Mitä kertoo tästä selkäsuojia koskevasta vertailusta se, että sen olisi voittanut 1400-luvun haarniskalla?Tai nahkapukuvertailusta, jossa pukujen paremmuutta mitataan nahan paksuuden mukaan?
Joku on varmasti sitä mieltä, että kyseisessä nahkapukutestissä tunnetut valmistajat lyönyt pakistanilainen 125 euron puku on pirun turvallinen...
![]()
Mulla on tuollainen Forcefield ja hyvin se paikoillaan pysyi, kun sen kanssa Kemorassa heitin volttia. Niin ukko, kuin panssarikin pysyi ehjänä. Tai jos ei yhtä kylkiluuta lasketa...(Le Motard @ Loka. 01 2009,10:58) kirjoitti
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Daineset tehdään Romaniassa ja esim. Alpine Starsit Indonesiassa.(Il_duce @ Loka. 01 2009,19:36) kirjoitti
Miten toi Pakistan olisi jotenkin erityisesti huonompi?
Miten niitä selkäsuojia sitten olisi pitänyt testata? Missä suhteessa se Dainese on niin paljon parempi kuin ne muut?(Il_duce @ Loka. 01 2009,19:36) kirjoitti
Ja mitäköhän nahkapukutestiä nyt mahdat tarkoittaa? Tuossa Ride-lehden testissä kyllä mitattiin ihan muita asioita kuin nahan paksuutta. Kuten esimerkiksi hankauksenkestävyyttä, saumojen kestävyyttä, repäisylujuutta ja muita epäolennaisuuksia. Oletko siis ihan vakavissasi *sitä mieltä, että lehdet tieten tahtoen vääristelevät testejä Dainesea vastaan? Dainesea, yhtä Euroopan johtavista ajovarustevalmistajista. Aika oudolta tuntuisi, noin bisnesmielessä....
OK, 125 euron pakistanilainen nahkapuku ei voi olla kovin turvallinen. Mutta ei se puku muutu sen turvallisemmaksi sillä, että siihen ommellaan tunnettu merkki ja hinta kerrotaan neljällä.![]()
Vastaus: laatu. Hyvin moni valmistaja teetti vielä jokunen vuosi taaksepäin kamppeensa Pakistanissa, nyt siellä tehdään enää Lousin pirkkamerkkejä. Dainesen joitain malleja lukuun ottamatta (Romania) lähes kaikki tehdään Kiinassa. Jopa suomalaiset ovat siirtyneet Kiinaan. Ehkä kymmenen vuoden päästä jossain muualla.(Talttapää @ Loka. 01 2009,20:03) kirjoitti
En osaa sanoa onko Dainese parempi kuin muut, edes hyvä, mutta kun juttu lähti alunperin Baylisin selkäsuojasta, niin fakta on, että ammatilaiset käyttävät Dainesea. Kertooko se yhtään mitään? Se on jokaisen itse pääteltävä, mutta ns. passiivinen turvalliisuus ei ole 100 % yhtälöstä (kaikilla olisi tuumainen teräslevy miestä suojaamassa).(Tryphon @ Loka. 01 2009,22:38) kirjoitti
Joskus takavuosina, kun Biaggi vielä ajoi gp:tä, hän ja Rossi olivat ainoat kaksi kuskia, joilla oli Dainesen henkilökohtainen sponssi. Ja muut saivat ostaa kamppeensa, jos ko. merkkiä halusivat (tai näin ainakin väitettiin asian olevan)...
Juu, ja noita testejä ja testaustapoja tuntuu tosiaankin olevan niin monta kuin on tekijöitäkin. Ja sitten on vielä markkinavoimat kaikessa mukana. On myös melko vaikea tehtävänanto, että pitäisi pystyä toteamaan, mikä on _absoluuttisesti paras_ kampe, kun parametrejä on huikea määrä. Varsinkin, jos pitäisi arvioida ´turvallisuutta´.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Itsellä on Dainesen suojapalttoo, jonka valitsi aikanaan sen vuoksi, että siinä oli kaikki ylävartalon suojat mukana samassa paketissa, ja laatu ja käyttöominaisuudet vaikuttivat paremmilta kuin muissa vastaavissa. Ihan vaan omasta mielestä. Alpinestarsin Bionic 2 vaikuttaa myös hyvältä.
Oleellisena pidän (vankkojen) suojien paikallaanpysyvyyttä, riittävän suurta kokoa (ei silti liian paksuja), mukavuutta ja hiostamattomuutta.
