Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 170:sta
  1. #121
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Josko sitä ensi talvena saisi asennettua racedacin, jotta saisi taas faktoja pöytään.
    Eipä taida takapyörää saada sutimattomaksi kuin elektroniikalla ja/tai herkällä kaasukädellä.
    Jos takapäätä löysää, jotta tulee lisää pitoa -> kaikki kärsii eikä pysty kunnolla edes avaamaan.
    Tuo takapään löysääminenkin riippuu radasta. Gotlandringillä piti vetää vaimenuksia tiukemmalle kun alko mopo elämään nopeissa, pitkissä mutkissa ihan liikaa varsinkin kun oli reilummin veto päällä. Pitoa tuo ei vienyt juurikaan, mutta mopo rauhoittui. Samoilla säädöillä Alastaro tuntui siltä kuin olisi jäällä ajanut. Takanen oli sladissa heti kun koski yhtään kaasuun mopon ollessa kallellaan. Löysääminen takaisin vanhoihin säätöihin toi pidon takaisin eikä pyörä ollut muuallakaan sen heikompi. Oikeat säädöt siis riippuvat radasta.
    Superbike #7
  2. #122
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Takajarrulla en suostu alkaaman kikkailemaan. Heitäs vinkki, millä lailla avaat aikaisemmin?
    Onko vaan rohkeammin kaasua tasaisesti auki ja samalla pyrkii saamaan pyörää pystyyn?
    Eli mopo maksimikallistuksessa niin pitkään, että keula osoittaa viittää vaille oikeaan suuntaan ja sit mopoa pystyyn ja kaasua auki niin paljon kuin pito antaa myöten. Kaasu tietty kiristyy progressiivisesti kallistuskulman pienemisen kanssa. Noin siis teoriassa, käytännössä kaasu aukee just sen verran kun se sillä kerralla aukee ja mopo löytyy ulostulossa just siltä linjalta mihin se sillä kertaa sattu menemään.
    Superbike #7
  3. #123
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä toi K4 tonninenkin alko "repiin" kunnolla vasta 6000rpm WOT alkaen niin kummakun 750cc:kin jo meinaa lähtee käsistä
    Eihän noi mopo pystyssä suoraan kiihdytellessä mitään kummosia pelejä tonnaritkaan ole, mutta kun lähdetään romut maassa mutkasta ulos, on tuossa seiskapätkässäkin tehoa enemmän kuin pystyy käyttämään.
    Superbike #7
  4. #124
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eihän noi mopo pystyssä suoraan kiihdytellessä mitään kummosia pelejä tonnaritkaan ole, mutta kun lähdetään romut maassa mutkasta ulos, on tuossa seiskapätkässäkin tehoa enemmän kuin pystyy käyttämään.
    Totta turiset.

    Tonnisella ei syntynyt jännäkakkaa tarpeeksi oikein missään tilanteessa kuin yli 8000rpm.

    Katuajossa.
    1300cc Suzuki
  5. #125

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Rata ajelua ajatellen tonnisella tulee isoimmat jännäpaikat ainakin itselle silloin kun pitää pysähtyä. Sitä vauhtia saa vaan suorille sen verran enemmän että jarrussa ehtii ihmettelemään monenlaisia asioita, ennen kuin se taipuu mutkaan. Tästä syystä varmaan moni on isolla pyörällä alkuun hitaampi, kun mutkiin joutuu ns. "kammojarruttamaan". Niillä muutamalla suoranpätkällä suomen radoilla tekis mieli huitoa tota omaa pyörää raipalla kuin vanhaa luuskaa hevoista, jos jonkun tehokkaamman ohi pitäs päästä ennen jarrua. Siinä sen pienenkin tehoeron huomaa.

    Käytännössä hauskaa on tehojen ja luonteen puolesta varmaan joka laitteella. Mulla ois haaveissa joskus isona RGV 250 2-tahti peli. Se vasta luuska onkin jollain 60hp koneella. Silti ajattelin ylimielisesti ulkoiluttaa sitä vähintäänkin keskiryhmän seassa, jos sellasella radalle vielä eksyn.
  6. #126
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Rata ajelua ajatellen tonnisella tulee isoimmat jännäpaikat ainakin itselle silloin kun pitää pysähtyä. Sitä vauhtia saa vaan suorille sen verran enemmän että jarrussa ehtii ihmettelemään monenlaisia asioita, ennen kuin se taipuu mutkaan. Tästä syystä varmaan moni on isolla pyörällä alkuun hitaampi, kun mutkiin joutuu ns. "kammojarruttamaan". Niillä muutamalla suoranpätkällä suomen radoilla tekis mieli huitoa tota omaa pyörää raipalla kuin vanhaa luuskaa hevoista, jos jonkun tehokkaamman ohi pitäs päästä ennen jarrua. Siinä sen pienenkin tehoeron huomaa.

    Käytännössä hauskaa on tehojen ja luonteen puolesta varmaan joka laitteella. Mulla ois haaveissa joskus isona RGV 250 2-tahti peli. Se vasta luuska onkin jollain 60hp koneella. Silti ajattelin ylimielisesti ulkoiluttaa sitä vähintäänkin keskiryhmän seassa, jos sellasella radalle vielä eksyn.
    Hauska sitä on ollut katsella kuinka pienellä kakstahtarilla nuori neiti alastarollakin saa suorilla kuokkaa, ja kuittailee sitten mutkissa ulkokautta paikkansa takaisin. Kai se osoittaa että asenteella ja osaamisella paikkaa aika paljon puuttuvia hevosia.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #127
    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    No huh huh. Well played Sir! En osaa kyllä sanoa tähän yhtään mitään

    Huudellaan että 750cc pesee kaikki ja sitten otetaan alle 1200c sport-touringi niin yhtäkkiä tehoa on liikaa ja ei pysty hyödyntään missään kun on niin kiree laite.

    Eikös tommonen 1200cc 50 heppanen Hurley D olisi paras katuajoon jos enempää ei tarvi?

    Kumminkin eikös sitä vetoaluetta voi passailla vaihteilla sopivaksi?
    Onhan se toki perseestä jos pyörässä on liikaa suorituskykyä kadulle mutta entä jos niin on autossa?
    Pyörällä se vaan on jo extrakivaa

    Mun mielestä toi K4 tonninenkin alko "repiin" kunnolla vasta 6000rpm WOT alkaen niin kummakun 750cc:kin jo meinaa lähtee käsistä

    Autolla polttaa takanakkeja kun painaa polkimen puoleenväliin paikaltaan


    Opettele lukemaan. Et sitä ole näköjään vielä oppinut. Tai paremminkin ymmärtämään lukemaasi. Sanattomaksi kyllä vetää nuo viestisi.

    Hyödyntää missään? No ei varmasti nopeusrajoitusten puitteissa, mitä tarkoitin ARKIAJOSSA. Kyllä noilla voi radalla, varttimaililla tai lentokentällä esimerkiksi piipahtaa, johon se hurlidurli ei sovellu. Missähän oon puhunut mitään kireästä laitteesta tai muuten? Ja joo, kylläpä se 00 750 gixeri pesee minkätahansa 20v vanhan matkapyörän missä tahansa mitä suorituskykyyn tulee? Ilmeisesti olet eri mieltä, kun piti tuollainen vuosia vanha kieliposkessa kirjoitettu viesti lainata. Käy toki jossain osoittamassa väittämä epätodeksi. Ja ei, ei meinannut käsistä lähteä 750 gixerit kumpikaan mitä omistin. Nopeita ne oli kyllä ikäisekseen katupyöräksi minun mittapuulla. Sillon kun ne tuli Suzukin tehtaalta ulos, niin tonnista ei vielä ollut olemassakaan. Olisit itse käynyt virallisessa tapahtumassa ajamassa sillä k4:lla, niin olisit saanut vertailukohtaa 00 750n hitaudelle.

    Nimimerkin takaa on hienoa vittuillla/suoltaa tänne täyttä paskaa aiheen vierestä ja toisten kirjoitukset väärinymmärtäen, tule kadulla ennemmin nykimään hihasta jos on henkilökohtaista asiaa. Toivottavasti tajuat lopettaa ton trollailun ja ymmärrät miten idioottimaista sisältöä tuotat tälle foorumille. Haters gonna hate...

