Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Talvi kolkuttelee ovella ja jotain projektia tarvitsee kehitellä. B-forumia satunnaisesti selailevana ihmisenä, heräsi villi ajatus muuntaa oma 748 streetfighter-tyyliseksi pommittajaksi.

    Visiona olisi crossi-stonga, sirompi mittaristo, häijy maski (ei monsterin pyöreää lamppua). Lisäksi kevyt alakate ja taakse siro kilpitelinehässäkkä led-vilkkuineen. Ongelmakohtia on ainakin akulle uuden kolon löytäminen.

    Onko tämä teidän mielestänne täysin naurettava ja absurdi ajatus joka lähentelee maailmankaikkeuden kauneimman moottoripyörän pyhäinhäväistystä vaiko moderni kulttuuriteko ajattoman klassikkoon?

    Tuossa pari kuvaa mitä maailmalla on nähtynä. Kevyempi ja rajumpi.
    748 -01 ja minimoto -05
  2. #2
    jos päädyt tekemään niin tee ainakin siten että on palautettavissa alkuperäiseen kuosiin, joskus kun tulee se myynnin aika niin uskoisin että tuollaisen pyörän ostajakunta haluaa sen useimmiten alkuperäisenä.

    748 on ajaton ja hieno pyörä, itse pitäisin sen orkkiksena ja ostaisin sille kaveriksi jonkun halvan ruoskan rakentelukohteeksi jos on halu toteuttaa omia visioita.
  3. #3

    Joku tuollainen hyvin pelkistetty takarunko ilman mitään katteita sopii ainakin omaan silmään kivasti tuon putkirungon kanssa
  4. #4
    Lainaa (maketku @ Syys. 16 2009,21:12) kirjoitti
    748 on ajaton ja hieno pyörä, itse pitäisin sen orkkiksena ja ostaisin sille kaveriksi jonkun halvan ruoskan rakentelukohteeksi jos on halu toteuttaa omia visioita.
    Ei se nyt kuitenkaan ole mikään keräilyharvinaisuus, joten antaa palaa vaan jos siltä tuntuu. Jotkut erikoismallit onkin ehkä säilyttämisen arvoisia, mutta sellaisesta ei ole tässä kyse.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  5. #5
    ^ samaa mieltä, perus-748 ei ole mikään erikoisuus, jos siltä tuntuu nin siitä vaan. Minusta se peruskone muovikoteoineen ja letkuineen ei mikään kovin esteettinen ole, aika paljon sais miettiä miten saa siistin.

    Yksi versio
  6. #6
    Joo kyllä tuo "rajumpi" versiosi oli todella karmea ja just sillai tunattu ku nyt vois odottaa mopopojilta

    Vaikean näköinen pyörä ainakin noin lähtökohtana, eli toisaalta jos saat tuosta jotain hienoa loihdittua niin rispektiä tulee bombereilta varmasti...
    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  7. #7
  8. #8
    Tollanen maski esimerkiksi ja peräksi esim R6R Yamahan perä tai Gsxr K5--> Ja kun hankit takahäkin katteen kanssa niin paljon helpompaa rakennella.Mm akku ja muut on helpompi jemmata.
    Ei ole sellaista vikaa mitä ei jeesusteipillä korjattaisi

    Honda Cbr600 Pc 25 Stunt Edition

    "Honda mies"
  9. #9
    Itse miettinyt jotain 90-luvun ducatia tehtynä cafe racer tyyliin:
    Cliparit, pyöreä etuvalo, ilman katteita ja mittaristoa.. nyt syksyllä olisi joku aihio tarkoitus ostaa.
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
  10. #10
    Onhan noi tietyllä tapaa komeita, mutta toisaalta Ducati on alkuperäisen näköisenä ainakin omasta mielestäni paras .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  11. #11
    Lainaa (vuohi @ Syys. 16 2009,21:15) kirjoitti

    Joku tuollainen hyvin pelkistetty takarunko ilman mitään katteita sopii ainakin omaan silmään kivasti tuon putkirungon kanssa *
    Mutta täähän on erikoinen enduro monsteri vai mistä se on kyhätty... pata näyttäis tonniselta viima jäähdytteiseltä mutta on runko jonkun SSän...?
    Monstro 1000DS very dark
  12. #12
    Samaa mieltä Athenen kanssa. Tosin tuossa Vuohen postaamassa scramblerin kuvassa on mun mielestä säilytetty hyvin Ducati-fiilis. Joko alkuperäistä ja merkin ominaispiirteitä kunnioittaen tai sitten niin radikaalia ettei alkuperää voi tunnistaa.
    Triumph Street Triple R 2013

    ex
    -Suzuki TS125
    -Ducati Monster 600
    -Ducati Monster 1100
    -Suzuki SV1000N
  13. #13
    Lainaa (OHo @ Syys. 17 2009,10:09) kirjoitti
    Mutta täähän on erikoinen enduro monsteri vai mistä se on kyhätty... pata näyttäis tonniselta viima jäähdytteiseltä mutta on runko jonkun SSän...?
    Näyttää MTS:ltä?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  14. #14
    Kiitos maanpinnalle palauttamisesta. Tyydyn talven aikana vaan vaihtamaan hihnat ja perus huollot tekemään.

    Lopun energian vois vaikka käyttää vaimon lämmittämiseen ajatukselle että hankitaan ensi kesäksi hypermotard pihaan
    748 -01 ja minimoto -05
  15. #15
    Älä nyt lannistu heti alkumetreillä. Tuossa vähän inspiraatiota:






    Lisää inspistä voi hakea vaikka tältä foorumilta ja tästä ketjusta.



  16. #16
    Jos nyt Ducatin haluisi pilata rottapyöräksi, niin sen pitäisi olla 2v-koneinen. Ei hyvännäköistä kun letkuja ja syylari näkyvillä jne.. Tosin joku tuollainen scrambler on ihan hieno. Muuten nuo vehkeet ei oo mun makuun yhtään *



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  17. #17
    Se harmaa on Multistrada. On siitä parempiakin versioita, vaikkapa
    Kämnan sivuilla, joilla on muitakin virityksiä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  18. #18
    Käys vilkaisemassa NCR/Poggipolini-ryhmän sivuja. Kannattaa myös kiinnittää huomiota niiden painoon ja tehoihin.
    Hintoja ei kannata edes vilkaista

    Niistä vois otta mallia,ehkä?
  19. #19
    Löytyyhän noita ducateja onneksi tyylikkäänä ilman katteita tehtaaltakin... Ei kyllä kovin fighteri, mutta hieno kuitenkin. *
    Supermoto
  20. #20
    Tommonen olis vähän laitettuna pihalla ja talven aikana nakerrel-
    laan lisää. Neljäs Ducati-härveli ja nyt sattu papalle ihan kohdal-
    leen. Joitakin pieniä suunnitteluvirheitä, mutta tyyli paikkaa ne.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  21. #21
    Lainaa (aj@ @ Syys. 22 2009,18:06) kirjoitti
    Se harmaa on Multistrada. On siitä parempiakin versioita, vaikkapa
    Kämnan sivuilla, joilla on muitakin virityksiä.
    Multistrada on vakiona niin sairaan ellottavan näköinen että on lähes samantekevää mitä sille tekee - muutos on aina parempaan päin

    Alkaen Ducatin omasta supermotokonversiosta.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  22. #22
    Anna mennä vaan. Mä lähtisin toteuttamaan hommaa jenkkien stuntbike tyyliin. Noi pystypersefaittefit on monesti aika karseita kököstyksiä monsterimaskeineen. Varsinkin saksatyyli oikein oksettaa. No makuasioitahan nää. Sama visio kävi mielessä supersportin kanssa. Se jäi kylläkin ajatuksen asteelle. Nyt tekis mieli rakennella vaan perse uusiks. Jotain 636 kawan tyylistä takapäätä olis mielessä ja voipi olla, että talven aikana laikka laulaa ja tiggi tohottaa ;)
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  23. #23
    Periaatteessa olen rakentelun kannalla, mikään merkki ei voi/saa olla niin pyhä etteikö sitä voisi rakennella. Homman pointtihan ei ole se että lopputuloksesta välttämättä tulisi (millään mittarilla tarkasteltuna) parempi kuin aihiosta vaan se fiilis/kiksit mitä rakentelija kokee teon aikana. Jos lopputulos on lisäksi mainio niin aina parempi. Toki kannattaa hiukan kattoo että ryhtyykö pilkkomaan mitään hienoa klasikkoa tai takuuvarmaa tulevaisuuden keräilymallia.

    Lopputuloksen tyylikkääksi saaminen on hankalaa. Jos tekee liian hillittyjä muutoksia niin lopputos on pliisu. Jos tekee rajuja muutoksia niin menee helposti överkisi ts. tehdään rankkaa vain jotta voidaan näyttää että ollaan rankkoja. Tekeekö enemmän varman päälle testattuun tyyliin - cafe racer - nojaten vai ottaako enemmän riskiä ja lähtee fighter linjalle jolloin lopputulos voisi olla tuoreempi?

    Jyrkkä EI pussihousuille!



    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24.  
  25. #24
    Pystyperä Günther tyyli on eittämättä aika kamala ja samojen tarvikemaskien kierrättäminen puhkikulunutta.

    Mutta ilmavalla, älyllisessä kulmassa olevalla, perällä ja jollain hyvin valitulla vakipyörän etu-umpiolla voi saada hyvinkin pelkistetyn ja tyylikkään tuloksen.

    Lähtihän Ducati itsekkin taistelija geimiin mukaan StreetF mallillaan. (Jossa tietysti olisi saanut olla suoraan 1198 mosa)
    Kunnon taistelijan tuntomerkkeihinhän kuuluu että se menee varomattomalla kaasusta takaa yli ja jarrusta etukautta
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-