Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 61:sta
  1. #31
    Äärimmäinen rauhallisuuden tunne, kun hienossa kesäillassa mennä plätkyttelee mukavissa maisemissa mutkatietä pintakaasulla kaikessa rauhassa vanhalla Harrikalla.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  2. #32
    Lainaa (J@ck @ Syys. 17 2009,08:54) kirjoitti
    Mulla ei ole oikestaan kuin yksi mysteeri.
    Rautaperseajot ja niistä saatu ilo ilo on jäänyt minulle täydelliseksi mysteeriksi.
    Mutta enpä silti tätäkään lajia tuomitse. Täytyy siinä jotain kivaa olla, ei kai kukaan muuten olisi niin hullu..
    Pehva-ajosta sen verti että siinä ainakin itse saan kiksit koko homman onnistuneesta toteutuksesta. Kun miettii koska lähtee, miten arska paistaa, mitä kautta ajaa, miten syö ettei tule väsy, mitä pukee lähtiessä jne asioita, ja maalissa sitten tietää että tarvittaessa onnistuu pyötä+kuski -yhdistelmältä pidempikin taival. Nakupyörällä ajellessa vielä vähän lisähaastetta kultasiipiin ja vastaaviin verrattuna. Noitahan voi ajella omaksi huvikseenkin ja säästää suorituksen rekisteröimisrahat bensaan, gepsistähän sen näkee sopivalla trackerilla itsekin että koska matka on täynnä.

    Ketjun aiheeseen voisi todeta että pyörän hankkiminen toi tullessaan aika ison elämänmuutoksen positiiviseen suuntaan, riittää tekemistä, kiinnostavia tuttavuuksia ja on jotain mihin perehtyä ja saa täytettä vapaa-ajalle.
  3. #33
    Lainaa (Juutana @ Syys. 17 2009,10:31) kirjoitti
    Kyseessä on kohdaltani loistava harrastus jota voi harrastaa jopa työaikana ja siitä maksetaan palkkaa. Mielestäni hyvä työpäivä sisältää noin 600km ajelua ja sinne vääliin pari tuntia paperitöitä ja palaveria. Vapaa-aikana harrastus tarjoaa mahdollisuuden matkailuun, erilaisten paikkojen kuvaamiseen ja näkemiseen sekä syyn olla ottamatta soppaa baarissa aamu neljään.

    Joka tapauksessa itselleni tärkein on se, että pyörällä ajaessani rentoudun, pää tyhjenee turhista asioista ja mutkapätkät tuo hymyn huulille. Moottoripyöräily on reseptivapaata masennuslääkettä.
    Ootko MP-poliisi?
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  4. #34
    Kyllä se on kaalin nollaaminen. Kaikki muu tulee ohessa: rassaaminen, matkailu, yksin oleminen tien päällä, pääosin
    loistava porukka ja sen mukanaan tuomat höpinät ja tietty
    haaveilu uudesta härvelistä ja uusista paikoista, näitä on.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  5. #35
    Mp:llä liikkuminen on huomattavasti rentouttavampaa kuin istua peltikuoren sisällä, siinäpä se pähkinänkuoressa.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  6. #36
    On se aika kokonaisvaltainen toiminto, moottoripyöräily. Siinä itselläni kiteytyy mielenkiinto koneisiin niin niiden toimintaan kuin yksittäisiin teknisiin ratkaisuihin, vapauteen liikkua, fyysisesti olla huomattavasti enemmän osana ajotapahtumaa kuin esim.autossa etc. kuten sanoin se on hyvin kokonaisvaltaista ja eri osa-alueiden esilletuominen on joko vaikeaa tai turhaa "kirjoitustilan hukkaamista".
    Pääasia, että sen tuntee omakseen ja luonnolliseksi olotilaksi, ennenkaikkea nauttii siitä omalla tavallaan.

    Jokaisella on varmasti omat aspektinsa, miksi harrastaa moottoripyöräilyä ja se tuo mausteensa mukanaan kun ajatuksia ja kokemuksia vaihtaa.

    Joku viisas kiteytti:
    Motoristi elää sekunnissa sen, minkä autoilija vuodessa.
  7. #37
    Lainaa (VAK @ Syys. 17 2009,12:18) kirjoitti
    Tässä ABS BMW kulkee maastossa varsin rivakkaasti eli kyllä ABS voi nopeuttaa ja helpottaa ajamista.

