Päivän vanhana CB 1100 SF X-Elevenin omistajana kyselisin, onko kukaan asentanut omaan pyöräänsä tarvikepleksiä? Omilla mitoilla (180cm) viima tulee suoraan kypärään ja siten kypärämelu on kohtuullisen korkea. Siksi, jos hyvännäköinen ratkaisu löytyy, haluaisin laittaa pyörään jonkinlaisen maltillisen pleksin. Yritin Googlata X11 kuvia, joissa olisi pleksi asennettuna, mutta en äkkiseltään löytänyt. Tällaisetkin kuvat tai linkit kiinnostavat, varsinkin jos lähteestä selviää mikä tarvike on kyseessä!
Lisäksi kiinnostaa hyvännäköiset savunharmaat tarvikevilkut ja xenon valot. Orggisvalo näyttää olevan sieltä itsestään...
Laittakaapa vinkkiä tuoreelle omistajalle niin saan pientä puuhattavaa talveksi! Kaikki muukin kyseiseen pyörään liittyvä toki kiinnostaa kun olen uusi aiheen parissa.
Kiitos,
Topi
Honda CB 1100 SF X-Eleven
Varaudu sitten siihen, että kun pleksin ostat ni homma voi nykyisestä jopa pahentua... Ellet sitten mene ja hanki oikeen "kunnon" seinää siihen eteen. *
Nuo on pirun ongelmallisia noi aerodynamiikkahommat nimittäin, itse taistelin aikanaan oman Yammun kanssa juurikin tuon tuulen repimisen/melun kanssa. Tilailin tuplakuplaa, ja spoileripleksiä, sahailin tuplakuplaa... mikään ei tuntunu tepsivän! Kunnes, ihan extempore menin ja vaihdoin kypärän... Homma korjaantu sillä! Ja tietty meluun ei muuten auta ku opetella käyttämään eareita...
Arai oli siis tässä mun tapauksessa aivan hanurista, ja kun päähän laittoin GPA:n niin homma rauhottui pään osalta uskomattoman paljon!
Jees, ja onnittelut hienosta valinnasta... noita ei paljoa tule tuolla kaduilla vastaan! *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Onnittelut myös täältä!
En ole kuin yhden nähnyt tulevan vastaan maantiellä :-)
Muistaakseni Givi:llä on tuohon plexiä saatavana, en muista ihan varmaksi kun en sellaista aio itse laittaa (ulkonäkö syistä...)
Täällä paljon merkkikohtaista tietoa, samoin mullakin jotain...
www.hondax11.com
Täältä löytyy omasta kuvia http://s29.photobucket.com/albums/c2...nanceman/X-11/
Älä korjaa ehjää....
Yamaha1: Tarkoitus ei ole hommata mitään touring-pleksiä vaan jotain sellaista pientä, että 150km/h mittarinopeudella ei tunnu siltä että tarvitsee roikkua tangossa kiinni henkensä kaupalla. Noin kovaahan en tietenkään aja, mutta pidettäköön tavoitteellisena arvona...
Kypärä on mielestäni mahtavan meluton kun olen tahkonnut kilometrejä kaverin Hornetilla, jossa siis pää on "puhtaassa" ilmassa pyörteiden yläpuolella. Pottana toimii Shoein Raid II, enkä ajatellut sitä heti vaihtaa. Katsotaan nyt löytyykö pleksiä sellaiseen hintaan että viitsii kokeilla vai mennäänkö vakiolla ensi kesä.
Maintenanceman: hieno pyörä sulla ja lisähärpäkettä on näköjään lastattu ihan kuorma-autolla!
Minkä merkkinen tuo undertray on? Näyttää hienolta ja sillä pääsee sopivasti eroon niistä möhköistä takavilkuista, jotka mua vähän närästää. Sulla näkyy olevan myös kirkkaat minivilkut vaihdettuna eteen. Sellaisetkin ajattelin omaani hommata, tosin savunharmaana.
Giviltä ja Puigilta olen löytänyt jo pari pleksiä joissa sopivuudeksi listataan X11 mutta ongelmana on ettei ole yhtään kuvaa joissa kyseiset pleksit olisivat kiinni nimenomaan tässä pyörässä. No, täytyy rekisteröityä tonne x11.comiin jos sieltä löytyisi!
X-11. com:issa on galleriassa kuvia myös noista plexeistä, Givi muistaakseni aika pieni, omaani olen jo hommannut -08/-09 Hornetin ajovalon täydellisenäodottaa vain asennusta...
Ja ehkä mittarikopan päälle savunharmaa Piaggio scuban pieni plexi... Tämä ei vielä varmaa.
Tuo mun undertray on Ermaxin valmiste samoin kuin hugger, nuo undertrayhyn integroidut vilkutkin löytyy Ermaxilta, saapi jopa muistaakseni Suomesta Stormilta tai Oitracon Oy:ltä vilkkuja ehkä enään savunharmaana... Ainoa miinuspuoli on noiden undertrayn vilkkujen kanssa se että jännitteensäätimen jäähdytys kärsii, itsellä ei kyllä ole ollut mitään ongelmia.
Älä korjaa ehjää....
Tuo Ermaxin undertray (ranskalainen tuote) näyttää kuvien mukaan olevan muuten olevan täsmälleen sama kuin englantilainen Pyramid Plasticsin undertray. Jopa mainoskuva on sama mutta Pyramidissa hieman tiukemmin rajattu *(Maintenanceman @ Syys. 21 2009,21:38) kirjoitti
Tämä tieto helpottaa ainakin edullisimman toimittajan etsimistä.
Omalla 11:sella olen nyt ajanut kaksi kesää ja todennut että en henk.koht mitään pleksejä keulaan kaipaa, eli totuin tuuleen ja kun viikko sitten ajoin täyskatetulla pyörällä niin oli koko ajan tunne että mitäs tästä nyt puuttuu....No se tuulen tuiverrus tietysti!
Ketjun aloittajan pituudesta itseltä puuttuu 2cm eli melko samoilla mennään, ehkä hieman saattaa vaikuttaa se että viime talvena pyörään vaihdettiin melko leveä/suora stonga, ajoasento madaltui siinä ehkä jonkun sentin....Vaan eipä tuo ihmeemmin haitannut täysin alkuperäiselläkään kuosilla, lähtipähän pölyt ja hämähäkinseitit pois tehokkaammin![]()
"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."