Ei sinun kannata niistä renkaista huolta kantaa, ne on helppo vaihdattaa siinä samalla kun perää korjataan.
Rengasmallina vanhemman mallin Tourance on paras vaihtoehto.
Länsi-Turkista ja Ankarasta varmaan löytyy renkaita. Idempänä ei ainakaan paljon näkynyt länsipyöriä, eli saattavat joutua tilaamaan.
Iranissa oikean kokoisia renkaita voikin jo joutua metsästämään kissojen ja koirien kanssa.
Me lähdettiin vanhoilla kumeilla matkaan, ja vaihdettiin Thessalonikissa uudet Misukan Anakeet, sekä ostettiin toinen setti mukaan kannettaviksi. Eka setti kesti noin 14000km, ja toka vielä pari tonnia paremmin. En etukäteen olisi osannut kuvitella, että ne noin hyvin kestääkin. DL650:n moottori ei varmaankaan kuormita takarengasta kuten 1200GS, mutta painoa oli kaksin ja matkatavarat päällä aika mukavasti meilläkin. Pidin 3.0 bar takana ja 2.4 edessä.
Myös ME Tourance (huom. ei EXP, vaan se ´tavallinen´) on varsin kestävän kumin maineessa.
Kaikista yleisimmin tourinkirenkaat pilataan ennen aikojaan ajamalla liian alhaisilla paineilla. Oma _tarkka_ rengaspainemittari on hyvä olla mukana.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
On muuten melkoisen haasteellista löytää matkatoimistoa Suomesta joka voisi hoitaa viisumit yms. paperit kuntoon matkaa varten.
Jotkin ei vastaa sähköposti kyselyihin lainkaan, joltain taas tulee sen verran ihmeellisiä vastauksia että näinköhän tulivat lukeneeksi koko jutun. Joku hommaa viisumeita vain jos on muitakin varauksia. Ota näistä sitten selvää!
Ilmeisestikin joutuu hajottamaan viisumit matkalle parin eri firman hoidettavaksi ja hoitaa sitten itse ne, joiden mailla on Suomessa edustajisto...
Eipä ihme ette matkatoimistot on nykyään pulaa kärsimässä, eiväthän ne oikein enää tiedä mitä tehdä!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Ainakin Iranilla oli pari vuotta sitten edustusto Kulosaaressa. Nekin maat, millä ei Suomessa ole, pystynee yleensä hoitamaan itse, lähetettiin passimme esim. Pakistanin suurlähetystöön Tukholmaan kuriiripostina. Maksaa tietty jonkin verran, muttei se matkatoimiston apukaan varmaan ilmaista ole.
Kerrohan muuten sitten kun tiedät, miten Turkmenistanin ym. omituisten maiden viisumien saanti hoitui (....jaa, jotenkin hämärästi muistelen, että ainakin johonkin noista -staneista tarvittaisiin LOI, letter of invitation - ja se voi tietenkin olla asia, missä matkatoimisto voi mahdollisesti pystyä jeesimään).
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tsekatkaa tuoltakin reissupäiväkirjoja:
http://personal.inet.fi/koti/pekka.salo/
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Tuo Transit Visa hoitunee ilman tuota kutsua, sillä saa sen ~5 päivää kulumaan. Noista laitoinkin jo kyselyä vetämään lähestystöihin.(pecha @ Joulu. 14 2009,21:49) kirjoitti
Venäjä on ainoa mihin tuo tarvittaisiin, mutta sen saa helpoiten Russian Travelin kautta. Ne hoitaa myös Kazakstanin.
Iran tosiaan löytyy Helsingistä, Turkmenistan ja Uzbekistan sekä mahdollisesti Ukraina pitää vielä miettiä.
Tuossa FB linkissä alla on kerättynä kaikenlaista materiaalia mihin on tullut törmättyä ja kerään sinne edelleenkin lisää.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
(iaj @ Joulu. 14 2009,23:11) kirjoitti
Ukrainaan ajellessa suomalainen ei tarvitse kuin hymyn huulille.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Joo, olitte näköjään jo tuolloin törmännet tuohon Georgia ongelmaan, sen vuoksi tuleekin meikäläiselle kiertoon myös Kaspian Meri...(JIMJAK @ Joulu. 14 2009,23:03) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Eipä ole nyt kunnon karttaa tässä käsillä... mutta mitenkäs laajamittainen koukkaus siitä oikein tulee, jos meinaa Iranin kautta kiertää Kaspianmeren itäpuolelta takaisin Suomeen? Lähinnä siis, onko selvillä, mahtaakohan Kaspianmeren itärantaa päästä menemään jonkinlaisia teitä pitkin (ja myös, onko Iranin/Turkmenistanin rajalla siinä kohti kansainvälistä raja-asemaa)... vai onkohan se haettava vauhtia Ashgabatin kautta?