    -ville
    Siinä lähti touratechit lentoon...
    ZX12R -03
  8. #38
    Moottoripyöräilystä saa irti elämyksiä. Tehon tunne perseen alla nostaa adreaniilin hattuun. Ajossa vaikutat paljon enemmän pyörään, kuin autolla ajaessa vaikuttaisit autoon.

    Vapaus.
    Honda CBR 954RR FB '03
    Kawasaki ZX-6R '01
  9. #39
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (T-Doggy @ Syys. 17 2009,16:27) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Syys. 17 2009,10:31) kirjoitti
    Kyseessä on kohdaltani loistava harrastus jota voi harrastaa jopa työaikana ja siitä maksetaan palkkaa. Mielestäni hyvä työpäivä sisältää noin 600km ajelua ja sinne vääliin pari tuntia paperitöitä ja palaveria. Vapaa-aikana harrastus tarjoaa mahdollisuuden matkailuun, erilaisten paikkojen kuvaamiseen ja näkemiseen sekä syyn olla ottamatta soppaa baarissa aamu neljään.

    Joka tapauksessa itselleni tärkein on se, että pyörällä ajaessani rentoudun, pää tyhjenee turhista asioista ja mutkapätkät tuo hymyn huulille. Moottoripyöräily on reseptivapaata masennuslääkettä.
    Ootko MP-poliisi?
    *Totaalinen repeäminen*

    Ei, vaan insinööri jolla on ymmärtäväinen työnantaja ja reissuhommia...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  10. #40
    [QUOTE= (Juutana @ Syys. 17 2009,19:24)]
    Lainaa (T-Doggy @ Syys. 17 2009,16:27) kirjoitti
    Lainaa Juutana,Syys. 17 2009,10:31 kirjoitti
    Ootko MP-poliisi?
    *Totaalinen repeäminen*

    Ei, vaan insinööri
    Oot insinööri. * *

    *
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  11. #41
    [QUOTE= (Vihdin Matti @ Syys. 17 2009,19:32)]
    Lainaa (Juutana @ Syys. 17 2009,19:24) kirjoitti
    Lainaa (T-Doggy @ Syys. 17 2009,16:27) kirjoitti
    Lainaa Juutana,Syys. 17 2009,10:31 kirjoitti
    Ootko MP-poliisi?
    Ei, vaan insinööri
    Oot insinööri. *
    Ja mitäs pahaa siinä on? Välillä tuntuu että jokatoinen vastaantulija on jonkin sortin insinjööri, sen verran radikaalin inflaation on tuokin koulutus viime vuosina kärsinyt. Vähän kuin entisaikaan ylioppilas oli jotain ihan ihmeellistä, mutta nykyisin lukioon menee vain ne jotka ei vielä tiedä miksi haluaa isoina ja saavat näin 3v lisäaikaa funtsia

    T: Helsingin Teku -92
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #42
    [QUOTE= (HiTec @ Syys. 17 2009,20:31)]
    Lainaa (Vihdin Matti @ Syys. 17 2009,19:32) kirjoitti
    Lainaa (Juutana @ Syys. 17 2009,19:24) kirjoitti
    Lainaa (T-Doggy @ Syys. 17 2009,16:27) kirjoitti
    Lainaa Juutana,Syys. 17 2009,10:31 kirjoitti
    Ootko MP-poliisi?
    Ei, vaan insinööri
    Oot insinööri. *
    Ja mitäs pahaa siinä on?
    No ei mitään. Huulta heitin (yritin heittää), mut ei se ollutkaan hauska juttu.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  13. #43
    Lainaa (PoS @ Syys. 16 2009,23:42) kirjoitti
    Kertoisitko siis, miten juuri sinä harrastat moottoripyöräilyä, ja mitä se sinulle antaa.
    Miksikö harrastan moottoripyöräilyä? Ihan vaan siksi että se on niin saakelin hauskaa. Ja silloin joskus kun ei ehkä ole ihan niin nautittavaa (vaikkapa 600km kaatosateessa +7:ssä asteessa kun tulee kotiin Saariselältä) niin se on silti äärettömästi autoilua hauskempaa. Aina.

    Mitä saan siitä irti? No; 5-10 min lyhyempi työmatka aamuisin (kotimatkat taas venähtävät joskus hieman). Aivojen nollaus työpäivän jälkeen. Kohonnut adrenaliinitaso kun tulen johonkin mutkaan ihan liian lujaa [1]. Yllättynyt helpotuksen tunne kun en mennytkään nurin siinä edellisessä mutkassa. Syyn moikata täysin tuntemattomia maanteillä, ja myös vaikka bensa-asemien kahviloissa (ilman että luullaan kylähulluksi). Syyn lähteä tuntemattomien kanssa yhteisajelulle. Syyn ottaa kamera mukaan ja mennä paikkaan johon autolla en ikinä edes tulisi ajatelleeksi mennä. Noin alkajaisiksi. Ja tottakai naiset ovat aivan lääpällään ihastuksesta tällaisen karskin baikkerin edessä. Tai sitten todellakaan ei.

    /MarcusB

    [1] Kyllä, ajan joskus ihan liian lujaa, verrattuna vaikkapa yleisen mielipiteen määrämään sopivaan nopeuteen, tai yleisrajoitukseen nähden. Miksikö? No, syy satunnaiseen ylinopeuteeni on se ainoa täysin rehellinen; kovaa ajaminen on sekin ihan h-vetin hauskaa. Olkoon sitten niin että olen jonkun mielestä yhteiskuntakelvoton, itsekäs pskiainen. Evvk.



    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  14. #44
    ^^lähti tämäkin offtopic...

    Asiaan.. olen PoS:n kanssa samaa mieltä noista abseista yms. elektroniikalla ohjatuista lisävarusteista.
    Toki on sellaisia malleja, joista ne saa kytkettyä pois, jolloin se oma "näppi tuntuma" säilyy ajamisessa ja tulee se "oikea" ajamisen meininki.

    Moottoripyöräily irrottaa arkisista rutiineista ja rata-ajossa saa sitä kaipaamaansa adrenaliiniruisketta. Lisäksi kerran kesässä pitää jonkinmoinen ulkomaanreissu pyörällä tehdä, enkä miellä itse niitä reissuja tourismiksi, ne ovat kyllä mielestäni kaikkea muuta... ja tämän harrastuksen parissa tulee uusia tuttavuuksia joka reissulla *



    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  15. #45
    Mä olen tykännyt prätkistä ihan pennusta asti. Faija ja sen faija ajoi pyöriä. Faijalla oli vanhoilla päivillä(no, alta 50 silloin) Yammun R5, siis 350cc kaksitahti. Hätäinen peli, kun mopoikäisenä kokeilin...

    Tosta jäi kipinä kytemään, kun rahaa ei ollut pyörään opiskeluaikoina. Pyörän ostin vasta 2003, eikä välttämättä ollut rahaa sittenkään... Pankista lainaa käsirahaksi ja loput rahoitusyhtiöltä. Tosin, pitää myöntää, että kipinän iskiessä olisin ollut tyytyväinen ihan mihin tahansa pyörään, mutta allaoleva pyörä tuli messuilla vastaan ja sitten haalittiin vaan rahat kasaan. Oli vaan ihan pakko; legendaarinen merkki, malli ja väritys(vaikkakin moderni).

    Tykkään ajaa, koska siinä on ihan oma fiiliksensä. Kaikki aistit valppaana koko ajan. Tuntee paskan hajun pelloilla, sateen höyrystäneen visiirin/ajolasit, hyönteisen iskun poskeen, triplen murinan, jne... Autolla ajan automaatilla, ilmastoinnilla, musiikki päällä, jne. irti "todellisuudesta". Mutkien ajon eron tietää kaikki...
    Kyllä viiksetys kaikkoaa, kun ajaa pyörällä. Eikä duuniasiat tule mieleen.

    Tässä ne tärkeimmät.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  16. #46
    Järkisyihin ei pysty vetoamaan.
    Mutta pirun hauskaa tää on. Ei pysty selittämään asiaan vihkiytymättömälle, eivät ymmärtäisi.
    Miksi ajella sateessa johkin hornan kuuseen tapaamaan tuttuja, tai muuten vaan. Vuosi toisensa jälkeen .
    Kaikenlainen moottoripyöräily on kivaa, voisin jopa nuo ABSitkin ymmärtää; mut en ole kokeillut. Uskoisin että ajeleminen maittaisi silti.
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  17. #47
    [QUOTE= (Vihdin Matti @ Syys. 17 2009,19:32)]
    Lainaa (Juutana @ Syys. 17 2009,19:24) kirjoitti
    Lainaa (T-Doggy @ Syys. 17 2009,16:27) kirjoitti
    Lainaa Juutana,Syys. 17 2009,10:31 kirjoitti
    Ootko MP-poliisi?
    *Totaalinen repeäminen*

    Ei, vaan insinööri
    Oot insinööri. * *

    *
    * *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #48
    Lainaa (VAK @ Syys. 17 2009,12:18) kirjoitti
    Tässä ABS BMW kulkee maastossa varsin rivakkaasti eli kyllä ABS voi nopeuttaa ja helpottaa ajamista.

    -ville
    Jep, jarruton pyörä, kun ohjelma niin päättää. Juuri tuon takia mun Gessussa EI ole ABSsia.

    Mutta siis miksi ajelen moottoripyörällä? Tähän aikaan vuodesta alkaa olla hohto vähissä eikä jokapaiväisestä 90 kilometrin työmatkasta sanottavasti nauti, ajaminen pelkästään kyllästyttää. Ja sitten taas toisaalta: ei ole muutakaan tapaa kulkea. Ei ole ollut eikä taida tullakaan.
  19. #49
    Kyykkypyörä antaa mulle, liian pitkälle ja keskikohdalta liian paksulle ukolle ahtaan ajo-asennon, kahden tunnin ajon jälkeen viimeistään pysähdyttävä oikomaan koipia.
    Tärinästä puutuvan kaasukäden, jota voi onneksi ravistella ajaessa. Äänekkään putken ansiosta hirveän metelin, jota korvatulpatkaan ei peitä. Lisäksi sateet, tuulet, tuiskut, ym eteen pomppivat eläimet...
    Silti se on niin v...n hauskaa!!!
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  20. #50
    Parasta mitä voi vaatteet päällä tehä!!

    ABSeista sen verran että osin toissapäivänä uuden pyörän jossa olikin sitten ABSit.. En oo vielä kokeillu niitä kunnolla, mut eipä ne tavalliseen ajoon vaikuta sitte yhtään mitään, mut voivat sitte äkkitilanteessa olla suureksikin avuksi. Siinä missä ilman ABSeja sähläis renkaat lukkon ja sen ansiosta lyhentää elämäänsä, voi elektroniikan avulla pientää sitä elämää!!

    Makuasiahan toi on!! Enkä nyt lähe liikaa tässä jeesustelee ku en edes oo kokeillu niitä vielä kunnolla, mut saattaa niistä jotain hyötyä ehkä joku päivä olla!!
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  21. #51
    minoon moottorpyöräilijä kolmannessa polvessa ja muutamilla sukulaisilla näitä helvetinkoneita edelleen on. tähän "elämäntapaan" olen kasvanu ja koko homma lähti siitä kun neljän vanhana pääsin möhkökawan kyytiin (avopottaa olen jo sieltä saakka pitänyt). monilla pyörillä olen ajanu. tämä harrikkatouhu tuli jo varhaisessa vaiheessa kun isävainaa sellasen hökötyksen roudasi tontille, voitonmerkkinä jostakin käsittämättömästä vaihtokaupasta. tämän jälkeen oli moinen hökötys saatava itsellekin sitten myöhemmin. -04 sitten kävin antamassa toimivan pyörän vaihdossa ikuisuusprojektiin (joka talvi rakennetaan) joka on mulla edelleen. hiukan erinäköisenä kylläkin. tämmöstä touhua meillä..

    tämä touhu tarjoaa laajan ystäväpiirin, aktiivisen sosiaalisen elämän, alan tapahtumia, talli-iltoja, bileitä, reissuja hyvällä porukalla, paskanjauhantaa tallilla, teknistä tietotaitoa, mielipide-eroja, kokeilunhalua, sosiaalista kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa, ruuvaamista, naurunremakkaa, ärräpäitä, uusia tuttavuuksia, vauhtia ja vaarallisia tilanteita, pakkopysähdyksiä, sähkövikoja, kenttäremontteja, ja vaikka ties mitä. moni ei tajua tätä meininkiä, mikä on mielestäni hyvä juttu.

    todellakaan mun tämä harrastaminen ei ole pelkkää ajamista ja kevään odottelua. vaan elämä prätkien ympärillä ja niiden kimpussa antaa mulle erittäin paljon.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  22. #52
    Minen viittiny tota Jazzon tekstiä lainata, mutta siinä se tuli hyvin kirjoitettunakin vielä *, siis HD-harrastus.

    Vähän kesymmistä pyöristä puuttuu nuo huoltoseikkailut * .
    Ehkä niitäkin ilman olisi mielenkiintoista, ehkä * *



    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  23. #53
    Liikun mopolla, jos siltä tuntuu ja ajokelit sallii. Eikös se sananlaskukin kerro, että hyvin suunniteltu on puoliksi pilattu.
  24. #54
    Pennusta asti kun on kiinnostanu nuo moottorikäyttöset vehkeet, niin luonnollisesti mopokin niihin kuuluu *
    Samaa fiilistä en vaan ole saanu auton puikoissa (oli siinä sitten vaikka se liki 500 kaakkia... )

    Prätkässä on vaan se jokin vapauden ja itsenäisyyden tunne, joka alkaa heti jo siitä kun vetää vermeet ylle, potan päähän ja starttaa mopon....sillon alkaa jo "vibraa" *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  25. #55
    Lainaa (Eroz @ Syys. 17 2009,13:17) kirjoitti
    - Voiman tunnetta. Silloin lähti sanoi Annikki Tähti - fiilis on hieno.
    - Polttomoottoriorgiat korvan juuressa. Vaikkapa vaihteiden läpi punarajalle ja sitten moottorijarrun kanssa alaspäin. Ihminen on tehnyt koneen, nauttikaamme tästä aikaansaannoksesta.
    - Kädet likaiseksi. Rassaaminen on enimmäkseen kivaa.
    - Esteettistä nautintoa. Omat prätkät miellyttää silmää.
    - Tunteita ja tuoksuja. Landepaukkuna tykkään maaseudusta, maisemista ja suurimmasta osasta sen tuoksuista, esim. puitu vilja tai vastakaadettu metsä.
    - Pätemisen tarve. Pikkupojat näyttävät "väännä kahvaa" kun ajaa niistä ohi. Muistan kun olin itse tuossa iässä. Kunnon pöräytyksellä saan oman lapsuuteni muistot takaisin, kun kakarat heiluttavat ja hurraavat. Onhan se kiva kun jotkut aikuisetkin tykkäävät
    laiskana poimin erozen viestistä itselleni tärkeimmät. *

    ---

    en lukenut koko ketjua, mutta mitä ihmettä ABS keskustelu kuuluu tähän aiheeseen *



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  26. #56
    Älkööt kukaan parjatko insinööejä, niitä saattaa liikkua seassanne monia...
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  27. #57
    ja onhan se mukava ajella kaupungilla hissukseen hienolla pyörällä, ku mirrit katselee.. eihan ne muuten kuiten katselis. *

    toki aina musta visiiri päällä, ni voi itekki katsella. *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #58
    Lainaa (MarcusB @ Syys. 17 2009,21:07) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Syys. 16 2009,23:42) kirjoitti
    Kertoisitko siis, miten juuri sinä harrastat moottoripyöräilyä, ja mitä se sinulle antaa.
    Miksikö harrastan moottoripyöräilyä? Ihan vaan siksi että se on niin saakelin hauskaa. Ja silloin joskus kun ei ehkä ole ihan niin nautittavaa (vaikkapa 600km kaatosateessa +7:ssä asteessa kun tulee kotiin Saariselältä) niin se on silti äärettömästi autoilua hauskempaa. Aina.

    Mitä saan siitä irti? No; 5-10 min lyhyempi työmatka aamuisin (kotimatkat taas venähtävät joskus hieman). Aivojen nollaus työpäivän jälkeen. Kohonnut adrenaliinitaso kun tulen johonkin mutkaan ihan liian lujaa [1]. Yllättynyt helpotuksen tunne kun en mennytkään nurin siinä edellisessä mutkassa. Syyn moikata täysin tuntemattomia maanteillä, ja myös vaikka bensa-asemien kahviloissa (ilman että luullaan kylähulluksi). Syyn lähteä tuntemattomien kanssa yhteisajelulle. Syyn ottaa kamera mukaan ja mennä paikkaan johon autolla en ikinä edes tulisi ajatelleeksi mennä. Noin alkajaisiksi. Ja tottakai naiset ovat aivan lääpällään ihastuksesta tällaisen karskin baikkerin edessä. Tai sitten todellakaan ei.

    /MarcusB

    [1] Kyllä, ajan joskus ihan liian lujaa, verrattuna vaikkapa yleisen mielipiteen määrämään sopivaan nopeuteen, tai yleisrajoitukseen nähden. Miksikö? No, syy satunnaiseen ylinopeuteeni on se ainoa täysin rehellinen; kovaa ajaminen on sekin ihan h-vetin hauskaa. Olkoon sitten niin että olen jonkun mielestä yhteiskuntakelvoton, itsekäs pskiainen. Evvk.



    +1
    juuri näin *
    Nykyinen Z 1000 -09
    Ex Bandit 600 s -02
  29. #59
    Mpyöräily on antanut paljon kaikenaisten matkojen muodossa ja myös paljon hyviä ystäviä. Mutta itse ajaminen on muuttunut viiden vuoden aikana paljon. Ennen riitti että lähtee ajamaan vaikka suoraa tietä. Työmatka Helsinkiin ja takaisin oli juhlaa. Moottoripyörämatkailu tosi kivaa vaikka ajeli helppoja suoria teitä.

    Myöhemmin 80000 kilometrin jälkeen ei enää pelkkä pyörän päällä istuminen kiinnosta. Mieluummin vaikka lentää jonnekin lomakohteeseen. Se semmonen paikallaan kyhjöttäminen on todella tylsää. Jos taas hakee vaihtelua ja ajelee pikkuteitä niin matka ei oikein joudu jos pitäis jonnekin ehtiäkin loman aikana. Sen sijaan mutkateiden ajelu on edelleen kivaa. Ongelma vain että hyviä mutkapätkiä ei suomesta löydy kovin paljoa ja usein nekin on sellaisia että vauhtia pitää olla 100-140 että ajosta saa sellasta aktiivista.

    Ratkaisuksi löytyykin loistava soratie verkostomme. Noilla teillä on usein 80km/h nopeusrajoitus mutta jos sitä vauhtia ne kaikki mutkat pystyy ajamaan niin aika pro täytyy olla. Soralla ei ole poliisejakaan tutkaamassa joten suorilla voi puottaa niin kovaa kuin uskaltaa. Kurveihin voi tulla ylikovaa ja ne voi yrittää ajaa pitkässä jatkuvassa sladissa. Välillä etupyörä pettää alta ja lisäjännää saa kun yrittää hakea sille uutta pitoa. Ihmettelenkin miksi alfaltilla mutkateiden ylikovaa kaahailu on niin suosittua kun tuolla soralla pääsee paljon parempiinkin fiilareihin vähemmällä sakkoriskillä. Sama loukkaantumisriski on kuitenkin olemassa eikä edes kuuttakymppiä kannata ajaa puuta päin. Eli jännääkin riittää.

    Ehkä syy on sama kuin noista abseista keskustellessa; mielipide on vaikkei omakohtaista kokemusta.

    ps. abseilla on takana 45tkm ja ei niitä huomaa ennenkuin rengas menee lukkoon. Jos ajattelee asfaltilla tilannetta milloin renkaan pitäis mennä jarrussa lukkoon niin eipä montaa tule mieleen. Eli varuste joka ei haittaa tuntumaa mitenkään mutta esim. sateella ihan kiva jos eteen tulee joku tilanne. Matkustajan kanssa ajellessa abs on jopa loistava varuste kun kaks päällä on hankala vetää ihan täpö jarrutuksia jos tilanne tulee yhtäkkiä.

    pps. kyllä halutaan kaikki elektroniikka pois ajoa haittaamasta mutta samalla pyörä on uusin ruiskutekniikalla toteutettu versio jossa kaasukahvalta tieto moottorille välittyy sähköisesti ja moottori tekee omiaan lamda-, kaasun asento-, vaihde-, imuilman lämpö- ja jopa ilmamäärämittarien avulla. Monia ei tuo suoraan vaijeriyhteyden puuttuminen käden ja moottorin välistä ei tunnu kuitenkaan haittaavan.



  30.  
  31. #60
    Ihan vittuillakseni ajelen ;)

    Lisää kavereita en tällä harrastuksella hae, ajan mieluiten yksin, siitä saan parhaat kiksit. Parhaat kaverit on niitä mulle, joiden kanssa ei oo mitään yhteistä harrastusta. Ne pysyvät, vaikka harrasteet vaihtuvat. Työpäivänä saa ihan tarpeeksi leikkiä sosiaalista eläintä ja kotona on liian monta suuta yhtaikaa auki. Ei sitä jaksa enää jurista paskaa harrastusten kanssa.



    Kickstart, deserve the ride!
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen