Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    miten tunnollisesti olette hoitaneet venttiilivälysten tarkistuksen, huolto-ohjelman mukaan/ oman fiiliksen mukaan vai eikö ollenkaan.

    Omassa er6:ssa on kohta 42tkm mittarissa eli huoltokirjan mukaan olis välysten tarkistus ajankohtaista...........
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  2. #2
    No kyllä ne kannattaa jossain vaiheessa edes tarkistaa (varsinkin kun on Kawa...), se on pieni homma. Tuosta erkin ER:n koneesta en osaa sanoa kuinka yleistä säätötarve on, mutta esim. Z750:ssä yksilöt tuntuu vaihtevan kovasti, omassa oli säätötarvettakin jo alle20tkm.
  3. #3
    Omassa kawassa venttiilien säätö on 12tkm välein. Kerran kesässä joutuu viemään säädettäväksi. Tuommoisella säätövälillä säästäis jo selkeesti rahaa jos ite opettelisi tekemään.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  4. #4
    Kyllä ne kannattaa tarkistaa ja säätää huolto-ohjelman mukaisesti. Ehkäisee tulevan kalliin korjauksen...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  5. #5
    Kyllä ne kannattaa tarkistaa/säätää ajallaan.
    Jos ei itse, niin liikkeessä sitten.

    Edellisestä kawasta (Z1000) katsoin itse 40tkm:n kohdalla talven aikana, imuventtiilit oli lähellä alarajaa mutta pakoventtiilit keskellä välystä.
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
  6. #6
    Omassa tarkistettettin 24 tonnin huollossa, ei ollut säätötarvetta. Sitten kun pyörä oli muutenkin huollettavana ni tarkastettiin 41 tonnin kohdalla, (48 tonnissa huoltokirjan mukaan tarkastus) Säätötarvetta oli kolmessa imuventtiilissä. (zx6r -03)



  7. #7
    Lainaa (zpete @ Syys. 29 2009,22:46) kirjoitti
    (varsinkin kun on Kawa...)
    Tarkoitat mitä? Eihän nyt puhuta mistään vanhasta Zetorista yms. joten en oikein ymmärrä kommenttiasi. Eikai noissa ole sen kummemmin ongelmaa kuin missään muussakaan merkissä venojen suhteen nykyään.. sitkaassa elää tietyt jutut näköjään edelleen.

    - P
  8. #8
    Lainaa (Perkele @ Loka. 03 2009,22:10) kirjoitti
    Lainaa (zpete @ Syys. 29 2009,22:46) kirjoitti
    (varsinkin kun on Kawa...)
    Tarkoitat mitä? Eihän nyt puhuta mistään vanhasta Zetorista yms. joten en oikein ymmärrä kommenttiasi. Eikai noissa ole sen kummemmin ongelmaa kuin missään muussakaan merkissä venojen suhteen nykyään.. sitkaassa elää tietyt jutut näköjään edelleen.
    Ei, en tosiaan viittaa parikymmentä vuotta vanhoihin ZZR:iin vaan ihan 2000-luvun laitteisiin. Esimerkkinä oma Z750 (2004), josta lähes kaikki venttiilit oli säätörajojen ulkopuolella jo ennen 20tkm. Ja jossain toisissa yksilöissä ei ollut tarvetta ollenkaan säätää 24tkm huollossa. Siis pointti on se, että Kawalla tuntuu olevan yksilöissä iso eroja.



  9. #9
    paljonkohan tarkistus/säätö maksaa merkkiliikkeessä? ymmärtääkseni joku tovi aikaa tuohon menee kun pitää purkaa puoli pyörää että saa venttiilit esiin.......
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  10. #10
    Mie käytin ennen alppireissua vanhan Kawani melko täydellisessä huollossa. Venttiilien säätö, tulpat, öljyt, kaikki nesteet. Lasku noin 300 euroa osineen päivineen. Työaikaa kaiken purkuun ja kasaukseen meni kuutisen tuntia.

    Venttiilien säätövara alkaa olla huoltomiehen mukaan aika lopussa. Kilometrejä mittarissa nyt 116.000 joista itse tänä vuonna olen ajanut 12.000. Sain jo etukäteistarjouksen remontista jolla tuo venttiilihomma korjaantuu. Pitää miettiä. Vielä sillä ainakin seuraavan säädön saa tehtyä eli kilometrejä pitäisi olla vielä reilusti edessä.

    Ensi keväänä on edessä muutenkin ainakin ketjujen ja rattaiden vaihto, uusi takarengas ja kieron etujarrulevyn vaihto.
  11. #11
    Oma Kawa kävi juuri http://www.jlbike.fi 24tkm isohuollossa "vasta" n. 75tkm mittarissaan ja mitä tuohon laskun mukaan meni 6.5h tms. ja tarvikkeineen kaikkineen laskua tuli n. 500e. Huoltomiehen mukaan esim. venttiilit (palasäätöiset sellaiset muuten tuossa Kawassa) ei tarvinneet säätöä lainkaan ja kaasarikin oli about synkassaan. Eli eikun

    Tosin samaisen laskun mukaan tuohon olisi laitettu GL4-ölperit, siis HONDAN voiteet Mutta pitää kyllä myöntää kaikki toimii korvakuulolta ehkä jopa hitusen miellyttävämmin kuin tuolla äijä-Delvacilla jota aiemmin itse käytin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #12
    Lainaa (yonez @ Syys. 29 2009,22:38) kirjoitti
    miten tunnollisesti olette hoitaneet venttiilivälysten tarkistuksen, huolto-ohjelman mukaan/ oman *fiiliksen mukaan vai eikö ollenkaan.

    Omassa er6:ssa on kohta 42tkm mittarissa eli huoltokirjan mukaan olis välysten tarkistus ajankohtaista...........
    Omasta rivikoneesta, joka vuosi.
    Onneks on ruuvisäätöinen ;)
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  13. #13
    EX-sarjan koneessa eli 500-kuutioisessa twinissä on venttiilien tarkistus/säätö huolto-ohjelman mukaisesti 10 tkm:n välein. 1. KLE:ssäni taisin käyttää tunnollisesti kerran vuodessa tarkistuksessa. Toisessa KLE:tä taisin käyttää kerran liikkeessä ja pyörää tutulle myydessä tarkistin välykset(välissä ajoa noin 30 tkm), ei ollut säätötarvetta. Nykyisellä KLE:llä tein tarkistuksen oston jälkeen ja uudestaan viime keväänä(välissä noin 20 tkm). Yhdessä pakoventtiilissä sai välystä ruuvata hieman pienemmäksi.

    Samalla koneella olleessa vaimon EN:ssä säätötarvetta ei ollut 20 tkm:n jälkeen edellisestä tarkistuksesta(ostettaessa 12 tkm, vaati säätöä luovutushuollossa). Eli kaksmukisen 500-Kawan kanssa ei tarkistuksen unohtaminen ole kovinkaan kriittistä.

    Rexi on säädetty 12 tkm:n huollossa ja kuitin mukaan säätöpaloja oli mennyt muutama. Täytyy 24 tkm:n kohdalla tarkistaa tai tarkistuttaa välykset. Nettimutun perusteella nelisylinterit lienevät herkemmin välyksiään muuttelevan.
    Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
  14. #14
    Lainaa (yonez @ Loka. 07 2009,12:28) kirjoitti
    paljonkohan tarkistus/säätö maksaa merkkiliikkeessä? ymmärtääkseni joku tovi aikaa tuohon menee kun pitää purkaa puoli pyörää että saa venttiilit esiin.......
    Kyseessä on nakupyörä, eli pelkkää tarkistus ei pitäisi olla iso homma. Jos jotain rajaa pitää laittaa, niin 2h pitäisi varmasti riittää ammattilaiselle. Sitten jos niitä pitää säätää (epätodennäköistä), niin siihen menee sitten vähän enemmän aikaa sekä tarvikkeita jotka maksaa lisää.
  15. #15
    Lainaa (yonez @ Loka. 07 2009,12:28) kirjoitti
    paljonkohan tarkistus/säätö maksaa merkkiliikkeessä? ymmärtääkseni joku tovi aikaa tuohon menee kun pitää purkaa puoli pyörää että saa venttiilit esiin.......
    Ei tartte paljoa purkaa, Tankki ja ilmaboxi pois, niin pääsee jo käsiksi venttiilikopan kanteen. Osoitteesta http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html voi imuroida ER-6:n korjaamokäsikirjan mistä selviää kaikki huoltoihin liittyvä.
    Taivas saa odottaa
  16.  
  17. #16
    Vähän myöhässä tähän keskusteluun, mutta...

    2005 Z750, venttiilintarkastus ja -säätö huolto-ohjelman mukaan 24tkm. välein. Omalla kohdallani kaikki venttiilit piti säätää kun avasin kopan 14tkm kohdalla.

    2007 Versys (suurinpiirtein sama kone mitä ER6N/F), venttiilintarkastus ja -säätö huolto-ohjelman mukaan 42tkm. välein. Avasin yhden Versyksen kopan 12tkm. kohdalla ja jouduin säätämään kaikkia imuventtiilejä.

    -Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.