Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Sinne se nyt sitten laitettiin viinapottujen keskelle odottamaan kevättä...

    Tänä vuonna on ollut kyllä niin lämmin syyskuu että olisihan sitä voinut vielä ajossa pitää, mutta eipä tuohon vanhukseen ole muutenkaan tullut koko kesänä kilometrejä neljää-viittä tankillista enempää.

    Toivotaan että ei tule hajuhaittoja, tein alla olevat jutut:

    - Tyhjensin tankin
    - Käytin kaasarit tyhjiksi niin että pyörä ei enää jaksanut käynnistyä
    - Akku kokonaan irti ja varaston hyllylle
    - Pakoputken pään tukin
    - Öljyt/nesteet jäi koneeseen

  2. #32
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Varo ettet kaada pyörää kun tuut baarista ja himoat juurikin sitä pulloa sieltä pyörän takaa...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  3. #33
    Lainaa (Hsippe @ Syys. 14 2009,14:37) kirjoitti
    No jos ette kännissä kauheesti käyttele ja burnaa niin eiköhän tuo mene sellaisenaan...
    Haha, repesin
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  4. #34
    jostain lueskin, että oli kerrostalossakin säilyttänyt. syksyllä kun ajot oli ajettu, niin pihassa purkivat pyörän osiin, keula, runko, moottori, renkaat ja kantoivat asuntoon.


    moni pyörä haisee bensalle sen takia, kun tankin huohotinaukon on auki, kannattaa laittaa niiihin pyörä alle tuleviin letkuihin tulpat.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #35
    Lainaa (jaket @ Syys. 16 2009,21:24) kirjoitti
    moni pyörä haisee bensalle sen takia, kun tankin huohotinaukon on auki, kannattaa laittaa niiihin pyörä alle tuleviin letkuihin tulpat.
    Mietinkin tuota tänään kun minulla oli tankki irti ja huohotinletku heilui siinä mukana... en tukkinut sitä kun ajattelin että en varmasti muista enää keväällä tukkineeni sitä ja se jää sellaiseksi..

    Mutta kiitokset vinkistä, taidan kuitenkin tukkia sen niin saan minimoitua bensan käryn...

    Pyörä on ollut nyt jokusen tunnin saunakamarissa ja hetki sitten käytyäni siellä nuuhkimassa, ei ainakaan vielä ollut mitään havaittavaa bensan tuoksua. onneksi.
  6. #36
    En kutsuis kavereita kylään, noi konjakit taitaa olla lasiovien takana jotka ei mahu aukeamaan....selvinpäin.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  7. #37
    mitä jos pyörälle rakentais sellaisen hienon lasivitriinin ja nostais hieman lattian rajasta ylöspäin, vaikka 50cm. olis muuten tosi hieno!

    tottakai sitte jotain pientä lediä tms sinne vitriinin kulmiin sisälle, että valo osuis hienosti pyörään sinne tänne..

    mikäs siinä sitte ottaa saunajuomaa ja ihailla pyörän kauneutta illan hämärtyessä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #38
    Maketkulle kysymys: Oletko käynyt haistelemassa tilaa lähiaikoina? Onko ylimääräisiä tuoksuja?

    Itsellä vanha FZR pitäisi ottaa sisälle säilöön. Ainoa järkevä paikka löytyi vanhempien omakotitalon kellarista. Faija vain oli sitä mieltä, että pyörän voi sinne viedä, jos bensaa ei pääse haihtumaan huonetilaan. Paloturvallisuussyyt mielessä. Säilytyspaikka olisi kuiva ja lämmin. Lämminvesivaraajan vieressä, joten lämpötila jatkuvasti n.27c.

    Ajattelin, että jos ajan tankin tyhjäksi niin, että sammuu. Sen jälkeen yritän käynnistellä, jotta viimeisetkin rippeet poistuvat. (poistuvatko?) Sitten ilmastointiteipillä huohotinletkun pää umpeen ja pakoputkeen tuppo, kuten aiemmassa viestissä kehotettiin. Akku tietenkin vielä irti. Voinko näiden toimien jälkeen olettaa, että bensa ei haihdu huoneilmaan?
    Ottaisin muuten tankin irti, mutta minun FZR:ssä on tankin irroitus tehty todella hankalaksi. En keksinyt mitään keinoa, jolla bensatankin päällä olevan muovikatteen saa pois ilman rikkomista.
  9. #39
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Tutun CB900C talvisäilytyksessä... ainoa kommentti tuli kuulemma siitä kun Rami ajoi pyörän sisään, kuulemma sen olisi kai voinut työntääkkin... *



    (Toi on muuten joskus vuonna nolla ostettu Hikolta)



    Dirty Nasty Furriner
  10. #40
    jos pyörän alla sattuu olemaan lattiamatto eikä laminaatti, ni kannattaisko laittaa jotain renkaidenki alle eikä pelkästään sivutuen/keskituen alle..

    eli jääkö kumista jäljet lattiaan, olipa se mitä materiialia tahansa, *jos kumi seisoo puoli vuotta samassa kohdassa?

    ainaki autokaupoissa usein näkee lattiassa selkeitä renkaan jälkiä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #41
    Kyllä jää jäljet,jotain on laitettava alla.
  12. #42
    Pyörän voi pitää talven yli huoletta kylmässä varastossa(-25).
    Pyörässä ei ole mitään mystistä mikä erotaisi sen autosta.
    Renkaat kyllä kovettuvat,mutta minä ainakin uusin ne joka kevät.
    Lämmin kostea tila on pahempi.Akku tietty pois moposta.
  13. #43
    Lainaa (rellonen @ Loka. 07 2009,16:51) kirjoitti
    Kyllä jää jäljet,jotain on laitettava alla.
    Matto alle ni on toikin homma helposti hoidettu
    Pitkää päätyyn ja perään...
  14.  
  15. #44
    Lainaa (polip @ Loka. 07 2009,20:08) kirjoitti
    Pyörän voi pitää talven yli huoletta kylmässä varastossa(-25).
    Pyörässä ei ole mitään mystistä mikä erotaisi sen autosta.
    Olennaisinta kai on, että tila on kuiva ja lämpötila tasainen (oli sitten kylmä tai lämmin) jottei lämpötilanvaihtelu aiheuta kosteuden tiivistymistä.

    Viime talven pidin "käyttöpyörää" rivitalokämpän parvekkeella.
    Se oli leveän räystään alla (käytännössä "katon alla" suojassa sateelta). Alla oli kiveys ja sen päällä vielä pressu estämässä kosteuden nousemista maasta. Pyörän päällä oli hengittävä mutta vedenpitävä peite. Akku sisällä ja tankki täynnä, säilöntäainetta mukana.
    Muutaman kerran kävin talven aikan kurkkaamassa peitteen alle että homma toimi suunnitellusti eli että kosteutta ei kertynyt peitteen alle.
    Eipä se siitä miksikään mennyt talven aikana, keväällä lähti kuin "palmun alta" kun akun pani paikoilleen.



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12