Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Mistä etsiä vikaa kun akku purkaantuu parin vuorokauden aikana?
    Onko muilla näitä murheita? Akku on n.3kk vanha. Pyörä on R1100RT -97.
  2. #2
    Oliskohan akku sökö, jos entistä ei samoin purkanut?

    Menisi varmaankin takuuseen...
    Honda Valkyrie SuperCharged
  3. #3
    Voisi vaikka olla. Pyörä hankittu vasta äsken.
  4. #4
    Kannattaisiko aloittaa pistämällä mittari väliin sen näkemiseksi, purkaako akku mopon virtapiiriin. Jos purkaa, niin sitten sulakkeita irroittamalla yrität eristää virtapiirin, johon sähkö pakenee.

    Vielä yksinkertaisempi tapa selvittää edes se perusasia purkaako mopoon, on irroittaa akun kenkä pariksi päiväksi (jos et mopoa tartte) ja tarkistaa tilanne tuon jälkeen. Onko purkanut? Jos on, lienee vika aika yksiselitteisesti akussa. Jos ei, niin vika lienee mopon sähkölaitteissa ja tarttee hakea sulakkeita poistelemalla ja mittarilla haarukoimalla.
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Tsekkaa toi maadoitus liitin (-) että on puhdas ja kunnolla kiinni !!! AKUSSA!
    Boxeriukko
  6. #6
    Taisi vika löytyä. Tein pieniä mittauksia ja totesin että virtaa menee 0,82A koko ajan. Ei ole varmaankaan ihan normaalia.
    Kytkin varashälyttimen pois niin lepovirta putosi 0,11A:n.
  7.  
  8. #7
    Njoo, eipä tuollaisella virrankulutuksella akku pitkään latauksessa pysy. Tulis mieleen ekana, onko siellä jotain ylimääräisiä valo- tms. virityksiä. Esim. koko ajan virrallisena pysyva rele voisi napata tuon verran virtaa..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.