Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Moi, elikkä tekeekö tuolla Supercorsa SC0 seoksella mitään? Sehän on jokin supersoft elikkä onko sillä loppujen lopuksi mitään funtiota, jos vaikka eteen lykkäisi näin loppukesäksi/syksyksi?
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  2. #2
    Me olemme käyttäneet SC0:aa paljonkin, tosin pääosin slicksinä, muta jonkin verran SC0-kuviokumia välikelillä. Pito on loistava, ja normiajossa kestää miltei kuten SC1:kin. Se on loistava valinta myös kisamatkoille, toisin kuin takanen. Runko on ilmeisesti hieman pehmeämpi kuin SC1:ssä, tai sitten pehmeämpi seos saa sen vain tuntumaan siltä. Todella kuumalla kelillä se saattaa ylikuumeta, mutta niitä kelejä on vähän. Kemorassa se on turhan pehmeä kovaan ajoon, mutta toinen mekaanikkomme ajoi n. 20k jo valmiiksi ajetulla aika-ajokumillamme 4pv Kemorassa 1.17 aikoja, ja sen jälkeen sillä ajettiin toisen kuskin toimesta päivä Motoparkissa 1.32 pintaan. En tiedä miten se onnistui.
    - JAM Racing Team -
  3. #3
    Itselläni toiminut ihan hyvin, mutta tuolloin ajelin 1:16 aikoja Botniaringillä ja 1:28 aikoja Alastarolla (syksy ja kevät). Kadulla toimi ihan hyvin. 2,5 paineilla kadulla ajelee tuhansia kilometrejä, uskaltaisin väittää välille 6.000-8.000 ellei endoile koko aikaa.

    Jukka
  4. #4
    Mitkä paineet ko. malliin lämpöisenä?
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  5. #5
    Lainaa (Miq @ Elo. 09 2009,18:41) kirjoitti
    Mitkä paineet ko. malliin lämpöisenä?
    Lämppärillä lämmittänyt (+82c) ja paine ollut 1,95-2,05 välikössä ja hyvin toiminut ulkolämpötilan ollessa +10...+20c.

    Riippuu tietysti mitä vauhtia ajaa. Ja tämä koskee vuoden 2008 tai tuoreempia paistoja. Vanhemmissa n. 0,5 bar kovemmat painesuositukset.

    Jukka
  6. #6
    Lainaa kirjoitti
    Ja tämä koskee vuoden 2008 tai tuoreempia paistoja. Vanhemmissa n. 0,5 bar kovemmat painesuositukset.
    Vanhemmalla tarkoittanet Dragon Supercorsa Pro mallia(jota löytyy myös 2008 paistoina ellei epsanjan pojat väärennä leimoja ), uudemman ollessa Diablo Supercorsa.
  7. #7
    Lainaa (Hemppa @ Elo. 09 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Ja tämä koskee vuoden 2008 tai tuoreempia paistoja. Vanhemmissa n. 0,5 bar kovemmat painesuositukset.
    Vanhemmalla tarkoittanet Dragon Supercorsa Pro mallia(jota löytyy myös 2008 paistoina ellei epsanjan pojat väärennä leimoja ), uudemman ollessa Diablo Supercorsa.
    En jaksanut tarkastaa, oliko kyseistä rengasta tehty jo 2007. Racetecissä uudemmissa samaa suuruusluokkaa olevat suositukset kuin Super Corsassa, mutta vanhemmissa (2008 tai vanhemmat) tuo 0,5 bar enemmän.

    Eli noissa matalapainerenkaan ja "tavallisen" puolivälistä painesuositukset. Kadulla pidän itse Pirelleissäni 2,5 bar kylmänä eikä ne juurikaan mun körövauhdeissa kadulla lämpene. Tällä hetkellä katurenkaina Super Corsat 190/55-17 SC2 ja 120/70-17 SC1 ja toimii sorallakin kun tuli moista rapiat 100 km kokeiltua. Ketjut tosin eivät maastopyöräilystä pidä.

    Jukka
  8. #8
    Lainaa (johtaja @ Heinä. 28 2009,15:03) kirjoitti
    Me olemme käyttäneet SC0:aa paljonkin, tosin pääosin slicksinä, muta jonkin verran SC0-kuviokumia välikelillä. Pito on loistava, ja normiajossa kestää miltei kuten SC1:kin. Se on loistava valinta myös kisamatkoille, toisin kuin takanen. Runko on ilmeisesti hieman pehmeämpi kuin SC1:ssä, tai sitten pehmeämpi seos saa sen vain tuntumaan siltä. Todella kuumalla kelillä se saattaa ylikuumeta, mutta niitä kelejä on vähän. Kemorassa se on turhan pehmeä kovaan ajoon, mutta toinen mekaanikkomme ajoi n. 20k jo valmiiksi ajetulla aika-ajokumillamme 4pv Kemorassa 1.17 aikoja, ja sen jälkeen sillä ajettiin toisen kuskin toimesta päivä Motoparkissa 1.32 pintaan. En tiedä miten se onnistui.
    Runko on tosiaan löysähkö ja nopeus luokituskin alhaisempi (<240). Radalla oli ihan kiva nyt syksyllä, varsinkin kun profiilli kului kohdilleen, vaikka paineiten kanssa sai olla tarkkana ja meinas kyllä palaa alle kun on niin lämpöinen syksy. "Suljetulla" alueella (ja radalla) huomaa tuon rungon pehmoisuuden esim. kovissa jarruissa & keulien jälkeen -> elää aika rankasti toi keulan alla Joka tapauksessa vielä tuolla aloittelee keväällä sessiot
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  9.  
  10. #9
    Oliko "uusien" Pirelli Supercorsa kuvio-seosrenkaiden (Diablo) paine- ja lämpötila/seossuosituksia jossain kootusti näkyvissä? Ainakin Pirellin nettisivuilla ko. tieto on hyvin piilotettu. Tänäkin kesänä tuntui olevan vielä varikoilla ankaraa pekulointia uuden Supercorsan tavoitepaineesta lämpimänä - jonkulainen konsensus taisi olla, että alle 2 baaria on suurinpiirtein tontilla, joku taisi mainita käyttävänsä jopa ~1,75 bar lämminpaineita. Ei kai noita rengaspaineita voi puolen baarin tarkkuudella kellekään kertoa, kun kalusto, ajotyyli, nopeus yms. vaihtelevat kovin, mutta olisi ihan kiintoisaa tietää, onko tehdas antanut mitään suosituslukemia ko. renkaille.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51