Yhtenään
Aina silloin tällöin
Joskus harvoin
Ei vielä tähän mennessä
Vähintään pari-kolme kertaa kaudessa on näitä silmättömiä vatipäitä eteen koukkinut, suomessa ja ulkomailla.
Luulen että konttaamiselta on pelastanut pääosin se että osaa jo vähän varautua risteyksissä kyttääviin kotiloihin.
Turhan monella on silti se "mullon kiire ja sitäpaitti mulla on isompi ajopeli" -asenne.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Tästä ei ole tarkoitus provosoida mitään maalaiset vastaan(BadToThe Bone @ Joulu. 09 2010,22:41) kirjoitti
ihmisetvääntöä.
Jäi ehkä hieman vähälle tuo painotus siitä, että kaikki
mieleen jääneet, oikeasti nippa-nappa paikat tosiaan
sijoittuvat maaseutuympäristöön jossa ikiaikaisen perinteen
velvoittamana (ilmeisesti) edelleen liikutaan yleisillä teillä
paljolti samaan tapaan ja asenteella kun siellä
"oman tuvan ja navetan välillä".
Toisaalta.... paljonko nyt puolen tusinaa puusilmän yksin aiheuttamaa oikeasti tiukkaa "happipaikkaa" on reilun 30v:n aikana....
vaikka ne samaan ympäristöön sijoittuvatkin.. yllättäen.
Kaupungissa ja taajamissa liikennetiheys, pienet tötöilyt ja
alhaiset nopeudet taas kasaavat yhtälön, jossa oikeastaan
kuuluukin vähän "sattua ja tapahtua".
Inhimmilliset virheet ja tarkkaavaisuuden tason herpaantuminen miljoonasta eri syystä ovat pomminvarmaa
peruskamaa moiselle, eikä tilanteet silloin kummemmin
aiheuta primitiivireaktioita..... molopää huutoja ja
kansainvälisiä viittomia enempää.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Viime kesänä 2 läheltä piti tilannetta. Liikenneympyrässä auto päätti vaihtaa kaistaa ja hilkulla oli että ei mersun pohjaa tarvinnut tutkia, toinen oli motarilla kun autoilia oli sitä mieltä että tulee eteeni ilman vilkkua ja piiiiiitkääää jarrutusjälkeä sai tehdä,
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Ei ole kovin vaarallisesti tuupannut. Itse meinasin viime kesänä ainakin kerran olla puusilmä, kuuluisa a-pilari avusti. Tsekkaan aina risteyskohdassa useampaan kertaan muut tulijat, kun ei siitä niin suurta vaivaa ole. Niinpä jo toisella tsekkauksella sain mustaa pyörää mustissaan ainakin kolmeakymppiä kaahanneen customikuskin säästettyä. Ei näyttänyt edes huomaavan.
Monellakohan jää itse aiheutetut laskematta. Kunnon puusilmä ei huomaa mitään, ellei kolise.
Piti oikein miettiä asiaa, mutta ajokaudella 2010 mulle ei onneksi sattunut yhtään puusilmän aiheuttamaa "läheltäpiti"-tilannetta, vaikka kilometrejä kertyi 40 tkm ja Keski-Euroopan reissujakin tuli tehtyä kaksi. Tosin menneinä vuosina on ollut joitain yksittäisiä tapauksia, joissa olen joutunut tiukasti jarruttamaan ja/tai väistämään. Tuuristahan nämä tilanteet myös paljolti ovat kiinni (kop, kop).
Toisaalta, tykkään ajaa pääasiassa pienemmillä teillä, joilla on vähemmän liikennettä ja FJR:ssä on todella hyvät tuplavalot (en aja pitkillä ;-), joilla uskon myös olevan paljon vaikutusta asiaan. Ja tietenkin nämä tavalliset, eli ajolinjat, kohtuulliset nopeudet etenkin taajamissa, ennakointi etc.
Toivotan kaikille turvallista ajokautta 2011!![]()
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Oon ite ajanu melkein eteen ku en nähnyt toissa kanssa pyöräilijääEi ollut kyllä mikään läheltä piti tilanne onneksi.
Kyllä se vaan on totta että on meitä pyöräilijöitä vaikeampi huomata.
Kawasaki Z750 -07
Ajokaudella n. kerran kuukaudessa joku yrittää tulla kolmion takaa sivutieltä eteen tai päälle.
Erityisesti naiset pienillä kauppakasseillaan.
Ei hirveesti enää nykyään,jostain kumman syystä niin ovat vaaralliset tilanteet vähentyneet huomattavasti?
Vittumaisin (ei pahin) oli muutama vuosi sitten yhen rannan yhteydessä misä on 50 vauhti,mentiin vaimoni kanssa kruisailee rannalle päin veneitä kuolaamassa ja palumatkalla joku sitten päätti et täsä ei ejeta kun 20 km/h vaikka tikkari osoittaa 50 km/h,en viittinyt taakse jäädä vaan vilkku päälle ja hiljakseen ohi.
Hyvin näin äijän naaman peileistä että seuras tilanetta ja huomas et nytt tulee joku ohi,ja eikö se saatana veti jyrkkä vasen just kun olin takapuskurin kohilla *
Onneks oli enska persen alla kun ei auttanut muu kun ojan yli väistää ja missasin valopylvään 15-30 sentillä, sen jälkeen kun laskeuduttiin lennon jälkeen et oli pyörä taas ohjattavissa niin jyrkkä oikea ja taas mentiin ojan yli ja tän kerran auton eteen(oli monta metriä välistä).
Autokuski nauroi ihan sikana siin autos ja väisti mua oikealle nurmikon yli vaikka olis ilman jalkojakin ehtinyt jarruttaa ja jäädä selvittelemään asiaa,ei vissin huvittanut?
Itse järkytyis sen verran siit kun näin äijän nauravan ihan sikana että jähmetyin hetkeksi ja sit kun piti perään mennä niin oli jo vaimo sitä mieltä et antaa olla *
Noh,rekkarin sain ja menin seuraavana päivänä morjestamaan sitä äijää ilman vaimoa kyydis,mutta siitä en viitsi täällä kirjoitella jos vaikka vaimo lukis *
Sen jälkeen oli ihan hyvä mieli taas *
Edittiä vielä sen verran et oli kotilokuski luullut et oli joku mopopoika takana minkä päätti kännissä kotilon sisällä turvassa vähän opetella
kerran on tullut eteen (oikealta, mutta kolmion takaa) niin että piti lukkojarrutusta kokeilla
jälkeenpäin tosin huomasin että oikean puoleinen vilkku vilkutteli välillä omia aikojaan![]()
Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
Nassukirja
pari kertaa todella läheltä piti tapausta joissa toisessa lähti jo väistöliikkeessä jalkatapista melkeen puolet,kääntyi risteyksessä vaan vasemmalle eteen jonon jatkona ei kahtonut että suoraan edestä olisi tullut mp ja vielä hyvillä tuplavaloilla.
viime kesänä ajoi 2 venäläisrekkaa semmoisella hajuraolla ettei mp.tä viittiny 100.n vauhdista väliin pistää kun rinnalla olin niin eikös vaan metsästä ilmesty joku sienestäjä maasturillaan ja tarjoomaan karjarautaa vastaan oli pakko pistää pienempää ja kierrokset ylös alkoi vielä keula nousemaan siitä jalkaa jarrulle ja pyörä teki pienen vispauksen mulla veti kyynärpäästä jonkun hermon niin ettei sormet pelannut just ja just pääsin rekkojen eteen ja seuraavalle levikkeelle vedin kaiteesta kättä suoraksi helpotti sen verran että pääsi lekurille joka tuikkasi kortisonia niveleen,vielkin kun kelkalla talvella ajelee niin puutuu,saa nähä ens kesää kun tarvii kaasua pitää auki kelkalla tarvii vaan peukkua.
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
Muutaman kerran kesässä törmää aina näihin "kyl mie kerkeen" kuskeihin. Riippuu vähän omasta mielentilasta mitkä on jatkotoimenpiteet. Koirakin oppii yrityksen ja erehdyksen kautta. Kiikoinen, se vaikuttaa olevan suomessa paikka, mihin näitä idiootteja on siunaantunut oikein parvi. (Nesteen risteys
Pari kolme kertaa kesässä kyseisen paikan ohi ajaneena on myös pari kolme kertaa aina joku kiireinen eteen tupannut. Terkkuja vaan sille valkosen audin raadon omistajalle joka kuunteli puimurin pilliä muutaman sadan metrin matkan, sekä sille onnettomalle asuntoautokuskille, sunkin kannattais hommata joku parempi alusta kuin fiat, ei tunnu kuitenkaan kiihtyvän, vaikka toisen suojassa eteen piti tuupata.
Sekä tottakai mainioille lainvalvojille kuutostiellä, jotka urheasti omaa turvallisuuttaan vaarantaen saivat kiinni pari venäläisrekkaa ohittaneen mp:n ja saivat aikaan monta paniikkijarrutusta autojonossa, suurimmassa vaarassa taisin olla itse kun vladi seisoi kamazinsa jarrulla ettei tee sohjoa parista mopoilijasta, minusta ja konstaapelista, joka seisoi keskellä tietä. Ja se tutka-auton kuski, luulin oikeasti, että olit rattijuoppo. Normaali liikennekäyttäytyminen oli aika kaukana. No, tulipa taas matkamuisto 190 egee sakkoa. Tais olla törkeempikin rikos. *Tais teitä hävettää vähän ittekin? Tunnustakaa pois vaan nulikat. *
No joka tapauksessa, meni kyllä usko kyseisiin ammatinharjoittajiin tyystin.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Ei aina. Fjrn eteen tulee paljon useammin kuin Rooikatin, vaikka siina on pienemmat lamput. ...(vetomies @ Syys. 14 2009,17:47) kirjoitti
...
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Puusilmä caught on tape! *![]()
ei nyt nykyisellä uralla ole vielä kokemuksia mutta edellisten mopojen kanssa pari kertaa meinasi tömähtää.
pahin oli kun vastaantuleva auto kääntyi suoraan eteen, tarkoituksenaan ajaa mun kaistan yli vieressä olevaan parkkipaikkaan.
onneksi nopeus mallia 40:ä ja sain väistettyä pientareen kautta, lyöden kuitenkin polven auton keulaan ohimennessä.
gpx:n valot ilmeisesti muistutti mopon valoja siinä pimeässä? ja ajatteli kerkeävänsä, tosin nopeusrajoituksen mukaan kun ajeli niin olisi se mopokin tömähtänyt tuohon, samalla vauhdilla.
2010- Yamaha FJR1300 -04
-90-92 Kawasaki Gpx750r
-89-90 Yamaha XJ750
Tänään viimeksi liikenneympyrässä, jossa uloin kaista johti piis ympyrästä viereiseltä vasemmalta kaistalta sai jatkaa ympyrässä tai poistua ympyrästä, poistuessani ympyrästä tuota vasenta kaistaa, meinasi puusilmä citymonsterillaan, kännykkä korvalla ja tupakki toisessa kourassa vetäistä pyörän kumoon. Onneksi ehdin juuri ja juuri ennakoida tuon molopään aikomukset.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
No niin, tänään olin sitten itse se puusilmä! Nurmijärvellä noin neljän maissa työnsin auton nokkaa kolmion takaa pyörän eteen. Huomasin sitten toisella katsomisella, että vasemmalta tuleekin prätkä. Prätkäkuski pelästyi varmaankin enemmän kuin minä. SORRY! Kun en vaan nähnyt. Tarkkana saa olla näin syksyn hämärissä.
Mää vaan
Yamaha FJR -09
Honda CB 750 Four -72
Honda Monkey Z50 -76
Aika useasti pakkaa käymään, onko syy liian paksu a pilari vai mun tilanne nopeus, kenties molempia...
No mutta säikähdyksellä tähän asti onneksi selvitty knock wood,,, ajan asenteella että unohdan oman etuajo oikeuden lähes täysin, kotilolle kun ei tahdo pärjätä törmäyksessä vaikka olisi kuin oikeassa.
Siten, että aivan tosissaan olisi joutunut jarruttamaan/väistämään ei ole tullut, mutta tänäkin vuonna pari kertaa samassa tasa-arvoisessa risteyksessä muutaman sadan metrin päässä kotoa on täytynyt muistuttaa turhan läheltä keulan edestä kulkeneelle että minulla ei muuten ollut kolmiota täällä - sekä autolla että pyörällä liikkeellä ollessani. Kummallakaan kertaa toisessa kulkupelissä pää ei edes värähtänyt vilkaisemaan olisiko oikealta tulossa joku.
Ainakin täkäläinen tapa tuntuu olevan, että kaikki lähiöalueiden risteykset ovat tasa-arvoisia, mukaanlukien alueen "pää/kokoojatien" risteykset, vaikka se päätie on siitä irtoavia teitä huomattavasti leveämpi. Ja tuloksena on sitten juuri näitä tapauksia kun porukka ei tunnu älyävän että sillä "sivuteillä" ei oikeasti ole sitä kolmiota...
Eilen sattui tämän kauden molemmat tapaukset..
Toinen aamupimeällä ja toinen juuri auringon laskettua.
Nyt on oivallisen otollinen aika kolareille, kun pelisilmä ei ole vielä "talviterässä".
Aamulla sattuneessa tapauksessa oli kohtuu lähellä, etten hilpassut mopon kanssa kylkeen. Jouduin jarruttamaan kylmällä ja märällä asfaltilla niin kovaa kuin vain uskalsi ja sitten pientareelle.
Tavallaan "onneksi", heppu ei nähnyt mua. Muuten olisi saattanut reagoinnit osua pahasti ristiin ja osuma olisi tullut.
Ajuri ei sääennusteita kattele!
Suomessa ei yhtään tapausta, ja muistaisin varmasti.
Kotilolla ajaessahan taajamassa varsinkin tyttöskootteristien terveys on täysin autoijoiden huomiokyvyn varassa, kun perusliikennesäännötkin ovat hakusessa.
Taannoin kävi niin, että oikealta tullessani kärkikolmiottomassa risteyksessä, vasemmalta tuli tyttöskootteristi, näki minut muttei tajunnut, että kärkikolmiota ei ole, kun kaupungissa oltiin missä pääsääntöisesti kolmiot ovat.
Jos olisin ajanut oikeutetusti risteykseen, niin tyttö olisi varmasti ollut vasemmassa ovessani, ja sen verran vauhtia oli, että lentoon olisi lähtenyt.
Sillä kerralla pelastin tytön teveyden, ties vaikka hengenkin...
Itävallassa männä kesänä Hondalla kävi, että huoltiksella kävelynopeudella aloin kaartamaan loivasti vas. saadakseni tilaa hetken päästä alkavalle oikeaan suuntautuvalle U-käännökselle.
Ja samassa paukahti takaa auto kylkeen. Täysi matkavarustus ja kaksi päällä.
Jumaliste kyllä säväytti, onneksi pysyttiin pystyssä, eikä vaurioitakaan tullut loppujen lopuksi, kuin pari tuskin havaittaa naarmua vas. peilissä ja vas. katteen taitteessa.
Mutta... missä tahansa, mitä yllättävämmissä paikoissa voi puusilmä paukauttaa. Siis tarkkuutta ja silmät selkään joka paikassa...
<p>.</p>
Mitä tulee mieleen tälle kaudelle, *~3tkm aikana
- Itse olin liikenne ympyrää pyörimässä ja paku meinasi tulla päälle, tiukalla jarrulla selvittiin ja käsien levittelyllä.
- Maasturi ensiksi mettätieltä maantielle eteen(oikealta), tiukka jarru stoppiin asti ja parin sekunnin hämmästely siinä takana. Sitten peruutti vielä päälle ja mopo 4-5vko korjaamolla(osien huonon saatavuuden takia).
Ei tiennyt miusta mitään ennenkuin kolahti ja silloinkin luuli takapyörän irronneen tms *
K750 -61
Eiliseen saakka tällä kaudella ei vielä kertaakaan ja sitten kahden päivän sisällä kaksi.
Molemmissa tosin perimmäisenä syynä oli moottoripyörän odotettua nopeampi kiihtyvyys. Toisessa nainen meinasi vaihtaa kaistaa moottoritiellä päälle (ilmeisesti kaistanvaihtoni ja kiihdytys marssivauhtiin tapahtui sillä välillä kun oli katsottu minne mennään ja saatu tuo käännös alkamaan) ja toisessa auto meinasi tehdä risteyksessä saman jutun, ilmeisesti kuvitteli ehtivänsä ns. kaikkien edelle ja leikata risteyksen keskellä toiselle kaistalle. No ehtihän se, kun jarrutin ettei kolahtaisi.
Molemmissa tapauksissa mahduttiin hyvin tikkari + 20% nopeuksiin. Ratkaisevampaa lienee se, että tuollainen 0-60 tapahtuu jopa lussulla supermotolla aika lailla vauhdikkaammin kuin autolla ja tähän aikaan vuodesta silmä ei ole enää niin harjautunut etsiskelemään moottoripyöriä peileistä.
Kai ne tiet kohta jäätyy ja sitten vain kevättä odottelemaan. Taitaa tulla tänä vuonna yli 4 kk tauko.
Olen vuodesta 1962 lähtien ajanut autolla tienpäällä reilusti yli 2 milj. km, lentokoneella n. 200h, ja muutamana viimeisenä vuonna prätkällä vasta n. 100 tkm, on pelisilmä liikenteessä jo kehittynyt prätkälläkin sellaseksi, että voi syyttää vain itseään ja omia puusilmiään, jos yllättäviä eteenajoja tulee kohalle.
Kun suhtautuu ennakoivasti jokaiseen risteyksessä olevaan/tulevaan potentiaalisena eteenajajana/puusilmänä, mikään ei tule yllätyksenä, soon muuten ihan just näin. Tällä kokemuksellani hyvin harva tilanne jää mieleen, niin selkäytimessä ennakointi on. Myös juoheva ja nopea matkantaittaminen sujuu kunnolla ja kahva kääntyy (ja keula 'kevenee') tasan välittömästi siinä vaiheessa kun toteaa, ettei 'puusilmä' enää ehdi eteen.
Puusilmien pelkääminen on puhtaasti kiinni omista asenteista, joita voi muuttaa vain itse. Asenteet eivät kehity sängyn päällä selällään makoillessa, se vaatii ajamista ja kokemusta ja esenteellista opettelua. Se millä liikenteessä ajat, ei niinkään ole väliä. Prätkällä ajamisen tekniikka löytyy kyllä helposti, pelisilmä taas ei, näkeehän sen nuorista kolaroivista virtuooseista. Liikenteen ennakoivan pelisilmän kehittyminen kyllä edellyttää sitten nöyrää tienpäällä olemista. Autojen pelkääminen / inhoaminen on varmin takuu puusilmälaumojen jatkuvasta edessäsi toikkaroimisesta.
Mulla on liikenteessä vain kavereita, iästä riippumatta, niin tienpäällä kuin taukopaikoillakin.
On nautinnollista käydä kesällä torpallani Strömmassa (eestaas 1500km) kalalla ja saunomassa, kunhan varmistan kelit Moto-orgin säästä. Sateesta en noilla pikavisiiteillä tykkää, kas kun ei ole pakko.
Vaikeet asiat tehhään heti, mahottomat vähä myöhemmin.
(Iän mukana mahottomat asiat toteutuvat entistä myöhemmin)
[url="http://www.hemmi.fi/K100.html"]- Vaarin vankkur
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Se on totta, että kun saa enemmän ajovuosia ja kilometrejä ´vyön alle´, niin ihan huomaamattaan sitä oppii ennakoimaan myös muiden tielläliikkujien toimintaa paremmin, ja ns.yllätysten määrä vähenee. Voisi kai tietyllä lailla verrata shakkipeliin, missä joutuu pohtimaan vastustajan seuraavia siirtoja... mutta tässä pelissä ei toki pelata vuorotellen, ja vastustaja voi tehdä montakin yllättävää siirtoa peräjälkeen hyvin nopeassa tahdissa
Sekin kuitenkin hyvä muistaa, että myös kokeneella kuskilla voi joskus jäädä asioita havaitsematta. Ei pidä ainakaan tuudittautua siihen ettei koskaan voi sattua mitään.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kunnes se alkaa iän karttuessa kääntyä itseään vastaan. Isäni ja tädin mies (ent. rekkakuski) alkavat hipoa 70v ja kaikella kunnioituksella heitä kohtaan, mutta heidän ajonsa on tänäpäivänä hyvin kaukainen muisto siitä mitä ennen.
Edit. Tarkoitus ei ollut yleistää, mutta meillä näin.
Viimeksi muokannut: jamas; 19.02.2012 klo 13:15.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Onneksi et ole tullut kiitotiellä vielä vastaan keula pystyssä, kun olen ollut finaalissa laskussa. No, jos olisit tullutkin, kahden millin veto sauvasta ja kypäräsi pölyt olisi pyyhitty. Senjälkeen veto ja laskuun. Sitten ilmoitus torniin puusilmästä kiitotiellä ;-)
Kysehän on vaan reagointikyvyn kasvamisesta ja harjaantumisesta eri tilanteisiin ja tilanteissa. Se on selkäytimen reagoinnista sekunnin murto-osissa. Mitä monipuolisemmin sitä käyttää, erilaisimmilla rakkineilla, sitä herkemmin se reagoi. Ei se prätkä asia siinä se päällimmäinen asia ole. Juuri siksi niitä puusilmäongelmia tuleekin puusilmätilanteissa hyvin harvoin.
Näinhän se menee. Ikä tekee tehtävänsä, mutta se vaan pitää itse oivaltaa. En itsekään enää lentämisestä haaveile, vaikka se lain mukaan mahdollista olisikin, lupakirjat ovat siististi jo hyllyssä. Itse ostin parisen vuotta sitten, tunnin parin autokoulusta, ja pyydän opettajaa ajattamaan vaikeimman ohjelman mukaan, myös jääradalla. Vielä ei ole tullut mitään huomauttamista.
Myös laskettelu mustilla rinteillä joka kevät tekee terää reflekseille ja kunnolle![]()
Tosiaan.... se nöyryys
Vaikka kuskas sanoo, että se välttämättä nössöilya tarkoittaa.
Yleisessä liikenteessä ei kilometrienkään myötä välttämättä pääse eroon siitä,
että niitä yliluonnollisia aisteja omaavia kohtaa jatkuvasti.... milloin milläkin välineillä liikkuen.
Eli vedetään "säkki päässä ja pimeeseen" sellaista kyytiä, että aniharvalla sitten kuitenkaan
ne valtavat boltsitkaan riittää täysin mahdottomiin tilanteisiin.
Kun tuota kuitenkin varsin paljon esiintyy..... onkin sitten vaan valittava laittaako
rastin ruutuun: Suhteellisuudentajuton, tyhmä, onnimanni-ruletinpelaaja.
Tsägällähän ne laivatkin seilaa.
Eihän siitä mihinkään pääse, että monelle jännitys ja adrenaliini löytyy tekemällä tyhmyyksiä.
Ei tässä maailmassa kauheasti kannata asioita ihmetellä, mutta eikö todellakaan
ymmärretä sitä, että hirvittävät hipikset ja adrenaliinikännit saa kyllä vaan huimistelemalla
kunnolla...... ilman että vedetään idioottina tuurilla.
Tuuri on varsin rajallinen luonnonvara, etenkin hyvä tuuri.
Lisäksi se ei ole levinnyt kovin tasaisesti kylvövaiheessa.
PS. Asia suhteutunee siten, ettei tarvita 200hp:n kilokyykkyä, ei piikkiä, ei mopoa,
ei edes poljettavaa fillaria. Riittää kun menee keskikaupungille ja juosta jolkottaa
seinänviertä talojen kulmien ohi. Ei montaa korttelia pääse hyvälläkään munkilla
kun "kopsahtaa".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei nyt ihan suoraan uppoa aiheeseen, mutta kyllä minä joka ikinen kerta liikennevaloihin tai risteykseen pärrällä pysähtyessäni asenteellisesti pelkään että se takaa tuleva puusilmä kännykkä korvalla saattaa täräyttää päälle.
Turhan monta kertaa joutunut vastaavissa kaasuttamaan alta pois sivuun...
Jotain, jossain, silloin tällöin!