Tollanen alkoi polttelemaan suhteellisen vakavasti!!
Omasta olis jo välirahatkin sovittuna... Tietääkö joku ko. yksilön ja mitä noista 999:stä pitäis ekana kattoa kun on kauppoja hieromassa?
Toi on tuotu saksasta. Huoltokirja on täydellinen.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Nätiltä se ainakin näytti, kun kävin liikkeessä morjestamassa kaveria.![]()
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Noilla kilometreillä ei mitään.(b_tommi @ Syys. 29 2009,23:04) kirjoitti
Vaihteiston, kytkimen toiminta, vapaan löytyminen, normaalit tarkastelut.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Mitä tuo tarkoittaa? Kohta 5v vanha mopo ja noin vähän kilometrejä... Oleelliset kysymykset: milloin edellinen huolto on ollut? onko hihnat vaihdettu joskus?(b_tommi @ Syys. 29 2009,23:04) kirjoitti
Eikös tuo pyörä muuttunut huomattavasti noihin aikoihin, kannattaa varmistaa vuosimalli. Takahaarukasta taisi ainakin tunnistaa vai muistanko omiani?
Tuohan on perusjuttu ostettaessa käytettyä, eli runkonumerosta tarkistetaan mikä on oikea mallivuosi: Molemmat Ducatit mitä olen ostanut on oikeasti olleet ylivuotisia.(Brocol @ Syys. 30 2009,13:08) kirjoitti
Muistaakseni runkonumeron 10. numero kertoo sen, ja 2001 alkaen numero on suoraan sama kuin vuosi, eli 1=2001, 2=2002 jne.
Speksien mukaan kone on vaihdettu pienempään.(zpete @ Syys. 30 2009,13:04) kirjoitti
kirjoitti
Osaatko sanoa (tai joku muu) miten Aprilialla menee tuo. Eli näkeekö runkonumerosta mallivuoden ja jos niin mistä kohtaa?(zpete @ Syys. 30 2009,13:57) kirjoitti
Retired
Tuo VIN-koodaus on jonkinlainen standardi, eli jos löytyy tuo 17-merkkinen runkonumero niin samat ohjeet pätee.(TwinTenox @ Syys. 30 2009,14:45) kirjoitti
Wikipediasta löytyy näköjään artikkelikin kuinka tuota VIN-numeroa voi lukea.
Kiitoksia. Varmistui tuon oman pyörän vuosimalli siksi mitä epäilinkin.
Retired
Minulla tulee kesässä ajoa 2-3tuhatta, kun perhe ja duuni vie oman aikansa (70tuhatta vuodessa autossa vie jo ajohaluja pois...) ja rakentaminenkin pitäisi saada joskus lopeteltua - eli ei välttämättä ollenkaan "epäilyttävät" kilometrit.(zpete @ Syys. 30 2009,13:04) kirjoitti
Alkoi hieman kaivelemaan.
Taitaa olla kyseessä ylivuotinen faceliftattu yksilö. Keula ja takaswingi vaihdettu. 2005 mallisessa 999S:ssä pitäisi olla mm. radiaalikiinnitteiset jarrusatulat edessä. Runko pitäisi olla punainen, ei harmaa.
Onhan tuossa jo aihetta tinkimiseen. Ei nuo erot siitä pyörästä huonoa tee.
2005 999S
New for 2005
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
En tarkoittanutkan epäillä kilometrimäärääejä, vaan huoltojen ajankohtia. "huoltokirja täydellinen" voi tarkoittaa sitä, että on tehty 1tkm ja 10tkm huollot, mutta jos ne on tehty joskus 2005-2006... ja sen jälkeen ei välttämättä yhtään mitään.(romu @ Syys. 30 2009,16:18) kirjoitti
Luulen, että mulla ei ole enää tinkaamisen varaa =)(IlDuce @ Syys. 30 2009,17:09) kirjoitti
Olen kyllä suhteellisen lähellä sitä tilannetta, et toi mopo on mun omistuksessa tuotapikaa!
Turusta rahtaus Mikkeliin ja jos se on sellanen, ku on sovittu niin se on sit kädenpuristusta vailla selvä homma.
Kyllä se punanen runko + radiaalijarrut sopis omaan simmuunki paremmin, mutta kait se on nyt tyydyttävä pieneen kompromissiin... ne on kuitenkin itelle vain esteettisiä juttuja ja se runko on suhteellisen helppo vetästä punaseksi jos se rupee hirveesti rassaamaan!
Hitto että tätä tallin vaihtoa on odotettu! Ei sillä, et Aprilia huono on mutta aina olen tollasta 999s:ää kuolannu![]()
Sopivasti täysillä!!
Eikös joku täällä aiemmin maininnut, että Ducati teki muutamia noita uudempia 999:jä vanhaan (väriltään) runkoon mutta uudella swingillä. Eli tuollaisia hybridejä olisi ollut siinä siirtymävaiheessa vanhakoppaisesta uuteen?
![]()
jos en ihan väärin muista niin huollot oli tehty 1tkm, 6tkm ja 10tkm kohdilla... Ajoista en tiedä, mut kohta sen näkee ku mopo siirtyy lännestä itään.(zpete @ Syys. 30 2009,17:55) kirjoitti
Toivon itekki, et remmit olis laitettu tässä lähiaikoina ettei tarttis niitä heti vaihtaa...
Sopivasti täysillä!!
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Toi vastasi moneen kysymykseen(TeroXX @ Syys. 30 2009,20:00) kirjoitti
Ei se vieläkään pelota ostaa!
Muistin, että mopo oli joskus nettimotossa myynnissä, mut enhän mä sitä tajunnu sieltä uudestaan kaivaa esiin![]()
Sopivasti täysillä!!
Itseäkin alannut noi Ducatit lämmittämään ja syytä en kyllä tiedä et miksi.Jotenkin niissä on sitä jotain.Desmosedicin kun saisi niinmutta köyhänä tyydyn kyllä 1098 Bayliss replicaankin.
Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjattaisi
Honda Cbr600 Pc 25 Stunt Edition
"Honda mies"
Mulla on 999S 2006 ja olen sitä mieltä, että se on aliarvostettu Ducatien joukossa. Mahtava alusta, jarrut ja muotoilu kaikissa yksityiskohdissa kuten jalusta, t-kappaleet, mittaristo, jalkatapit,...paljon kalliimmin tehty kuin nykyiset 848/1098/1198. Kaikki toimii harmoonisesti. Etuhampin laitoin 14 ja kiihtyvyys parani huomattavasti.
En ole tuommoisella vanhemmalla mallilla ajanut, mutta ainakin 2006 S on helmi ja niitä saa edullisesti ulkomailta.
Omaan laitoin kisakatteet ja otin lamput ym. pois. Onhan se kauniimpi ilman niitä lampunreikiä katteessa, mutta löytyy niitäkin joyka tykkäävat kun se eroaa muista.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ite tykkään kyllä erottua joukosta(mikkoyli @ Loka. 01 2009,10:20) kirjoitti
Hakisin varmaan itekki ulkomailta mopon, mutta nykyään tuntuu olevan suhteellisen tiukassa toi käteisen saaminen omasta vaihdossa
Et nyt oli vaan pakko tyytyä kompromissiin ku sain omastani suhteellisen hyvän hinnan! Eikä toi 999:kään mun mielestä ihan hirmu hintanen ole noilla kilsoilla ja varusteilla...
Sopivasti täysillä!!
Niin, 999 lienee oikeastaan kaikilta toiminnallisuuksiltaan parempi, varsinkin katupyöränä, kuin 916-998 - paitsi suuri enemmistö kuluttavasta yleisöstä ei nimenomaan pidä etukatteen muodosta juuri lampujen osalla.
Joka on tavallaan sääli, mutta palvelee käytettyjen ostajia edullisempien hintojen muodossa
Oma mielipiteenikin on että 999 on muuten ihan OK soma mutta kyklooppiorientaatiossa olevat silmät ovat susirumat.
Tamburinin muotokieli on niin hyvää että jos 916-998 etulampuista piti luopua niin MV-Agusta F4 tyylinen etuvalo, tai sen edelleenkehitelmä olisi ollut ihan hyvä.
Ihmettelen noinkohan joku on tehnyt katekonversion vanhemman näköiseksi - miksihän käänteistä facelifitä pitäisi sanoa ?
Kasvojen laskuksi ?
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Valot on tossa kyllä se "heikoin" lenkki, mutta omasta mielestä se (onko se nyt R version) valkoinen "maski" loiventaa huomattavasti keulan ilmettä...
Onko noihin muuten saatavilla jonkin asteisia tarrasarjoja valmiina vai joutuuko ne teettämään jossain firmassa kuvan perusteella? Valkoset vilkunlasitkin olis varteenotettava lisä keulaan...
Ite tykkään et tossa ko. yksilössä on noi punaset vanteet normaalien harmaiden tilalla.
Värityksellä kyllä paikkaa paljon virheitä ulkonäössä![]()
Sopivasti täysillä!!
Saahan noita tarroja. esim desmoworld.de
E:jossain vaiheessa sai ainakin..no ebaysta varmaan löytyy.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Rupes €:t vilkkumaan silmissä, ku rupes listaamaan kaikkia hiilikuituosia mitkä on "pakko" saada *(Jake82 @ Loka. 01 2009,12:12) kirjoitti
edit: Mites noiden biposto-penkkien kanssa on yleensä saatavuus jos emäntäkin haluis joku kaunis pvä käydä tuulettumassa tienpäällä? Tossa mun tulevassa kun sitä pelkääjänpenkkiä ei ilmeisesti ole olemassa...
Sopivasti täysillä!!
lainaa se bipo-penkki joltain ja käy kerran kokeilemassa rouvan kanssa - toista kertaa hän ei sinne tule...![]()
takapenkki ja superbike ei kuulu samaan lauseeseen..
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Minäkin kyllä luulen, et käyn paikalliselta diileriltä lainaamassa mopon emännän kuljetusta varten mieluummin(vtwin @ Loka. 01 2009,12:37) kirjoitti
Mutta jos nyt pakotettaisiin tolla kuskaamaan niin saako sitä penkkikompleksia järkevästi esim. suomesta käytettynä?
Täällä itäisemmässä suomessa ei noita Ducateja tule ihan joka pvä vastaan niin luulen, et se penkin lainaaminenkin on aika kiven alla(se kyllä varmasti riittäis, viimekesänä emäntä kävi muistaakseni kaikki 2 kertaa tuonon takapenkillä)!
Sopivasti täysillä!!
Veikkaan että ei. Joku voisi suostua vaihtokauppaan, mutta sitten sinulla ei enää ole mono-penkkiä...(b_tommi @ Loka. 01 2009,12:42) kirjoitti
Ja niissä on varmaan erilaiset takarungot/lukitusmekanismit yms. yms.
Ja vielä lopuksi väitän, että Tuonon kyydissä on mukavampi istua kuin 999:n -> ei tartte edes kokeilla.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Juu, ei pelkoa, että monon vaihtaisin bi-malliin =) On monopenkki mun mielestä kuitenkin se ainoa ja oikea tyyli tolle mopolle!(vtwin @ Loka. 01 2009,13:09) kirjoitti
Mulla oli toissa kesänä RSV Mille -04 eikä sekään kyllä saanu hirveetä hurrausta kyydissä istujalta =)
Luulet että se toisen mopon lainaus tulee hyvinkin kyseeseen sit ku tarttee emäntää viedä ajelulle!
Sopivasti täysillä!!
Nätti pyörä kyllä tuo on. Itekki katellu tuota vähän sillä silmällä, mutta ajattelin jättää tuon pyörän vaihdon kevääseen, jos siihen mennessä ois selkiintyny tuo, että ostaako 999 vai "järkevämpi" japsi.
Osaltaan vaikutti kans tuo monoposto homma. Kyytiin tuskin kukaan ois tulossa, mutta bipostoon varmaan helpompi kiinnittää tarvittaessa laukkuja vai onko joillaki muita kokemuksia?
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden