Eikös se nyt kuitenkin lähes kaikissa autoissa todellinen nopeus ole pienempi kuin mittarinopeus? Niin ja motskareissa isommalla haarukalla vielä.![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Nyt ruvetaan syynäämään marginaalia ylinopeuksissa ja tuollainen uutinen osui silmään
Vartin uutinen
Suzuki S1 ´91
Honda NS125F ´87
Honda NSR125R ´94
Kawasaki ZZ-R600 ´02
Kawasaki ZZR1400 ´08
Niinhän ne viranomaiset varmaan tekee.(vetomies @ Syys. 21 2009,13:34) kirjoitti
Siinä samassa paikassa oli muuten 80-rajoitus. Muistuu niin hyvin mieleen, kun melkein heti sen jälkeen, kun siihen oli tullut se kuudenkympin rajoitus, niin ajoin korttini kuivamaan tuossa samassa kohdassa.
En minä tuota tietä nykyään aja kuin pakosta. Ei siinä vaan ole kerrassaan mitään mielenkiintoista.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Noukin eilen kolikon maasta, 2e. Aikaa kului jotain 5 sekuntia, eli kuukausiliksa lienee jotain yli 100ke. Ei hassummin. *(HiTec @ Syys. 21 2009,16:18) kirjoitti
Aika monen kannattaisi myös lentäminen lopettaa ja ajaa vaikka autolla, siinähän tulisi tienattua tj:n palkkaa heittämällä.
Minä ajoin pikkudieselillä 120 km/h sen sijaan, että olisin körötellyt satasta. Kulutus nousi 4.4:sta 4.9:ään, eli 0.48€ / 100 km. Harkitsen hidastamista heti kun työni tuntihinta putoaa alle 2.88 euron.(wbaum @ Syys. 21 2009,17:12) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Hitec.
Sulla on tuossa esimerkissäsi 48 tuntisia vuorokausia.
Olithan ajanut ensin 6 tuntia sitä 100 km/h. Sitten menit kertomaan sen vielä 8:lla tunnilla. Eli näin olet ajanut 48 tuntia yhden vuorokauden aikana.![]()
Never say die
Saas nähdä kumpi taipuu, pari miljoonaa kuskia vaiko sakotuslinja. Tuohan merkitsee ainakin näillä etelän keskiajonopeuksilla sitä, että (valvonnan tiheydestä toki riippuen) ensi kesänä ilman korttia olisi kymmeniä tai satoja tuhansia kuskeja. Voipi tulla firmoilla melkoinen työvoimapula, melko suuri joukko asuu joukkoliikenteen ulottumattomissa. Mutta mikäs siinä sitten, ajellaan ilman lisenssiä ja päästetään sakkopinot ulosottoon. Sossu voipi sitten elättää, joskin perin niukasti.
-hh-
Ei näitä nopeusrajoituksia suomessa voi järjellä selittää. Appivanhemmilla on tossa pornaisissa mökki, jonka ohi kulkee hiekkatie (rantalantie?) jossa on 80km/h nopeus rajoitus. Autolla ajaessa saa olla aika mäkinen jos haluaa selvitä tien päästä päähän etuvetosella noudattaen nopeus rajoitusta. Sitten vastaavasti sellaisilla teillä, joilla olis vielä jotenkin turvallista ajaa esim 140km/h on nopeus kuristettu 80km/h.
Suzuki S1 ´91
Honda NS125F ´87
Honda NSR125R ´94
Kawasaki ZZ-R600 ´02
Kawasaki ZZR1400 ´08
Mitäs jos lähtiskin sit toiseen suuntaan? Ajais aina sen verran lujaa ettei tarvii miettiä mahtuuko toleranssiin vai ei(Athene @ Syys. 21 2009,13:50) kirjoitti
![]()
-- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee
<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
Ihan vain pienenä kommenttina... Esimerkkisi perusteella säästösi on se noin 12 euroa päivässä ja se kertaa 21 päivää tekee 252 euroa kuukaudessa.(HiTec @ Syys. 21 2009,16:18) kirjoitti
Ps. Autoni kuluttaa 9-11 litraa sataselle, enkä tienaa siltikään mitään vaikka saisin sen kuluttamaan 8 litraa.
Niin joo, asiaan. Uudet toleranssit on perseestä. Ajan siis sen verran ylinopeutta ettei tarvitse huolehtia uusista käytännöistä *![]()
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Pian on ulosottomiehetkin ylityöllistettyjä... Porissa tulee pattitilanne kun ei riitä vanhoja patapaitoja virkoja täyttämään![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Johan siitä olikin muutama päivä uutisissa, että pienet saatavat voitaisiin velkoa ilman oikeukäsittelyä.(mico @ Syys. 21 2009,17:58) kirjoitti
Sitten ne juhlat alkavat, kun otetaan käyttöön keskinopeuslaskenta ja tietenkin 0-toleranssilla, johan tielaitos on rakentanut verkkoa kiitettävästi.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Jep jep.. Samoilla linjoilla.(Zip @ Syys. 21 2009,13:20) kirjoitti
GAAAAAZ!!!!
Pitää laittaa samantien sähköpyörä, niin pääsee myös Motoparkkiin tai Ahvenistolle ajamaan, ainakin jos renkaissa on niin paljon painetta, ettei rengasmelu kasva sietämättömäksi(micky1000 @ Syys. 21 2009,18:47) kirjoitti
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Olet varmaan insinööri?(HiTec @ Syys. 21 2009,12:57) kirjoitti
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Mistäs arvasit(Heksa @ Syys. 21 2009,19:35) kirjoitti
![]()
Tuo kk-palkanlaskenta ihan vain ilmaanheitettynä esimerkkinä kuinka nummeroita voidaan pyöritellä ja se lopputulos saadaan näyttämään halutulta, vieläpä aika raflaavin numeroin. Vähän samaahan nuo tilastonikkarit harrastaa näiden 0-toleranssiensa ja nopeusrajoitusten alentamisiensa kanssa. Kun asiaa ymmärtämättömälle nakataan vain lopputulos pöytään, niin sehän kuulostaa niin faktalta ja ehdottomalta totuudelta, eikös. Vaan kun hiukka penkastaan sieltä funktioiden joukosta miten tuohon lopputulemaan on päästy ja ennen kaikkea millä reunaehdoilla, rupeaa homma jo kummasta valkenemaan ja se fakta muuttuukin helposti fiktioksi
Kuten tässäkin ketjussa jo on monesti todettu, kaikki nuo tiukennokset iskee vain ja ainoastaan siihen jo muutoinkin lainkuuliaiseen tielläliikkujaan, pipo kiristyy ja pinna palaa. Ei niitä reikäpäitä millään säännöillä ohjata. Vanha viisaushan sanoo: Vale, Emävale, Tilasto![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Itse alan ajamaan varmuudenvuoksi 10km/h alle rajoitusten.
Before Yamaha R6, Now Husse TE 450cc
no kuka nyt meitä rahastais jos ei valtio(shwoomie @ Syys. 21 2009,10:49) kirjoitti
pitäähän jonkun maksaa et poopoo saa uuden saabin millä ajaa meidän perässä
![]()
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
No tuskinpa puuttuvat. Ei sitä normikonsta-aapelia kiinnosta tuleeko se corolla vastaan 100 vai 103 km/h.(BränDy @ Syys. 21 2009,10:47) kirjoitti
Valoja saattavat räpsytellä ja etusormea heristää...siinä se huomautus.
En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
Laittaisivat nyt ensinnä nopeusmittarit sellaisiksi etteivät valehtele ollenkaan ennenkuin kovin pieneksi kiristellään toleransseja. Vaikea edes missään todeta mittarivirhettä kun ei nuo nopeusnäytötkään ota pyöriin eikä enää edes rekkoihin voi luottaa kun eivät aja rajotinta vasten.![]()
Pelkkää rahastusta.Tämähän se lisää liikenneturvallisuutta,kun kuskit vaan rupee seuraamaan nopeusmittaria, eikä liikennettä.
Ylinopeussakot on jo kiristetty niin naurettaviksi että pahinkaan kukkahattutäti-sukulainen ei pidä paheksuttavana sitä että sai ylinopeussakot. Eli mikäli nopeusvalvonnalla on tarkoitus pitää kansa kuuliaisena ja ymmärtäväisenä virkavaltaa kohtaan niin ylinopeussakotuksen tiukemtaminen toimii yhtä hyvin kuin kieltolaki - lainkuuliaisia kansalaisia pidetään yleisesti pelleinä.
Olen melko varma, ettei huomautuksia enää vähän ajan päästä anneta, eikä sakkojakaan anneta tällaisista ylinopeuksista kuin vain todella änkyrät poliisit. Toivottavasti edes kerran olen oikeassa.
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Onneksi sitä on tähänkin asti pitänyt vauhtia sen verran, että pitäisi olla varma rikesakko.
Kummallista että edellinen sakko on vuodelta '03.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Täältä ja muualta internetistä löytyvien kommenttien perusteella tämä nollatoleranssi istuu ihmisten oikeuskäsitykseen yhtä hyvin kuin Itä-Suomen Hovioikeuden päätökset hyväksikäyttö- ja raiskaustapauksissa.
Liikkuminen jalan on erittäin paljon vaarallisempaa kuin autolla, laitetaan siihenkin nopeusrajoitus, tai vaikkapa kypäräpakko.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=1732124(xx99jkl @ Syys. 21 2009,12:55) kirjoitti
Näille "reikäpäässä" kavereille pitäisi tehdä jotain,ennen kuin ne ja heidän kaverinsa kuolee sukupuuttoon![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Noin pienellä tuntipalkalla en kyllä itse viitsisi auton ratissa tuota ylimääräistä tuntia istua. Eikä itselläni muutenkaan tule ajoja niin paljoa, että kannattaa tuommoisen säästön takia alinopeutta ajamaan. Sehän vaan lisää takaa tulevien ärtymystä, ohitteluja ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa kolarin...(HiTec @ Syys. 21 2009,16:18) kirjoitti
Samaa mieltä... ajaminen menee pelkäksi nopeusmittarin tuijotteluksi "herran pelossa"(Tripl3 @ Syys. 21 2009,22:06) kirjoitti
..utopistinen fiktio... mitäpä jos kansa pystyisi yksissä tuumin ajamaan vaikka vuoden siten ettei valtion kassaan kilahtaisi euroakaan sakkotuloja itseaiheutetuista tekemisistä.. mikä olisi lopputulos...?![]()
Honda CBR1100XX
Normaalia evoluutiota, vähän vähemmän elinkelpoiset yksilöt tekevät tilaa elinkelpoisimmille, tässä tapauksessa paremmille kuljettajille.(ripee @ Syys. 22 2009,07:02) kirjoitti
hooondaaa
Turha se on täällä suutansa pieksää. Kirjoittakaa mieluummin asiallisia yleisönosastokirjoituksia kritisoiden uutta järjestelmää. Paljon todennäköisempää silloin (jos silloinkaan), että jotain muutosta saa oikeasti aikaan.