    PS. Muista ottaa lääkkeet seuraavalla kerralla, jos tekstisi olisi pykälän verran selkeämpää.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 11.07.2013 klo 04:09.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  8. #128
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    kylläpä se 00 750 gixeri pesee minkätahansa 20v vanhan matkapyörän missä tahansa mitä suorituskykyyn tulee?
    Ei kuulemma ole vielä ton ysinelosen vakio RF:n 0-100km/h enkkaa rikottu vakiolla? Vaikka en tiä onko toi nyt niin matkapyöräkään, ainakaan mun kokoiselle…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #129
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ei kuulemma ole vielä ton ysinelosen vakio RF:n 0-100km/h enkkaa rikottu vakiolla? Vaikka en tiä onko toi nyt niin matkapyöräkään, ainakaan mun kokoiselle…

    Juu ei kyllä varmaan 0-100 pärjää ilman välitys&alustamuutoksia, mutta ei mikään muukaan Kyllähän se RF ennemmin vanha sportti on kuin matkapyörä.

    Toki onhan noita esim. motorradin testissä vuonna 2000 ajettu hayabusa&12r 2,6sekuntiin ja esim. biken testissä 600 gsx-r 2001 vuonna 2,7sekuntiin. Eli ei tuo mikään maaginen aika ole, vaikka lähteekin paikataan helvetin kovaa ne ekat 40-metriä vakiopyöräksi.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 11.07.2013 klo 15:17.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  10. #130
    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    No huh huh. Well played Sir! En osaa kyllä sanoa tähän yhtään mitään

    Huudellaan että 750cc pesee kaikki ja sitten otetaan alle 1200c sport-touringi niin yhtäkkiä tehoa on liikaa ja ei pysty hyödyntään missään kun on niin kiree laite.

    Eikös tommonen 1200cc 50 heppanen Hurley D olisi paras katuajoon jos enempää ei tarvi?

    Kumminkin eikös sitä vetoaluetta voi passailla vaihteilla sopivaksi?
    Onhan se toki perseestä jos pyörässä on liikaa suorituskykyä kadulle mutta entä jos niin on autossa?
    Pyörällä se vaan on jo extrakivaa

    Mun mielestä toi K4 tonninenkin alko "repiin" kunnolla vasta 6000rpm WOT alkaen niin kummakun 750cc:kin jo meinaa lähtee käsistä

    Autolla polttaa takanakkeja kun painaa polkimen puoleenväliin paikaltaan
    piti oikeen wikipediasta katsoa noita luokituksia, jos 12r tippuu hyper sportista sport touringiin niin onko toi k4 luokassa mopot ?
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  11. #131
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    piti oikeen wikipediasta katsoa noita luokituksia, jos 12r tippuu hyper sportista sport touringiin niin onko toi k4 luokassa mopot ?
    No toi hyper oli niin mauton kun muutkin (zx14r, busa, s1000rr, zx10r) on vain sport bike, että muutin sen zx12r:n vain sport bikeksi sinne wikipediaan...en viitsinyt sport touring kirjoittaa sinne..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  12. #132
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    No toi hyper oli niin mauton kun muutkin (zx14r, busa, s1000rr, zx10r) on vain sport bike, että muutin sen zx12r:n vain sport bikeksi sinne wikipediaan...en viitsinyt sport touring kirjoittaa sinne..
    oli niin paljon reteempi toi hyper että muutin sen takas
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  13. #133
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    oli niin paljon reteempi toi hyper että muutin sen takas
    No ok..on se hyper sitten.. ota vaan se bike sieltä perästä pois, niin teksti muuttuu punaisesta siniseksi ja pääsee sitä klikkaamalla suoraan tarkistelemaan luokkia...

    Edit. eli luokaksi pelkkä Hyper Sport tai Sport Bike, se ei tunne semmoista kun Hyper Sport Bike...
    Viimeksi muokannut: jamas; 14.07.2013 klo 07:15.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  14. #134
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    piti oikeen wikipediasta katsoa noita luokituksia, jos 12r tippuu hyper sportista sport touringiin niin onko toi k4 luokassa mopot ?

    Alunperin tämä idiootti puhu matkapyörästä. Eli ihan täysiverinen matkapyörä 12r vissiinkin, jälkeenpäin sitten muuttu tohon sporttouringiin.

    "Vaihdoit sitten 750 kikserin 1200cc kawaan. Montako vuotta vanha matkapyörä?"

    Mulla on vähän erilainen käsitys matkapyörästä.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 14.07.2013 klo 15:55.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  15. #135
    Vähän meinaa olla OT.
    Mutta alkuperäiseen kysymykseen, puolikas vähän ketterämpi ja kilonen tehokkaampi. Toki eroja myös eri vuosimallien kesken.
    Lisäksi alustaa säätämällä ajettavuus muuttuu myös.
    Ja tämä ei perustu kokemukseen, en ole ajanut kummallakaan, vaan ihan lukemalla löydettyyn.
    Siis kokeilemaan ja vertaamaan sekä tuntumaa että vakuutuksia ja muitakin yhtälön osia.
    Ja eihän näitä viime metreillä järki ratkaise vaan se suuri tunne ja halu. Voi että tuo on
    Ps. Haluut kuitenkin sen kilosen.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  16. #136
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kyllä noita reilusti suurempia tehovaroja osaa jokainen hyödyntää, ihan joka kerta kun kaasuun koskee.
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Tämä on aina yhtä outo argumentti. Kyllähän jokainen osaa hyödyntää isomman suurempaa vääntöä kiihdytyksissä. Ja motarikiihdytykset ovat monille ihan riittävästi, miksi muualla pitäisi osatakaan hyödyntää.
    (Nostelen vanhaa ketjua kun oon noita Gixxereitä silmäillyt ekaksi pyöräksi)

    Jos pyörän painoissa ei hirmuisia eroja ole niin luulisi, että varsinkin huono kuski ajaa tonnisella vauhdikkaammin koska se sallii selvästi väärän vaihteen silmässä kun taas vähäisemmillä koneilla joutuu pykältämään sekä ylös että alas enemmän joka taas hidastaa menoa. No, toisaalta jos tonnarilla liikaa luottaa vääntöön niin ehkä se syö vauhtia etenemisestä. On noissa pakko olla _selvä_ ero varsinkin kulmia pyöriessä ja kaupungilla liikuskelleen? Tonninen vääntää 3000-4000 aluella saman mitä 750:nen huipussaan, mutta toisaalta 750:n vääntö ei 4000prm:ssa ole ihan lussu vaan noin 70% maksimista. 3000 rpm:ssa ollaan jo jopa alle puolessa maksimista. (jos netin käppyröitä uskoo)

    -----

    Kunhan tässä mietin, että mitä Suzukin ostossa sitten painottaisi jos haaveissa olisi suht nykyaikainen sportti minimihinnalla? 2000-luvun 750:n saa jopa alle 3k€ ja halvin K5:nenkin oli Nettimotossa 4000€! K1-K3 tonnisia saa reiluun 3000 euroon...
    Muita jotka on ostaneet GSX-R:n nyt kun niiden hinnat alkaa olemaan pimeän alhaisia??

    Jos vertailua kysyä niin miten ZX-10R ~2004 ja joku K3-K4 GSX-R vertautuu?
    Viimeksi muokannut: alspe; 27.08.2015 klo 14:49.
    Mopoo hankkimassa
  17. #137
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    (Nostelen vanhaa ketjua kun oon noita Gixxereitä silmäillyt ekaksi pyöräksi)

    Jos pyörän painoissa ei hirmuisia eroja ole niin luulisi, että varsinkin huono kuski ajaa tonnisella vauhdikkaammin koska se sallii selvästi väärän vaihteen silmässä kun taas vähäisemmillä koneilla joutuu pykältämään sekä ylös että alas enemmän joka taas hidastaa menoa. No, toisaalta jos tonnarilla liikaa luottaa vääntöön niin ehkä se syö vauhtia etenemisestä. On noissa pakko olla _selvä_ ero varsinkin kulmia pyöriessä ja kaupungilla liikuskelleen? Tonninen vääntää 3000-4000 aluella saman mitä 750:nen huipussaan, mutta toisaalta 750:n vääntö ei 4000prm:ssa ole ihan lussu vaan noin 70% maksimista. 3000 rpm:ssa ollaan jo jopa alle puolessa maksimista. (jos netin käppyröitä uskoo)

    -----

    Kunhan tässä mietin, että mitä Suzukin ostossa sitten painottaisi jos haaveissa olisi suht nykyaikainen sportti minimihinnalla? 2000-luvun 750:n saa jopa alle 3k€ ja halvin K5:nenkin oli Nettimotossa 4000€! K1-K3 tonnisia saa reiluun 3000 euroon...
    Muita jotka on ostaneet GSX-R:n nyt kun niiden hinnat alkaa olemaan pimeän alhaisia??
    Kumpikaan ei ole ehkä paras valinta ensimmäiseksi mopoksi, mutta jos pakko valita niin seiskapätkällä et päädy kaseikkoon ihan niin helposti. Käsiteltävyydessä ei ole juurikaan eroa, mutta tehossa on eroa kuin yöllä ja päivällä. Muuten GSX-R on hyvä valinta ja kaikenlaista osaa on tarjolla runsaasti ja monet osista sopii päikseen eri vuosimallien ja 600/750/1000 kesken. Tuolta lisää infoa http://gixxer.fi/foorumi/index.php
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 27.08.2015 klo 15:44.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  18. #138
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Kumpikaan ei ole ehkä paras valinta ensimmäiseksi mopoksi, mutta jos pakko valita niin seiskapätkällä et päädy kaseikkoon ihan niin helposti. Käsiteltävyydessä ei ole juurikaan eroa, mutta tehossa on eroa kuin yöllä ja päivällä. Muuten GSX-R on hyvä valinta ja kaikenlaista osaa on tarjolla runsaasti ja monet osista sopii päikseen eri vuosimallien kesken. Tuolta lisää infoa http://gixxer.fi/foorumi/index.php
    Joo kyllä varmaan joku 650 Bandit tai ER-5 olis kova ensi mopo. Korjataan sen verran, että olen ajanut mopedia 7 vuotiaasta asti, motocrossia ja kevytmoottoripyörä (Aprilia kyykky) oli (aikaa jo 18 vuotta), mutta ei koskaan sitten isoa pyörää tullut hankittua sen jälkeen.

    ---

    Niin ja vaikuttaisi, että nimenomaan tehossa sitä eroa ei hirmuisesti ole vaan siinä miten se ja vääntö on käsillä? 750:n toimivuutta hiljaisessa ajossa voi kai muuttaa ratastuksella helpostikin mutta ei se toisaalta ihan sama ole kuin isompi vääntö.
    Viimeksi muokannut: alspe; 27.08.2015 klo 16:11.
    Mopoo hankkimassa
  19. #139
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    (Nostelen vanhaa ketjua kun oon noita Gixxereitä silmäillyt ekaksi pyöräksi)

    Jos pyörän painoissa ei hirmuisia eroja ole niin luulisi, että varsinkin huono kuski ajaa tonnisella vauhdikkaammin koska se sallii selvästi väärän vaihteen silmässä kun taas vähäisemmillä koneilla joutuu pykältämään sekä ylös että alas enemmän joka taas hidastaa menoa. No, toisaalta jos tonnarilla liikaa luottaa vääntöön niin ehkä se syö vauhtia etenemisestä. On noissa pakko olla _selvä_ ero varsinkin kulmia pyöriessä ja kaupungilla liikuskelleen? Tonninen vääntää 3000-4000 aluella saman mitä 750:nen huipussaan, mutta toisaalta 750:n vääntö ei 4000prm:ssa ole ihan lussu vaan noin 70% maksimista. 3000 rpm:ssa ollaan jo jopa alle puolessa maksimista. (jos netin käppyröitä uskoo)

    -----

    Kunhan tässä mietin, että mitä Suzukin ostossa sitten painottaisi jos haaveissa olisi suht nykyaikainen sportti minimihinnalla? 2000-luvun 750:n saa jopa alle 3k€ ja halvin K5:nenkin oli Nettimotossa 4000€! K1-K3 tonnisia saa reiluun 3000 euroon...
    Muita jotka on ostaneet GSX-R:n nyt kun niiden hinnat alkaa olemaan pimeän alhaisia??

    Jos vertailua kysyä niin miten ZX-10R ~2004 ja joku K3-K4 GSX-R vertautuu?

    Täällä nyt ainakin tuli tuossa loppukeväästä enemmän tai vähemmän hetken mielijohteesta tuollainen K5 750 ostettua. Osin itselle rata-/ mutkapätkäleluksi, ja osin senkin takia, että sillä tuo emäntäkin uskaltautuu liikenteeseen lähteä aiemman kuussatasensa jäljiltä.

    En aiemmin seiskapätkä-gixxerillä ollut metrikäkään ajanut, ja ennakko-oletus oli, etten itse jaksa sillä tehon ja väännön puutteen takia isommin tuolla kylillä rullata (tämä siis viime vuodet enimmäkseen zx-12r kawalla ajaneena päällimmäisenä ajatuksena), mutta täytyy kyllä myöntää, ettei tuo nyt ollenkaan hassumpi laite ole noilla about laillisilla nopeuksilla ajellessa. Vaikka en ajokamoissa neuvolassa punnitettavien painoluokassa olekaan, niin tuo jaksaa kyllä kutosvaihteellakin vallan kevyesti kiihtyä noista taajamanopeuksistakin, eli varsin pieniltä kierroksilta. Positiivisesti yllättynyt. Ei sillä nyt sentään joka välissä ja ohituksessa tarvitse vaihteita alemmas polkea. Etukäteen oletin, ettei tuo isolla vaihteella/pienillä kierroksilla kiihdyttäessä juuri muuta tee kuin huutaa armoa, mutta kovinpa väärässä olin. En nyt sano että se mikään raketti on, mutta eipä ne ole sitä tonnisetkaan.

    Mutta, jotainhan siitä puuttuu. Kun vertaa tuohon 10r tai 12r kawaan, tai tonniseen kiksuun, niin ihan mopohan tuo kuitenkin on. Kyllä se voima ahterin alla ja käsiä repivä tunne jää sieltä reippaammin kiihdyttäessä puuttumaan. Tekeehän se ajamisen helpoksi, kun ei juuri tarvitse välittää, että missä ja miten sitä kahvaa kääntää, mutta silti; vaikka tuo pienempi sirkelikin omalla tavallaan ihan hauska ja ketterä laite on, niin nothing beats cubic inches, sanon mä. Se on vaan se fiilis. Toinen tarina on sitten, että onko siitä lisätehosta ja -väännöstä yhden hengen kuormalla mitään muuta iloa.

    Periaatteessa tuo seiskapuolikaskin kuitenkin perusräppäilyyn ja kulkemiseen tuolla kaduilla on ihan yhtä soiva ja ajettava peli kuin tonnisetkin, varsinkin jos niistä tonnisista ei ole sitä aiempaa tuntumaa, eikä siihen isompaan woimaan ole jo ehtinyt tottumaan, tai sellaista ei muuten vaan kaipaa.
    GSX-R750 '05 + Grizzly 450 '09 (L7e)
  20. #140
    Toi repivyys/tehokkuuskin on aika suhteellinen ja yksilöllinen käsitys.

    Ite sain vuosia sitten mökille vakion suzuki pv:n. Muutaman vuoden sillä ajeltuani hommailin siihen 80 pytyn, tehoputken ja isomman kaasarin. Viritysten jälkeen mopo tuntui hurjan tehokkaalta (8hp) syysliukkailla. Pari vuotta eteenpäin hommailin kevarin (25hp), jota testasin talvikelillä nastarenkailla ja taas tuntui kun pyörä olisi lähtenyt lentoon kiihdyttäessä. Viime kesänä tuo mun nykyinen 600 bandiitti tuntui ihan tykiltä kevarin jälkeen. Kakkosella oli jo hetkessä satanen taulussa ja ohi pääsi useammasta autosta kerralla melkein missä vain.
    Nyt kun tuolla bandiitilla on ajellut vuoden verran, se alkaa tuntumaan laiskalta. Kyllähän se paikaltaan poistuu kun vinguttaa, mutta kiihtyvyys 100< vauhdeista saisi olla rutkasti parempi.

    Se mitä tässä koitan sanoa on se, että jos on tottunut ajelemaan sillä 1400zzrllä tai busalla niin tonnisen alavääntö voi tuntua heikolta. Sen sijaan jos itse pääsisin tonnista testailemaan, niin kierrokset pysyis varmaan alle kuuden tonnin koko lenkin ajan, eikä varmasti alavääntö tuntuis mitenkään vaisulta.

    Sama pätee varmastikin 750/1000 välillä. Jos edelliset kokemukset on tyyliin er6 kawasta, bandiitista tms. niin kyllähän molemmat noista lähtee ihan helvetisti. Jos oot syöny ennen vaan paprikaa ja sen jälkeen syöt ensin palan red savinaa ja sen jälkeen puolet tulisempaa Naga Jolokia, niin molemmat polttaa aivan helvetisti.
  21. #141
    Ja kyllä se kesän aikana tonnisestakin ne tehot katoaa jonnekkin eikä tunnu yhtään repivältä.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  22. #142
    Niin, voisihan se mulle olla hyvin järkevää ostaa alkuun seiskapätkä koska sen saanee noin tonnin, ehkä vähän reilu halvemmalla. Alkuun pitää kumminkin ostaa varusteitakin ja maksaa vakuutuksia vain 20% bonuksilla. Ilmeisesti kevariajalta mulla nuo bonarit mitkä vakuutusyhtiön laskuri antaa. Uskoisin, että seisköpuolikas menee mun alla (68kg) ihan riittävästi, enemmän ehkä henkiseltä ja fiilispuolelta jo etukäteen kaipaa isomman jytinää. Alkuun katselin enemmänkin V2-koneisia jytinän ja alaväännön takia, mutta eipä niitä liiemmin ole muutamalla tonnilla saatavilla.

    Onko 2000-luvun seiskapuokissa yhtä laadukas alusta, jarrut ja kytkin kuin vastaavan ikäisessä tonnarissa?

    EDIT: jaa itseasiassa tonnarin saa kyllä ihan samalla hintaa kuin vastaavan ikäisen 750:n.
    Mopoo hankkimassa
  23. #143
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    Niin, voisihan se mulle olla hyvin järkevää ostaa alkuun seiskapätkä koska sen saanee noin tonnin, ehkä vähän reilu halvemmalla. Alkuun pitää kumminkin ostaa varusteitakin ja maksaa vakuutuksia vain 20% bonuksilla. Ilmeisesti kevariajalta mulla nuo bonarit mitkä vakuutusyhtiön laskuri antaa. Uskoisin, että seisköpuolikas menee mun alla (68kg) ihan riittävästi, enemmän ehkä henkiseltä ja fiilispuolelta jo etukäteen kaipaa isomman jytinää. Alkuun katselin enemmänkin V2-koneisia jytinän ja alaväännön takia, mutta eipä niitä liiemmin ole muutamalla tonnilla saatavilla.

    Onko 2000-luvun seiskapuokissa yhtä laadukas alusta, jarrut ja kytkin kuin vastaavan ikäisessä tonnarissa?

    EDIT: jaa itseasiassa tonnarin saa kyllä ihan samalla hintaa kuin vastaavan ikäisen 750:n.
    Mulla oli 2500km ajan 600cc ensipyöränä kunnes kone poksahti. sit ostin tonnisen. Eipä se käsistä lähde, jos malttia piisaa ja toisaalta kyllä sillä er5 hengestä pääsee. Ei taida vakuutuksissakaan olla paljoa eroa, en nyt hetkeen ole verrannut, mutta teho/paino on yleensä se määräävä. 750 gigsarissa samat jarru ja alusta osat kun 600cc mallissa. Toki johtuu mitä hakee, mutta kyllä sillä vakiona aika hyvää vauhtia radalla pääsee.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  24. #144
    Onko 2000-luvun seiskapuokissa yhtä laadukas alusta, jarrut ja kytkin kuin vastaavan ikäisessä tonnarissa?

    EDIT: jaa itseasiassa tonnarin saa kyllä ihan samalla hintaa kuin vastaavan ikäisen 750:n.
    Laadukas ja Suzukin jarrut ei kyllä mahu samaan lauseeseen. No kyllä ne kadulle riittää, mutta radalle ei mikään paras.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  25. #145
    Lainaa rantaile kirjoitti Katso viesti
    Laadukas ja Suzukin jarrut ei kyllä mahu samaan lauseeseen. No kyllä ne kadulle riittää, mutta radalle ei mikään paras.
    Kaipa tässäkin säännöllinen huoltaminen auttaa. Uusien pyörien testeissä suzukin jarruja kehtuttu. Kun niitä verrattu muihin japanilaisiin. Esim K1 kilo gigsarin jarrut kehuttiin luokan parhaiksi, siis verrattuna muihin japanilaisiin. Ainakin oman kokemuksen mukaan säännöllinen pesu ja jarrunesteiden vaihto auttaa paljon. Kyllä noilla suzukin vakiojarruilla nopeassa ryhämässä pystyy ajamaan. Budjetti huomioiden on aika turha odottaa, että saisi erityisen laadukkaita osia radalle.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  26. #146
    Lainaa noppis32 kirjoitti Katso viesti
    Kaipa tässäkin säännöllinen huoltaminen auttaa. Uusien pyörien testeissä suzukin jarruja kehtuttu. Kun niitä verrattu muihin japanilaisiin. Esim K1 kilo gigsarin jarrut kehuttiin luokan parhaiksi, siis verrattuna muihin japanilaisiin. Ainakin oman kokemuksen mukaan säännöllinen pesu ja jarrunesteiden vaihto auttaa paljon. Kyllä noilla suzukin vakiojarruilla nopeassa ryhämässä pystyy ajamaan. Budjetti huomioiden on aika turha odottaa, että saisi erityisen laadukkaita osia radalle.
    Noi K1 kilosen 6-mäntäiset on varmaan paskimmat mitä löytyy. Pääsylkkä on hanurista kaikissa ja käytännössä kaikki jarrusatulat paitsi K9-L1 kilosen satulat.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  27. #147
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Noi K1 kilosen 6-mäntäiset on varmaan paskimmat mitä löytyy. Pääsylkkä on hanurista kaikissa ja käytännössä kaikki jarrusatulat paitsi K9-L1 kilosen satulat.
    Näin varmaan käytännössä onkin, aika moni vaihtaa brempon pääsylinterin, niin jarrut paranee kummasti ja investointi 250€ luokkaa. Mutta tarkoitus oli lähinnä sanoa että ei ne brembot yms jarrutkaan hyvin toimi jos niitä ei huolla ja kysyjä ei käsittääkseni ole ratapyörää ostamassa.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  28. #148
    Kyllähän noi kadulla menee ja ihan samalla tavalla rempot tarvii huoltoa. Sillä vaan kirjoitin kun mainitsit juuri kyseiset satulat.

    Tuolla aikaisemmin sanoit, että 600 ja 750 malleissa on sama sama alusta, niin tämä pätee vasta K4 lähtien.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  29. #149
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän noi kadulla menee ja ihan samalla tavalla rempot tarvii huoltoa. Sillä vaan kirjoitin kun mainitsit juuri kyseiset satulat.

    Tuolla aikaisemmin sanoit, että 600 ja 750 malleissa on sama sama alusta, niin tämä pätee vasta K4 lähtien.
    Hyvä että tarkennat. Tuo jarrujuttu tuli kirjoitettua huonosti. Tämä minua on ihmetyttänyt, kun vanhoja bikejä yms lukee on gigsarin jarruja kehuttu ja käytännössä niitä eniten parjataan ratapäivillä.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  30.  
  31. #150
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    Alkuun pitää kumminkin ostaa varusteitakin ja maksaa vakuutuksia vain 20% bonuksilla. Ilmeisesti kevariajalta mulla nuo bonarit mitkä vakuutusyhtiön laskuri antaa.
    Menee vähän topicin aiheesta sivuun, mutta eikös nuo uudet moottoripyörien vakuutukset kuitenkin mene jo lähdössä tuohon 20% bonustasoon, ellei aiempi vahinkohistoria jotain alempaa tasoa määrittele. Eipä nuo laskurit siis sun muutaman kymmenen vuoden (?) takaa olevista kevariajan mahdollisista bonuksista taida tietää yhtään mitään. Pääsääntöisesti ne aiemman vakuutuksen bonukset saa yhtiöstä riippuen uusiokäyttöön n. 5-7 vuoden takaa, mutta varmaan tapauskohtaista tämäkin. Ainahan sitä kannattaa kysyä, että vieläkö tiedot jossain näkyy, ja jos, niin vieläkö joku ne suostuu hyvittämään.
    GSX-R750 '05 + Grizzly 450 '09 (L7e)
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen