Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 217:sta
  1. #31
    Eikös se nyt kuitenkin lähes kaikissa autoissa todellinen nopeus ole pienempi kuin mittarinopeus? Niin ja motskareissa isommalla haarukalla vielä.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  2. #32
    Nyt ruvetaan syynäämään marginaalia ylinopeuksissa ja tuollainen uutinen osui silmään
    Vartin uutinen
    Suzuki S1 ´91
    Honda NS125F ´87
    Honda NSR125R ´94
    Kawasaki ZZ-R600 ´02
    Kawasaki ZZR1400 ´08
  3. #33
    Lainaa (vetomies @ Syys. 21 2009,13:34) kirjoitti
    Lainaa (xx99jkl @ Syys. 21 2009,12:55) kirjoitti
    Hmm... Juuri kertoi radio, että viikonloppuna Puuppolassa, vanhalla Uuraisten (muistaakseni no 630) tiellä ulos ajanut Honda TypeR:n toinenkin kyytiläinen kuoli sairaalassa.

    Nyt jäljellä on kaksi hengissä, toinen niistä kuski.

    Radiossa oli poliisin arvio nopeudesta 180km/h. Paikalla on 60km/h rajoitus ja kun paikan tiedän, niin avaudun siitä, että on aikamoinen nyppylä, tie kyllä jatkuu melkein suorana. Lienee auto siis ottanut etäisyyttä maahan ja alas tultuaan lähtenyt käsistä.
    Jos seuraat tilannetta tarkasti niin huomaat, että ko kohdassa tullaan nopeusrajoitus alentamaan parin vuoden sisällä 50 km/h:iin käyttäen perusteena juurikin tuota onnettomuutta.
    Niinhän ne viranomaiset varmaan tekee.

    Siinä samassa paikassa oli muuten 80-rajoitus. Muistuu niin hyvin mieleen, kun melkein heti sen jälkeen, kun siihen oli tullut se kuudenkympin rajoitus, niin ajoin korttini kuivamaan tuossa samassa kohdassa.

    En minä tuota tietä nykyään aja kuin pakosta. Ei siinä vaan ole kerrassaan mitään mielenkiintoista.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  4. #34
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (HiTec @ Syys. 21 2009,16:18) kirjoitti
    Eli olet siis "tienannut" tuosta ylimääräisestä 1h tienpäällä viettämälläsi ajalla lähes 12€/tunti.
    Noukin eilen kolikon maasta, 2e. Aikaa kului jotain 5 sekuntia, eli kuukausiliksa lienee jotain yli 100ke. Ei hassummin. *

    Aika monen kannattaisi myös lentäminen lopettaa ja ajaa vaikka autolla, siinähän tulisi tienattua tj:n palkkaa heittämällä.
  5. #35
    Lainaa (wbaum @ Syys. 21 2009,17:12) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Syys. 21 2009,16:18) kirjoitti
    Eli olet siis "tienannut" tuosta ylimääräisestä 1h tienpäällä viettämälläsi ajalla lähes 12€/tunti.
    Noukin eilen kolikon maasta, 2e. Aikaa kului jotain 5 sekuntia, eli kuukausiliksa lienee jotain yli 100ke. Ei hassummin. *

    Aika monen kannattaisi myös lentäminen lopettaa ja ajaa vaikka autolla, siinähän tulisi tienattua tj:n palkkaa heittämällä.
    Minä ajoin pikkudieselillä 120 km/h sen sijaan, että olisin körötellyt satasta. Kulutus nousi 4.4:sta 4.9:ään, eli 0.48€ / 100 km. Harkitsen hidastamista heti kun työni tuntihinta putoaa alle 2.88 euron.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #36
    Hitec.
    Sulla on tuossa esimerkissäsi 48 tuntisia vuorokausia.
    Olithan ajanut ensin 6 tuntia sitä 100 km/h. Sitten menit kertomaan sen vielä 8:lla tunnilla. Eli näin olet ajanut 48 tuntia yhden vuorokauden aikana.