Oletko laskeskellut, mitä luokkaa näyttäisi olevan kokonaiskilometrimäärä turneella?
Ulkoministeriön tiedotteessa mm. tämmöistä... heh heh, kuulostaa kyllä ihan juuri normimeinigiltä (meitä tosin ei polliisit kiusanneet esim. Turkissa hyvin harvoin ja Iranissa ei kertaakaan, mutta oltiin varmaan onnekkaita):
"
Liikennepoliisi saattaa sakottaa matkailijoita rahastusmielessä. Turkmenistanin lain mukaan liikennesakot tulee maksaa 12 tunnin sisällä. Jos sakkoa ei ole maksettu tässä ajassa, kaksinkertaistuu summa aina joka kahdestoista tunti aina 72 tuntiin saakka, minkä jälkeen ajoneuvo voidaan takavarikoida.
"
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kyllä siitä se ~10tkm reissu tulee - taas. Iranista Turkmenistaniin on auki yksi raja-asema eli sieltä pitäisi päästä eteenpäin eikä siirtyminen sitä itä puoltakaan ongelma ole, riippuu tietysti vähän pyörästä kuinka mukavaa se on.
Siellä kun ei nyt ihan asvalttia joka pätkälle ole tiedossa... Mietinnässä vielä vähän on tuuppaanko nappulat alle Turkissa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Enhän nyt aivan varmaksi tiedä, mutta koska itselläni tuli melkein 7 tonnia Travemundesta Teheraniin ilman isompia kiertelyitä, jos meinaat Tukholmasta aloittaa, ja tulla ajamalla Kaspianmeren itäpuolelta takaisin Suomeen, saattaa kymppitonni paukkua aika komiasti.(iaj @ Joulu. 16 2009,10:54) kirjoitti
Tässä vuosi-pari sitten muuten joku oli jollain netin karttasoftalla suunnitellut reittejään jotain Eurooppa-Intia turneeta varten, ja ainakin ne km-määrät oli todella rankasti alakanttiin, tyyliin 30-40% jäi uupumaan. Ihan kuin softa olisi melkein linnuntietä laskeskellut etäisyyksiä, etäisyys tietä pitkin on toinen juttu, vaikka menisi suorinta tietä.
Jos nappulakumeja halajat, niin panostaisin kuitenkin myös kestävyyteen, jopa parhaan mutavellipidon kustannuksella. Noissa maissa ei myöskään vararenkaiden kantaminen välttämättä ole pöllömpi ajatus.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Joo, nyt kun alan muistelemaan niin tuo taisi olla alkuperäinen Mustan Meren Kierros, kyllä tuo Kaspian meri siihen muutaman tonnin tuo lisää. Mutta ei siitä nyt kuitenkaan paria-kolmea tonnia enempää tule eli ihan hyville kilometreille pääsee.
Nappulat on juuri tuon kestävyyden takia vielä harkinnassa, tällä hetkellä kallistus on samoihin katukumeihin kuin mitä nyt on alla tehtaalta lähtiessä.
Turkissa kuitenkin otan uudet kumit alle, sinne pitää päästä näillä nykyisillä.
Pläänissä on, että ajoaikaa Turkista takaisin Suomeen on n. 2 viikkoa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Miltäs Iranin carnet-vaatimusten kanssa näyttää, aiotko hommata sen vai kokeiletko ilman?
Ulukomaanvoorumeilla tosiaan väittävät, että voi olla mahkuja päästä ilmankin, mutta varsinkin jos aikataulu on kireänpuoleinen, kovin pitkän kaavan mukaiset rajaäksiisit voi alkaa kohottamaan v-käyrää. En pysty kommentoimaan tuota tilapäisen tuontiluvan saantia ilman carnetia, koska minulla oli carnet.
Dogubayazitin/Bazarganin raja ei ainakaan minusta vaikuttanut sellaiselta paikalta, missä sopivia juomarahoja oikeille tyypeille makselemalla olisi hommat alkaneet luistamaan. Turkin/Iranin välissä tosin taitaa olla ainakin yksi eteläisempi kv-raja.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kyllä se carnetti lähtee mukaan, vielä kun sen Ruotsista saa pankkitakauksella niin ei tarvitse pistää rahaa kaniin.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
varmaan ihan fiksu ratkaisu, eipä sitten todennäköisesti tarvitse alkaa säätämään rajalla.
Ehkä huomasitkin jo, että tuolla HUBB:issa jotkut aussit suunnittelee Englannista lähtien tekevänsä samansuuntaista retkeä ensi toukokuussa:
http://www.horizonsunlimited.com/hubb....a-46758
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
..ihan selvyyden vuoksi: en ole itse kiertänyt mutta Pekka on, ja monta reissua. Ja hyvä että on viitsinyt laittaa reissukokemuksia nettiin!!
Toivottavasti löydän itsenikin joskus tuoltapäin prätkän kanssa..."huoh"..
-----------------------------------------------------
tsekatkaa tuoltakin reissupäiväkirjoja:
http://personal.inet.fi/koti/pekka.salo/
Joo, olitte näköjään jo tuolloin törmännet tuohon Georgia ongelmaan, sen vuoksi tuleekin meikäläiselle kiertoon myös Kaspian Meri...
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Jep, näillä on käsittääkseni vähän mukavammat olot matkalla säiden puolesta, heinäkuussa tuolla saattaa tulla hiki... mutta ei mahda mitään...(pecha @ Joulu. 19 2009,14:16) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
tässä on selvästikin joululahja Mustanmeren kiertäjille
http://www.hs.fi/ulkomaa....1706028
Hyviäkin uutisia joskus. Miten tuo sitten joskus käytännössä toimii, olisi mukava tietää.
ET
fluctuat nec mergitur
BMW R1250 GSA -19
(BMW R1200 GSA -14, GS 650 Sertao)
(BMW R1200 GSA -10)
(BMW R1200 RT -05)
(BMW R1100 RT -99)
Nyt pitää vain miettiä eteneekö alkuperäisen suunnitelman mukaan jossa Georgia on mukana vai jo laajentuneen Kaspian meren kiertävän... alkoi jo tottua tuohon ajatukseen...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Tai sitten ei. Kovaa polemiikkia aiheen tiimoilta että tuo raja-asema ei olisi auki kuin paikallisille asukeille. Eli ei vielä kannata hyppiä ilosta...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Nyt alkaa olemaan matkasuunnitelma hyvinpitkälle kasassa, aikataulu mietitty ja myös viisumi ja carnetti asiat työnalla.
Pyörä on loppuviilauksia vaille varusteltu valmiiksi, viimeisiä tarvikkeita pukkasi eilen ja nyt ei enää tarvitse kuin pieniä täydennyksiä ja hienosäätöä.
Plan A:n sivuun on myös piirretty Plan B ja C, jos - tai oikeastaan kun - matkalla joutuu tekemään säätöjä aikataulun tai tapahtumien johdosta.
Tulisi nyt vain jos se kesä!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Tällaista tämä on, nälkä kasvaa syödessä ja nyt on maalistalle lisätty Kirgiisia ja Tajikistan (Pamir Highway), mahdollisesti myös Kiina ja Afganistan...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kiinaan... ja turneen kokonaiskesto Suomesta Suomeenko on edelleen se noin 30 päivää? Voi vissiin Kiinan rajallakin vierähtää esimerkiksi yhden työviikon verran aikaa, jos paperipuoli kusaisee edes hiukan. Maasta ulos pääseminen pyörällä ei välttämättä sekään aivan läpihuutojuttu.(iaj @ Tammi. 31 2010,10:44) kirjoitti
Afganistaniin en itse tänä päivänä tunkisi nokkaani ollenkaan, en edes reppureissaajana, enkä varsinkaan millään ´länsipyörällä´, mikä varmasti erottuisi joukosta vähän samaan tyyliin kuin jos köröttelisit Mannerheimintietä kamelivetoisilla kärryillä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kiinan käynti olisi pelkkää plussaa, ilman pyöriä. Afganistaniin löytyy tuon Pamir Highwayn varrelta aivan rauhallinen kolkka, josta voi piipahtaa sillä puolella.
Nämä kaksi nyt on vain optioita, katsotaan josko jää edes aikaa hankkia noihin viisumeita ennen lähtöä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
http://www.globeriders.com/index.shtml
Tuli juur kateltua nuo Kirgisiat ja kazakstanit, lähtisin kyykyllä yksin tonnepäin jos vaan tiet antais periksi.
Mutta ens syksynä reppu selkään ja sinne tutkimaan..
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Suomi on pieni maa, ympäri mennään ja yhteen tullaan. Eli kahden muun Suomalaisen tiimin kanssa tosiaan törmätään Kirgiisiassa, täällä näistä kahdesta vähän turinaa: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...hp?f=1&t=16210.
Team 1 käy kääntymässä Mongoliassa ja on jo paluumatkalla, Team 2 nykäisee pelipaikalle suoraan ja sitten meikäläinen Turkin ja Iranin koukun kautta liittyy näihin kahteen! Sitten jatketaan matkaa yhdessä Pamir Highwaylle.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Mielenkiintoinen pläni. Ja tosiaan vaikuttaa siltä, että Mustanmeren ja Kaspianmeren välistä meneminen toistaiseksi hyvin vaikeaa.
Siihen varmaan kannattaa varautua, että Iranin jälkeen eteneminen hidastuu aivan oleellisesti, niin teiden kuin rajanylitystenkin osalta. Korkeat vuoristot tietysti vielä ihan asia erikseen.
Siitä tulikin mieleen: Teheranin ja Kaspianmeren välissä on yli 5500 metriä korkeat vuoret (Mt Damavand tai jotain sinnepäin). Tuolla olisin varmaan käynyt, vaan oli siinä vaiheessa sen verran kiire päästä Pakistanin läpi, ennen kuin ruutitynnyri poksahtaa, ettei sitten lähdetty enempiä kiertoteille.
Teheran muuten eräs paikka, missä hyvä kartta-aineisto navigaattorissa olisi aika timanttia... kohtuullisen iso, ja sekava! Opastuksetkin oli mielenkiintoisia, esim. ´Ajatollah Khomeini Boulevard´ on tuonnepäin, mutta miksi suotta kertoa, mikä on seuraava paikkakunta, minne tie vie! Samantapaiseen logiikkaan on tullut joskus törmättyä esim. Ranskassa, mutta tuolla päin tietysti lisähaasteena farsin kieli, jonka aakkoset meidän silmäämme vähän kuin jotain matoja. Onneksi pääteillä luki yleensä jotain myös meidän aakkosillamme.
Jos olisi enemmän aikaa, niin Iranissa esim. Qom, Esfahan, Yazd ja Bam ehdottomasti näkemisen arvoisia. Moni kehui vuolaasti myös Shirazia, Persepolista ja Bandar-e Abbasia, niissä me tosin emme tulleet itse käyneeksi.
edit. Niin joo, ainakin sen verran kannattaa kyllä viettää aikaa Iranissa, että ehtii tutustua maan ehkäpä hienoimpaan ´nähtävyyteen´, nimittäin iranilaisiin ihmisiin. Heidän ystävällisyytensä oli alkuun jotain aivan käsittämätöntä. Mikä parasta, se on yleisimmin ihan aitoa, eikä sisällä minkään sorttista kieroutta, niinkuin välillä jossain Euroopan turistikohteissa, tai Intiassa tai Thaimaassa.
Iranissa turistia ei yleensä nähdä pelkästään ´kävelevänä käteisautomaattina´.
Myöskin kuva, jonka media maalaa kyseisestä maasta, on monesti hyvin erilainen kuin se kuva, jonka keskiverto matkailija saa Iranista, ja kiitos siitä kuuluu pitkälti iranilaisille ihmisille.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Nyt alkaa olemaan reissu plääni jo päivämääriä myöten kuosissa, vielä kun noita viisumeita alkaa satelemaan. Venäjä ja Kirgiisia on jo passissa, nyt on Tadshikistan haussa, sitten Uzbekistan ja Kazakstan sekä Iran ja viimeisenä Turkmenistan. Turkmenistanin läpi meinaan pärjätä transit viisumilla.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Meinaat sitte kiertää kaikki ne maat, joita olen syksyksi suunnitellut..mutta kyykyllä taitaa olla turha koittaa, joten reppureissaajana sitten.
mihinkähän asti muuten pääsisi tavallisella pelillä ? Venäjät ja Ukrainat, Moldovat ja Romaniat on menty ja Albaniat, näissä mulla ei ole ollut ongelmia, mutta mitenkähän tuolla on tiestön laita? varsinkin Azerbaidtsan ja Kirgisia...?
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Kyllä siellä tiestöä on, mutta sen vuoksi päivitinkin LT:n rinnalle tuon GSA:n!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN