Juuri näin!(polip @ Joulu. 31 2009,14:30) kirjoitti
Ite ottaisin noista Suzukin Banditin.
Oli haave, ku aikoinaan ajelin GSX 750 ESsillä.
Kone toimii ja on hinta/laatu kohillaan.
Ainoo - on vakiona löysä etupää.
<p>Vanha patu..</p>
Ketjun aloittaja Natu79 lienee löytänyt sopivan pyörän tai sitten mielenkiinto aihetta kohtaan on hyytynyt ensimmäisten yöpakkasten myötä. Mies on ollut ORGilla kirjautuneena viimeksi 29.09.2009...
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Juu huvittaa kun täällä annetaan ohjeita ketjun aloittajalle millainen mopo tulisi laittaa(perttuvv @ Tammi. 08 2010,18:07) kirjoitti
eikä kaverista ole kuulunut hölkkäsenpöläystä.
Ei sillä, näitä mielipiteitä on kyllä mukava lueskella, sitä vartenhan tämä MP-ORG on.
Itse valitsen pyörän AINA sillä kriteerillä miltä se näyttää omaan silmään, ja sitten vasta tulee katsottua teknisiä ominaisuuksia.
Ja budjettikin näyttelee jotain osaa asiassa *
Mutta summasummarum, jostakin X-11:sta en tiennyt mitään ennen kuin täältä luin sellaisen olemassaolosta *![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Jos nakun ostaisin niin budjettilinjalla Banditin ja muuten Street Triplen...ehkä R-versiona.
BMW R1200GS -13
Ex. Kawasaki Versys -08
Jos vanhempi kalusto kelpaa niin Suzukin Sv 1000N vois olla kans kiva V2 vääntö ja jytinät...![]()
Ainkin itse olen tuosta Sv 650N:stä tykännyt...![]()
Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
Ex Honda 1100 xx -99Vm
Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
Ex Honda 1100 XX -96Vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
Ex Honda 1100 XX -07vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
Mikäs näistä on kuskin paikalta tilavin?
Kawa ZRX 1200
Suitsa GSX 1400
Jammu XJR 1300
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Suitsa on ainakin "tilavampi" kuin ZRX, tuosta jammusta ei oo kokemuksia. Olen n. 180cm pitkä ja "normaali" vartaloinen (90Kg). Rexi on itellä, ja kaipaisin pikkusen lisää "jalkatilaa, eli pikkusen tappeja alemmas ja ehkä taaksepäin, sekä satulaan pientä korotusta, niin vot, miksei pikkusen stongaakin ylös ja taaksepäi lisäpalikoilla. Noi on kaikki suunnitteilla, eri asia sit ehtiikö tekeen talven aikana.![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Mulla on kokemusta noista kaikista. ZRX1200R:n omistin puoltoista ajokautta ja XJR:ää ja GSX:ää oon koeajanut. Ahtain noista on ZRX, mutta ei siinäkään epämukavan tiivis ajoasento ole. Mukava pyörä myös matka-ajoon. Oon itse 180 pitkä ja painoo sellaset 85. ZRX noista myös sporttisin ja kevyin käsitellä. Hyviä laitteita kuitenkin kaikki. XJR tuntui mun mielestä tilavammalta kuin GSX. Oisko tuossa GSX:ssä pikkasen Yammua tiiviimpi ajoasento(polvikulma)..?(Frostgrey @ Tammi. 11 2010,10:01) kirjoitti
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Jätä corollat muille ja nauti ajamisen hauskuudesta: uusi speed triple tai ktm super duke
"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
"vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
"Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
kawaa ja bantiittia en ole kokeillut mutta noita muita olen kokeillut ja haaveilin itsekin kun olin yamahaa kokeilemassa siinä ei ollut sitä jotain myyjä ehotti kokeilemaan fzs 1000 05 ja sydän meni heti vaikka en ollut edes kyseistä miettinyt. nyt 90000 takana ja päivääkään en ole katunut.
Eli ehottomasti käy kokeilemassa kaikki noi ja vähän muitakin. kyllä sen sitten huomaa mikä se on se oikea. jos ei säväytä jatka etsimistä. tää on fiilis laji![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Tottakai suosittelen Kawasaki Z750 jos kyseessä on vielä ensipyörän hankinta, en välttämättä itse ihan ensimmäisenä ostaisi mitään litraista.
Ajokokemuksen karttuessa, kun oppii tuntemaan mitenkä erilaista pyörällä ajaminen autoon nähden on, voi tulevaisuudessa sitten vaihtaa siihen litraiseen.
Matalahko istuinkorkeus tuo sitä "vauhdin tunnetta" myös kuskille, käsiteltävyyttä, sekä pyörä sopii myös pidemmillekkin kuskeille. Itsekkin olen 183cm.
Mukava ajaa
NYT: Suzuki GSX1300R Hayabusa vm. 2006 (käyt. ot. 07) http://img188.imageshack.us/i/28052010067.jpg/
EXÄ: Kawasaki Z 750 vm. 2006
Samaa mielipuolta olen muuten kanssasi siitä, että pienellä laitteella on hyvä alotella ja harjotella, mutta luulenpa, että tuollanen Z750 liikahtaa lähestulkoon yhtä rivakasti kuin painavampi +1200cc naku. Tehoa isommissa toki on enemmän, mutta ainakin ZRX:ssä tehoa tuottuu tasaisesti koko kierrosalueen läpi. Vääntöä onkin sitten rutkasti enemmän, mutta sehän vaan tuo ajamiseen vaivattomuutta. Käsiteltävyys hiljasessa vauhdissa(kaupungissa?) on tietysti Z750:ssa varmastikin parempi kuin pikkasen möhkälemäisissä isoissa nakuissa.(Ratchet @ Tammi. 12 2010,17:33) kirjoitti
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Eipä sillä merkillä niin väliä, kunhan vaan on naku. Mottoripyöräily on silloin sitä itteänsä. Jos mieli tekee itsensä muovien suojaan tunkea, niin silloin vaan autoilemaan. Avoautostakin saa fiiliksen kivasti pois kun nostaa niskan takaa suojan pystyyn, ikkunat ylös ja lämppäri täysille tuulilasiin puhaltamaan. Ai niin, lippis päähän, kaulaliina oikein taitelluksi ja baanalle stereot täysillä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT