Olen katselemassa noin kymppitonnin pyörää, saa olla uusi tai käytetty ja haluaisin kuulla mitä foorumin jengi tuolla rahalla ostaisi?
Taustaa sen verran että olen "toipuva harrikkamies", hommasin viime keväänä Buellin ja se näytti että mopoilusta voi nauttia useammallakin tavalla... Tallissa on toki vielä yksi harrikkakin, ettei tule vieroitusoireitaMitään projektia en ole hakemassa vaan pitäisi olla sellainen peli ettei tarvi ruuvailla, sitä on tullut tässä parina viime vuotena harrastettua tarpeeksi. Japseja karsastan vanhasta tottumuksesta, muttei nekään ole kokonaan poissuljettuja.
Tyylisuunta on aika vapaa, kustomia tosin en tarvitse enkä toista R-bulua. Tällä hetkellä BMW F800R ja Trumpan STR vaikuttaisivat aika kovilta kandidaateilta, myös käytettyjä V-Maxeja olen katsellut vähän sillä silmällä. Mitäs muita kannattaisi käydä ihmettelemässä, hankinta tulee ajankohtaiseksi varmaankin keväällä ellei mitään ihmeitä tapahdu...
Yamahan Warrior vois olla aika mielenkiintoinen peli. Itse en ole päässyt pyörää testaileen mutta paljon olen kuullut kehuja kyseisestä kaksipyöräisestä.
no älä ainakaan kolmatta katupyörää osta, vai meinasitko bulun vaihtaa tähän kymppitonnin pyörään,
ilmeisesti jätät talliin kuitenkin yhden katupyörän (hd?), joten hommaa joku täysin hupi laite esim. ktm supermoto ja enskavanteet siihen lisäksi, niin pääset metsäänkin ajelemaan, tai sitten joku matkaenduro esim. bmw f800gs, tai jos kovaa haluat päästä niin radalle ja alle esim 749 ducati, 675 trumppa tai joku vastaava.
jos tallissa on vain saman tyylisiä katupyöriä, niin eikö se käy vähän tylsäksi, hommaa joku täysin erilainen pyörä kuin millä olet tähän mennessä ajellut ja mielenkiinto säilyy myös sitä harrikkaa kohtaan. *
jeah!
Näköjään Softaili jo tallissa ja jos nicki viittaa pataan niin tuskin kaipaa toista customia.
Itseäni kiehoo jollain tapaa Bokseri-Bemut, toi R1100S voisi olla hauska laite.[
Dirty Nasty Furriner
Vaihda se R-pulu
XB12Ss:
![]()
Voisin ottaa vanhemman Suzukin GSX-R 1000:n. Tuolla rahaa saisi jo ihan kelpo laitteen ainakin -05/06 vuosilta.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Pakko mainostaa omaa valintaa, osta uuden karhea Yamaha TDM 900ABS ja et pety. Voit ajella monenlaista ajoa.
Pyörä olisi siis ihan katupyörä, harrikan ja bulun pidän toistaiseksi tallissa... Harrikan kanssa pääsen toteuttamaan ruuvailuhalut ja naatiskelemaan letkeästä meiningistä, bululla on mukava kurvailla ja ajella pienemmät pyrähdykset, mutta erityisen nopeahan se ei ole (mietin bulun päivittämistä uuteen ja isompaan, mutten diggaa kuin R:stä eikä sitä enää tuoda Suomeen).
STReet Triple R on listalla, koska se on käsittääkseni aika nopea ja sillä voisi kai vähän huvikseen kiertää rataakin jos sille päälle sattuu, lehdissähän pyörää on kehuttu aika lailla. F800R:ssä vaan jotenkin diggailen pyörän ulkonäöstä, en ole edes nähnyt peliä vielä luonnossa. V-Max on.... V-Max, siinä kai sen viehätys.
Pitää katsella noita japsejakin nyt varmaan vähän tarkemmin, mulla ei ole tämän vuosituhannen japanilaisista mitään hajua, olen viimeksi ajanut japsilla muistaakseni '96 ja ensimmäisen yleismp-lehden ostin 2kk sitten.
(Syy miksi suunnittelen mopon hankintaa on et myin juuri eilen toisen harrikan pois, mutta nyt olo tuntuu ontolta ilman kolmatta pyörää *)
Tommoinen pikku-Triple on sen verran hauska peli...perusversionakin, R-mallin hintaerolle en itselle löytänyt riittävästi merkitystä, makuasia...niin ja 800 Bemukin mulla oli, tosin ST-malli, mutta kuiteskin...sanoisin että Trumppa pesee Bemun menne tullen...pikku Triplellä korvasin Busan, joten suuriin saappaisiin astui...eikä edes kaduta, mutta toki käyttötarve ratkaissee...ääneni saa siis Triple.
Tässä sopiva laite sulle.
http://www.motopalsta.com/kauppia....0
Tinkaamalla suht liki budjettia. Factory malli, vähän ajettu ja ainakin mulle lupasivat vuoden tehdastakuun tuohon, eli ei tartte näpräillä ainakaan ite hetkeen. Lisäksi RSV:t on suht viattomia muutenkin.
Eikä oo Japsi.![]()
Retired
Koska katupelejä sinulla jo on, harkitse jotain peliä, jolla pääset tutkimaan kotomaassamme paaaljon olevia huonokuntoisia pikiteitä ja hiekkateitä. Jokin kaksimukinen enduro tai "siviilienska" laajentaa harrastustasi kaikkein eniten. Pikkuiset huonokuntoiset pikipätkät, saatika lukuisat hiekkatiet, avaavat täysin uuden alueen sinulle.
Kympillä saat pyörän ihan varmasti tuohon kategoriaan.
.
Paljon olisi pyöriä siihen hintaluokkaan tarjolla. Itse olen sitä mieltä, ettei ole GSX-R 1000 voittanutta...![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Sorapyörälle täältä ääni, avaa uuden ulottuvuuden mopoiluun. Kympillä saa jo vaikka minkälaisen soramopon![]()
![]()
![]()
KTM 690 Enduro -08 tai -09 ja lisäksi motovanteet. Ei jää Suomesta yksikään kolkka koluamatta noilla, eikä hymy meinaa mahtua kypärään.
Melkein uskaltaisin sanoa että vaikea on hauskempaa pyörää kympillä ostaa, ellei intohimo ole asfalttiradalla. Sitten on ihan eri pelit, mutta niistä minä en tiedä mitään. Isot pojat puhuivat että Gikseri on kiva.
Kaponord. Ei japsi ja kaikenlaiset tiet maistuu.
Mulla on nyt Rocketti, mutta niin vaan tekisi mieli hommata lisäksi "pari muuta"...
Valinta kohdistuisi alle kymmpitonnin käytettyihin. Koko (203cm/140kg) hieman sitten rajoittaa, rahan lisäksi. Eli ihan mikä tahansa säteilypelti ja kierrätysmuovi ei kävis. Raketilla on tullu vedeltyä ihan hiekkatietäkin, siinä mielessä kiinnostaisi KTM 990 adventure. Iso, mutta Bemmiin verrattuna hieman ketterämpi. Tai sitten se Bemmi 1200GS, ei osaa päättää??
Vauhdikkaaseen matka-ajoon olen haikaillut Kawasika ZZR 1400, saattaisi ehkä pienellä laitolla sopia? Mp-messuilla "raiskasin" kaverin yllyttämänä Hujapuskan, jos porukkaa pitää tappaa nauruun, niin ennemmin ehkä PV...
No, kuitenkin siinä mielessä samoilla linjoilla, että pyörä kutakin tarkoitusta varten erikseen, jos niitä useamman meinaa hommata.
Sorapolut on toki hauskoja, ja gixerit kivoja kattella, mut sora narskuu ikävästi hampaissa ja veekakkosen omistajana tiedät ettei rivinelonen sovi ku perämoottoriin ja siihenkin huonosti
Eli Ducati alle vaan, ovat bulun ja hoodeen jälkeen vähä ku steroideja pumppais suoraan suoneen (tuttu hoodeemies sano oman Ducatin koeajon jälkeen) ja tulee se veekakkosen sielukas soundi kaupan päälle!
Mulla sattuis olemaan myynnissä yks joka osuis haarukkaan *
Kliketiklik
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Ei millään pahalla kenellekkään mutta jos haluat jättää sitä rassailua vähemmälle niin älä katsele sinne italian suuntaan ainakaan!KTM ja Japsit on jees!muakin kiinnostas ehkä ihan inan verran kokeilla jotain italian vehjettä että onko niissä sitä luonnetta enempi kun noissa japanin ns.sarjatuotanto vehkeissä mutta tiedän että yleismittaria tarvitaan ja käsienpesuainetta että saa kaiken rasvan kyynärpäitä myöten pois![]()
YZF1000R
KTM SM-T.
SuperBike Magazine:
"Bikes this good and this flexible are very easy to live with. The SM-T works whichever way you look at it; as a nifty commuter, a back-lane scratcher, a motorway mile-eater and a heavenly holiday bike. What other bike on the planet can tick all these boxes? None, and that's why the KTM SM-T is the best all-round bike ever built."
LC8 75 deg. V-TWIN DOHC 999cc
115bhp@9000rpm
196kg
Hinta holahtaa vielä tuon kympin yli luultavasti, mutta on varmaan jokaisen pennin arvoinen, eikä tarvitse ostaa Adventurea. Powerpartseista voi sitten pistää toisen mokoman lisävarusteisiin, kuten KTM-leivänpaahtimiin ja Akrapovic-täysränniin. Näin ei tarvitse luopua v-koneesta ja saa silti aivan jotain muuta.
Toisaalta samassa lehdessä "Best Naked Bike" pystin vei Ducati Streetfighter, joka ei ole kovin vaikea valinta huomattavasti kalliimpana ja laadukkaammista osista valmistettuna laitteena, kuin yksikään kilpailija.
Helppoahan se on valita parhaista parhaat, nehän ovat sitten MV Agusta F4 sporttipyöristä, kustomeista V-MAX jne. ottaa vaan joka kategoriasta sen kalleimman vaihtoehdon.
Kuitenkin uskon tuohon KTM SM-T:n "Best of the Rest" valintaan, koska 600 kuutioisista Daytona pokkas pokaalin ja se on selvä valinta. SM-T:tä on hehkutettu suomalaisissa(ja suomeksi käännetyissä) lehdissäkin.
Tässä sulle lisää näitä tämän vuoden "best of" -juttuja. Kyllähän tuota StreetTriple R:ää kehutaan joka paikassa. Samasta jutusta löytyy muitakin mielenkiintosia valintoja.
Minäkin suosittelen koeajamaan Ducateja jos ei vielä ole kokemusta merkistä. Vaarana on että tykkäät.
Triumph Street Triple R 2013
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
kasawika Zx12r -05 aj. 13 tkm jäis vielä vähän rahaa ylikin. kas mullahan löytyis yks tallistakin mistä voisin luopua![]()
Kiitos kaikille ehdotuksista, oli paljon mielenkiintoisia pyöriä, jotka antoivat ajattelemisen aihetta et mitä pyörältä oikein haluan... Se kirkastui pari päivää sitten ja sydämeni valittu löytyy tuolta best-of -listalta, ei kuitenkaan vuoden parhaana vaan "vain" kunniamaininnalla varustettuna.(Temeteus @ Syys. 28 2009,10:19) kirjoitti
Älä nyt pidä tyhmiä jännityksessä.. Minkälaiseen ratkaisuun päädyit?
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
Seuraava hankinta on XR1200...
Osui tällainen silmään: http://www.harley-davidson.fi/documents/xr1200.pdf
Normitilanteessahan tuo ei olisi ollut edes listalla, hinta kieppuu 16 kilon kieppeillä. Mutta syitä on monia, yksi aika keskeinen on merkinvaihtamisen hankaluus... H-D:n kanssa olen aika sinut, tiedän mitä odottaa, mistä hommaan osat, mistä kysyn neuvot jne. Valintaa ei hankaloittanut sekään et H-D:ksi ko. pyörä on saanut melko hyviä arvosteluita, toki niitä lukiessa pitää olla hitusen kriittinen.
Tuo on kyllä mielenkiintoinen pyörä. Tällä hetkellä ainoa HD minkä voisi itselle kuvitella. Pitäs käydä joskus koeajamassa jos jossain on mahdollisuus. Tuossa on kivat äänet Termignonin putkilla. Tuli joskus kesällä vastaan Hakaniemssä.
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
(s&s @ Loka. 06 2009,10:14) kirjoitti
![]()
Enpä tahdo kenellekkään mielipahaa tuottaa, eipä olisi ihan ensimmäinen valintani nakupyöräksi.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Väliäkö sillä.(Sytky @ Loka. 06 2009,17:17) kirjoitti
Hieno pyörä se on kuitenkin, varsinkin HD:ksi.
Supermoto