kesää kohti mennessä.

    Ensi kesä on jo mielessä ja vihdoin olisi mukava toteuttaa se Eestin reissukin. Onhan siellä joku suurempi kokoontumisajokin ja katsomisen arvoisia kohteita vaikka millä lailla. Eiköhän aleta tekemään suunnitelmia, jotka voisi lyödä lukkoon toukokuun tapaamisessa. Missäs se sitten 2010 järjestetäänkään, äitienpäivän jälkeisenä viikonloppuna totutusti. Olisiko tuo Kalkkinen kohteena, kun se nyt syksyllä jouduttiin perumaan?
    Aikuinen nainen nexusti
  2. #2
    Eilen piti vielä ajella pari tuntia, mutta kovin kauas ei kotoa raaskinut lähteä. Ei tullut edes kylmä. Tosin en yli satasta pitkiä pätkiä ajanutkaan. Havupuista tippuneet neulaskasat ja märät pikipaikkaukset vähän muljuttelivat, mutta vieläkin oli hauskaa.

    Kyllä kerran pari pitää vielä käydä ennen kuin pannaan huppu päälle.
  3. #3
    Se arvioitu 2000 km tuli taas ajeltua pikkupyöritystä. Hienoa oli. Melkein 5 kk lämmintä, enpä vastaavaa muista. Kahvalämppäreitä tarvitsi kerran kesällä.

    Elämys, kun ajaa 2-pyöräisellä Kaivarin rannan ja Kauppatorin kautta kotiin kauniina kesäpäivänä on aika elähdyttävä.

    Muutin täksi kesäksi radikaalisti ajovarustusta. Talvella teetin Marokossa nahkafarkut ja kaivoin kaapista melkein 20 vuotta vanhan pehmeän nahkatakin. Suojaavuus väheni, mutta ajomukavuus koheni uudelle tasolle.
  4. #4
    Tänä aamunakin tulin töihin skootterilla ja ainakin ensi viikon ajelen vielä ellei sada. ps. oli muuten 5 astetta pakkasta Jyväskylässä aamulla. * *
    2000 km tuli mullekin ja samoin pientä pyöritystä. Ainoastaan yksi n. 180 km reissu kun ajeltiin vaimon kans Judinsaloon Päijänteen länsipuolen kautta ja takaisin itäpuolelta.



    Suzuki Intruder M1500 2012
  5. #5
    Eheii pojat ja tytöt!
    Ei se ajaminen tähän lopu. Niin kauan kun lunta ei ole maassa niin ajellaan, ainakin työmatkat. (40km edestakaisin)
    Vielä viime vuonnakin ajelin moposkootterilla marraskuussa ja nytkin on tarkoitus ajella niin pitkään kuin kelit sallii *.
    Eihän se loppujen lopuksi ole kiinni kuin kunnollisista ajovarusteista. Tietenkään pelkillä farkuilla ajaminen ei enää kauheasti kiinnosta kuten vielä teinivuosina. Nooo, siitähän nyt on aikaa jo neljännesvuosisata....
    Ei muuta kuin usvaa putkeen ja baanalle *.

    Syysterveisiä ja vähälumisia kelejä kaikille!!!
    Piaggio X8 250ie -07
  6. #6
    Mää laittoin nyt ajokauven pakettiin ja vein potkulauvan talavisäilöön. Käytin sen huollosa ensin, saa sitte lähtä heti ajelemmaan ku kumet on sulanu. Talavella voi suunnitella ens kesän ajeluita, varmaan taas vajjaa murto-osa tullee totteutettua siittä mitä on suunnitellu. Mutta ku tarpeeksi palijo suunnittellee nii eiköhä siittä murto-osastaki jää jottai ilua ihimisen kessään.
  7. #7
    Tänäaamuna oli kylymä ja ensimmäinen mustajää tuli vastaan niin tuli päätettyä, ettei ole ajaminen enää sen arvoista. Harmittaa vaan vietävästi sitten jos menet omasta tai muiden syystä kolhimaan skootteria.

    Tästä alkaa autoilu ja bussikausi seuraavaksi 5-6 kuukaudeksi. Täytyykin heti tänään mennä ostamaan autoon uusi penkinlämmitin mallia tupakansytytinpistokkeella lämpiävä.

    Ensiviikolla pitää ajella skootteri talvisäilöön 50km päähän. Toivottavasti on hyvät kelit vielä silloin.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  8. #8
    Tutulta kuullostaa. Tarkotuksena olis myös ensi viikolla viedä mopo tallille ja alkaa odottelemaan kevättä autossa... * *mut jos vielä edes kerran ennen sitä pääsis..
    FZ6-S *-08
  9. #9
    Lainaa (jalat @ Loka. 15 2009,11:22) kirjoitti
    Tänäaamuna oli kylymä ja ensimmäinen mustajää tuli vastaan niin tuli päätettyä, ettei ole ajaminen enää sen arvoista.
    Hki tänään klo 06:30 kylmää kyllä, mutta kuivaa joten eipä muuta kuin töihin ja nyt kun akkunasta katsoo niin kotimatka ajellaan tooodella komeassa auringonpaisteessa = hirveä kypärän sisällä
    - Pyörä myyty jo pois -
  10. #10
    Syksyistä alkaa olla. Vielä viikonloppuna pongasin urhean Majesty kuljettajan 2 asteisessa ajokelissä Turussa Aurajoen rannoilla. Taivaalta putoili vain hetkeä aiemmin syksyn ensimmäiset räntähiutaleet. "Turvallista matkaa" vois todeta sinne huurtuneiden visiirien taakse *
  11. #11
    Lainaa (jarde500 @ Loka. 22 2009,19:42) kirjoitti
    Taivaalta putoili vain hetkeä aiemmin syksyn ensimmäiset räntähiutaleet.
    Tuo muuten kummasti aiheuttaa outoja fiiliksiä kypärän sisällä. Eräs aamu meinaan oli Hki Kannelmäessäkin nurtsit jo öisestä lumisateesta valkoisina, mutta Kehä I oli sulana joten eikun duuniin.
    - Pyörä myyty jo pois -
  12. #12
    Uitettu maxi sai vihdoin toissapäivänä kilvet. Ja siihen perään eilen viimein Maxi pääsi nukkumaan. Nyt on piha tyhjä ja outo olo. Täytynee keskittää Ajatukset välillä autoon. Jos malttaa.

    Talven aikana pitäisi metsästää jostain järki hinnalla uudet takaiskarit maxiin. Huomasin että toinen vuotaa öljyt pihalle. Samoin etukumi taitaa mennä vaihtoon ennen kesää. Ei kait siinä sitten muuta just nyt.

    Hauskaa alkavaa talvea kaikille näin ajoissa ja olkaahan varovaisia jos vielä ajelette.



    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  13. #13
    Ajellaan varovasti joo. Kohta lähdössä. Lämpöä täällä hesassa +3 joten ajokeli parhaimmillaan. Ei tartte edes pitkiä alkkareita laittaa.
    F800GSA
  14. #14
    Lainaa (jalat @ Loka. 24 2009,08:05) kirjoitti
    Uitettu maxi sai vihdoin toissapäivänä kilvet.
    Myös itsellä on ollut mielessä Maxin uittaminen. Kerroppa miten kaikki sujui ja oliko se sen arvoista? Oliko veropäätös odotettu ja tuliko yllätys kuluja?
  15. #15
    Lainaa (jarde500 @ Loka. 24 2009,20:35) kirjoitti
    Lainaa (jalat @ Loka. 24 2009,08:05) kirjoitti
    Uitettu maxi sai vihdoin toissapäivänä kilvet.
    Myös itsellä on ollut mielessä Maxin uittaminen. Kerroppa miten kaikki sujui ja oliko se sen arvoista? Oliko veropäätös odotettu ja tuliko yllätys kuluja?
    pistän sulle yksityisviestiä.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  16. #16
    ....ajellaan, vantaalla +11c. ja homma jatkuuu...
    Boxeriukko
  17. #17
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Sesonki jatkuu vielä niin kauan että tiet jäätyy. Tässä eräänä aamuna yövuorosta lätiessä alkoi vetää tienpintaa kuuraan niin että sai ajella aika varovaisesti kotiin. No ei lannistuta, läpötilat pyörii 5-8 asteen välillä että sen puoleen pystyis vielä ajaan mutta kun on niin pirun märkää, ei haluta lähteä pahimpaan sateeseen kurvailemaan. 21/3 -09 jälkeen on kertynyt kilometrejä ihan kiitettävästi eli sellaiset 12900 km. Pitää yrittää saada täyteen tuo 13000 km. Ja noista kilometreistä ajettiin n.10300 km 150cc Hondalla ja loput tuolla vähän isommalla suzkalla.
    Varovaisia kilometrejä niille pyörille ja kuskeille jotka vielä ajaa ja hyviä talviunia niille pyörille jotka ovat jo talviteloilla ja mukavia hetkiä niille kuskeille jotka nenä karttakirjassa kiinni suunnittelevat jo ensi kesän/vuoden tapahtumia/reittejä.
    Niin ja hyvää syksyn jatkoa kaikille muillekin jotka näitä lukee.

    K@zzu
    K@zzu
  18. #18
    Pienoinen varoituksensana puista pudonneista lehdistä

    Ne meinaan märkinä ovat todella ikävän niljakkaita renkaan alla ja märkinä kun eivät tahdo tuulenkaan puhaltamina tie pinnasta juuri irrota
    - Pyörä myyty jo pois -
  19. #19
    No nyt se on ohi myös minun osalta. Lauantaina heitin pienen lenkin kylällä. Juuri sen verran, että moottori lämpeni ja etten itse kylmettyisi. Öljyt on vaihdettu ja pyörä seisoo tallissa ilman takajarrusatulaa. Toinen männistä onkin näköjään hieman tiukemmin jumissa. Takajarru oireili heti syksyllä ja jumitteli hieman. Ja kun käynnistys edellyttää jarrukahvan puristusta, niin ajo oli hieman nahkeaa aina aluksi. Akkukaupassa pitää myös käydä ennen kevättä. 1½ tunnin lataus ei tuntunut siinä lainkaan, joten vanhempi akkulaturi kiinni ja "shokkikäynnistys" sen avulla. Tankkaamassa käynti hieman jännitti, mutta starttasi. Rapiat 8600 kilsaa kertyi mittariin. Odotettua vähemmän, mutta ajoja "söi" monet päällekkäiset tapahtumat. Suunnitelluista ajoreissuista ei ehditty toteuttaa ensimmäistäkään. Ehkä sitten ensi kesänä.
  20. #20
    No niin, nyt se on ajokausi ohi.
    Meinaan kun tuo kesärengaskausi on ohi eikä nyt talvi/nappulakumeja viiti hankkia. Ei tuosta virkavallastakaan tiedä milloin alkavat kyttäämään renkaita vaikka muuten olisi tuo ilma ollut ajokelpoinen. Pesua ja huoltoa pyörälle ja sen jälkeen autotallin nurkkaan odottamaan kevättä
    Summa summarum: kivaa oli loppukesä/syksy jolloin pyörän hankin ja kilometrejäkin tuli viittä vaille 3000 * .
    Ajettua tuli lähes joka päivä lukuunottamatta viikon jaksoa kun oli lumi maassa.



    Piaggio X8 250ie -07
  21. #21
    Ajokausi loppui ittellä jo lokakuun alussa. Kesä oli muutenkin hiukan kinkkinen. Terveys vähän takkus. Ehkä onneksi koska ajokauteen mahtui ainakin viisi läheltäpiti-tilannetta joissa kussakin hengenlähtö olisi ollut mahdollinen. Mutta kun tuo vauhti tuntuu nii-iin mukavalta. Neljä ylisuuresta nopeudesta aiheutuvaa lähes ulosajoa ja yksi eteen kääntynyt auto (jolle tosin paloi vihreä. Onneksi harmaan bemarin kuski oli hereillä! Vihreä paloi mulle kun vlaoa mulkaisin mutta jaksotus on siinä risteyksessä nopea). No ehkä ikä tuo parannusta asiaan. Enhän vasta ole kuin 61 vee joten mahdollisuuksia vauhdista tykkäämisen poisoppimiseen vielä lienee. Samaan lämpimään talliin kuin viime talvena sain Burgmanin viedä. Akku kotona kirjahyllyssä. Ladannut kerran. Vuoden vaihteessa vähän purkausta ja latausta. Uudet renkaat pian tilaukseen. Taidan tilata Michelinit koska Trinity niitä kehui.
    Pää surisee ja suu pärisee.
  22. #22
    Mistä tilailette kumeja maxeihin? Camskillistä englannista? Sieltä ainakin autoihin nyt kaikki tuntuu renkaansa tilaavan.

    Itselläkin etukumi pitäisi vaihtaa. 30kmh ajossa tuntuu selvää vatkausta ylös alas etupäässä. Kumi on joku ihme merkki ja varmaan neliskulmainen tai sitten se on huonosti vanteella. Ja jos sen siitä vanteelta irroittaa tai irroituttaa, niin samalla sitten vaihtaa kumin.



    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  23.  
  24. #23
    Tilasin itse *"Continental ContiTwist " 150/70 -14 TL kokoa olevan takarenkaan ja yhteensopivan eturenkaan täältä ---> mprengas-online.com , renkaat tulivat ilmeisesti saksasta , kotiovelle , eikä hintakaan paha moottoripyörärenkaisiin muuten tottuneena , nopeusluokka kun hieman eri *, ehdin ajamaan noin 500 km ko. renkaalla , muuta paikallinen rengasliike ei saanut vannetta tasapainoon kun oli rihlat keskiössä.... *