Elikkäs tälläinen ongelma ilmeni tänään että kun piti aamulla lähteä pyörällä ajamaan niin ei polkemalla lähtenyt käyntiin vaan piti työntää käyntiin. no kauaa ei tarvinnut työntää niin lähti ilosesti.. ajelin sitten moottoritietä pitkin ja nousin rampilta ylös niin yht'äkkiä pyörä sammui ja vaihdoin sitten varatankille, siitä yyritin polkaista niin ei mitään tapahtunut, työnssin noin 5-10 min ja sitten vasta kun viimisillä voimilla työnsin niin lähti. sama ongelma ilmeni myöhemmin päivällä mutta sain kuitenkin käyntiin ja ajoin kotiin. lämpimällä koneella sitten sammutin sen ja polkaisin niin lähti käymään. ajattelin sitten että ongelma oli vaan että liian kylmää säätä ollut josta 2-tahti kone ei tykännyt, mutta työnsin talliin ja laitoin lämmmitykset päälle ja pidin muutamia tunteja ja kokeilin uudestaan, ei mitään, eikä lähtenyt työntämällä tai polkaisemalla käyntiin vaikka kuinka yritettiin. katsottiin niin kipinää antaa, tulppa katsottiin niin oli kunnossa se ei ole kuin alle kuukauden vanha myös tulpan hattu ja johto näyttivät olevan kunnossa, mutta pyörää työntäessä pakoputkessa paukkuu aika rajustikkin. missä voisi vika olla kun ei itselle oikein mieleen tule mitään,
ja vielä lisäksi että tehoissa ei mitään huomattavaa ole ollut, kierroksia ottaa reippaasti ja kulkee hyvin, vähäisen ongelmaa ollut liikkeelle lähdössä että on joutunut enemmän kytkintä käyttämään.
kiitos erittäin paljon kaikista vinkeistä ja tiedoista!
Suzuki Gs 500e <3
Eipä olisi uutta jos tulppa kuolee kuukaudessa tuossa vekottimessa... Ei kai vaan NKG?
Eli kipinöi irtaallaan muttei paineessa.
Nimim. on kokemusta aikoinaan 91 tetsarista.
Kun on 2-T koneesta kyse, niin mittaa puristukset tai kurkkaa pakoaukosta männänrenkaiden määrä.
2-T kone vaatii käynnistymikseen puristusta, mutta kierroksilla toisen männänrenkaan (puristuksen) puutetta ei juurikaan huomaa.
Tämähän on vain villi arvaus ja ei perustu tosiasioihin.
Kiitoksia hyvistä neuvoista, katson nuo männänrenkaat tässä viikonlopun aikana ja ilmoittelen sitten, mutta tänään oli sitten niin että kun yritin työntää käyntiin niin putkessa paukkui mutta käynnistyi kuitenkin. ja ajelin pitkän aikaan mutta matalimmissa kierroksissa yrittää sammua ja ei meinaa lähteä liikkeelle, olisiko suuttimessa jotain vikaa tai kenties kosteutta päässyt?
Suzuki Gs 500e <3
Kovasti tuo syttypuolen vialta tuntuu, kun kerran päästää raakana putkeen paukuttamaan. Tulppa vielä vaihtoon ja samalla voit putsata tulpanhatun sisuksen kunnolla, sekä edelleen katsoa että johdot ovat ok. Jos tämä ei tepsi, niin sitten johtosarjojen tarkastus ja ehkä jopa syttyboksin uusiminen, mutta se nyt on epätodennäköistä, koska kone kuitenkin käy. (kai cdi-boksi jo näissä on? (nimim. NSR:llä aikoinaan ajellut)).
Kannattaa myös putsata tappokatkaisijan sisus ja tarkastaa johdot *...
Itellä aiheutti aikoinaan -88 mallissa käynnistys/ajo-ongelmia ypvs (tj millä kirjainyhdistelmällä se pakoaukon säädinmoottori nyt oli). Säädöt oli aivan ketuillaan ja sen takia itsellä tulpat kuoleutu aika nopeaa tahtia. Temppuili samalla tyylillä kuin itse mainitsit
Kawasaki zx-12r -03
YlenPaskaViriSysteemi YPVS
Myös jos kaasarin neula on ylempänä kuin keskellä tulppia rupeaa kuolemaan. Kokemusta 91 mallista.
Vika vihdoin ja viimein selvisi! elikkäs kaasutinta katottiin eikä mitään ollut ja sun muuta ollaan räpelletty mutta tänään tuli epäilys siitä että nyt on koneessa jotain kun piti pientä outoa ääntä ja lämpeni normaalia enemmän, katottiin pakoaukosta niin mäntä ja männän renkaat olivat siis menneet! kiitos lariolle hyvästä vinkistä ja tietenkin muillekkin ketkä vaivautuivat kirjoittelemaan.
Suzuki Gs 500e <3
Säädä siis se servo niin ettei ota enää mäntään missään asennossa.
Yksi mäntä meni minultakin samalla tavalla.
Muistan kun sain kinuttua varmuuden vuoksi 500mk lainaan jolla varmasti mäntä irtoaa, myyjä totesi että tuo on 1.5mm ylikoko ja PROX mäntä siihen 560mk kiitos...![]()
Tuli nuorena poikana RD jamahaa työnnettyä käyntiin ja siitä puuttui ylimmäinen männänrengas kokonaan.(dmmx @ Loka. 04 2009,19:32) kirjoitti
Ei käynnistynyt polkemalla, mutta käynnissä ollessa toimi melko normaalisti.
Jäi sekin asia mielen syviin syövereihin.