Onko kokemusta Leovincen pönttöjen vaihtamisesta orkkisten tilalle?
Miten hyvin keskituki pelittää muutoksen jälkeen? Lämpösuojat pitänee jättää pois. Onko vaarana että kuskilla tai takanaistujalla ottaa kengät kiinni putkiin? Äänet ilmeisesti kohdallaan eli yhtä kovat kuin vakioputkilla, mutta huilut pois ottamalla sopivasti vähän pirteämmät.
Haluaisin kevyemmät putket, jotka tarvittaessa saisi hieman äänekkäämmiksi huilut pois ottamalla. Muuten saisi olla kohtuu hiljaiset.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Moro,(Pete2 @ Syys. 14 2009,16:31) kirjoitti
Mulla on noi Vinssin putket omassa. Keskituen kanssa ei ole mitään ongelmaa, nuo lämpösuojathan lähtee pois orkkis putkien mukana ja noissa vinssin putkissa on kuminen stoppari mukana, mihin keskituki sitten ottaa kiinni. Ei noissa sen enempää ota kengät kiinni putkiin kuin vakio-putkillakaan ja sitäpaitsi nuo putket ovat ajossa huomattavasti viileämmät kuin vakiot, joten ei pala kenkä kiinni vaikka sattuisi osumaankin. Tietty jos kyytiläiselläsi on super size kantapäät, niin siitä en sitten tiedä, mutta normaali ihmisellä ei ongelmia...
No jos vakioputkilla äänet on kuin ompelukoneessa, niin noilla putkilla äänet killerien kanssa on kuin putkiviritetyssä ompelukoneessa, eli hieman kovemmat ja matalammat. Mutta killerit poistamalla mörisee sitten vielä enemmän.
Itse olen viime aikoina pitänyt killerit kiinni, koska on ihan riittävät metelit ja kone tuntuu toimivan jotenkin ehkä paremmin alakierroksilla, kuin ilman killereitä. Ilmeisesti vetää hieman laihalle. Tuokin korjaantuisi varmasti commanderilla ja säädöllä, mutta jotenkin liian pörisevät äänet taajama-ajossa ilman killereitä minun mielestä. Tuo on toki maku asia ja selviää kokeilemalla.
Voin kyllä suositella noita ihan vilpittömästi, ovat kuitenkin ihan kohtuu hintaiset. Kevyethän nuo on verrattuna vakio putkiin, niinkuin varmaan kaikissa pyörissä. Varmaan se 10kg lähti pois nuo putket vaihtamalla, ainakin mutu.
Mulla on nuo perus alumiini pöntöt(lue halvimmat), mutta niidenkin ulkonäkö koheni huomattavasti pikku kiillotus operaatiolla(kiitos Aimo Pamaus), ei ollut iso homma. Autosolilla homma hoituu helposti... Uusiin putkiin aikaa kuluu ehkä vartti...
Ohessa linkki jossa muutama kuva mun pyörästä....
http://kuvablogi.com/blog/20466/
-Tonppa-
Aprilia Dorsoduro 750
Hyvänäköiset on pöntöt. En olisi millään arvannut että ovat alumiinia vaan olisin veikannut titaania. Kestääkö nuo miten hyvin noin hienona vai alkaako kohta hapettumaan mataksi?
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Tuo Autosoli jättää sellaisen suojapinnan(vähän niinkuin vahapinta) alumiiniin joten kestää ihan hyvin normaali pesua. Ainut vaan että kannattaa välttää liuotin pesuaineen ruiskimista putkille, se syö tuota suoja kerrosta pois. Itse olen kyllä liuottimella pessyt aina takavanteen, mutta ei ole ollut ongelmia putkien kanssa. Toki jos haluaa hyvin pysyvän tuon pinnan kannattaa joskus pesun yhteydessä hieman vaikka laitta lisää autosolia. Helppo hieraista pintaan ja vähän kankaalla kiillottelee, ihan niinkuin autovahan kanssa.(Pete2 @ Syys. 28 2009,09:28) kirjoitti
Itsekin ajattelin ihan samaa, että kuinkahan kauan kestää, mutta hyvin kestää ja ei oo iso homma joskus aina pyyhkäistä pikkasen lisää... On kuitenkin halpaa tavaraa tuo aine, eikä sitä kulu nimeksikään....
Toki jos on varaa ostaa rosteri-pöntöt, niin "ongelma" poistuu, mutta minulla sattui olemaan nämä ja oli halpa investointi...
-Toni-
Aprilia Dorsoduro 750