Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Olen lähdössä kuun lopulla ensimmäistä kertaa pitemmälle reissulle, kun tulen kotisuomeen kesälomalle. Alla on -93 CBR 1000F, ajettu 57k, 99kw koneella. Ajelen mopolla lähes päivittäin työmatkat, kun on kuivaa keliä. Katselin aamulla renkaita, ja totesin niiden olevan melko lähellä matkansa päätä. En ole ostanut renkaita mopoon vuosiin, joten ajattelin kysyä asiaa tuntevien mielipidettä...
    MILLOIN ON AIKA vaihtaa? Paljonko pintaa vielä pitäisi olla, että uskaltaa lähteä pitempää reissua heittämään?
    Uusiksi gummeiksi olen katsellut joko Michelin Pilot Road 2 tai Metzelerin Roadtec Z6. Hinta on molemmissa suunnilleen sama(103€ etu/ 140 taka). Kokemuksia / mielipiteitä? Muita ehdotuksia?
    H-D Electra Glide Standard -09
    Victory Hammer -10
    Triumph Speed Triple 1050 -06
    K6 BUSA, Yoshimura + K&N
    CBR 1000F -93
    CB900C -81
    CBR900F -82
    Yamaha YX600 Radian -86
    Reissuun en lähtis kumeilla jotka alkaa olemaan tiensä päässä.
    Renkaat kuluu yllättävän nopeesti kankaalle, kun rengas alkaa olemaan loppu..oiskohan sitten ennen kankaita pehmeempää se rengas..

Toi Mezeller Z6 on hyvä sport touring rengas jossa on myös kulutuskestävyyttä. Toimii jopa hyvin sporttipyörässä eikä pidossa ole ollu valittamista.
    Jos päädyt Z6:seen ota sitten se vahvistettu versio niin kestää myös kuormattuna.
    Mulla on tällä hetkellä alla Michelinin Pilot Sportit, joissa pintaa about 3 milliä edessä, takana paikoin enemmän, mutta takarengas on kulunut keskeltä tasaiseksi. Mä kyselen, koska olen epävarma siitä, että vieläkö näillä ajelee, vai kannattaako jo vaihtaa?

Tota Metzeleriä on MotorradreifenDirekt.de sivuilla
    Roadtec Z6 ja Roadtec Z6 Interact R -malleina.
    Onko toi INTERACT R joku uudempi versio kyseisestä? Hintaero on 9 euroa.
    Onko 180/55 ZR17 TL 73W riittävän kantava?

Victory Hammer -10
    K6 BUSA, Yoshimura + K&N
    CBR 1000F -93
    CB900C -81
    CBR900F -82
    Yamaha YX600 Radian -86
    Katopa www.mynetmoto.com. Siellä on ihan hyvät hinnatkin.

Siellä on merkkikohtainen hakukone, joka ehdottaa eri pyörämalleihin sopivia renkaita. Hondiakin näytti olevan vaikka minkälaisia.
    Jos et oo ostanut uudet renkaat "vuosiin", niin silloin ei varmaan tarvi paljon miettiä, vaiha vaan ne renkaat. Jotkut meistä vaihtaa joka kausi.
    Pilot road 2 on todettu olevan hyvä yleisrengas, ja hyvä myös vesikelissä, toimii myös radalla paitsi jos ajat nopeassa luokassa, ja hyvä kestävyys.
    Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
    Lainaa (tiiho @ Kesä. 04 2009,14:59) kirjoitti
    Mulla on tällä hetkellä alla Michelinin Pilot Sportit, joissa pintaa about 3 milliä edessä, takana paikoin enemmän, mutta takarengas on kulunut keskeltä tasaiseksi. Mä kyselen, koska olen epävarma siitä, että vieläkö näillä ajelee, vai kannattaako jo vaihtaa?

Tota Metzeleriä on MotorradreifenDirekt.de sivuilla
    Roadtec Z6 ja Roadtec Z6 Interact R -malleina.
    Onko toi INTERACT R joku uudempi versio kyseisestä? Hintaero on 9 euroa.
    Onko 180/55 ZR17 TL 73W riittävän kantava?

METZELER ROADTEC INTER ACTIVE Z6 C: 180/55 ZR 17 (73W)
    On riittävän kantava HUOM toi mallimerkinnässä "C" tarkoittaa vahvistettua mallia.

InterActive on Metzelerin uus malli mutta mulla ei ole siitä kummemmin tietoa mitä uutta siinä on..villi veikkaus, että kumi seokset on erillaiset vanhaan nähden.
    Vähän aiheeseen liittyen. Tuossa tutkailin eilisiltana omaa takarengastani (Z6), ja muutaman sentin matkalta keskeltä pilkottaa rengaskudos! * Kuviota olisi vielä jonkun verran sivuilla jäljellä, mutta tuolla ei varmaan sitten ajeta ennen renkaanvaihtoa? Uusi rengas on jo tilattu, mutta tulee aikaisintaan joskus ensi viikon loppupuolella *

Mitä tästä opimme? Ensi kerralla täytyy tilata se uusi gummi sen verta ajoissa, ettei turhaa taukoa pääse syntymään.Vähän petollinen tuo Z6:n kun keskellä ei ole kuvioo ollenkaan, niin vaikea arvioida milloin se kudos sieltä alkaa kurkkimaan.. Samanmoisen kuitenkin tilasin nytkin.