Se kertoo, että Dainese on onnistunut hyvin markkinoimaan tuotteensa haluamalleen kohderyhmälle. Oldest trick in the book, niinkuin rapakon takana sanotaan. Ja hyvin tuntuu temppu meihin motoristeihin uppoavan edelleen.(Il_duce @ Loka. 02 2009,00:31) kirjoitti
![]()
![]()
No huh huh.... tota... ja ratailuharrastus jatkuu? Entiseen malliin? Tuota voisi jo kutsua Sisukkaaksi Sissiksi.(Luna @ Syys. 30 2009,19:48) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Parempi kun en käytä jatkossakaan niin ei tarvitse osallistua näihin keskusteluihin.
Kiitos ja anteeksi että menin tämänkin lukemaan.![]()
![]()
Tottakai jatkuu(ttuttu @ Loka. 02 2009,19:43) kirjoitti
. Onni onnettomuudessa, että mitään muistikuvia tapahtuneesta ei ole niin eipä jäänyt mitään kammojaan. Itse en tosin sen jälkeen pyörän päälle ole hypännyt ajaamaan (noh tasapainoaistikin oli vähän heikossa hapessa pari-kolme viikkoa onnettomuuden jälkeen ettei polkupyörälläkään uskaltanut ajaa), mutta Hannulan kyydissä pääsi Ahvenistoa kiertämään syyskuussa. Ja silloin oli vain pakko oli todeta, että näköjään sitä kyseistä harrastusta vaan rakastaa.
E: Ja itseasiassa ensi kaudeksi mietitään jos vaikka ostaisi kilvettömän suoraan ja haaveissa on osallistua jokkikseen jos vauhtia kertyisi tarpeeksi
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
(Luna @ Loka. 02 2009,21:39) kirjoitti
Hannulan kyydissä määki olen Ahvenistoa kiertänyt ekana kesänä. Hannulalta saa aina hyvät kyydit!
![]()
V.Vesterinen
Voiko tähän enää muuta kommentoida, kuin iuuuuuuu(ttuttu @ Loka. 02 2009,22:53) kirjoitti
![]()
![]()
Täällähän on mielenkiintoinen keskustele virinnyt. Paljon on kysymyksiä Forcefield:n suojista, joten kirjoitin pienen UKK-listan niistä: http://www.forcefield.fi/UKK/.
Onko toi keinokume/nitriilikume, joku uusi mullistava kumilaatu?(compact_d @ Loka. 03 2009,11:11) kirjoitti
![]()
Lainattu ko. sivulta:(compact_d @ Loka. 03 2009,11:11) kirjoitti
"Miksi Valentino Rossi ei käytä Forcefieldin suojia?
Kyse on rahasta. Dainese:n sponsorisopimus Rossille on arvoltaan suurempi kuin Forcefieldin vuotuinen liikevaihto."
Joku Dainesen lakimies saattaa ottaa yhteyttä tuon johdosta. Toki saattaahan olla, että Rossi on itse noin sanonut.
Always last but never least.
Selkäsuojaa ainoastaan kaupassa kokeilleena tarvii hämmentää merkkiuskollisten mietteitä.
Itse kun olen ekaa selkäsuojaa ostamassa niin aika isoon rooliin nousee se kuinka mukava se on päällä / ajoasun alla.
Tähän asti on pärjätty ilman selkäsuojaa, eikä muutenkaan ole onnettomuuksia kohdalle osunut. mutta jos napsahtaa niin suojan on oltava sen verran mukava että se löytyy selästä eikä olohuoneen kaapista missä sitä voi esitellä kavereille että ihan oikeetkin kuskit käyttää moista..
No joo, oli ehkä karvan provo, mutta pointti on että 1400 luvun haarniskakin suojaa vain jos se on päällä.
"Kukas v**tu sä oot?"
-Angus Young-
^ Itse en edes osaa nykyään lähteä ajoo ilman selkäsuojaa. Dainesen takkiin on ostettu erillinen Dainesen Wave selkäsuoja, jonka saa sinne takin taskuun laitettua ja tämä suoja on yleensä päällä pikkupyöritysmatkoilla. Forcefieldin erillinen selkäsuoja taas pidemmillä reissuilla + aina radalla. Enää kyllä ei osasi ilman selkäsuojaa ajella - heti tulee alaston olo jos ilman suojaa meinaa liikenteeseen lähteä. Ja mieluummin nykyisin käytän tuota Forcefieldiä kuin takin selkätaskuun ujutettavaa suojaa, jo ihan sen takia että koen, ettei erillinen selkäsuoja pääse niin paljoa liikkumaan kuin takin omassa selkästaskussa oleva versio. Tuo erillinen ajotakki kun ei ihan ihonmyötäinen versio ole (vrt. vaikka ratapuku).
Määki olen opetellut käyttämään selkäpanssaria (Forcefield) enkä lähde edes korttelia kiertämään ilman sitä. Olen nahkapuvuistani (4kpl) ottanut ne onnettomat selkälärpäkkeet pois, joten panssari mahtuu hyvin 2-osaisten pukujen alle. Kyllähän se kesällä vähän hiostaa, mutta wanhat jermutkin tiesivät, että hiki säästää verta.![]()
V.Vesterinen
Muutamaan otteeseen olen noita erillisiä suojia kokeillut/ostanut (Rukka viimeksi), mutta eivät vain ole mun juttu, ei.
Telttapatjan tilalle olen toki kaikkiin aina vaihtanut kunnollisen kovan suojan, se riittää mulle.
Mites tuollaiset nahkapuvun aerodynaamiset selkäkyhmyt? Onko niistä mitään apua kaatumistilanteissa?
Retired
Samaa duuniahan se tekee silloin kuin selkäsuojakin, eli jakaa iskun voiman laajemmalle alueelle.
1000
Eivätkös ne kyhmyt ole nimenomaan aerodynaamisia ominaisuuksia parantamassa, ei niinkään suojaamassa kaatumisissa? Mun takissa on tuo kyttyrä ja se on vissiin täynnä jotain vaahtomuovin tapasta, komiasti painuu kasaan kun repun siihen päälle laittaa. En jaksais uskoa, että se mitään suojaa.
yksi kaveri näytti wave2:sta, josta oli se kenno painunut selkärangan muotoiseksi, eli oli niitä nappulan painalluksia rivissä. eli ilmeisesti aika paljon voimaa ottanut vastaan.
varmaan suojaa just siltä, että nikamat ei yksinään murene niin helposti. kiertoja ja taittoja on paha suojata muutenkaan. oikeastaan kiertoja ottaa vaan lihaskunto tms perinnöllinen jäykkyys.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Takkien selkäkyhmyllä on useampikin merkitys. Yksi on aerodynamiikka. Toinen on suojaavuus. Mutta ei se erillistä selkäsuojaa korvaa..
Kolmas on että sinne saa laitettua juomapullon(ja letku suuhun) tai elektroniikkavempeleitä esim ajanottoon
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Itse olen käsittänyt, että niiden tarkoitus on enemmänkin suojata niskaa, kun kypärä ei pääse taittumaan liikaa taakse.(jyk4 @ Loka. 04 2009,14:04) kirjoitti
Näyttäisi Rajaniemi Kokkolasta vaan onnistuneen markkinoinnissa paremmin...(Tryphon @ Loka. 02 2009,10:24) kirjoitti
Forcefieldin epämukavaa lätyskää myydään kuin häkää Suomessa. Onhan se Riden "täysin riippumaton" testitulos varsin mairitteleva oman kylän tuotetta kohtaan...
Ensi kaudelle hankin itse Dainesen uuden 2 standardin Wave selkäsuojan (ei enää kennoja ja leveämpi yläosa (täysin sama jota Rossi käytti Portugalissa)) tai Spidin uuden Warrior Evon joka on taatusti markkinoiden yksi "turvallisimmista" = iskunkestävyys (Spidillä on heidän itsensä kehittämä laite, jolla he testaavat kilpailijoiden suojia ja jonka avulla he kehittivät tämän uuden suojan), mutta käyttömukaavuus ratkaisee. Ehkä molemmat...![]()
Niinpä, tosin vielä mairittelevampaa *on se että Ride:n lisäksi mm. Motorrad, Bike ja MC Folket ovat omissa testeissään päätyneet samaan lopputulokseen - paras suojauskyky ja käyttömukavuus. Jonkinverran hiostava se voi kuumassa kelissä olla, mutta sekin ongelma poistuu vaihtamalla puuvillainen T-paita marketin Coolmax T-paitaan, jolloin suojan pinnassa oleva tekninen kangas siirtää ihon kosteuden suojaan tuulettumaan.(Il_duce @ Loka. 08 2009,12:04) kirjoitti
Kyl sen kyttyrän primääri tarkotus on alunperin ollut aerodynaminen/ kypärän jättöpyörteen minimoiminen.(Ytsför @ Loka. 04 2009,15:18) kirjoitti
Mee ilman kyttyrää jollai ärräpärrällä saksaan baanalle vetämään jotain 200-300kmh, ja sit nostat kypärää vielä katteen suojasta vähän ylemmäks, niin huomaat mistä on kyse.
Ja sen takii kunnon kisapuvuissa on ISO kyttyrä.
Esim: http://api.ning.com/files....ssi.jpg
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."