Tilasin Bags Connection vsähköistetyt tankinkauluskiinnikkeet.
Koska olen köyhä, niin päätin käyttää edullista aikaisemminLouisilta tilaamaani Moto Detail -laukkua. Laukun mukana tuli imukuppi- ja magneettialustat, joihin itse laukku vedetään vetoketjulla kiinni.
Revin magneettikorvat irti toisesta kiinnikkeestä (kun molemmat mopot on muovia) ja leikkasin pois varmistusremmin kiinnikkeet. Ostin paikallisesta rautakaupasta jotain muovilevyä ja jyrsin siitä tuen laukunkiinnikkeen ja laukun väliin ja liimasin kiinnikkeeseen. Sitten vaan porailin vastakappaleen kiinni. Alkuperäiset ruuvit olivat liian pitkiä, joten virittelin omiani. Laitoin kikkareet liimaa liimapistoolilla, kun ei ollut mitään nylonlukitusmuttereita, eikä niitä voinut kauhean kireelle vääntää, kun kiinnikkeen välissä on jotain toppausta. Samalla liimaklöntit toimivat pulttien päässä suojana tankkilaukun pohjaa vastaan.
Typakansytyttimen pistorasian liimasin laukun pohjaan kuumaliimapistoolilla. Oli jostain virityksestä jäänyt yli ja johdotkin olivat valmiina.
Sitten vain vedin abikot väliin ja laukku oli valmis. Testaus, ja hyvin toimii. Nyt voi reissussa latailla kännykkää, bluetooth kuulokkeita (on kaksi, joten toinen on aina latingissa, eikä lopu virta koskaan), Kameraa, ipodia ym...
![]()
Dixi et animam levavi
Itse toteutin vastaavan Natsi-Sivan laukkuun, tosin sähköistämättömänä. Mopossa kun oli jo ostettaessa hevosenkenkä tankissa, mutta ei laukkua siihen, piti laukun vastakappale tilata peräti Australiasta kun lähempänä (esim. Suomessa) ei suostuttu myymään pelkkää vastakappaletta. Mutta siis sama idea, levy pohjalle, vastakappale levyyn ja laukku vetoketjulla alustaansa. Toimii![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08