CBR 600f3 -95
    Aiheeseen update:

Laitatin viime kuussa alle Michelin Pilot Road 2 - renkaat. Olen ollut erittäin tyytyväinen, on kuin olisi eri mopo alla. Käsiteltävyys ja ajotuntuma ihan eri luokkaa, kuin aikaisemmin. Luotto pyörään on kasvanut 100%. Osasyy tähän myös siinä, että edelliset renkaat oli kuluneet epätasaiseksi väärien rengaspaineiden takia.
    Meinasi tosin katsastuksessa käydä ohraisesti, kun tämän mallin Cebariin ainoa Tùv hyväksytty 180/55 - koon rengas on Michelin Pilot Sport (kaikki muut 170/60). Toi 180 leveä kun oli jo alle laitettu.. Onneksi se jäi katsastusmieheltä tällä kertaa huomaamatta.
    Victory Hammer -10
    K6 BUSA, Yoshimura + K&N
    CBR 1000F -93
    CB900C -81
    CBR900F -82
    Yamaha YX600 Radian -86
    Mä vaihdoin omaan lehmääni Britkestonen BT21R mallin gummit ja hyvin on toiminut. Todellakin muuttui pyörä kuin uudeksi käytökseltään. Meinasin pistää Z6set, mutta sitten tuli kiire ja paikallinen jämy tahmasi todella pahasti.
    CBR 1000F -89
    Lainaa (chainese @ Loka. 06 2009,15:59) kirjoitti
    Mä vaihdoin omaan lehmääni Britkestonen BT21R mallin gummit ja hyvin on toiminut. Todellakin muuttui pyörä kuin uudeksi käytökseltään. Meinasin pistää Z6set, mutta sitten tuli kiire ja paikallinen jämy tahmasi todella pahasti.
    BT21 oli kyllä pettymys kestävyyden suhteen.. sivut meni sileäksi alle kymppitonnin eturenkaana.. Muuten ihan ok touringkumi.. Takana ei ole kokemusta kuin edeltäjästä, eli BT020 versiosta.. Se menee sen reilun 5000km takana, mutta edessä on kestävämpi kuin 021.

Olen pohtinut seuraavaa kierrosta.. Road2 olisi kuuleman mukaan aika hyvä kompromissi kestävyyden ja ominaisuuksien välillä.. Kaverilla on nyt tuo Z6 takana ollut hetken, mutta kun pyörä on jo talviunilla, ei siitäkään ole kokemuksia odotettavissa ennen omaa rengashankintaa.. Vappuun mennessä on ratkaisu tehtävä, joten aikaa on..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Kieltämättä oon kyllä kattellu etukumia, että onks toi kulunu jo, mut en muista paljon pintaa oli lähtöjään, niin en uskonu. Ajoa tullu tällä kaudella luvattoman vähän.
    CBR 1000F -89
    Jahas, tähän topikkiin en vielä ole ehtinyt kehumaan pilot road kakkosia ;)

Eli sellaisia suosittelen, varsinkin kun pyörä ei ole mikään ratapeli. 600F:ssä 15 000km takarenkaalla ja keskellä yli 4 milliä pintaa jäljellä joten kestääää ja pitkään.

Pitoakin ihan kivasti kun cebari ei jaksa sutata edes sateella ykkösellä.
    K8 hayabusakaan ei tuntunut road kakkosella suttaavan kuivalla kelillä, vaikka tehoa on 197hp ja akseliväli pitkä. Pyrkii pystyyn ennemi.

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (jyk4 @ Loka. 06 2009,20:01) kirjoitti
    Jahas, tähän topikkiin en vielä ole ehtinyt kehumaan pilot road kakkosia ;)

Eli sellaisia suosittelen, varsinkin kun pyörä ei ole mikään ratapeli. 600F:ssä 15 000km takarenkaalla ja keskellä yli 4 milliä pintaa jäljellä joten kestääää ja pitkään.

Pitoakin ihan kivasti kun cebari ei jaksa sutata edes sateella ykkösellä.
    K8 hayabusakaan ei tuntunut road kakkosella suttaavan kuivalla kelillä, vaikka tehoa on 197hp ja akseliväli pitkä. Pyrkii pystyyn ennemi.
    Tuo kyllä tuntuu houkuttelevalta, mutta samalla uskomattomalta, että takarengas ei ole sutivaa sorttia, mutta kestää 10000km, kuten olen kuullut kehuttavan..

Tuo 12R:kin on vähän kinkkinen tuon takasen suhteen. Ei jaksaisi ostaa kolmea rengasta kesässä, mutta pitoakin saisi olla sen verran, että ajamisesta voi nauttia myös mutkapätkillä...
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    ääni michelinin nakille. on ollut tosi hyvä eturenkaana. ei kulu kantikkaaksi niin kuin mezeler. taakse pitäis minunkin jo vaihtaa. taitaa merkki vaihtua sinnekin. mulla sama mopo kuin sulla.-92 mallia.
    pappa pyöräilee
    Ääni myös misukalle, on kyl kestävä ja pitoa löytyy hyvin normikäyttöön
    Misukka on hyvä
    Civis Pacum, Para bellum
  17.  
    Itekki huomasin että kankaille menee nopeasti Michelinin pilot powerit oli alla, kuviota näytti vielä olevan keskelläkin ja HUMPS oltiin kankailla Oli muuten hyvät renkaat ja kesti itellä n. 10 000 km takanen
    Kawasaki Zx6R -01

Taatusti motoristiystävällinen leirintäalue: Camping Nyyssänniemi