    Never say die
  7. #37
    Saas nähdä kumpi taipuu, pari miljoonaa kuskia vaiko sakotuslinja. Tuohan merkitsee ainakin näillä etelän keskiajonopeuksilla sitä, että (valvonnan tiheydestä toki riippuen) ensi kesänä ilman korttia olisi kymmeniä tai satoja tuhansia kuskeja. Voipi tulla firmoilla melkoinen työvoimapula, melko suuri joukko asuu joukkoliikenteen ulottumattomissa. Mutta mikäs siinä sitten, ajellaan ilman lisenssiä ja päästetään sakkopinot ulosottoon. Sossu voipi sitten elättää, joskin perin niukasti.

    -hh-
  8. #38
    Ei näitä nopeusrajoituksia suomessa voi järjellä selittää. Appivanhemmilla on tossa pornaisissa mökki, jonka ohi kulkee hiekkatie (rantalantie?) jossa on 80km/h nopeus rajoitus. Autolla ajaessa saa olla aika mäkinen jos haluaa selvitä tien päästä päähän etuvetosella noudattaen nopeus rajoitusta. Sitten vastaavasti sellaisilla teillä, joilla olis vielä jotenkin turvallista ajaa esim 140km/h on nopeus kuristettu 80km/h.
    Suzuki S1 ´91
    Honda NS125F ´87
    Honda NSR125R ´94
    Kawasaki ZZ-R600 ´02
    Kawasaki ZZR1400 ´08
  9. #39
    Lainaa (Athene @ Syys. 21 2009,13:50) kirjoitti
    Taidan alkaa boikottiin ja ajaa aina vähintään 10 km/h alle rajoituksen. Ihan vain varmuuden vuoksi, ettei vahingossakaan tule ajettua ylinopeutta .

    Ja todennäköisesti jaksavat valvoa nopeuksia pari viikkoa, kunnes toteavat tilanteen toivottomaksi ja nykyinen linja jatkuu .
    Mitäs jos lähtiskin sit toiseen suuntaan? Ajais aina sen verran lujaa ettei tarvii miettiä mahtuuko toleranssiin vai ei
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

    <s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
  10. #40
    Lainaa (HiTec @ Syys. 21 2009,16:18) kirjoitti
    Mittarinopeus on käytännössä lähes aina alle todellisen siitä johtuen että vastakkaisessa tapauksessa sitä on autovalmistaja raastuvassa. Ja sen vuoksi valmistajat tuohon hyvin mieluusti vielä ottavatkin pienen 5-10% marginaalinkin

    Ja tienaamisesta: Jos nyt tavaatte tuon viestini uudelleen, on kyse tienpäällä vietetystä lisäajasta @100km/h vs. @120km/h ja siitä kertyneestä bensasäästöstä, muutettuna pumppuhintojen kautta kk-palkaksi Eli sanotaan että esim. 600km pitäisi taivaltaa ja @100km/h siihen menee 6h, mutta @120km/h vain 5h. Aikaeroa on siis 1h. No bensaa palaa 1.5 litraa sadalle vähempi @100km/h, elikkäs matkalla säästyy (6x 1.5 litraa) 9 litraa bensaa. No pumppuhinnan mukaan tuo on (9 litraa x 1.30€/l) 11.7€. Eli olet siis "tienannut" tuosta ylimääräisestä 1h tienpäällä viettämälläsi ajalla lähes 12€/tunti. No tuo x8h/pv ja x21pv/kk ja päästään lopputulokseen 2016€/kk puhtaana käteen

    Ja tosiaan kokemuksesta sanoen niin tuo 1.5 pois kulutuksesta sadalle ei ole temppu eikä mikään. Mitä korkeampi ja pystyperäisempi auto, sen suurempi on tuo erokin @100km/h vs. @120km/h
    Ihan vain pienenä kommenttina... Esimerkkisi perusteella säästösi on se noin 12 euroa päivässä ja se kertaa 21 päivää tekee 252 euroa kuukaudessa.

    Ps. Autoni kuluttaa 9-11 litraa sataselle, enkä tienaa siltikään mitään vaikka saisin sen kuluttamaan 8 litraa.

    Niin joo, asiaan. Uudet toleranssit on perseestä. Ajan siis sen verran ylinopeutta ettei tarvitse huolehtia uusista käytännöistä *
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  11. #41
    Pian on ulosottomiehetkin ylityöllistettyjä... Porissa tulee pattitilanne kun ei riitä vanhoja patapaitoja virkoja täyttämään
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  12. #42
    Lainaa (mico @ Syys. 21 2009,17:58) kirjoitti
    Pian on ulosottomiehetkin ylityöllistettyjä... Porissa tulee pattitilanne kun ei riitä vanhoja patapaitoja virkoja täyttämään *
    Johan siitä olikin muutama päivä uutisissa, että pienet saatavat voitaisiin velkoa ilman oikeukäsittelyä.

    Sitten ne juhlat alkavat, kun otetaan käyttöön keskinopeuslaskenta ja tietenkin 0-toleranssilla, johan tielaitos on rakentanut verkkoa kiitettävästi.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  13. #43
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Zip @ Syys. 21 2009,13:20) kirjoitti
    Ei jeesus.. taas o askelee lähempänä ratapyörän ostaminen
    Jep jep.. Samoilla linjoilla.
    GAAAAAZ!!!!
  14. #44
    Lainaa (micky1000 @ Syys. 21 2009,18:47) kirjoitti
    Lainaa (Zip @ Syys. 21 2009,13:20) kirjoitti
    Ei jeesus.. taas o askelee lähempänä ratapyörän ostaminen
    Jep jep.. Samoilla linjoilla.
    Pitää laittaa samantien sähköpyörä, niin pääsee myös Motoparkkiin tai Ahvenistolle ajamaan, ainakin jos renkaissa on niin paljon painetta, ettei rengasmelu kasva sietämättömäksi
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  15. #45
    Lainaa (HiTec @ Syys. 21 2009,12:57) kirjoitti
    5-10% . 100km/h 90km/h 107km/h 119km/h
    . Eli 120km/h 100km/h säästää polttoainetta. 1.6 @120km/h ja @100km/h. 1.800€/kk
    Olet varmaan insinööri?
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  16. #46
    Lainaa (Heksa @ Syys. 21 2009,19:35) kirjoitti
    Olet varmaan insinööri?
    Mistäs arvasit

    Tuo kk-palkanlaskenta ihan vain ilmaanheitettynä esimerkkinä kuinka nummeroita voidaan pyöritellä ja se lopputulos saadaan näyttämään halutulta, vieläpä aika raflaavin numeroin. Vähän samaahan nuo tilastonikkarit harrastaa näiden 0-toleranssiensa ja nopeusrajoitusten alentamisiensa kanssa. Kun asiaa ymmärtämättömälle nakataan vain lopputulos pöytään, niin sehän kuulostaa niin faktalta ja ehdottomalta totuudelta, eikös. Vaan kun hiukka penkastaan sieltä funktioiden joukosta miten tuohon lopputulemaan on päästy ja ennen kaikkea millä reunaehdoilla, rupeaa homma jo kummasta valkenemaan ja se fakta muuttuukin helposti fiktioksi

    Kuten tässäkin ketjussa jo on monesti todettu, kaikki nuo tiukennokset iskee vain ja ainoastaan siihen jo muutoinkin lainkuuliaiseen tielläliikkujaan, pipo kiristyy ja pinna palaa. Ei niitä reikäpäitä millään säännöillä ohjata. Vanha viisaushan sanoo: Vale, Emävale, Tilasto
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #47
    Itse alan ajamaan varmuudenvuoksi 10km/h alle rajoitusten.
    Before Yamaha R6, Now Husse TE 450cc
  18. #48
    Lainaa (shwoomie @ Syys. 21 2009,10:49) kirjoitti
    jee ja kaikki pelastuu ja maailma on taas parempi paikka kun vahditaan "turvallisuutt" eikä missään tapauksessa kerätä vaan rahaa valtiolle
    no kuka nyt meitä rahastais jos ei valtio pitäähän jonkun maksaa et poopoo saa uuden saabin millä ajaa meidän perässä
    mopoton mies nykyään
    the older i get the faster i used to be
  19. #49
    Lainaa (BränDy @ Syys. 21 2009,10:47) kirjoitti
    Uusi Suomi

    Poliisi tiukentaa ylinopeuksien valvontaa ja yhdenmukaistaa sakotuskäytäntöä lokakuun alusta alkaen valtakunnallisesti.

    Jatkossa poliisi puuttuu aiempaa herkemmin nopeusrajoitusten ylityksiin. Nykykäytännössä nopeusvalvonnan sakotuskynnys on vaihdellut eri puolilla maata olosuhteiden mukaan.

    Uudistuksen yksityiskohdista kerrotaan tämän viikon torstaina, mutta jo aiemmin on uutisoitu ohjeluonnoksesta, jonka mukaan jo kolmen kilometrin ylinopeus tuo jatkossa huomautuksen. Rikesakko taas rapsahtaa, jos ylinopeutta on seitsemän kilometriä tai enemmän.
    No tuskinpa puuttuvat. Ei sitä normikonsta-aapelia kiinnosta tuleeko se corolla vastaan 100 vai 103 km/h.
    Valoja saattavat räpsytellä ja etusormea heristää...siinä se huomautus.
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
  20. #50
    Laittaisivat nyt ensinnä nopeusmittarit sellaisiksi etteivät valehtele ollenkaan ennenkuin kovin pieneksi kiristellään toleransseja. Vaikea edes missään todeta mittarivirhettä kun ei nuo nopeusnäytötkään ota pyöriin eikä enää edes rekkoihin voi luottaa kun eivät aja rajotinta vasten.
  21. #51
    Pelkkää rahastusta. Tämähän se lisää liikenneturvallisuutta,kun kuskit vaan rupee seuraamaan nopeusmittaria, eikä liikennettä.
  22. #52
    Ylinopeussakot on jo kiristetty niin naurettaviksi että pahinkaan kukkahattutäti-sukulainen ei pidä paheksuttavana sitä että sai ylinopeussakot. Eli mikäli nopeusvalvonnalla on tarkoitus pitää kansa kuuliaisena ja ymmärtäväisenä virkavaltaa kohtaan niin ylinopeussakotuksen tiukemtaminen toimii yhtä hyvin kuin kieltolaki - lainkuuliaisia kansalaisia pidetään yleisesti pelleinä.
  23. #53
    Olen melko varma, ettei huomautuksia enää vähän ajan päästä anneta, eikä sakkojakaan anneta tällaisista ylinopeuksista kuin vain todella änkyrät poliisit. Toivottavasti edes kerran olen oikeassa.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  24. #54
    Onneksi sitä on tähänkin asti pitänyt vauhtia sen verran, että pitäisi olla varma rikesakko.

    Kummallista että edellinen sakko on vuodelta '03.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  25. #55
    Täältä ja muualta internetistä löytyvien kommenttien perusteella tämä nollatoleranssi istuu ihmisten oikeuskäsitykseen yhtä hyvin kuin Itä-Suomen Hovioikeuden päätökset hyväksikäyttö- ja raiskaustapauksissa.

    Liikkuminen jalan on erittäin paljon vaarallisempaa kuin autolla, laitetaan siihenkin nopeusrajoitus, tai vaikkapa kypäräpakko.
  26. #56
    Lainaa (xx99jkl @ Syys. 21 2009,12:55) kirjoitti
    Hmm... Juuri kertoi radio, että viikonloppuna Puuppolassa, vanhalla Uuraisten (muistaakseni no 630) tiellä ulos ajanut Honda TypeR:n toinenkin kyytiläinen kuoli sairaalassa.

    Nyt jäljellä on kaksi hengissä, toinen niistä kuski.

    Radiossa oli poliisin arvio nopeudesta 180km/h. Paikalla on 60km/h rajoitus ja kun paikan tiedän, niin avaudun siitä, että on aikamoinen nyppylä, tie kyllä jatkuu melkein suorana. Lienee auto siis ottanut etäisyyttä maahan ja alas tultuaan lähtenyt käsistä.

    Ei tuo 7km/h ylitys jokapaikassa vaarallista ole, mutta harvassa paikassa 120km/h ylitys on enää turvallista. En aja aina tuota tietä motolla ihan pilkulleen rajoitusten mukaan. Tuossa paikassa en kyllä rajoitusta kovempaa pimeään nyppylää aja, vellihousu kai kun olen. Sen nyppylän taakse jää kokemuksen mukaan leikkuupuimurikin ihan helposti.

    Uskon, että tärkeintä on saada isot nopeuden ylitykset ja sairas riskinotto kuriin.

    Olen opettanut kaksi lastani ajamaan autoa, ja kortin ovat molemmat saaneet. Kolmas on vielä jäljellä, ajaa kevaria vielä 1½vuotta. Toivon niin, että olisin saanut turvallisuuskasvatustakin menneeksi perille.

    En ylinopeuksista paasaa, onnettomuuksien lehtiartikkelit kyllä luen. Tilannenopeus on kyllä kaiken a ja o. On se tikkarin osoittama nopeuskin joskus liikaa kun liikenne, keli ja kevyen liikenteen toilailut pitää huomioida.

    Rakentavana näkisin, että tämänkin ylettömän riskinoton tuho havahduttaisi meidän lapsia ja kanssaliikennöitsijöitä muuttamaan suhtautumistaan ja jättävän pelivaraa. Luki siinä nopeusrajoitusmerkissä mitä hyvänsä. Ja mitä hyvänsä siitä nopeusrajoituksesta itse kukin ajatteleekaan.
    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=1732124
    Näille "reikäpäässä" kavereille pitäisi tehdä jotain,ennen kuin ne ja heidän kaverinsa kuolee sukupuuttoon
    Hattussani ei ole kukkia.
  27. #57
    Lainaa (HiTec @ Syys. 21 2009,16:18) kirjoitti
    Eli olet siis "tienannut" tuosta ylimääräisestä 1h tienpäällä viettämälläsi ajalla lähes 12€/tunti.
    Noin pienellä tuntipalkalla en kyllä itse viitsisi auton ratissa tuota ylimääräistä tuntia istua. Eikä itselläni muutenkaan tule ajoja niin paljoa, että kannattaa tuommoisen säästön takia alinopeutta ajamaan. Sehän vaan lisää takaa tulevien ärtymystä, ohitteluja ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa kolarin...
  28. #58
    Lainaa (Tripl3 @ Syys. 21 2009,22:06) kirjoitti
    Pelkkää rahastusta. Tämähän se lisää liikenneturvallisuutta,kun kuskit vaan rupee seuraamaan nopeusmittaria, eikä liikennettä.
    Samaa mieltä... ajaminen menee pelkäksi nopeusmittarin tuijotteluksi "herran pelossa"

    ..utopistinen fiktio... mitäpä jos kansa pystyisi yksissä tuumin ajamaan vaikka vuoden siten ettei valtion kassaan kilahtaisi euroakaan sakkotuloja itseaiheutetuista tekemisistä.. mikä olisi lopputulos...?
    Honda CBR1100XX
  29. #59
    Lainaa (ripee @ Syys. 22 2009,07:02) kirjoitti
    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=1732124
    Näille "reikäpäässä" kavereille pitäisi tehdä jotain,ennen kuin ne ja heidän kaverinsa kuolee sukupuuttoon
    Normaalia evoluutiota, vähän vähemmän elinkelpoiset yksilöt tekevät tilaa elinkelpoisimmille, tässä tapauksessa paremmille kuljettajille.
    hooondaaa
  30.  
  31. #60
    Turha se on täällä suutansa pieksää. Kirjoittakaa mieluummin asiallisia yleisönosastokirjoituksia kritisoiden uutta järjestelmää. Paljon todennäköisempää silloin (jos silloinkaan), että jotain muutosta saa oikeasti aikaan.
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen