Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 211:sta
  1. #151
    Täälä hetkellä suunnitelmat näyttäs siltä että Toukokuun loppupuolella Alpeille/ Dolomiiteille 5-6 päiväks kurvailemaan. Eli suoralla laivalla saksaan ja päivässä alpeille ja kurvailujen jälkee tömtöm tyyliin takas samalla reseptillä...

    ...Eli alkaa suunnitelmat selkiytymään. Tilasin Finnlinesilta liput tänään 11.5 Hki-Travemünde ja 20.5 Tra - Hki! Alpit kutsuu, jos kelit ei meinaa suosia ni sit Dolomiittien aurinkoon...

    ...Eli suunnitelmat muuttunu sen verta että vaihdoin liput Hki-Gdynia 12.6 ja Gdynia Hki 23.6! Suunta kuten edellä...



    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
  2. #152
    Samoin, Dolomiiteille mutta heinäkuussa



    Norden 901
  3. #153
    Neljäksi viikoksi vaimon kanssa välimerelle Dolomiittien kautta, päämääränä Monte Carlon pelihelvetti. Pitänee muistaa ottaa kiiltonahkakengät matkaan, kun eivät päästä ajosaappaissa sisään. Sen jälkeen kun pelimerkit on loppu, niin Ranskan maaseutua kiertelemään ja Pariisin ja Damin kautta kotio.
    Pan European 1300
  4. #154
    haaveissa olis mennä via Balticaa määränpäänä Kroatia, jossa sitten viikon chillailis ja ottais arskaa...takasin saksan kautta ja lautalla suomeen (tämä kaikki vain jos emäntä saa kortin taskuun ...). Ja tietenkin pakollinen Norjan keikka jossain välissä!

    ps. jos jollain on jotain hyviä ehdotuksia/yleisiä "must do or must not do"- juttuja euroopan turneelle lähinnä varmaan tuo via Baltican osuus kun se jotenkin takaraivossa vaan vähän ahistaa(Puola?) niin kaikki on tervetulleita...
    suzuki pv -89 ex,yamaha dt 125 -88 ex,suzuki gsf 600 -99 ex
    suzuki gsx750f(taistelija) -96 ex,aprillipila sl 1000 falco -00 ex,h-d spåra 1200s -99
  5. #155
    Toukokuussa...

    Madrid - San Sebastiania – La Rochelle – Camaret-sur-mer – Colleville- sur-Mer – Amsterdam
    -FZ-1N-
    -ZX-6R-
  6. #156
    Lainaa (h_hankala @ Helmi. 25 2010,14:28) kirjoitti
    tuo via Baltican osuus kun se jotenkin takaraivossa vaan vähän ahistaa(Puola?) niin kaikki on tervetulleita...
    mikäs siinä nyt niin ahistaa? Ajaa vain päiväsaikaan, ja pitää silmänsä auki (varsinkin Puolassa, siellä liikenne on vähän semmoista puolivilliä!) ja etsii ajopelille yöksi turvallisen paikan, mistä se suurella todennäköisyydellä löytyy vielä aamullakin, niin aika harvoin osuu ongelmia eteen.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #157

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (pecha @ Helmi. 25 2010,15:35) kirjoitti
    Lainaa (h_hankala @ Helmi. 25 2010,14:28) kirjoitti
    tuo via Baltican osuus kun se jotenkin takaraivossa vaan vähän ahistaa(Puola?) niin kaikki on tervetulleita...
    mikäs siinä nyt niin ahistaa? Ajaa vain päiväsaikaan, ja pitää silmänsä auki (varsinkin Puolassa, siellä liikenne on vähän semmoista puolivilliä!) ja etsii ajopelille yöksi turvallisen paikan, mistä se suurella todennäköisyydellä löytyy vielä aamullakin, niin aika harvoin osuu ongelmia eteen.
    Minua ainakin ahdistaa enemmän ajaa Suomessa kuin Puolassa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  8. #158
    3.6 lautalla Rostockkiin,sieltä varmaan Espanjaan ja 26.6 mennessä takasin kotiin,lähtö- ja paluupäivät ainoat varmat...
    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  9. #159
    Kesäkuun lopulla Gardalle. Jos parisen viikkoa olis reissussa.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  10. #160
    Lainaa (rauman @ Helmi. 19 2010,17:46) kirjoitti
    Lainaa (iaj @ Tammi. 05 2010,22:47) kirjoitti
    Ruotsi-Tanska-Saksa-Itävalta-Kroatia-Serbia-Bulgaria-Turkki-Iran-Turkmenistan-Uzbekistan-Kazakhstan-Venäjä nyt aluksi, ehkäpä muutama muu maa jos saa kutistettua mukaan.

    Joku 13 000 km ajoa.

    Tämä on tämänhetkinen plääni.
    Kuinka kauan on aikaa reissulle käytettävissä ja milloin lähdet?
    Vähän on näistä nälkä kasvanut, päivitetty lista:
    Ruotsi-Tanska-Saksa-Itävalta-Kroatia-Serbia-Bulgaria-Turkki-Iran-Turkmenistan-Uzbekistan-Kirgiisia-Tajikistan-Uzb
    ekistan-Kazakhstan-Venäjä.

    Juhannuksena startti, takaisin joskus elokuussa ~8.8.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  11. #161
    Meidän ryhmä (15 kpl enemmän ja vähemmän janoisia motoristeja.. ) starttaa la 03.07. Finnlinesilla klo 20.30 kohti Puolaa ja siitä vielä Rostockiin, ja sit heti maanantaiaamuna 5.7. aikaisin kohti Lauenfördeä ja Villa Lövenherziä... ..ETA 1430 kypäräkaljoille..

    Villasta sitten Ranskaan Vosgesiin jossa 2 pv kurvailua ja kulttuurillista ohjelmaa.. ..josta Sveitsiin ja Alppiajoa 2 viikkoa ennen pulahtamista Adrianmereen Kroatiassa...



  12. #162
    Maltalle. Lähtö kesäkuun alussa. Kaksi viikkoa reissussa. Veneellä Saksaan tai Puolaan. Halua olisi käydä ainakin; Itävallassa, Sloveniassa, Italiassa, San Marinossa, Maltalla, Vatikaanissa, Monacossa, Sveitsissä, ja Liechensteinissa.
  13. #163
    Lainaa (Jone76 @ Maalis. 18 2010,12:14) kirjoitti
    Maltalle. Lähtö kesäkuun alussa. Kaksi viikkoa reissussa. Veneellä Saksaan tai Puolaan. Halua olisi käydä ainakin; Itävallassa, Sloveniassa, Italiassa, San Marinossa, Maltalla, Vatikaanissa, Monacossa, Sveitsissä, ja Liechensteinissa.
    2 viikossa - ihanko tosi? kävin aikanaan Sardiniassa ja Sisiliassa, meno ja paluu hoitui Finnjetillä Saksasta. 5 viikkoa oli ihan soppeli aika, ja enemmänkin olisi saanut kulumaan ihan koska vaan. Muualla kuin noilla saarilla ja Etelä-Italiassa ei juuri ehtinyt kiertelemään, vaan ajamaan vain maiden läpi. Taisi tulla jotain 11000 ajokilometriä, vaikka ajo alkoi ja loppui Saksaan.

    Kaikkea ei ehkä kannata yrittääkään nähdä samalla retkellä.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #164
    Lainaa (pecha @ Maalis. 18 2010,15:27) kirjoitti
    Lainaa (Jone76 @ Maalis. 18 2010,12:14) kirjoitti
    Maltalle. Lähtö kesäkuun alussa. Kaksi viikkoa reissussa. Veneellä Saksaan tai Puolaan. Halua olisi käydä ainakin; Itävallassa, Sloveniassa, Italiassa, San Marinossa, Maltalla, Vatikaanissa, Monacossa, Sveitsissä, ja Liechensteinissa.
    2 viikossa - ihanko tosi? kävin aikanaan Sardiniassa ja Sisiliassa, meno ja paluu hoitui Finnjetillä Saksasta. 5 viikkoa oli ihan soppeli aika, ja enemmänkin olisi saanut kulumaan ihan koska vaan. Muualla kuin noilla saarilla ja Etelä-Italiassa ei juuri ehtinyt kiertelemään, vaan ajamaan vain maiden läpi. Taisi tulla jotain 11000 ajokilometriä, vaikka ajo alkoi ja loppui Saksaan.

    Kaikkea ei ehkä kannata yrittääkään nähdä samalla retkellä.
    Kyllä siihen pari viikkoa riittänee; muutama reippaampi ajopäivä (ja -yö tarvittaessa), jää sitten aikaa katsella kivikasoja ja muita maisemia. Minä laskeskelin ajettavaa tulevan noin seitsemän tuhatta kilometriä.

    Viime kesän portugalin reissulla kilsoja tuli 7700 seitsemässä ajopäivässä ja yhdessä yössä. Hyvin kerkesi nauttimaan paikallisia herkkuja ja juomia sekä katsella maisemia.

    Toki jollei kerkiä, käyttää aikaa enemmän.
  15. #165
    Spaniaan, Barcelona Montmelo seuduille. Paatilla Saksaan, ajellen Reinin vartta alas ja Ranskan läpi Espanjaan. Takaisin koluten Ranskaa, Luxemburgia,Belgiaa ja Hollantia.
    Matkaan jo huhtikuun lopulla ja paluu pari viikkoa myöhemmin.
    Solifer Speed -67
    Kawasaki ER 5 -98
    Yamaha FZ 6 S -05
    Yamaha FJR 1300 - 07
  16. #166
    Lainaa (Jone76 @ Maalis. 18 2010,16:49) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Maalis. 18 2010,15:27) kirjoitti
    Lainaa (Jone76 @ Maalis. 18 2010,12:14) kirjoitti
    Maltalle. Lähtö kesäkuun alussa. Kaksi viikkoa reissussa. Veneellä Saksaan tai Puolaan. Halua olisi käydä ainakin; Itävallassa, Sloveniassa, Italiassa, San Marinossa, Maltalla, Vatikaanissa, Monacossa, Sveitsissä, ja Liechensteinissa.
    2 viikossa - ihanko tosi? kävin aikanaan Sardiniassa ja Sisiliassa, meno ja paluu hoitui Finnjetillä Saksasta. 5 viikkoa oli ihan soppeli aika, ja enemmänkin olisi saanut kulumaan ihan koska vaan. Muualla kuin noilla saarilla ja Etelä-Italiassa ei juuri ehtinyt kiertelemään, vaan ajamaan vain maiden läpi. Taisi tulla jotain 11000 ajokilometriä, vaikka ajo alkoi ja loppui Saksaan.

    Kaikkea ei ehkä kannata yrittääkään nähdä samalla retkellä.
    Kyllä siihen pari viikkoa riittänee; muutama reippaampi ajopäivä (ja -yö tarvittaessa), jää sitten aikaa katsella kivikasoja ja muita maisemia. Minä laskeskelin ajettavaa tulevan noin seitsemän tuhatta kilometriä.

    Viime kesän portugalin reissulla kilsoja tuli 7700 seitsemässä ajopäivässä ja yhdessä yössä. Hyvin kerkesi nauttimaan paikallisia herkkuja ja juomia sekä katsella maisemia.

    Toki jollei kerkiä, käyttää aikaa enemmän.
    no okei, jos kerran tykkäät vedellä tuommoisia päivämatkoja, niin mikäs siinä.

    Maltalla piipahtamisen veikkaisin silti pikkuisen haasteelliseksi tuolla aikataululla, koska paattien kanssa menee oma aikansa (sekä saarelle että takaisin sieltä). Ei hajuakaan Maltan paateista, mutta Sardinian ja Sisilian välillä niitä kulki kerran viikossa. Tästä tosin jo toistakymmentä vuotta aikaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #167
    Lainaa (pecha @ Maalis. 18 2010,21:40) kirjoitti
    Lainaa (Jone76 @ Maalis. 18 2010,16:49) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Maalis. 18 2010,15:27) kirjoitti
    Lainaa (Jone76 @ Maalis. 18 2010,12:14) kirjoitti
    Maltalle. Lähtö kesäkuun alussa. Kaksi viikkoa reissussa. Veneellä Saksaan tai Puolaan. Halua olisi käydä ainakin; Itävallassa, Sloveniassa, Italiassa, San Marinossa, Maltalla, Vatikaanissa, Monacossa, Sveitsissä, ja Liechensteinissa.
    2 viikossa - ihanko tosi? kävin aikanaan Sardiniassa ja Sisiliassa, meno ja paluu hoitui Finnjetillä Saksasta. 5 viikkoa oli ihan soppeli aika, ja enemmänkin olisi saanut kulumaan ihan koska vaan. Muualla kuin noilla saarilla ja Etelä-Italiassa ei juuri ehtinyt kiertelemään, vaan ajamaan vain maiden läpi. Taisi tulla jotain 11000 ajokilometriä, vaikka ajo alkoi ja loppui Saksaan.

    Kaikkea ei ehkä kannata yrittääkään nähdä samalla retkellä.
    Kyllä siihen pari viikkoa riittänee; muutama reippaampi ajopäivä (ja -yö tarvittaessa), jää sitten aikaa katsella kivikasoja ja muita maisemia. Minä laskeskelin ajettavaa tulevan noin seitsemän tuhatta kilometriä.

    Viime kesän portugalin reissulla kilsoja tuli 7700 seitsemässä ajopäivässä ja yhdessä yössä. Hyvin kerkesi nauttimaan paikallisia herkkuja ja juomia sekä katsella maisemia.

    Toki jollei kerkiä, käyttää aikaa enemmän.
    no okei, jos kerran tykkäät vedellä tuommoisia päivämatkoja, niin mikäs siinä.

    Maltalla piipahtamisen veikkaisin silti pikkuisen haasteelliseksi tuolla aikataululla, koska paattien kanssa menee oma aikansa (sekä saarelle että takaisin sieltä). Ei hajuakaan Maltan paateista, mutta Sardinian ja Sisilian välillä niitä kulki kerran viikossa. Tästä tosin jo toistakymmentä vuotta aikaa.
    Luulis onnistuvan parissakin viikossa.

    Kävin viime kesänä San Marinossa ja tulin Unkarin ja Tsekin kautta pois. Olin reissussa 13 pv sisältäen lauttamatkat Suomi-Saksa sekä pari ryyppypäivää jolloin en koskenut pyörään lainkaan. Kilsoja kertyi rapiat 6000.

    Mut pitkiä ajopäiviä se vaatii, kun Maltalle seilaamiseen kuitenkin kuluu aikaa. Ehkä jotkut noista kääpiövaltioista kannattaisi skipata?
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  18. #168
    Lainaa (Jone76 @ Maalis. 18 2010,16:49) kirjoitti
    Viime kesän portugalin reissulla kilsoja tuli 7700 seitsemässä ajopäivässä ja yhdessä yössä. Hyvin kerkesi nauttimaan paikallisia herkkuja ja juomia sekä katsella maisemia.
    Minkälaisen kierroksen ajoit? Mulla on Portugali ens kesänä kiikarissa ja nopeesti googletettuna kilsoja tulis suurin piirtein tuon verran. Vähän vaikee vaan arvioida kauan tohon pitäis varata aikaa, kun en oo koskaan Ranskassa ja Espanjassa ajellut.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  19. #169
    Suunnitelmissa tulla toukokuun paikkeilla käymään Suomessa, ottaa pyörä talviteloilta ja ajaa takaisin alpeille opiskelemaan.. täältä käsin on kai ihan hyvä tehdä vaikka päiväreissuja.
    Fillari
  20. #170
    "Ei hajuakaan Maltan paateista, mutta Sardinian ja Sisilian välillä niitä kulki kerran viikossa."

    Gagliarin ja Sisilian välillä kulkee ainakin pari paattia viikossa.

    Sisilian ja Maltan välillä kulkee katamaraani useaan kertaan päivässä. Genovasta, Civitavecchiasta, Salernosta... sitten harvemmin.

    "Maltalle seilaamiseen kuitenkin kuluu aikaa."
    Katamaraanilla nopeimmillaam parissa tunnissa Sisiliasta.

    Useampaan kertaan on ollut mielessä käydä Maltalla, mutta kertaakaan en ole sinne vielä mennyt. Kun on vähän selaillut internetissä niin on huomannut ettei saari ei ole kovinkaan kummoinen, korkein kohta 260m, pituus 30km ja leveys 15km niin en ole vielä kertaakaan saanut itseäni vakuuttuneeksi vierailun tähdellisyydestä. Sen lisäksi korkeahkot lauttalippujen hinnat esim. Civitavecchiasta Olbiaan kulkee ukko ja prätkä 30 eurolla kun Pozzallosta Vallettaan pelkkä prätkä maksaa 50e. Mutta kun joka paikka pitää koluta niin ehkä Malta mahtuu seuraavan reissun suunnitelmiin, etenkin jos pohjois-italiassa on surkeet kelit niin yhtä hyvin voi silloin ajella Maltalle.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  21. #171
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Maalis. 18 2010,22:46) kirjoitti
    "Maltalle seilaamiseen kuitenkin kuluu aikaa."
    Katamaraanilla nopeimmillaam parissa tunnissa Sisiliasta.
    Jaahas, MuTu-tietämykseni oli väärässä
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  22. #172
    Lainaa (river kymi @ Maalis. 18 2010,18:17) kirjoitti
    Spaniaan, Barcelona Montmelo seuduille. Paatilla Saksaan, ajellen Reinin vartta alas ja Ranskan läpi Espanjaan. Takaisin koluten Ranskaa, Luxemburgia,Belgiaa ja Hollantia.
    Matkaan jo huhtikuun lopulla ja paluu pari viikkoa myöhemmin.
    Kuulostaa just samanlaiselta reissulta mitä ite suunnittelin. Tosin vasta toukokuunlopussa ja 3-4 viikkoo ja juhannukseksi kotia.
    Kirjotteleha sit kokemuksii reissusta. Ootko isollaki porukalla menossa?
  23. #173
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Maalis. 18 2010,22:46) kirjoitti
    "Maltalle seilaamiseen kuitenkin kuluu aikaa."
    Katamaraanilla nopeimmillaam parissa tunnissa Sisiliasta.
    okei myönnetään, sijoitin Maltan päässäni vähän kauemmas merelle.

    Sanotaanko, että moinen turnee 2 viikossa olisi omaan makuuni vähän turhan hätäinen. Mutta niitä makujahan on erilaisia, joten ei niistä hyödytä alkaa kinaamaan, jos joku on sitä mieltä että hyvin ehtii, niin antaa mennä vaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #174
    Lainaa (Jerry Cotton @ Maalis. 18 2010,22:11) kirjoitti
    Lainaa (Jone76 @ Maalis. 18 2010,16:49) kirjoitti
    Viime kesän portugalin reissulla kilsoja tuli 7700 seitsemässä ajopäivässä ja yhdessä yössä. Hyvin kerkesi nauttimaan paikallisia herkkuja ja juomia sekä katsella maisemia.
    Minkälaisen kierroksen ajoit? Mulla on Portugali ens kesänä kiikarissa ja nopeesti googletettuna kilsoja tulis suurin piirtein tuon verran. Vähän vaikee vaan arvioida kauan tohon pitäis varata aikaa, kun en oo koskaan Ranskassa ja Espanjassa ajellut.
    1.ajopäivä: Rostock- Hollanti Amsterdam (kuulemma osa valvontakameroista ottaa kuvan takaapäin)- Belgia Spa (komeita maisemia)- Luxemburg (hieno kaupunki)- Ranska Verdun.
    2.Ranskan halki Arachoniin (Pariisi hieno)
    3.Espanjaan Salamancaan (Pyreneillä yllättävän hyvät tiet)
    4.Portugalin Lissabonin kautta Albufeiraan (kuuma (heinäkuu)
    5.Takaisin Espanjaan ja Gibraltarille (käymisen arvoinen)
    6. ja 7.ajopäivä:Andorran (komeat maisemat) kautta Rostockiin.
    Ranskasta en pitänyt. Vaikea kieli. Bensan ja oluen saanti usein kankeaa. Kallista. Paljon nopeusvalvontaa; selvisin yksillä sakoilla (90 € 158/ 130 km/h).
    Espanjasta pidin. Halpaa bensaa, kaljaa, ruokaa ja cavaa.
  25. #175
    Juhannusta edeltävänä viikonloppuna (20.6) olis tarkoitus mennä Turusta Tukholmaan, sieltä jatkaa suoraan Osloon ja kierrellä etelänorjaa ristiin rastiin pari viikkoa. Eli ne paikat missä moni muukin täältä foorumilta on käynyt (joo kuulostaa tylsältä vaan ensimmäinen reissu eteläiseen norjaan *).
    Liekkö se silja vai vikingline parempi valinta kyseiselle välille ?
    Ja kumpi noista menee ns. isomman tien lähelle Tukholmassa että pääsee heti aamusta paahtamaan Osloa kohti ilman eksymistä Tukholmassa?

    Alustava reittisuunnitelma tässä Click

    edit: muoks päiväm.



  26. #176
    Akkurat


    Juu, jostain on aina tingittävä jos tommosta "pyöreää" ajolenkkiä meinaa mutta jos yksi (1) vinkki sallitaan niin älä suotta noissa tunnelissa, esim tästä saat kunnon maisemat & fiilikset eikä tarvihe juuri mutkaa tehdä !
    ...juu-- juu, tuonne mäkeen ylös vaan vaikka on tuo moottoriajoneuvolla-ajokieltomerkki siinä....ympäri pääsee, kartasta näet !

    Gud Tur !
  27. #177
    Katseleppa tuolta vielä tarkemmin.

    http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html

    Reitille osuvia tai ainakin sen lähellä olevia paikkoja, itse en pelkästään aivan noita lähes ns. pääteitä ajelisi, vaan pikkasen kiertelisin "oikeita" maisemateitäkin, kun kerran aikaakin olisi 2vk. Toisaalta jos eka kertaa sinne menee, niin silmä pyöreänä näkemistä kyllä riittää lähes missä vaan.

    Etelässä varsinkin Lysebotn , Preikestone (poutasäällä)
    kannattais kurkata ja muutama km ennen Oddaa 134 tien vahha pätkä oikealla puolella ennen tunnelia näkemisen arvonen. Tuosta linkistä kannattaa katsoa tarkemmin.

    Peikkopolun jälkeen varsinkin tuon loppupään E 6 jättäisin itse pois, sillä kun ei ole niiden aikasempien pätkien jälkeen juuri mitään näkemistä.
    Samoin Ruotsin läpiajon muuttaisin eri reitille , mitä mennessä, vaikka sinne vähän ylemmäksi ,ne keskivaijeritiet kun ei ole´niitä mukavimpia edestakasin ajettavia, vaikka nopeita onkin.
  28. #178
    Monacon tunneli ja huvivenesatama on päämäärä, paluumatkaa pähkäilen, tulisiko Monacosta Genovan, Gardan, Stelvion ja kenties Grosslocknerin kautta ylöspäin kohti Schwarzwaldia, vaiko mielummin Napoleonin reittiä Sveitsiin ja Moselin reunoja Nürburgringin kautta...3-4 ajopäivää laskeskelin käyttäväni.

    Suunnittelu on melkein puolet matkasta
  29. #179
    3.7. lautalla stockholm. Suuntana norge!
    Lofoottien kautta kotiin!
    Yamaha FJR
  30.  
  31. #180
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Maalis. 18 2010,22:46) kirjoitti
    "Ei hajuakaan Maltan paateista, mutta Sardinian ja Sisilian välillä niitä kulki kerran viikossa."

    Gagliarin ja Sisilian välillä kulkee ainakin pari paattia viikossa.

    Sisilian ja Maltan välillä kulkee katamaraani useaan kertaan päivässä. Genovasta, Civitavecchiasta, Salernosta... sitten harvemmin.

    "Maltalle seilaamiseen kuitenkin kuluu aikaa."
    Katamaraanilla nopeimmillaam parissa tunnissa Sisiliasta.

    Useampaan kertaan on ollut mielessä käydä Maltalla, mutta kertaakaan en ole sinne vielä mennyt. Kun on vähän selaillut internetissä niin on huomannut ettei saari ei ole kovinkaan kummoinen, korkein kohta 260m, pituus 30km ja leveys 15km niin en ole vielä kertaakaan saanut itseäni vakuuttuneeksi vierailun tähdellisyydestä. Sen lisäksi korkeahkot lauttalippujen hinnat esim. Civitavecchiasta Olbiaan kulkee ukko ja prätkä 30 eurolla kun Pozzallosta Vallettaan pelkkä prätkä maksaa 50e. Mutta kun joka paikka pitää koluta niin ehkä Malta mahtuu seuraavan reissun suunnitelmiin, etenkin jos pohjois-italiassa on surkeet kelit niin yhtä hyvin voi silloin ajella Maltalle.
    Maltan reissu on suunniteltu, niin pitkälle kuin sitä suunnitella kannattaa. Virtu Ferries kulkee Maltalle Sisilian Pozzallosta. 170 € ukko+mopo edestakaisin. Matka-aika 1,5 h ja matkaa noin 100 km. Varauksien kanssa oli epäselvyyksiä, tein ne kännissä. Laitoin sähköpostia, johon tuli vastaus välittömästi (vaikka Italian ja englannin kielen taidoissa ei ole hurraamista). Nyt on liput "onnellisesti" tulostettuna.

    Mopolle vielä määräaikaishuolto ja uudet renkaat alle. Kaikki muu on jo hoidettu.

    Lienee sanomattakin selvää, että matkapoltot ovat jo melkoiset.
Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen